دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 اشتباهات رایج آرایشی کدامند؟
7
زمان مطالعه: 8 دقیقه
باورهای اشتباه و رایج در آرایش برای همه آشنا هستند. نکات مربوط به نحوه آرایش کردن، معمولاً از طریق سایت ها، شبکه های اجتماعی و دوستان به گوش ما رسیده اند که در اغلب موارد اشتباه اند و حتی ممکن است نتیجه عکس دهند!

باورهای غلط و اشتباهات معمول در آرایش را کنار بگذارید!


اگر شما به تازگی به دنیای آرایش پا گذاشته اید، احتمالاً توصیه های مختلفی درباره نحوه آرایش کردن شنیده اید که ممکن است حقیقت نداشته باشند و تنها باورهای غلطی درباره آرایش باشند که در بین همه ما ترویج یافته اند. پیشنهاد میکنم با این مقاله از مجله دلگرم همراه باشید تا 10 نمونه از معمول ترین اشتباهات رایج در آرایش را به شما معرفی کنم.

1. پرایمرها و مرطوب‌کننده‌ها مثل هم عمل می‌کنند!

پرایمر


پرایمرها(زیرساز آرایش) از لحاظ فرمولی به کلی با مرطوب‌کننده‌ها تفاوت دارند. آن‌ها به ایجاد آسان یک زیرسازی برای آرایش و طولانی‌تر شدن مدت زمان باقی ماندن آن بر روی پوست کمک می‌کنند. یک پرایمر خطوط خنده را پر می‌کند، منافذ باز پوست را کوچک می‌کند و از چرب شدن پوست جلوگیری می‌کند، در حالی که یک مرطوب کننده تنها پوست را آبرسانی کرده و جلوی خشک شدن آن را می‌گیرد. پرایمر باید «پس از مرطوب کردن صورت» و «قبل از آرایش» مورد استفاده قرار گیرد.

divider

2. رژ لب قرمز رنگ روی لب‌های همه نتیجه یکسان نمی‌دهد!

رژلب قرمز


یک باور غلط که نوجوانان و مبتدیان آرایشی تصور می‌کنند این است که رژ لب قرمز همان زیبایی که روی یک چهره ایجاد می‌کند را بر روی چهره‌های دیگر بوجود نخواهد آورد و آنها را دلربا نخواهد کرد! تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که بهترین قرمز را بر اساس توناژ پوستی خود انتخاب کنید. رژ لب‌های قرمز در توناژهای رنگی مختلفی موجود هستند. به عنوان مثال قرمزهایی که در آن‌ها توناژ آبی وجود دارد در جهان مورد پسند بیشتری واقع می‌شوند. پس شما می‌توانید توناژهای مختلفی از رنگ قرمز را انتخاب کنید که هماهنگی بیشتری با رنگ پوست شما دارند.

divider


3. رنگ کرم زیرسازی خود را روی پیشانی، گردن، گونه و یا دست خود تست کنید!

تست کرم زیرسازی


پیدا کردن بهترین زیرساز یا پایه برای آرایش، سخت‌ترین مرحله‌ی آرایش است. رنگ پوست بر روی پیشانی، گردن، گونه و دستها با یکدیگر بسیار تفاوت دارد. روبروی یک آینه بایستید و دست خود را در کنار صورت خود قرار دهید، متوجه خواهید شد که رنگ پوست دستان شما تیره‌تر از رنگ پوست صورت شماست. بنابراین انتخاب رنگ کرم زیرساز بر اساس تست کردن آن بر روی این نواحی یکی از اشتباهات بزرگ آرایشی است. اضطراب، آفتاب سوختگی و شرایط آب و هوایی می‌تواند رنگ پوست شما را نسبت به رنگ پوست سایر نقاط بدنتان متمایز کند. بنابراین بهتر است همیشه کرم زیرساز خود را بر روی خط فک صورت خود تست کنید و همچنین این کار را در زیر نور طبیعی انجام دهید تا بتوانید بهترین زیرساز متناسب با توناژ رنگی پوست خود را انتخاب کنید.

divider

4. ابزارهای مکش لب سایز لب‌های شما را افزایش می‌دهند!


اگر شما لب‌هایی نازک دارید، ممکن است پیشنهادات بسیاری از مردم درباره مکش لب را شنیده باشید. ابزارهای مکش لب حاوی فلفل تند، دارچین، نعناع خشک و کافئین هستند که لب‌های شما را برای متورم شدن و برجسته شدن تحریک می‌کنند. این موضوع که این، یک درمان برای لب های نازک است و اثری طولانی مدت دارد یک باور غلط است و این روش یک برجسته کننده دائمی نیست. تنها راه برای برجسته سازی لب‌های نازک، تزریق پر کننده‌های اسید هیالورونیک به لب‌ها می باشد.

divider


5. برس ریمل خود رابالا و پایین کنید تا از شر اضافات ریمل خلاص شوید!

ریمل


ریمل یکی از محصولات آرایشی است که می‌تواند به سادگی خراب شود. بالا و پایین کردن برس ریمل تنها باعث می‌شود که هوا وارد مجرای ریمل شده و منجر به خشک شدن سریعتر و منقضی شدن آن خواهد شد، همچنین ممکن است باعث تجمع باکتری در ریمل و آلوده شدن آن شود. بهترین راه برای خلاصی از اضافاتی که به ریمل چسبیده‌اند این است که برس ریمل خود را درون مجرای ریمل بچرخانید و سپس آن را بیرون آورده و با یک دستمال پاک کنید و سپس آن را بر روی مژه‌های خود استفاده کنید.

divider


6. سایه‌ی چشم نباید با رنگ چشمان شما هماهنگی داشته باشد!

سایه چشم


رنگ‌هایی که متضاد با رنگ چشم و رنگ آرایش چشمان شما هستند می‌توانند جالب باشند اما این بدین معنی نیست که نتوان سایه‌ی چشم را با رنگ چشم هماهنگ کرد. بعنوان مثال اینکه کسانی که چشمان قهوه‌ای دارند نمی‌توانند از سایه چشم قهوه‌ای استفاده کنند، و یا سایه چشم آبی به کسانی که چشمان آبی دارند نمی آید اشتباه است. در حقیقت با هماهنگ کردن رنگ‌ها با یکدیگر می‌توانید آرایشی بسیار جذاب بوجود آورید.

divider


7. کانسیلر همیشه باید از کرم زیرساز روشن‌تر باشد!


این بزرگترین باور اشتباهی است که بسیاری از مردم آن را باور دارند! بهتر است که تا حد امکان کانسیلر خود را نیز همانند کرم زیرساز(کرم پودر) خود با رنگ پوست صورتتان هماهنگ کنید. کانسیلرهای روشن‌تر، تنها باعث این می‌شوند که نقاط تیره‌ی پوست شما بیشتر نمایان شوند و ناهماهنگی‌های دیگر نیز بیشتر به چشم می‌آیند.

divider


8. کرم زیرسازی را انتخاب کنید که از رنگ پوست شما روشن‌تر است!


زیرساز در واقع یک محصول آرایشی است که حتی می‌تواند رنگی تیره‌تر از رنگ پوست شما داشته باشد و پوست شما را بی‌نقص نشان دهد. اما اغلب مردم تصور می‌کنند که تنها لطیف نشان دادن پوست کافی است تا پوست صورتشان بی‌نقص جلوه کند. در واقع هرگز اینطور نیست! اغلب هندی‌ها دارای چهره‌ی قهوه‌ای تیره هستند و اغلب آن‌ها زیرسازهایی را انتخاب می‌کنند که از رنگ پوست واقعی ما نیز بسیار روشن‌تر اند. این باعث می‌شود که پس از زیرسازی، پوستشان به رنگ خاکستری و کدر دیده شود. همان‌طور که گفته شد بهترین راه برای پیدا کردن رنگ زیرساز هماهنگ با پوستتان این است که آن را روی خط فک صورت خود تست کنید. اگر آن زیرساز به سادگی با رنگ پوست شما ترکیب شد شما رنگ مناسب پوستتان را انتخاب کرده‌اید. اما در صورتی که پوست شما به رنگ خاکستری در آمد نشان‌دهنده‌ی این است که رنگ مناسب را انتخاب نکرده‌اید.

divider


9. آرایش کردن سبب جوش زدن خواهد شد!


در واقع هیچ تحقیق و پژوهشی مبنی بر این‌که آرایش کردن به تنهایی سبب ایجاد آکنه بر روی پوست می‌شود وجود ندارد. بهداشت ضعیف و استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب و منقضی شده می‌توانند سبب بوجود آمدن آکنه و مشکلات پوستی دیگر شوند. علت اصلی نهفته‌ی دیگر درباره جوش زدن پس از مهمانی‌ها و و یا جشن‌های عروسی می‌تواند رژیم پاکسازی نادرست، خوابیدن با آرایش، استفاده از براش‌های آلوده و غیره باشد. همچنین جوش‌ها می‌توانند به علت استفاده از محصولاتی که با پوست شما سازگاری ندارند ایجاد شوند. به عنوان مثال استفاده از زیرساز مرطوب کننده بر روی پوست‌هایی که بسیار چرب هستند سبب ایجاد جوش می‌گردد.

divider


10. لوازم آرایشی باعث خارش و سوزش در پوست می‌شوند!


استفاده از لوازم آرایشی به خودی خود نمی‌تواند باعث احساس سوزش و یا خارش در پوست شود و این، یکی دیگر از باورهای غلط در آرایش است. احساس سوزش و خارش در واقع بخاطر محتویاتی است که در برخی محصولات وجود دارد که سبب تحریک پوست شما می‌شوند. بنابراین اگر احساس سوزش و یا تحریک شدن پوست پس از استفاده از یک محصول آرایشی را دارید، کافی است استفاده از آن محصول را ادامه ندهید و آن را کنار بگذارید و از محصول دیگری استفاده کنید.

در این مقاله سعی کردیم شما را با مرسوم و رایج ترین باور های غلط درباره آرایش آشنا کنیم. لطفاً نظرتان را در خصوص این مقاله با ما و سایر کاربران مجله دلگرم در میان بگذارید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits