دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لاله صدیق قهرمان اتومبیل رانی کیست ؟
1
زمان مطالعه: 9 دقیقه
لاله صدیق بانوی قهرمان کشور و زندگی پر فراز و نشیب او در ایران ....

لاله صدیق کیست ؟

قهرمان زن رالی کشورمان لاله صدیق نام دارد . متولد سال ۱۳۵۵ در تهران یکی از زنان ورزشکار ایرانی و از قهرمانان اتومبیل‎رانی در ایران است.

لاله صدیق قهرمان رالی

بیوگرافی لاله صدیق قهرمان رالی

نام و نام خانوادگیلاله صدیق
متولد1355
ساکنتهران
تحصیلاتدانشجوی دکتری مهندسی محصول
وضعیت تاهلمتاهل
حرفهورزشکار ، قهرمان رالی ایران

لاله صدیق کیست

زندگی نامه لاله صدیق

لاله صدیق نخستین فرزند یک خانواده ۶ نفری است. او هم اکنون ساکن تهران و دانشجوی دکتری مهندسی محصول است. وی سابقه تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی را نیز در کارنامه خود دارد.

وی دو برادر ورزشکار دارد که یکی در زمینه سوارکاری و دیگری در رشته های دو و میدانی و بوکس فعالیت می کنند . همچنین خواهری دارد که خارج از کشور زندگی می کند

اینستاگرام

لاله صدیق بسیار در اینستاگرام فعال است ، از تصاویر شخصی و خانوادگی تا عکس ها و فیلم های رالی را در پیج اینستاگرامش منتشر می کند
صفحه لاله در اینستاگرام : lalehsedigh

لاله صدیق کیست

بیوگرافی لاله صدیق

کودکی شوماخر ایران

لاله صدیق در کودکی بسیار اهل شیطنت بود. خودش در گفت‌وگویی عنوان کرده که : در تعطیلات مدرسه به خارج از شهر می‌رفتیم و من بچه پرانرژی بودم و از در و دیوار بالا می‌رفتم و کارهای هیجانی انجام می‌دادم. پدرم یکبار به من پیشنهاد داد اگر حرف من را گوش بدهی و آرام‌تر باشی من به تو رانندگی یاد می‌دهم و آموزش من از آن زمان شروع شد.

زندگی شخصی لاله صدیق

لاله صدیق کیست

شروع اتومبیلرانی

لاله صدیق از ۱۳ سالگی به تمرین رانندگی می‌پرداخت و به تماشای مسابقات رانندگی می‌رفت.

وی دوران دبیرستان وقتی زیر 18 سال سن داشته در روزهای پنج‎شنبه با ماشین به مدرسه می رفته. پس از آن گواهینامه گرفت و همیشه برای تماشای مسابقات رالی آقایان به پیست رالی می رفته است

لاله صدیق از شدت علاقه به اتومبیل رانی در انتهای مسابقات از مسئول پیست درخواست می کرده که با اتومبیلش در پیست دوری بزند .

صدیق در نهایت کار حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرد

عکس های لاله صدیق

افتخارات لاله صدیق

  • کسب 52 کاپ قهرمانی داخلی
  • کسب 8 مدال بین المللی
  • اولین بانوی کسب کننده ی گواهینامه شرکت در فرمول
  • لاله صدیق در رشته اتومبیل‎رانی در میان زنان نفر اول خاورمیانه و نفر سوم دنیا است.

لاله صدیق کیست

شوماخر ایران

جدیدترین عکس های لاله صدیق قهرمان رالی

لقب شوماخر کوچولو

لاله صدیق در ایران به «شوماخر کوچولو» معروف است. او نخستین زن در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است در یکی رشته‎های ورزشی (اتومبیل‎رانی) به رقابت با مردان پرداخته است. او این لقب را چندان دوست ندارد و طبق گفته هابش بیشتر تمایل دارد که او را لاله ایران خطاب کنند چرا که این لقب به او اعتماد به نفس بیشتری می دهد

لاله صدیق در مسابقات اسب‎دوانی نیز شرکت کرده است و طی سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۷۹ موفق به کسب مقام‌های اول تا چهارم بانوان شده است.

عکس های جدید لاله صدیق

عکس های جدید لاله صدیق

ماشین مورد علاقه لاله صدیق

ماشین موردعلاقه لاله صدیق «بوگاتی ویرون» است که البته سریع‌ترین ماشین شهری است که تاکنون ساخته شده است و 470 کیلومتر سرعت آن است. ماشین شهری وی «هیوندای سوناتا» است هر چند که او علاقمند است معمولاً بین خانواده بنز یا بی.ام.و ماشین داشته باشد .

قهرمان زن رالی ایران

رقابت با مردان رالی

لاله صدیق اولین زنی است که در اتومبیل‌رانی به رقابت با مردان پرداخته ‌است. او می‌گوید: تغییر تفکر رقبایم که آقایان بودند زمان برد. با برخوردهایی مواجه می شدم که خوشایند نبود.

شوخی هایی می کردند و مثلا پیچ چرخ را شل می کردند و پیش آمد که سر پیچ چرخ من درآمد. یک بار هم ترمز ماشین دستکاری شده بود. دوست ندارم در این باره صحبت کنم چون مربوط به سابق است. ولی الان آن تفکر و شخصیت افراد فرق کرده است.

یک بار هم اذیت‌های رقبا باعث شد لاله نتواند در یک مسابقه به جایگاه مناسبی دست یابد. او می‌گوید: در بین راه دیدیم ترمز ما خالی کرده و فقط توانستیم با سرعت مطمئن خودمان را به خط پایان برسانیم و نتوانستیم روی سکو برویم.

عکس های لاله صدیق

حادثه حین مسابقات

لاله صدیق هنگامی که برای نخستین بار زمزمه‌های برگزاری مسابقات رالی در ایران به گوش می‌رسید ، در مسابقات کارتینگ نیز شرکت کرده است و یک‎بار حین مسابقه کارتینگ تصادف کرد و از ناحیه سر و ستون مهره دچار آسیب‎دیدگی شدید شد.

ماجرای تقلب در مسابقات رالی

پس از پنجمین مسابقه سرعت قهرمانی کشور در پیست استادیوم آزادی وقتی که صدیق بدون بازرسی خودرواش محل مسابقه را ترک میکند کارشناسان با مراجعه به پارکینگ خصوصی او با دو اتومبیل مشابه اما با موتورهای متفاوت روبرو میشوند. صدیق متهم میشود که در مسابقات تقلب کرده است و سر انجام به یک سال محرومیت از مسابقات محکوم میشود.

لاله صدیق کیست

مستند زندگی لاله صدیق

زندگی لاله صدیق موضوع فیلمنامه فیلم سینمایی جنجالی «لاله» قرار گرفته است. ساخت این فیلم طی چند سال گذشته با حاشیه‎های بسیاری برای دولت محمود احمدی‎نژاد (رئیس جمهور ایران)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همراه بوده است. این فیلم هم اکنون،مراحل تولید را پشت سر می‎گذراند.

قهرمان زن رالی کشور

فیلم اتومبیل‎ران دختر

در سال ۲۰۰۸ داریوش بازرگان برای کارگردانی فیلمی به نام Girl racer برای برنامه This world کانال دو بی بی سی به ایران آمد. این فیلم مستندی از زندگی لاله صدیق به عنوان یک زن اتومبیل ران ایرانی بود.

او در این فیلم به بررسی چالش‌ها و موانع زنان ایرانی برای شرکت در اینگونه مسابقات پرداخت. کارگردان ضمن به تصویر کشیدن مشکلات لاله صدیق برای کسب جواز مسابقه با مردان او را با آنجلینا جولی مقایسه کرده‌است.

لاله صدیق و همسرش

لاله صدیق ازدواج نکرده و مجرد است . او تمرکزش بر روی درس خواندن و ورزش را دلیل ازدواج نکردنش اعلام کرده است .

لاله صدیق کیست

مصاحبه با لاله صدیق

لاله تو به عنوان "شوماخر ایران" لقب گرفته ای. چه احساسی داری از اینکه توانسته ای به این مرحله برسی؟

این اسمی است که برخی از دوستان به مزاح به من لقب داده اند، من ترجیح می دادم به من بگویند لاله ایران و نگویند شوماخر ایران.
چون فکر می کنم کاری که من انجام دادم که برای اولین بار توانستم در مسابقات سرعت با آقایان شرکت کنم، بهتر بود اسم خودم را مطرح می کردند تا اینکه اسم یک راننده ای که ایرانی نیست مطرح شود.
از اینکه توانسته ام این موفقیت ها را به دست بیاورم خوشحالم اما این مشکلاتی که برای من پیش آمده را ناشی از تنگ نظری یک عده می دانم و فکر می کنم که پیشرفت کرده ام که این تنگ نظری ها نسبت به من بوجود آمده است.
نسبت به این تنگ نظری ها حس منفی دارم اما از اینکه پیشرفت کرده ام و تعداد خانم ها در این رشته افزایش پیدا کرده اند خوشحالم چون من بخاطر همین مساله تا اینجا پیش آمده ام.

قدرت ریسک کردن تو چقدر است؟ تاکنون شده ریسک کرده باشی و بعد از آن پشیمان شده باشی؟

به نظر من مهارت در رانندگی فقط به خوش فکری، اعتماد به نفس و تصمیم گیری در کوتاه ترین زمان ممکن بستگی دارد و ارتباطی به جنسیت ندارد.
کما اینکه می بینیم که تعداد خانم ها در پیست اتومبیلرانی درست است که کمتر از آقایان هستند اما واقعا با تکنیک های خوب و با توان پیش می روند و خیلی بهتر از آقایان رانندگی می کنند.
برای موفقیت های بزرگ احتیاج است که آدم ریسک های متعارف کند. من اصولا از آنجا که به دنبال هیجان هستم، ریسک هم می کنم. در مسابقات اتومبیلرانی ریسک می کنم ولی معمولا در روال عادی زندگی سعی می کنم کمتر ریسک کنم چون نمی شود نتیجه یک ریسک را قطعا در نظر گرفت که مثبت است یا منفی است.

فکر می کنم بهتر است کمی به عقب برگردیم. به اینکه چند ساله بودی که رانندگی یاد گرفتی و وقتی برای اولین بار پشت ماشین نشستی فکر می کردی که به صورت حرفه ای رانندگی را دنبال کنی؟

من سیزده ساله بودم که رانندگی یاد گرفتم.به گزارش پارس ناز به نقل از پرشین استار، پدرم به من آموزش داد چون بچه انرژیکی بودم و دوست داشتم کارهای هیجان انگیز انجام دهم. وقتی که گواهینامه گرفتم کاملا رانندگی را بلد بودم. در ابتدای کار به رانندگی به عنوان کاری هیجان انگیز و برای تخلیه انرژی نگاه می کردم. هیچ وقت فکر نمی کردم بتوانم حرفه ای بشوم. اما وقتی کم کم در مسابقات شرکت کردم و رقابت کردم، کم کم مقام آوردن ها شروع شد و من موضوع را جدی تر گرفتم و به اینجا رسیدم.

برخی معتقدند که رانندگی خانم ها از آقایان بدتر است، این مساله را قبول داری؟

اصولا خانم ها مقداری ملاحظه کارتر هستند. یکسری ریسک هایی را کمتر قبول می کنند. اما نمی شود گفت که مهارت در رانندگی رابطه مستقیم با جنسیت دارد. برخی از آقایان هم هستند که رانندگی آنها افتضاح است.

از چیزی هم می ترسی؟

متاسفانه یا خوشبختانه چیزی به نام ترس در وجود من نیست و من تا حالا نترسیده ام.

سرعت چه حسی به تو می دهد؟

اگر راه باز باشد در حد متعارف سریع رانندگی می کنم چون عاشق سرعت هستم و وقتی سرعتم زیاد می شود یعنی سرعتم بیش از دویست و بیست یا دویست و چهل کیلومتر می شود، احساس می کنم که جوان تر می شوم و اکسیر جوانی در بدنم پیدا می شود و احساس می کنم به عقب برمی گردم و جوان تر می شوم.

تا حالا پیش آمده خودت پشت رل باشی که تصادف بدی برایت رخ داده باشد؟

بله. یک بار در شهر رانندگی می کردم و منجر به شکستن پایم شد. باعث این مساله اشتباه از جانب یک راننده مینی بوس بود که تصادف خیلی بدی بود

تهیه و گردآوری در مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits