دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی+عکس
52
زمان مطالعه: 10 دقیقه
بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی و عکس فرهاد مجیدی

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی+عکس

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی+عکس

پدرش کارمند صنایع دفاع بود و روز وشب برای رتق وفتق امور روزمره کار می کرد وباز هشتش گرو نهش بود

پدرومادر او اصالتاً قائم شهری هستند اما خود او در تهران به دنیا آمد و چون پدرش کارمند اداره دفاع بود در همان مجتمع های صنایع دفاع زندگی میکردند و در محله پارچین ورامین دوران کودکی را گذراند.

در سوم ژوئن 1977 (13 خرداد سال 1355 )در یک شب بهاری چشم به جهان گشود .

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی+عکس

قبل از او یک دختر و بعد او نیز دختری دیگر و فرزاد هم آخرین فرزند این خانواده بود .

دو خواهرزاده به نام های نگین و فرشته دارد و به خواهرانش بسیار وابسته است ؛ و در مورد فرزاد نیز خود فرزاد میگوید (اگر یک روز حداقل تلفنی با هم حرف نزنیم ، شبمان روز نمیشود)

اولین قرارداد رسمی اش با تیم نوجوانان کشاورز 300هزار تومان و ماهی 5 هزار تومان و آخری هم با استقلال که سفید امضا کرد.

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی+عکس

او و فرزاد برعکس دیگران اهل صغرسنی نبوده بلکه پدرشان شناسنامه ی آنها را یکسال بزرگتر گرفت تا زودتر به مدرسه بروند ولی چه مدرسه ای ! پدر و مادرش راضی نبودند که او فوتبال را حرفه ای دنبال کند و پدرش همیشه میگفت: ( این فوتبال به درد تو نمیخورد بچسب به درست تا برادرت هم از تو یاد بگیرد! ) اما او با اثرار آنها را راضی کرد و پس از مدتی اجازه فرزاد را هم گرفت تا یکی دیگر از برادران فوتبال ما را تشکیل دهند .

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی+عکس

حدودا سه سال پیش زمانیکه پروین سرمربی پرسپولیس بود پروین علنا اعلام کرد : ( تنها کسی که حق پوشیدن پیراهن شماره 7 پرسپولیس را دارد او است)

و اوهم برای بستن قرار داد به باشگاه پرسپولیس رفت و ناصر خان حجازی هم اعلام کرد : ( اگر او طلا هم باشد دیگر نمی خواهمش ) اما او هرگز راضی نشد با خودش کنار بیاید چه برسد با میلیون ها هوادار .

نرفتن به پرسپولیس و ماندن در استقلال را بزرگترین تصمیم درس زندگی ورزشی اش میداند و هیچ علاقه ای به یاقی شدن ندارد و اکنون هم به خاطر استقلال و هوادارانش به ایران برگشته و کلی شرایط مالی خوب را از دست داده و هیچگونه شرط مالی برای باشگاه نذاشته !

الگوی خارج از فوتبالش دایی بوده و همیشه خواسته پشتکار او را داشته باشد در فوتبال هم مجید نامجو مطلق الگوی او است البته حمید استیلی نیز در رشت فوتبال او بسیار تاثیر گذار بود.

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی+عکس

و اما همسرش ؛ او با همسرش در یک شرکت هواپیمایی هنگامیکه برای تهیه بلیط رفته بود آشنا و این سرآغاز یک زندگی شیرین بود ( همسر او یکی از کارمندان اصلی آن شرکت بود )

زنگی شیرینی که با تولد دختری زیبا شیرین تر شد؛ دختری که پدرش نام او را تیام گذاشت.

تیام در ( 30 - 07 - 1383)به دنیا آمد تا عزیزدردانه بابا شود و قسم اول او (به جان تیامم )

و اما تولدی کاکل پسری این زندگی را شیرین تر کرد. پسری به نام امیر بردیا

امیر بردیا در ( 3 - 9 - 1387 ) به دنیا آمد تا هم ماه پدر شود و شاید ادامه دهنده راه او !

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی+عکس

نظرات او در باره ی کلمات نیز خواندنی است:

ناصر حجازی : محبوب هواداران استقلال

امیرقلعه نویی : هوادارا دوستش دارند

غلامرضا عنایتی : مهاجم گلزن

اکبر عبدی : هنر پیشه هزار چهره

علی پروین : سلطان پرسپولیسی ها

فرزاد مجیدی : برادر خوشتیپ خودم

فرهاد کاظمی : مربی جسور

فتح الله زاده : فقط مدیرعاملی بهش میاد

علیرضا نیکبخت : حیف شد که از استقلال رفت

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی+عکس

متولد 13 / 03 1355
۱۷۹سانتيمتر قد و ۷۳کیلوگرم وزن
همسرش از پرسنل اصلی شرکت هواپیمایی بود که هنگامی که برای تهیه ی بلیط اقدام کرده بود با او آشنا میشود .
متاهل و صاحب دو فرزند است .
دخترش تیام و پسرش امیر بردیا میباشد .
نام تیام را خودش انتخاب کرد و نیز علاقه ی خاصی نسبت به او دارد .
تولد دخترش را بهترین رخداد زندگیش ذکر میکند و همیشه قسم اولش نام او بوده و هست .
همه ي تلاشش رو مي كنه تا تيام و امیربردیا توي زندگي آرامش داشته باشند و هميشه ميگه تيام همه ي زندگي منه .
شهرت رو زماني دوست داره كه بين مردم محبوب باشه .
به مارک اعتقادنداره بیشتر روی ظاهر اجناس و چیزی که از همون اول دلش میخواد خرید میکنه . و با این وجود فوق العاده خوشتیپه
چهار ماشین دارد و ماشین موردعلاقه اش BMW مدل تیپ7 که هم اکنون همراه (بنتلی) 2008وی در امارات و نیز دو ماشین دیگرش ( پرادوو بنز مشکی او ) در ایران است .
بهترین خاطره اش سفرش به کربلا همراه با تیم پاس بوده .
کتاب خودش (شیرین و فرهاد ) را دوست دارد .
از ویژگیهای منفی اش که خود او نیز به آن اشاره میکند عدم توانایی اش در برقراری ارتباط با دیگران است .
مثل هر انسان دیگری از دروغ متنفر و اما فردی صبور است .
عاشق فیلم و سینما رفتن است و هنرمند محبوبش امین حیایی و بهرام رادان است .
موسیقی لایت و آرامش بخش را می پسندد .
خواننده ی محبوبش شادمهر است .
از میان باشگاه های خارجی به اینتر و میلان علاقه مند است

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی+عکس

افتخارات :

صعود به جام جهاني 98 فرانسه همراه با تيم ملی -
قهرماني با استقلال در ليگ نهم -
قهرماني با بهمن در ليگ -
قهرماني آسيا با العين -
قهرماني در ليگ امارات با الاهلي -
قهرمانی جام حذفی با استقلال -
-بهترين بازيکن خارجي ليگ امارات و آقاي گل ليگ امارات را نيز به دست آورده و با 107 گلي که در ليگ امارات زده بهترين گلزن خارجي اين ليگ به حساب مي آيد . ديگر خارجي هاي حاضر در اين ليگ هنوز نتوانسته اند رکورد او را بشکنند
- نایب قهرنانی در آسیا با استقلال و مرد سال فوتبال لیگ 9 و 10 . محبوب ترین بازیکن سال 2010 جهان

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی+عکس

فرهاد مجیدی از کشاورز تا بازگشت به استقلال!

سوم ژوِئن سال 1977 و یا بهتر بگوییم 13 خرداد 1355 در تهران به دنیا آمد. در یک خانواده اصیل با وضعیت مالی و اجتماعی خوب رشد کرد. کم کم به فوتبال علاقه مند شد. او در کنار دو خواهر و یک برادر بزرگ شد. برادر کوچک تر فرهاد را هم خوب می شناسید. فرزاد مجیدی که درست بسان فرهاد از بهمن به استقلال تهران پیوست. فرهاد از کودکی عاشق فوتبال بود. از تیم های پایه کار خود را آغاز کرد. گرچه مادرش به طور کلی مخالف حضور او در میادین فوتبال بود اما پدرش از همه نظر یار و پشتیبان او بود. فرهاد مجیدی این روزها دوباره پیراهن استقلال تهران را بر تن کرده است. پیراهنی که با آن به فرهاد مجیدی تبدیل شد و شاید با آن از دنیای فوتبال خداحافظی کند .

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی+عکس

آغاز یک راه طولانی

اولین تیم رسمی و تقریباً مطرح او جوانان کشاورز بود. تیمی که با کمبود امکانات مواجه بود اما با این حال این مساله باعث نشد تا فرهاد مجیدی فوتبال را کنار بگذارد. پس از حضوری تقریبا کوتاه در جوانان کشاورز در همان رده سنی به تیم بهمن پیوست. وضعیت در تیم جوانان بهمن بهتر از کشاورز بود. روزی 3 بار تمرین می کرد. تمرین های سنگین و نفس گیر. برای حضور در مسابقات استانی به تیم صنایع پارچین پیوست و مدت کوتاهی به صورت بازیکن قرضی در این تیم توپ زد. درخشش او در تیم صنایع باعث شد تا مربیان تیم امید بهمن برای جذب دوباره او تلاش کنند. پس از هشت ماه بازی در صنایع پارچین وارد تیم امید بهمن بود. او می دانست که اگر در رده سنی امید موفق ظاهر شود می تواند به تیم بزرگسالان و مطرح بهمن راه پیدا کند. پس وقت تلاش بود! تلاشی برای رسیدن به یک آرزوی دیرینه! او پس از یک دوره کوتاه به آرزویش رسید و پیراهن تیم بزرگسالان بهمن را بر تن کرد. آن روزها بهمن در شرایط خوب و آرمانی قرار داشت. او حالا آرزوهای بزرگتری در سر داشت .

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی+عکس

حضور در استقلال !

پس از درخشش در تیم بزرگسالان بهمن به استقلال تهران پیوست. تیمی که همیشه آرزوی پوشیدن پیراهنش را در سر داشت. فرهاد مجیدی می دانست که راه سختی در پیش دارد. راهی که به قله های افتخار ختم می شد. او در استقلال به یک شاه مهره تبدیل شد! شم بالای گلزنی و هوش فوق العاده او باعث شد که به یکی از موفق ترین و محبوب ترین بازیکنان آن زمان استقلال تبدیل شود. به واقع می توان از فرهاد مجیدی به عنوان یکی از ستاره های اواخر دهه هفتاد نام برد. گل که می زد یک دستش را روی سینه می گذاشت و دست دیگر را باز می کرد ! حرکت او بعد از هر گل تکرار می شد. مجیدی سالها برای استقلال بازی کرد و در واقع همین مساله باعث شد که حتی امروز محبوبیت خاصی بین هواداران استقلال داشته باشد .

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی+عکس

اروپا، مقصد بعدی فرهاد!

درخشش او در بازیهای لیگ ایران و حتی در سطح آسیا با پیراهن استقلال باعث شد تا سران باشگاه راپید وین اتریش که با استقلال روابط حسنه ای داشتند سخت به دنبال جذب فرهاد باشند. فرهاد مجیدی تصمیم خود را گرفت و در زمان حضور فتح الله زاده به اتریش ترانسفر شد. گرچه حضور او در اتریش چندان رویایی و همراه با موفقیت نبود اما فرهاد همیشه از آن به عنوان یک تجربه طلایی یاد می کند. اختلاف در مبلغ قرارداد و همین طور یکی دو مصدومیت سنگین باعث شد تا فرهاد مجیدی فکر ادامه فوتبال در اروپا را از سر خود بیرون کند. رضایت نامه او بعد از یک فصل نا موفق در اتریش صادر شد .

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی+عکس

امارات، نقطه آغاز ...

شاید فکرش را نمی کرد که در امارات به آن همه موفقیت برسد. اولین تیم او در امارت الوصل بود. پس از مدت کوتاهی با شرایط فوتبال امارات آشنا شد. کم کم به یک ستاره محبوب در بین شیوخ اماراتی تبدیل شد و پوسترهای او در سرتاسر امارات به چشم می خورد. سبک بازی او با دیگر بازیکنان آنقدر متفاوت بود که بازیهای او خیلی زود به چشم آمد. فرهاد مجیدی از نظر مالی نیز آنقدر تامین بود که جایی را جز امارات ترجیح نمی داد. پس از الوصل به الاهلی امارات پیوست. در آنجا نیز بازیهای خوبی به نمایش گذاشت. اما در سال 2003 به عنوان بازیکن قرضی به تیم العین امارات پیوست تا در جام باشگاههای امارات به میدان برود. او آن سال در بازی نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا و در برابر دالیان درخشید و به یک قهرمان تبدیل شد. گل رویایی او در آن بازی العین را به فینال جام باشگاهای آسیا برد و در آخر او با العین قهرمانی در آسیا را تجربه کرد. او دوباره به الاهلی پیوست. در طول مدت حضور در الاهلی حدود 130 گل برای این تیم به ثمر رساند و در سال 2006 با این تیم قهرمان لیگ امارات شد .

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی+عکس

بازگشت به استقلال...

مشکلات داخلی او با مدیران النصر امارات و فسخ قراردادش باعث شد تا در بدو ورود دوباره ناصر حجازی به استقلال، صحبت از بازگشت فرهاد مجیدی به میان آید. فرهاد مجیدی پس از کش و قوس های فراوان به استقلال پیوست تا به قولی که در زمان جدایی اش از استقلال داده بود عمل کند. او در حالی به استقلال پیوست که مدیران پرسپولیس نیز به دنبال جذب او بودند. فرهاد مجیدی پس از رفت و آمدهای فراوان بلاخره کارت آی تی سی خود را دریافت کرد تا این روزها به عنوان شاه مهره آبی ها از او یاد شود .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (52 رای)  

۶ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

محبوبه جوانمرد | ۳ سال پیش
فرهاد عشقه منه و یه دنیا هوادارا دوسش دارن
1
4
صالح | ۹ سال پیش
داش فرهاد عشق 4
0
2
پانیذ | ۱۰ سال پیش
عاشقشم
0
3
سن28 | ۱۰ سال پیش
روزی که داشت چهار گوشه زمین رو میبوسید باور کنین دلم شکست الانم دلم برا بازیهاش تنگ شده افسوس.....
0
1
مهدی | ۱۰ سال پیش
یه دونه بود اونم که خداحافطی کرد سرور همه فوتبالی ها بود
0
0
شقايق | ۱۰ سال پیش
اي جونم عسلم
0
3

hits