دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا ملکه الیزابت ۲ تاریخ تولد دارد؟
6
زمان مطالعه: 6 دقیقه
تولد ملکه الیزابت:ملکه الیزابت دوم و پدربزرکش ادوارد در ماه نوامبر بدنیا آمده اند ولی برای آن ها در ماه می یا ژوئن تولد گرفته می شود. چارلز پسر الیزابت نیز در ماه نوامبر به دنیا آمده است. او وارث تاج و تخت و پادشاه آینده بریتانیاست. برای او نیز در...

چرا پادشاهان و ملکه الیزابت 2 تاریخ تولد دارند؟

تولدی که در سطح کشور برگزار می شود معمولاً به همراه آتشبازی و رژه ی سواره نظام است و هزینه زیادی صرف آن می شود. این نوع تاریخ تولد برای ملکه به سال۱۷۴۸ میلادی بر می گردد.

برای شناخت بیشتر ملکه با من در مجله دلگرم همراه باشید

در تابستان پادشاه به همراه نیروهایش برای خودش جشن بزرگی گرفت و از آن سال به بعد سایر شاهان و ملکه ها به احترام پادشاه جرج دوم در تابستان نیز برای خود جشن تولدی می گیرند.

ملکه الیزابت دوم و پدربزرگش ادوارد در ماه نوامبر بدنیا آمده اند ولی برای آن ها در ماه می یا ژوئن تولد گرفته می شود. چارلز پسر الیزابت نیز در ماه نوامبر به دنیا آمده است. او وارث تاج و تخت و پادشاه آینده بریتانیاست. برای او نیز در تابستان جشن تولدی برگزار می شود.

الیزابت دوم ( Elizabeth II) (الیزابت الکساندرا مری؛ زادهٔ ۲۱ آوریل ۱۹۲۶) ملکه سلطنتی بریتانیا، کانادا، استرالیا، و نیوزیلند، و رئیس اتحادیه کشورهای همسود است.

زندگی ملکه الیزابت:

الیزابت در سال 1926 لندن متولد شد و پدر و مادر او در آن زمان دوک و دوسش یورک بودند. سپس پدر و مادر او پس از استعفای عمویش، ادوارد هشتم از سلطنت، به عنوان شاه جورج ششم و ملکه الیزابت رسیدند (با ملکه الیزابت یکم اشتباه گرفته نشود.). الیزابت فرزند بزرگتر این خانواده به شمار می‌رفت. او در سال 1947، با دوک ادینبرو، پرنس فیلیپ ازدواج کرد که پرنس سابق یونان و دانمارک نیز محسوب می شد.

آنها صاحب چهار فرزند هستند

  1. شاهزاده چارلز (شاهزاده ولز)
  2. شاهدخت آن (شاهدخت سلطنتی)
  3. شاهزاده اندرو (دوک یورک)
  4. شاهزاده ادوارد (ارل وسکس)

پس از مرگ پدرش در ششم فوریه 1952 به علت سرطان و در سن 56 سالگی، از آنجایی که جرج ششم دارای فرزند پسر نبود، بزرگترین دختر او یعنی الیزابت دوم به مقام ریاست دولت در پادشاهی متحد، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، سیلان، پاکستان و آفریقای جنوبی رسید. امروزه بیش از 130 میلیون نفر در کشورهایی زندگی می‌کنند که تحت سلطنت اوست. ملکه الیزابت تاکنون شاهد فعالیت دوازده نخست وزیر بوده و در حال حاضر ترزا مِی، سیزدهمین نخست وزیری‌ست که در دوران سلطنت او به این مقام رسیده است.

او همچنین ملکه ۱۲ کشور است

  1. جامائیکا
  2. باربادوس
  3. باهاما
  4. گرنادا
  5. پاپوآ گینه نو
  6. جزایر سلیمان
  7. تووالو
  8. سنت لوسیا
  9. سنت وینسنت و گرنادین‌ها
  10. آنتیگوا و باربودا
  11. بلیز
  12. سنت کیتس و نویس

وی هم‌چنین رئیس عالی کلیسای انگلستان و مدافع ایمان در برخی از کشورهای قلمرویش نیز هست.

وی دارای رکوردِ طولانی‌ترین دوره سلطنت در تاریخ بریتانیا است.رکورد طولانی‌ترین دوره سلطنت که به ملکه ویکتوریا، فرمانروای بریتانیا در سده ۱۹ تعلق داشت شکسته شد.با استعفای رابرت موگابه از ریاست جمهوری زیمبابوه، الیزابت دوم پیرترین رئیس کشور جهان شد.

ملکه

جانشینان ملکه الیزابت:

اولین جانشین سلطنت بریتانیا پس از الیزابت دوم برعهده فرزند اولش، شاهزاده چارلز است. او ولیعهد بریتانیاست که طبق سنت، لقب شاهزاده ولز را از آن خود می‌کند. پس چارلز، شاهزاده ویلیام جانشین سلطنت است که پسر ارشد او و همسر سابقش، شاهدخت دایانا و سومین نوه ملکه الیزابت دوم محسوب می‌شود. پس از شاهزاده ویلیام، ابتدا پسرش شاهزاده جرج و سپس دخترش شاهدخت شارلوت در لیست جانشینی قرار دارد. بعد از آنها نوبت به پسر دوم شاهزاده چارلز می‌رسد. شاهزاده هری دارای فرزندی نیست، بنابراین پسر دوم ملکه الیزابت یعنی شاهزاده اندرو قرار دارد و این لیست تا آخرین فرزند، نوه و نتیجه ملکه الیزابت ادامه پیدا می‌کند.

اختیارات ملکه:

  • در حال حاضر وضایف اصلی ملکه شامل ارائه مشورت و توصیه‌های سیاسی به نخست‌وزیر، بدون حق پافشاری بر اتخاد آنها و هشدار درمورد اشتباهات احتمالی است
  • نخست وزیر بریتانیا هفته‌ای یکبار دیداری خصوصی با ملکه داشته و اسناد و گزارش‌های دولتی نیز هرروزه برای او ارسال می‌گردد.
  • ملکه الیزابت حق افشا، گفتگو یا حتی اظهارنظر درباره متوای این گزارشات را نیز ندارد. جالب است بدانید ملکه الیزابت تنها شخصی در بریتانیاست که حق رانندگی بدون داشتن گواهینامه یا پلاک ثبت شده را دارد.
  • الیزابت دوم علاوه بر ریاست کشور بریتانیا، رئیس تعداد دیگری از کشورها نیز بوده که عموماً زمانی مستعمره بریتانیا بودند.
  • سلطنت او بر بعضی از این کشورها، مانند پاکستان، سیلان (سریلانکا)، نیجریه، سیرالئون، جامائیکا، مالاوی و چند کشور دیگر چند سال به طول انجامید و این کشورها بعداً تصمیم گرفتند ریاست کشور را به نهادهای داخلی منتقل کنند.
  • در برخی دیگر، این ترتیبات همچنان برجاست و در حال حاضر، الیزابت دوم علاوه بر بریتانیا، ریاست پانزده کشور دیگر را نیز در اختیار دارد اما وظایف سلطنت در این کشورها توسط فرمانداران کل به نمایندگی از سوی او ایفا می‌شود. فرمانداران کل معمولاً به پیشنهاد دولت محلی و تصویب ملکه به این سمت منصوب می‌شوند. الیزابت دوم همچنین رئیس اتحادیه کشورهای همسود متشکل از ۵۲ کشور است.

ملکه

او تنها کسی است که در بریتانیا می‌تواند بدون داشتن گواهی‌نامه رانندگی یا پلاک ثبت‌شده رانندگی کند.

میراث ملکه:

درمورد میراث شخصی هنوز آمار قطعی داده نشده است، اما در سال 2011، ملکه الیزابت با حدود 300 میلیون پوند دارایی، در فهرست ثروتمندهای بریتانیا؛ در رده 257 قرار گرفت.

ملکه چند بار تولد میگیرد؟

ملکه ی انگلیس بودن مسئولیت ها و سختی های خودش را دارد.اما یک نکته جالب در مورد ملکه انگلیس این است که در سال دوبار برایش جشن تولد می گیرند. برای مثال امسال در یازدهم ژوئن برای ملکه رسماً تولدی بزرگ در سراسر کشور برگزار شد. در صورتی که ملکه الیزابت دوم در حقیقت در بیست و یکم ماه آوریل به دنیا آمده است.

ملکه الیزابت
ملکه الیزابت

تاریخ تولد ملکه ها و پادشاهان انگلیس هرسال تغییر می کند و معمولاً در هفته ی اول هر ماه برای آنها جشن تولدی گرفته خواهد شد.

divider

در این رابطه بیشتر بخوانید:

بیوگرافی مون جائه این

بیوگرافی کیت مارا | بازیگر سریال House of Cards و 24

بیوگرافی دواین جانسون | قهرمان کشتی کج The Rock

divider

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

نسرین | ۵ سال پیش
چون گودزیلاس ونمیره کنار پسرش بیاد سرکار.
1
0

hits