دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی و رازهایی از زندگی پاپ فرانسیس
5
زمان مطالعه: 11 دقیقه
پاپ فرانسیس ، جورج ماریو برگوگلیو در مارچ سال 2013 به عنوان 266 مین پاپ کلیسا رم برگزیده شد. او اولین پاپ از منطقه آمریکا است.

زندگی نامه پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان

پاپ فرانسیس (به لاتین: Franciscus) (زادهٔ 17 دسامبر ۱۹۳۶ در بوئنوس آیرس، آرژانتین، با نام اصلی خورخه ماریو برگولیو (به اسپانیایی: Jorge Mario Bergoglio)) رهبر سریر مقدس؛ حکومت مرکزی کلیساهای کاتولیک جهان، است. او از سال ۱۹۹۸ بعنوان سراسقف بوئنوس آیرس بخدمت پرداخت و در سال ۲۰۰۱ مقام کاردینالی را از پاپ ژان پل دوم دریافت کرد. برگولیو در سال ۲۰۱۳ به جای بندیکت شانزدهم به عنوان پاپ انتخاب شد و لقب فرانسیس را برای خود برگزید.

پاپ فرانسیس در 17 دسامبر 1936 در بوینس آیرس آرژانتین بدنیا آمد. برگوگلیو قبل از اینکه پاپ شود، به عنوان اسقف اعظم کلیسا بوینس آیرس خدمت میکرد. وی از سال 1998 تا 2013 در این منصب مشغول بود. همچنین برگوگلیو از سال 2001 تا 2013 ریاست کنفرانس "بیشاپ" آرژانتین را بر عهده داشت. در سال 2013 هم به عنوان شخصیت سال توسط مجله تایم انتخاب شد. پاپ فرانسیس توجه ویژه ای به مسائل مرتبط با قشر ضعیف جامعه و اجرای دیپلماسی در نقاط مختلف جهان دارد. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

اوایل زندگی و تحصیلات

جورج ماریو برگوگلیو در سال 1936 در یک خانواده مهاجر ایتالیایی بدنیا آمد. زمانی که سن زیادی هم نداشت، مجبور شد بخاطر عفونت شدید تحت عمل جراحی یکی از ریه هایش را بردارد. وی از دانشگاه به عنوان یک تحصیل کرده رشته شیمی فارغ التحصیل شد، درست قبل از اینکه مدرسه دینی Villa Devoto برود. در مارچ سال 1958 برگوگلیو به برنامه کارآموزشی جامعه مسیح پیوست.
برگوگلیو در دانشگاه سانتافه در سال 1964 و 1965، ادبیات و روانشناسی تدریس کرد. سپس او به مطالعه الهیات پرداخت و مدرکش را از دانشگاه کولجیو سن خوزه دریافت کرد. برگوگلیو تز دکتری خود را در رشته الهیات در دانشگاه فرایبورگ آلمان در سال 1986 ارائه داد.

وارد شدن به عرصه مذهبی و کشیش شدن

برگوگلیو خدمت کردن به عنوان نماینده دینی آرژانتین را در سال 1973 شروع کرد. او گفت که مادرش در نهایت از تصمیم او برای تبدیل شدن به یک فرد مذهبی و کشش را نپذیرفته، اگرچه که خودش یک کاتولیک متعصب بوده. زمانی که برگوگلیو به مناصب مذهبی رسید، مادرش نیز به ناچار تصمیم وی را قبول کرد و حتی از او طلب بخشش نمود!
در 20 ماه می سال 1992، برگوگلیو به عنوان جانشین اسقف اعظم آکوا و بوینس آیرس انتخاب شد. در فوریه سال 1998 وی جایگزین اسقف اعظم قبلی یعنی آنتونیو کورانسینو شد. سه سال بعد توسط پاپ جان پاول دوم او به مقام کاردینال ارتقا پیدا کرد.
پس از مرگ پاپ جان پاول دوم در سال 2005، برگوگلیو در انتخابات پس از پاپ بندیکت دوم شد.

رسیدن به مقام پاپ

در 13 مارچ سال 2013 و در سن 76 سالگی، جورج برگوگلیو به عنوان 266مین پاپ کلیسا کاتولیک رم انتخاب شد.
در سرتاسر جهان نحوه مدیریت او بر کلیسا ستایش شده است، حتی این رفتارهای هوشمندانه اون قبل از اینکه به سمت ریاست کلیسا برسد نیز دیده میشد. زمانی که به ریاست کلیسا رسید، بلافاصله رسانه ها شروع به ستایش و تمجید از او کردند. چه زمانی که او بجای استفاده از پول کلیسا، خودش کار کرد تا بتواند مخارجش را پرداخت کند و یا زمانی که بجای سکونت در خانه های مجلل، در یک خانه ساده 2 اتاقه زندگی میکرد. در راستای همین ساده زیستی ها، پاپ فرانسیس برخی از سنت هایی که پاپ های قبل از او حدود صد سال به آن پایبند بودند را از بین برد.

پس از انتخاب پاپ فرانسیس در سال 2013، باراک اوباما ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در یک بیانیه خوشحالی خود را از این اتفاق تاریخی ابراز کرد و به پاپ و همه مردم جهان تبریک گفت.
خیلی طول نکشید که پاپ فرانسیس برخلاف سیاست های مرسوم کلیسا، نظرات خود را بصورت کاملا صریح در ارتباطات با انواع مسائل اجتماعی بیان کرد. پاپ فرانسیس انسان خیلی خویشتن داری است و حتی زمانی که از او درمورد همجنسگرایی پرسیده شد، او گفت: "من کی هستم که بخواهم قضاوت کنم ؟" اینگونه نظرات جزو جدایی ناپذیر شخصیت پاپ فرانسیس هست و مسلما تفاوت های اساسی در رفتار او نسبت به پاپ های قبلی وجود دارد.

20 حقیقت جالب از زندگی پاپ فرانسیس

۱. تولد و خانواده

پاپ فرانسیس در ۱۷ نوامبر ۱۹۳۶ در خانواده خورخه ماریو برگولیو و رجینا ماریا سیوری به دنیا آمد. او اصالتاً به بوینس آیرس تعلق داشته و والدین اش از مهاجران ایتالیایی محسوب می‌شوند که به همراه فرانسیس دارای پنج فرزند هستند. پدر او یک حسابدار و مادرش خانه‌دار بود.

۲. مادرش از کشیش بودن او راضی نبود

اگرچه او امروزه یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های کلیسای کاتولیک است اما مادرش راضی نبود که او کشیش شود. مادرش سال‌ها با او مخالفت کرد اما او در تصمیم اش مصمم بود.

۳. او چندزبانه است

او به دلیل چندزبانه بودنش شهرت دارد و به زبان‌های اسپانیایی، ایتالیایی و لاتین مسلط است و زبان‌های پرتغالی، فرانسوی، انگلیسی، اوکراینی و آلمانی را نیز می‌فهمد. او تاکنون به زبان‌های مختلف و برای ملیت‌های مختلف سخنرانی کرده است.

۴. او یک شیمیدان بود

فرانسیس پیش از اینکه به تحول مذهبی روی بیاورد یک شیمیدان بود و در تکنولوژی شیمی دارای مدرک است. زمانی که درباره محیط‌زیست فعالیت کرد بسیاری از او نقد کردند و معتقد بودند که باید به کارهای مذهبی‌اش برسد. اما مشخص شد که او به علم و شیمی واقف است و مخالفان هم سکوت کردند.

۵. او یک مبارز بود

فرانسیس پیش از فعالیت‌های مذهبی‌اش در یک‌بار در بوینس آیرس به‌عنوان نگهبان و مبارز فعالیت داشت. او با کمک این شغل مخارج درسش را تأمین می‌کرد.

۶. او پیش از پاپ شدن دوست‌دختر داشت

او در یکی از مصاحبه‌هایش گفت که پیش از پیوستن به علوم مذهبی دوست‌دختر داشت. او با یک گروه دوست بود که باهم می‌رقصیدند اما سپس به مسائل مذهبی روی آورد.

۷. او درباره ارتباطات بین مذهبی کتاب نوشته است

پاپ فرانسیس درباره ادیان دیگر هم تحقیقاتی انجام داده است که خیلی‌ها از آن خبر ندارند. او به همراه ربی ابراهام اسکورکا کتابی به نام “در بهشت و زمین” (On Heaven and Earth) نوشته است که درباره گفتمان‌های بینامذهبی است. آن دو در مه ۲۰۱۴ برای اولین یک انجمن مذهبی به وجود آوردند که رهبر مسلمان آرژانتینی، عمر عبود هم جز آن بود.

۸. آیا درباره ایموجی های پاپ چیزی شنیده‌اید؟

به افتخار او ایموجی های ساخته شده است تا جامعه کاتولیک بتوانند با استفاده از آن برای نشان دادن امید و شادی‌شان، خوشحالی خود را جشن بگیرند.

۹. او انتظار داشت که تنها برای چهار تا پنج سال پاپ باشد

او یک‌بار گفت که برای مدت طولانی پاپ نخواهد ماند و تنها چهار یا پنج سال حضور خواهد داشت. او ۷۸ ساله است و معتقد است که شاید بیماری‌هایش باعث شود که دو یا سه سال بعد این جایگاه را ترک کند. پاپ مجبور است سفر کند و تمام روز از ساعت ۴ و نیم صبح کار کند. او در سال ۲۰۱۴ بسیاری از نشست‌های عمومی را کنسل کرد که نشان‌دهنده این است که سلامتی او در کارهایش تداخل ایجاد می‌کند.

۱۰. او در جوانی بیمار بود

او در سن ۲۱ سالگی تحت عمل جراحی قرار گرفت و یکی از ریه‌هایش را برداشت. او به ذات‌الریه دچار بود و سه کیست داشت. او با داشتن یک ریه یکی از فعال‌ترین افراد جهان است.

۱۱. او به تانگو علاقه دارد

او یک‌بار گفته است که در جوانی می‌رقصید و مخصوصاً به رقص تانگو علاقه داشت. علاقه او به تانگو باعث شد که در تولد ۷۸ سالگی‌اش هزاران نفر در میدان سن پتر رقص تانگو اجرا کنند.

۱۲. او معلم ادبیات بوده است

او پیش از گرایشات مذهبی‌اش در آرژانتین معلم بود و ادبیات، معارف، روان‌شناسی و فلسفه را در دبیرستان‌های مختلف تدریس کرده است.

۱۳. او متهم به شرکت در جنگ کثیف بود

در طول جنگ کثیف آرژانتین دو کشیش ربوده شده و به مدت پنج ماه ناپدید شدند. دران زمان علیه پاپ فرانسیس گفته‌هایی ایجاد شدند و معتقد بودند که او در این کار دست داشت. زمانی که این دو کشیش آزاد شدند پاپ فرانسیس را به علت عدم فعالیت برای آزاد کردن آن‌ها متهم نمودند. اما دو روز پس از انتخاب پاپ آن دو از او حمایت کرده و عنوان کردند که قصد متهم نمودن پاپ فرانسیس را نداشتند. فرانسیس بعدها به زندگینامه نویساناش گفت که از پشت پرده برای آزادسازی آن دو کشیش تلاش کرد و علیه دیکتاتوری جنگ کثیف در آرژانتین بود.

۱۴. او آپارتمان لوکس پاپ را رد کرد

پاپ فرانسیس آپارتمان مخصوص پاپ‌ها را رد کرده و ترجیح داد در خانه سن مارتا اقامت کند. او در یک فضای غیررسمی به همراه پاپ‌های دیگر زندگی می‌کند. گفته می‌شود که او همیشه امکانات لوکس را رد نموده است و حتی در روزهایی که اسقف اعظم بود نیز خودش غذا می‌پخت و به‌جای سوارشدن بر لیموزین و داشتن راننده شخصی، از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کرد.

۱۵. او اولین پاپ غیراروپایی در هزاره اخیر است

از زمان گریگوری سوم که در سال ۷۳۱ به‌عنوان پاپ انتخاب شد، او اولین پاپی است که در هزاره اخیر خارج از اروپا به دنیا آمده است. همچنین او اولین پاپ از آمریکای جنوبی است.

۱۶. او در مسائل بحث‌برانگیز مختلف شرکت کرده است

او از زمان پاپ شدن با عملیات مختلف و شجاعانه‌اش نشان داده که همانند پاپ‌های دیگر نیست. او آن دسته از اعضای روحانیت که سوگند ساده زیستی خود را زیر پا نهاده‌اند را برکنار نمود. او همچنین علیه مافیان نیز حرف‌هایی زده و آن‌ها را مخالف خداوند دانسته است. او همچنین مسائل مالی واتیکان را شفاف نموده است.

۱۷. او برای از بین بردن فقر سخت تلاش می‌کند

پاپ فرانسیس برای از بین بردن فقر شخصاً تلاش می‌کند و برای این کار فعالیت‌های مختلف انجام داده است. او یک‌بار در واتیکان دوش‌های آب احداث کرده بود که مردم بی‌خانمان بتوانند در آن دوش بگیرند. همچنین اغلب به فقرا کمک می‌کند و در سالگرد تولدش به ۴۰۰ بی‌خانمان کیسه خواب داد. همچنین گفته می‌شود که شب‌ها با افراد بی‌خانمان دیدار می‌کند.

۱۸. او یکی از بزرگ‌ترین طرفداران فوتبال است

پاپ فرانسیس یکی از بزرگ‌ترین طرفداران فوتبال است و تیم موردعلاقه‌اش هم تیم محله قدیمی‌شان، سان لورنزو دآلماگر، می‌باشد.

۱۹. او شهروند رسمی سه کشور است

پاپ فرانسیس شهروند قانونی سه کشور آرژانتین، ایتالیا و واتیکان است. او در آرژانتین متولد و بزرگ شد، والدین ایتالیایی دارد و از زمان پاپ شدن هم شهروند واتیکان محسوب می‌شود.

۲۰. او در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان شخصیت سال انتخاب شد

مجله تایم پاپ فرانسیس را به‌عنوان شخص سال انتخاب کرد و عکس او را بر جلد مجله سال ۲۰۱۳ قرار داد. این لقب به کسی اهدا می‌شود که تأثیرگذار باشد. او در تاریخ کاتولیک تأثیر بسزایی گذاشته و به‌کلی با پاپ‌های گذشته فرق دارد. او به دلیل محبوبیت اش توسط فوربس به‌عنوان چهارمین شخص قدرتمند جهان در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد.

divider

نظر پاپ فرانسیس درباره همجنسگرایی


divider

تصاویر پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس و ترامپ

پاپ فرانسیس و ترامپ
پاپ فرانسیس و ترامپ

پاپ فرانسیس و اوباما

پاپ فرانسیس و اوباما
پاپ فرانسیس و اوباما

divider

عکس های پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس
پاپ فرانسیس
پاپ فرانسیس
پاپ فرانسیس
پاپ فرانسیس
پاپ فرانسیس
پاپ فرانسیس
پاپ فرانسیس


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با پاپ فرانسیس آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits