دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی کانیه وست Kanye West رپر آمریکایی !
6
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کانیه وست یک برنده جایزه گرمی , خواننده رپ و طراح لباس است. زمانی که کانیه وست با کیم کارداشیان ازدواج کرد تبدیل به یک سلبریتی مشهور شد.

کانیه وست کیست ؟

شاید اگه از خود کانیه وست هم بپرسید به شما بگوید. او یک پدیده نو ظهور در قرن 21 است، یک تهیه کننده موسیقی که تبدیل به یک رپر شد. کانیه وست با فعالیت هایش در عرصه موسیقی هیپ هاپ، این سبک را کاملا متحول کرده است.

پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

اما بر خلاف استعداد های بسیاری که دارد برخی اوقات اشتباهات بزرگ و احمقانه ای انجام میدهد. خیلی از این رفتار های نسنجیده او را میتوان در توییت هایی که منتشر میکند، طرز لباس پوشیدنش، حرکاتی که بر روی استیج انجام میدهد و حتی ازدواجش با کیم کارداشیان، دید. اما اگر تمام تمرکز و انرژی اش را صرف کار موسیقی کند، نتیجه فوق العاده خواهد شد.

6 تا از هفت آلبوم سینگلی که داده برای مدت ها در صدر جدول های موسیقی قرار گرفته و در مجموعه 34 میلیون نسخه از آلبوم هایش به فروش رفته. همچنین او 21 جایزه گرمی را برده که بیشترین تعداد در میان رپر ها میباشد. وی 2 بار در لیست با نفوذ ترین افراد در مجله "مردم" قرار گرفته و افراد معروف و شاخصی همچون لو رید و ایلان ماسک از او تعریف کرده اند.

زندگینامه کانیه وست

اوایل زندگی کانیه وست در شیکاگو

کانیه اوماری وست در آتلانتا، جورجیا و در 8 ماه ژوئن سال 1977 بدنیا آمد. پدرش، ری، یک عکاس خبرنگار بود که برای مجله آتلانتا ژورنال کار میکرد. پدر کانیه در مسائل سیاسی نیز خیلی فعال بود. مادر کانیه وست، دوندا، یک استاد دانشگاه بود که در دانشگاه ایالتی شیکاگو به تدریس زبان انگلیسی میپرداخت. دوندا در 58 سالگی بر اثر بیماری قلبی و همچنین جراحی سختی که در سال 2007 گذراند، درگذشت. مرگ مادر تاثیر زیادی بر موسیقی و شخصیت کانیه وست گذاشت.

زمانی که کانیه وست سه سال داشت ، پدر و مادرش طلاق گرفتند. کانیه وست در دوران مدرسه با مادرش زندگی میکرد و تابستان ها را با پدرش میگذراند. زمانی که کانیه وست 10 ساله بود، به مدت یک سال به همراه مادرش برای یک برنامه آموزشی خاص به چین رفت. زمانی که کانیه وست از چین برگشت، ورود او به عرصه هیپ هاپ شروع شد. پس از مدتی با موزیسینی به نام No I.D آشنا شد که بعد ها مربی کانیه شد. کانیه وست از دبیرستان که فارغ التحصیل شد، توانست یک بورسیه برای تحصیل در دانشگاه هنر شیکاگو کسب کند. پس از مدتی، کانیه وست از دانشگاه انصراف داد تا بتواند حرفه موسیقی خود را دنبال کند. همین کار او الهام بخش آلبوم اول او بود.

کانیه وست
کانیه وست

کانیه وست و کیم کارداشیان

در سال 2012، کانیه وست یک آلبوم ترکیبی با همکاری تعدادی از هنرمندان دیگر تحت لیبل کمپانی خود که GOOD نام داشت، به نام Cruel Summer منتشر کرد. اما در آن سال بیشتر توجه ها معطوف به روابط او با ستاره تلویزیونی یعنی کیم کارداشیان بود که رابطه شان در آپریل همان سال شروع شد. در 21 اکتبر سال 2013 کانیه وست و کیم کارداشیان در استادیوم بیسبال سن فرانسیسکو نامزد کردند و در 24 ماه می سال 2014 نیز در ایتالیا ازدواج کردند. در مراسم ازدواج آن ها، تعداد زیادی از سلبریتی های سر شناس نیز حضور داشتند. کانیه و کیم سه فرزند دارند. دخترشان نورث که سال 2013 متولد شد، پسرشان به نام سینت که در سال 2015 متولد شد و دختر دیگرشان نیز در سال 2018 به دنیا آمد.

اگر به آلبوم ششم کانیه وست به نام Yeezus که در سال 2013 منتشر شد گوش داده باشید، کاملا متوجه وضعیت روحی و حال خوش او در آن زمان ها خواهید شد. در مورد این آلبوم، کانیه وست در زمانی اعلام کرد که "این آلبوم در واقع حمله ای به رسانه ها و تبلیغات است". البته این آلبوم کانیه وست از لحاظ تجاری خیلی موفق نبود و کمتر از 1 میلیون نسخه فروخت اما منتقدان خیلی از آن راضی بودند.

کانیه وست و تیلور سوئیفت

کانیه وست در حوالی سال 2007 در اوج دنیای موسیقی و هیپ هاپ بود. او خدای سبک گنگستا شناخته میشد. اما در همان سال مادرش به دلیل مشکلات قلبی و عملی که داشت، درگذشت. اولین کنسرتی که پس از مراسم ختم مادرش گذاشت، یک آهنگ مخصوص نیز به احترام یاد مادرش اجرا کرد. چند ماه بعد هم با نامزدش الکسیس فیفر دچار اختلاف شد و رابطه شان بهم خورد. آلبوم بعدی او که 12 ماه بعد منتشر شد 8080s & Heartbreak نام داشت و کلا آهنگ های این آلبوم نمایانگر غم و اندوه او در آن برحه از زندگیش بود. پس از این آلبوم کانیه وست اعلام کرد که هیپ هاپ برای او تمام شده، اما اینگونه نبود و او 2 جایزه گرمی دیگر را هم برنده شد.

عدم ثبات روانی کانیه وست زمانی کاملا مشخص شد که او در حین برگزاری مراسم MTV که در سالن موسیقی نیویورک برگزار میشد، در میان صحبت های تیلور سوئیفت که برنده جایزه "بهترین ویدیو" در بخش زنان شده بود، ناگهان به روی صحنه آمد و گفت که بجای سوئیفت، بیانسه باید این جایزه را میبرده. البته لازم بذکر است که کانیه وست بعد چندین بار به خاطر این کارش عذرخواهی کرد. البته تیلور سوئیفت نیز جواب او را داد. در مراسم گرمی سال 2016 وی گفت :

من میخواهم پیغامی به همه زنان بفرستم، در مسیر موفقیت افرادی وجود دارند که میخواهند شما را پایین بکشند و از اعتبار شما به نفع خودشان استفاده کنند. مراقب باشید و نگذارید که چنین افرادی تمرکز شما را از بین ببرند

عکس های کانیه وست

کانیه وست
کانیه وست
کانیه وست
کانیه وست
کانیه وست
کانیه وست
کانیه وست
کانیه وست
کانیه وست
کانیه وست
کانیه وست
کانیه وست

divider


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با کانیه وست آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits