دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه چیز در مورد بیل کازبی کمدین !
2
زمان مطالعه: 14 دقیقه
بیل کازبی کمدین، محبوبیت زیادی برای برنامه های های تلویزیونی از جمله من جاسوس ، آلبرت چاقالو و کازبی شو بدست آورد. بعد از سال ها، اتهامات او در سال 2018 به عنوان مجرم جنسی شناخته شد.

بیل کازبی در 12 جولای 1937 در فیلادلفیای پنسیلوانیا متولد شد. او پس از دبیرستان به نیروی دریایی ایالات متحده پیوست. و پس از آن در کالج یک استندآپ کمدین شد. اولین فعالیت او در سریال جاسوسی "من جاسوس" بود. که از او به عنوان اولین بازیگر سیاهپوست در نقشی برجسته در تلویزیون یاد می شود. و اولین کسی بود که جایزه امی را کسب کرد. با دلگرم همراه باشید

زندگی نامه بیل کازبی

Bill Cosby

کار موفقیت آمیز او در "کازبی شو" در سال های 1984 تا 1992 در شبکه ان بی سی پخش شد. و در طول چندین سال متوالی به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل بازی کرد.
اعتبار بیل کازبی در هنگامی که مورد اتهامات متعدد جنسی در 2014 مورد محکومیت قرار گرفت دچار خدشه شد. محاکمه او برای سه مورد از اعمال پست جنسی در ژوئن 2017 در هیت منصفه متوقف شد ولی در ماه آوریل 2018 او مجرم شناخته شد.

divider

پیشینه ی کاری

بازیگر ، کمدین و نویسنده و تهیه کننده ، بیل کازبی ویلیام هنری کازبی جونیور، در 12 ژولای 1937 در فیلادلفیای پنسیلوانیا متولد شد.
با جایزه های معتبری که گرفت به یک چهره ی برتر کمدی بدل شد. او همچنین در تلویزیون در دهه ی 1960 با من جاسوس و پس از آن کازبی شو به شکستن تبعیضات نژادی در تلویزیون کمک کرد.

اوایل زندگی بیل کازبی

بیل کازبی به عنوان بزرگترین فرد از 4 پسر خانواده خود در محله ژرمن توین فیلادلفیا بزرگ شد. در ابتدا خانواده کازبی درآمد خوبی داشتند اما پدر خانواده کایبی ویلیام کوزیپس به نوشین الکل معتاد شد. پدر او در نیروی دریایی امریکا دستگیر شد. پس از آن کازبی برای برادران خود همچون پدر و مادر شد. مادر کازبی "آنا"، نظافت چی خانه ها بود، او و خانواده اش در خانه ریچارد آلن یک زندگی فقیرانه را ادامه دادند. در 8 سالگی برادر بزرگش به نام جیمز را از دست داد.

مادر او علی رغم دشواری های زندگی به آموزش و یادگیری اهمیت می داد. او اغلب کتاب هایی را برای بیل و برادرانش از جمله کتاب مقدس و آثار ماک تواین را می خواند. بیل کازبی متوجه شد که کمدی می تواند راهی برای دوست داشتن و کسب چیزی که می خواهد باشد. کازبی در ساختن چیزها عالی عمل می کرد به عنوان مثال یکی از معلمان او گفت، ویلیام باید یک وکیل یا بازیگر شود زیرا که خوب دروغ می گوید.

در مدرسه کازبی درخشان عمل کرد اما انگیزه نداشت، او بیشتر دوست داشت تا داستان ها و جوک های خود را برای همکلاسیانش تعریف کند تا این که تکالیف مدرسه را انجام دهد.

یکی از معلمانش او را به شرکت در نمایش های مدرسه و نه در کلاس درس تشویق کرد.

در خانه، بیل کازبی به برنامه های مختلف رادیویی گوش می داد و از کمدین هایی مانند جری لوییس تقلید می کرد. او برنامه های تلویزیونی مثل "سید سزار" و "جک بنی" را هر وقت که می توانست تماشا می کرد.

در حالی که او علاقه مند به ورزش آکادمیک بود، در مدرسه و تیم فوتبال آن فعال بود. وی پس از آزمون آی کیو در زمره دانش آموزان کم هوش در دبیرستان قرار گرفت. و در کلاس دهم مردود شد. او به دبیرستان جرمن توین رفت اما مشکلات علمی او همچنان ادامه داشت و در نامیدی دبیرستان را رها کرد. او قبل از پیوستن به نیروی دریایی کارهای مختلفی را انجام داد.

در طی خدمت سربازی او به عنوان دستیار پزشکی در کشتی ها در چندین بیمارستان و .... کار می کرد. کازبی به تیم پیاده نظام نیروی دریایی پیوست و در رویداد پرش ارتفاع خیلی پیشرفت کرد. و در حال خدمت مدرک دیپلم خود را نیز بدست آورد. پس از خروج از نیروی دریایی از طریق بورس تحصیلی به دانشگاه تمپل رفت.

در حالی که بیل کازبی به عنوان یک متصدی بار در یک می خانه کار می کرد او به جوک گفتن و تن نازی می پرداخت و سپس به یک کمدین در یک کلوب شبانه بزرگ بدل شد. به عنوان یک فرد فعال در نمایش رادیویی "پسر عمو" کار کرد. او از بخش هایی از کارهای کمدی مانند دیک گرگوری، کمیک امریکایی آفریقایی، الهام گرفت، که اغلب در مورد مسائل نژادی صحبت می کرد.

بیل کازبی در اوایل دوره حرفه ای خود مسابقه ای را اجرا می کرد ولی او تصمیم گرفت تا اجرا را ترک کند و در موضوعات کمدی عمومی و جهانی تر متمرکز شود.

بیل کازبی
بیل کازبی

من جاسوس و آلبرت چاقالو


او نهایتا تصمیم به ادامه کار حرفه ای کمدی گرفت. و در روستای گرینویچ نیویورک شروع به کار کرد.
در سال 1963 بیل کازبی نخستین نمایش خود را در جشن تولد جان کارسون آغاز کرد که به معرفی در سطح مخاطبین ملی خود کمک کرد. او همچنین اولین کار کمدی خود را منتشر کرد. بیل کازبی به راستی یک کمدین با مزه است. او موفق به دریافت جایزه گرمی در بهترین اجرای کمدی شد.

در سال 1964 او به کار کودک مشغول شد. در سال های باقی مانده دهه 60 پس از انتشار آلبوم ضربه، 5 جایزه ترانه گرمی دیگر را بدست آورد. و در مجموعه تلویزیونی الکتریک بازی کرد.

در 1965 کازبی در سریال های تلویزیونی نقش آفرینی می کرد. او با تهیه کنندگی اسکاتلند اسکات، با همکاری رابرت کالپ در سریال من جاسوس بازی کرد. کازبی در این کار سه بار برنده جایزه امی شد.
مدت کوتاهی پس من جاسوس کازبی در کمدی ستاره شد.

بیل کازبی در برنامه کازبی شو دو فصل در سال ها 1969 تا 1971 اجرا کرد. و به عنوان یک معلم ورزش در دبیرساچتان لس آنجلس معرفی شد.

تقریبا در همان زمان در مجموعه آموزشی کودکان در کمپانی الکتریک حضور یافت و مجموعه های آلبرت چاقالو و کودکی های کازبی را که بر اساس خاطرات دوران کودکیش بود را منتشر کرد. در 1977 کازبی دکتری خود را از دانشگاه اخذ نمود. وی پایان نامه خود را در مورد آلبرت چاقالو نوشت.

کازبی مدرک خود را از روش های غیر معمول و بر اساس اعتبار نمایش های تلویزیونی خود گرفت.

بیل کازبی در سینما در سال 1974 در کمدی شنبه شب با همکاری سیدنی پوایتر و هری بلافونت را اجرا نمود.

divider

کازبی شو

بیل کازبی دوباره از زندگی خود برای یک سریال تلوزیونی جدید الهام گرفت که این برنامه بر اساس زن و شوهر افریقایی تبار امریکایی با 5 فرزند بود. هر کدام از شخصیت های کودک ویژگی های خاص خود در زندگی را داشتند. کازبی و همسر واقعیش کامین از 1964 ازدواج کردند و 4 دختر و یک پسر داشتند. در 1984 کازبی شو رتبه های بالایی را کسب نمود.

هفته های پیاپی کازبی شو مخاطبان را با کمدی گرمی مجذوب می کرد. شخصیت کازبی دکتر هسلیف هاکستیبل به یکی از محبوب ترین پدران در تلویزیون تبدیل شد. او همچنین مانند یک پدر با ستارگان جوان مجموعه کار کرد.

بیل کازبی در طول اجرای 8 فصل نمایش ، زمانی برای پروژه های دیگر را بدست آورد. او در چندین فیلم از جمله "لئونارد" : قسمت 6 سال 1987 و گوستاد 1990 بازی کرد. سال 1986 نقطه عطف حرفه ی کازبی بود. و او تبدیل به یک نویسنده پرفروش شد. دیدگاه او در مورد تربیت فرزند در کتاب پدر و مادر که میلیون ها نسخه از آن به فروش رسید، گنجانده شده است. کتاب زمان پیری 1987 هم از فروش بالایی برخوردار بود. علاوه بر این کازبی محبوبیت فراوانی یافت.

او پس از کازبی شو همچنان به کار در تلویزیون ادامه داد. در فیلم اسرار او نقش یک جرم شناس بازنشته ای که به دوست کاراگاهش کمک می کرد را بازی کرد. در سال1996 با فیلم کامبوجیه نقش آفرینی کرد و دوباره با همکار سابقش ، رشاد، هم بازی بود که البته نتوانستند موفقیت چندانی بدست آورند.

بیل کازبی
بیل کازبی

غم از دست دادن پسرش

بیل کازبی در حین کار بر روی کازبی شو، تنها پسرش انیس را در 1997 که در بزرگراهی در کالیفرنیا حین تعویض چرخ ماشینش کشته شده بود از دست داد. در همان زمان کازبی در رسوایی بزرگی گرفتار شد. یک زن جوان به نام آتم جکسون ادعا کرد که کازبی پدرش هست و سعی کرد که 40 میلیون دلار از او بگیرد و گفت اگر پول را نگیرد از او شکایت می کند. آن دختر به جرم اخاذی دستگیر شد و به 26 ماه زندان محکوم شد. کازبی تصدیق کرد که ملاقات کوتاهی با مادر جکسون داشته است ولی مدعی بود که پدر آتم نیست.

کازبی در حال مقابله با این دشواری های زندگی، درگیر چالش های حرفه ای جدیدی شد. او مجموعه ای از کتب تصویری کودکان را شروع به کار کرد که یک شخصیت از این داستان به نام بیل کوچولو در 1997 به یک برنامه کودک تلویزیونی تبدیل شد. بیل کازبی در سخنرانی سال نو 1990 کتابی برای فارغ التحصیلان تحت عنوان (اکنون چه؟) را منتشر کرد. او نگاهی نو به نظام آموزشی مدارس امریکا در سال 2000 داشت.

جوایز و بازگشت به تلویزیون

بیل کازبی به خاطر کارهایش از جمله چندین جایزه امی، گرمی ، NAACP و جایزه منتخب مردمی را دریافت نمود. او همچنین نشان آزادی 2002 ریاست جمهوری ، جایزه بشر دوستانه باب هوب 2003 و جایزه مارک تواین 2009 برای طنز امریکایی را بدست آورد.
در نوامبر 2013 او با کمدی جنرال با کارگردانی رابرت تاونسند به تلویزیون برگشت. این برنامه تولیدی اولین کنسرت کمدی سه دهه است.

divider

اتهامات بسیار در رابطه با تعارض جنسی

در سال 2014 این بار نه برای کمدی هایش بلکه برای سو رفتار جنسی، بیل کازبی به سر تیتر خبرها بدل شد. در طول این سال ها، او چندین بار با اتهامات تعارض جنسی مواجه شد. که شواهد کافی برای اثبات گناه کاری او وجود نداشت. اما در سال 2006 با یکی از شاکیانی که با شاهد در دادگاه حاضر شده بود مواجه شد. در سال 2014 ادعا های کمدین معروف هانیبال برس، توجهات بیشتری به اتهامات قبلی مبنی بر تعارضات جنسی او به زنان جلب شد.

بعد از این اتفاق کازبی در مورد این ادعاها سکوت اختیار کرد. پس از آن زنان بیشتری مدعی شدند که کمدین به آنها نیز تجاوز کرده است.

از جمله مدل معروف، جنیس دیکسنون که گفت در شبی که کازبی مقدار زیادی مشروب و دارو به او خورانده بود، او را مورد آزار جنسی قرار داده بود. این اتهامات منجر به این شد که ان بی سی و نتفلیکس اعلام کنند که تور کمدی کازبی در سال 2015 لغو خواهد شد. بیل کازبی مستقیما به این ادعاها پاسخی نداد و فقط وکیلش در مصاحبه با رادیو ملی در نواکبر 2014 در بیانیه ای اظهار داشت که، کمدین برای عدم اعتبار بخشیدن به این ادعا ها پاسخی نخواهد داد.

در ماه دسامبر وقتی که اتهامات در مورد تجاوز جنسی بیشتر شد، او با خبرنگاران در مورد پوشش جنجالی این خبر ها صحبت کرد و گفت: من فقط انتظار دارم که رسانه های سیاه پوست برای حفظ استانداردهای روزنامه نگاری با ذهنی خنثی عمل کنند. (به نقل از نیویورک پست)

همسر کازبی، کامیل، نیز در کنار وی ایستاده بود و بیانیه ای در ماه دسامبر منتشر کرد و شوهرش را مهربان و سخاوتمند معرفی کرد و از رسانه ها پرسید که آیا پیشینه ی آن زنان مورد بررسی قرار گرفته است؟

با این وجود در سال 2015 زنان بیشتری مدعی تعرض جنسی شدند.

در حالی که ده ها نفر از متهمان با اتهامات سو رفتار وجود دارند از جمله نیکسون که پرونده هایی را علیه کازبی باز کردند. پس از آن در اوایل جولای 2015 مهر و موم مدارک دادگاه بعد از درخواست اسوشید پرس؛ توسط یک قاضی فدرال برداشته شد.

شهادت در یک پرونده مدنی که توسط آندریا کنستاند صادر شده بود. نشان داد که بیل کازبی در طول ده ی 1970 با استفاده از مواد مخدر زنان را برای مشارکت جنسی تحریک می کرده است.

در طول این شهادت ، وکیل کازبی اعتراض کرد و گفت آیا او بدون اطلاع آن زن ها به آنها مواد داده است؟ با توجه به اطلاعات جدید، کمدین فورا بیانه ای عمومی را منتشر نمود. در ماه بعد نیویورک تایمز در این باره گزارش داد، که کازبی با زنان بسیاری رابطه داشته است و پس از دادن مواد مخدر به آنها تعرض می کرده است. در اواخر ژانویه 2015 ، مجله نیویورک داستان چند رسانه ای از 35 زن که مورد تعرض کازبی بوده اند را منتشر کرد که برخی از این افراد نوجوان بودند. مصاحبه ها جزئیات مشابهی داشتند و بیشتر زنان معتقد بودند که بدون آگاهی و رضایت مورد تعرض قرار گرفته بودند و برخی نیز مستقیما مورد تجاوز قرار گرفته بودند.

در نتیجه این اتهام های منزجر کننده، دانشگاه های مختلفی درجات افتخاری که به بیل کازبی داده بودند را لغو کردند. علاوه بر این، مجسمه این کمدین در جولای 2015 از MGM Hollywood Studios park برداشته شد.

divider

بیل کازبی
بیل کازبی

باز داشت و محاکمه بیل کازبی

اگر چه بیش از 50 زن مدعی تعرض جنسی و اغوا با مواد توسط این کمدین افسانه ای بودند، بیل کازبی توانست از خود رفع اتهام کند. با این حال در 30 دسامبر 2015، حکم دستگیری کازبی برای اغوا با مواد و آزار جنسی به آندریا کنتاند در ژانویه 2004 صادر شد.

در 24 ماه می 2016 یک قاضی در پنسیلوانیا بیان کرد که شواهد کافی برای پرونده جنایات جنسی و محاکمه کازبی وجود دارد. پس از جلسه دادرسی کازبی به 30 سال زندان محکوم شد.

در ماه ژوئن 2017، کنتاند برای تعریف واقعه در دادگاه حاضر شد. او گفت که کمدین را به عنوان یک مربی بزرگ میدیده است و به عنوان یک زن همجنسگرا علاقه ای به برقراری روابط عاشقانه نداشته است. با این حال در طول آن شب کذایی، کازبی 3 قرص به او خورانده و او را به گونه ای بی مقاومت کرده و مورد آزار جنسی قرار داده است.

در دفاعیه وکیل بیل کازبی با برجسته کردن برخی تناقضات، از او پرسید که اگر این چنین بوده است چرا پس از آن اتفاق ارتباطش با کازبی قطع نشده است؟

گرچه بررسی شهادت ها و استدلال ها شش روز به طول انجامید، ولی به زودی مشخص شد که هیئت منصفه دچار مشکل در اجرای حکم شده است، چرا که آنها تقاضای بازرسی مجدد کردند. در روز 17 ژوئن هیئت منصفه بعد از 52 ساعت مذاکره، پس از سه ساعت شمارش معکوس، قاضی رای دادگاه را اعلام کرد.

پس از آن، خبرنگار از نتیجه پیروزی کامل کازبی خبر دادند. با این حال تیم دادستانی این تصور از نتایج را رد کرد و اظهار داشت که دوباره کازبی را به دادگاه می کشانند.

در ماه ژانویه 2018 بیل کازبی در حالی که در انتظار محاکمه مجدد بود، در کلوب "جاز لاروز فیلادلفیا" برای اولین بار پس از 2015 بر روی صحنه رفت. او به عنوان بخشی از برنامه ی تونی ویلیام موسیقی دان جاز ، داستان تعریف کرد و در مورد وقایع اتفاق افتاده جوک تعریف می کرد. ماه بعد کازبی یک اندوه بزرگ دیگر را متحمل شد و دخترش انسا که از ابتلا به بیماری کلیوی رنج می برد. فوت کرد.

divider

حضور بیل کازبی در دادگاه برای تفهیم اتهام آزار جنسی



حالا که با زندگی بیل کازبی آشنا شدید، چه نظری درمورد او دارید؟ شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits