دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی لیسا بونت - لیلاکوی مون
16
زمان مطالعه: 5 دقیقه
لیسا بونت (لیلاکوی مون) یک بازیگر و هنرپیشه آمریکایی است که به خاطر بازی کردن در نقش "دنیس هاکستبل" در برنامه "The Cosby Show" شناخته شده است.

لیسا بونت کیست؟

لیسا بونت در سال 1967 بدنیا آمد. او که در سال 1995 اسم خود را به "لیلاکوی مون" تغییر داد، در برنامه The Cosby Show در نقش "دنیس هاکستبل" حضور پیدا کرد. در اواخر حضورش در این برنامه در یک سریال تلویزیونی دیگر به نام " A Different World" نیز مشارکت کرد. از سال 1987 تا 1993 با ستاره موسیقی معروف "لنی کراویتز" ازدواج کرده بود و با هم یک دختر بازیگر به نام "زوئی کراوتیز" دارند. وی در حال حاضر با ستاره سریال گیم آو ترونز "جیسون موموآ" ازدواج کرده و دو بچه با وی دارد.

زندگی نامه لیسا بونت

Lisa Bonet - Lilakoi Moon

اوایل زندگی و والدین لیسا بونت

لیسا بونت در 16 نوامبر سال 1967 در سانفرانسیسکو کالیفرنیا بدنیا آمد. پدرش، آلن، یک آفریقایی-آمریکایی است و مادرش آرلن یک یهودی میباشد که هر دوی آن ها در زمینه موسیقی بسیار موفق میباشند. والدین لیسا بونت زمانی که کودک بود از یکدیگر جدا شدند و مادرش او را به تنهایی بزرگ کرد.

خود لیسا بونت از کودکی اش به عنوان یک بچه دونژاده یاد میکند. او گفت : "دنیا برای چیزی که من نمایانگر آن بودم آماده نبود. داشتن دو نژاد مختلف و ترکیب آن ها باهم کار خیلی سختی بشمار میرفت." وی در یک مصاحبه در سال 2018 با Porter Edit گفت " من احساس پذیرفته شدن در خانواده مادرم یا مدرسه نداشتم. به همین دلیل همیشه خیلی محافظ کارانه رفتار میکنم. در آن دوران هرگز احساس امنیت نداشتم."

اما لیسا بونت احساس امنیتی که همیشه به دنبال آن بود را در هنگام انجام کارهای هنری تجربه میکرد. پس از اتمام دوران دبیرستان او تصمیم گرفت در مجموعه هنری Celluloid Actor مشغول بکار شود.

Lisa Bonet - Lilakoi Moon
لیسا بونت

فیلم های لیسا بونت

The Cosby Show

نقشی که باعث درخشش بسیار زیاد بونت شد، بازی کردن "دنیس هاکستبل" در برنامه The Cosby Show که در سال های 1984 تا 1992 در جریان بود. او در سال 1987 مدتی را از این برنامه خارج شد تا بتواند بر روی برنامه A Different World کار کند. مدت زمان غیبت وی در The Cosby Show را به عنوان زمانی که به دانشگاه رفته است توجیه کردند.
اما لیسا بونت شدیدا به دنبال نقش های پیچیده تری بود و سال 1987 یک سال ویژه برای او در زندگی کاری و شخصی اش بشمار میرود.

برنامه Angel Heart

لیسا بونت به غیر از فعالیت هایش در برنامه A Different World ، در فیلم دیگری به نام Angel Heart به بازی کارکتری که در مورد مشکلات نژاد پرستانه اهمیت میدهد پرداخت. برای کمک به فروش بیشتر فیلم و بیشتر دیده شدن آن، به صورت برهنه در برنامه Interview magazine شرکت کرد و گفت "درسته که خیلی از مردم من را بخاطر نقش "دنیس" میشناسند اما من تعهدی نسبت به یک کاراکتر تخیلی ندارم و تعهد من نسبت به خودم است و دوست دارم مردم مرا بخاطر خودم بیاد آورند."

پس از این مدت وی علاقه کمتری به بازی در نقش "دنیس" نشان داد و از شیوه و جهت گیری های برنامه بسیار انتقاد کرد. همچنین وی پس از مدتی به دلیل کار بر روی پروژه های دیگر خیلی بی نظم شده بود.
او در 20 سالگی با "لنی کراوتیز" دوست شد و اندکی بعد باردار شد. بارداری لیسا بونت باعث اختلال در کارهایش شد و نتواست فعالیت هایش در A Different World را ادامه دهد و در سال 1991 از برنامه The Cosby Show اخراج شد.
از کارهای دیگر او میتوان به (Enemy of the State(1998) ، High Fidelity (2000) ، Biker Boyz (2003) ، Whitepaddy (2006) و (ife on Mars (2008 اشاره کرد. در این اواخر نیز در برنامه های The Red Road در سال 2014 و Ray Donovan در سال 2016 مشارکت داشته است.

لنی کراوتیز و دخترش زوئی کراوتیز

ازدواج لیسا بونت با پدر دختر اولش زوئی تنها 6 ماه طول کشید. او در مورد این ازدواج میگوید : " این مدت برای من خیلی سریع گذشت و از لحاظ روحی و فکری خیلی تغییر کردم"

در حال حاضر لیسا و دخترش به همراه شوهر فعلی او جیسون موموآ رابطه بسیار خوبی دارند.

Lisa Bonet
لیسا بونت

جیسون موموآ و بچه های دیگر

در سال 2004 لیسا بنت، جیسون موموآ را در یک باشگاه موسیقی در لس انجلس ملاقات کرد. این دو درنهایت باهم ازدواج کردند و دو بچه دارند. یک پسر و یک دختر. لیسا و جیسون بطور رسمی در سال 2017 ازدواج کردند و هم اکنون در لس آنجلس زندگی میکنند.

در ارتباط این زوج و رابطه شان باید گفت که جیسون 13 سال از لیسا بونت کوچک تر است. لیسا در مورد جیسون میگوید:

ویژگی خوب او این است که یک مرد واقعی میباشد و من هم بدلیل اینکه پدری در زندگی خودم نداشتم احتیاج به یک شخص قوی دارم که بتوانم به او تکیه کنم

همچنین میگوید " جیسون یک فرد با اراده و قدرتمند است. او یک رهبر واقعی و بسیار بخشنده است. اگر صحبت در مورد کاریزما، قدرت فیزیکی، مسئولیت پذیری و یا اخلاق خوب باشد، جیسون یک مثال بارز است"

لیسا بونت و جیسون موموآ

Lisa Bonet
لیسا بونت

لیسا بونت و زوئی کراوتیز

لیزا بونت
لیسا بونت

امیدوارم از این مطلب لذت برده و با لیسا بونت آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (16 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits