دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حقایقی جالب در مورد استیون هاوکینگ !
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
استیون هاوکینگ از برترین مردان زمانه بود. تعداد کمی از افراد فعال در زمینه های کیهانشناسی و فیزیک نظری همچون ورزشکاران و بازیگران مشهور می شوند، اما این دقیقا همان چیزی است که برای استیفن هاوکینگ اتفاق افتاد.

استیون هاوکینگ دستاورد های بزرگی در طول عمر خود داشت. با تشکر از کارهای پیشگامانه استیون هاوکینگ در مورد سیاه چاله ها و نسبیت، او در برگزاری نشت برجسته های دانشگاهی او از طرف رئیس امپراطوری بریتانیا منصوب شد و مدال آزادی ریاست جمهوری امریکا را کسب نمود. در حالی که بدن او از یک بیکاری سخت رنج می برد و قرار بود در اواسط دهه ی 1960 بمیرد.

استیون هاوکینگ

Stephen Hawking

divider

به افتخار استقامت الهام بخش و سهم بسیار زیاد او در درک کیهانی که در اطراف ما در چرخش است، هفت واقعیت در مورد زندگی این دانشمند در اینجا وجود دارد.

1- دانش آموزی متوسط

استیون هاوکینگ در دوران تحصیلات ابتدایی آن درخششی که از یک نابغه تراز اول انتظار می رود را نداشت. او بیان کرد که تا 8 سالگی درست خواندن را یاد نگرفت و نمراتش را به متوسط نمرات هم مدرسه ای هایشن در مدرسه سنت آلبان نتوانست برساند. البته یک دلیل وجود داشت که همکلاسی هایش او را انیشتن صدا می کردند، هاوکینگ کامپیوتری را با دوستانش در نوجوانی ساختند . ظرفیت فوق العاده ای برای درک مسائل فضا و زمان نشان می داد. او همچنین عزمش را برای امتحان ورودی آکسفورد جزم کرد و برای تحصیل در فیزیک در سن 17 سالگی پرداخت.

2- بیماری استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ پس از سقوط به علت سر خوردن بر یخ در اولین سال خود در دانشگاه کمبریج، مشخص شد که به بیماری استخوانی آمیوتروپیک دژنراتیو ALS مبتلا است و تنها دو و نیم سال دیگر زنده است.

بدیهی است که دانستن این سال های روشن را خاموش کند، اما به نظر می رسد که این بیماری زودرس برکتی در لباسی تغییر یافته بود. اغلب بیماران مبتلا به ALS بیشتر در اواسز 50 سالگی متوجه بیماری می شوند و تا پنج سال دیگر زندگی می کنند، اما کسانی که پیش از آن دچار این بیماری شده اند، به شکل پیشرفته تری از بیماری دچار هستند. علاوه بر این، از دست دادن مهارت های حرکتی موجب جوانه زدن کیهانشناسی برای خلاق شدنش شد. وی بعدا به این اشاره کرد که: " با از دست رفتن مهارت های دست هایم ، مجبور شدم در ذهنم در جهان سفر کنم و تلاش کنم تا راه هایی را که در آن کار می کردم را تجسم کنم "
در حالی که خلاصه کردن زندگی هاوکینگ در یک کلمه غیر ممکن است، می توان آن را با یک معادله انجام داد.

استیون هاوکینگ
معادله استیون هاوکینگ

این فرمول که شامل سرعت نور C ثابت نیوتون G و دیگر نمادهاست که ماهیت غیر ریاضیاتی مرتبط برای پوشش می سازد، انتشارات سیاچاله ها را اندازه گیری می کند که امروزه به عنوان قانون استیون هاوکینگ شناخته می شود. هاوکینگ ابتدا از این سافته ها سردرگم بود چون معتقد بود سیاه چاله ها ريال تله های آسمانی هستند که تمام انرژی را فرو می برند. با این حال، او معتقد بود که این پدیده را از طریق ادغام نظریه های کوانتومی ، نسبیت عام و ترمودینامیک و ساده کردن آن به سک فرمول نسبتا ساده اما فرومولی موزون در سال 1974 به وجود آورده است. در حال حاضر این کشف برای تعیین قوانین مهم زمین در مورد خواص سیاه چاله ها شناخته شده است. این کشف او را به یک پله بالاتر و در مسیر ستاره شدن قرار داد. هاوکینگ بعدا گفت که دوست دارد این فرمول بر روی سنگ قبرش نوشته شود.

3- عمل ها

با وجود پیشبینی پزشک اولیه اش، او نمرد، ولی استیون هاوکینگ پس از ابتلا به ذات الریه در سفرش به ژنو در 1985 تقریبا مرد. زمانی که او بی هوش بود برداشتن دستگاه از این دانشمند در نظر گرفته شد ولی همسرش جین این ایده را رد کرد. با یک عمل که به تنفسش کمک می کرد نای او جایگزین شد وای به طور دائمی توانایی صحبت کردن را از دست داد و موجب ساخت ترکیب کننده (سینتسایسر) معروف خود شد.

4- ویلچر استیون هاوکینگ

سینت سایزر اصلی استیون هاوکینگ توسط یک شرکت کالیفرنیایی به اسم وورد پلای ساخته شد که یک برنامه گفتاری به نام اکولیزر بر روی یک کامپیوتر اپل II اجرا شد. این نرم افزار به یک سیستم قابل حمل روی یک ویلچر نصب شد و هاوکینگ را قادر می ساخت تا با یک کلیک کننده دستی برای انتخاب کلمات صحبت کتد. پس از این که او توانایی ایتفاده از دستانش را نیز از دست داد، هاوکینگ سویچ مادون قرمز را روی عینک خود گذاشت که کلمات را از حرکت صورت تشخیص می داد. او همچنین تکنولوژی ارتباطی پیاده شدن توسط اینتل را داشت اگرچه اصرار داشت که همان صدای رباتیک با لهجه مجزا و غیر بریتانیایی که برای سه دهه مورد استفاده بود را حفظ کند زیرا او آن را بخشی از هویت خود می دانست.

4- نویسنده

استیون هاوکینگ معتقد بود که می تواند یک کتاب در مورد رمز و رازهای جهان بنویسد که با مردم ارتباط برقرار کند، وظیفه ای که پس از از دست دادن توانایی نوشتن و گفتن آن غیر ممکن شد. با این حال او به شدت به سخترانی با سینت سایزر خود پرداخت و از کمک ارزشمند دانشجویانش را پذیرفت که پیش نویس مجددش را با ویراشگرش در ایالات متحدده پخش کرد. دیدگاه هاوکینگ در نهاییت به عنوان تاریخچه مختصری پس از 237 هفته بعد از انتشارش د 1988 جایزه سندی تایمز لندن را برنده شد.
این همچنین او را متقاعد کرد که نوشتن یک کتاب خیلی سخت نبود و در میان تعطیلات یک شنبه هایش بیوگرافی خود ، چندین جلد در مورد رشته خود و مجموعه رمانهای علمی را به کمک دخترش لوسی بنویسد.

5- رفتارهای جسورانه

فیلم نظریه همه چیز

استیون هاوکینگ
پوستر فیلم نظریه همه چیز

با وجود چالش های فیزیکی بسیار در مورد ظاهر شدن در تلویزیون خجالت نمی کشید. او برای اولین بار در سال 1993 در شوخی با ستارگان ظاهر شد. نسل بعدی شوخی ها در مورد بازی پوکر انیشتن و نیوتن . او همچنین صدایش را در یک انیمشن به نام سیمسونها و فوتوراما به کار گرفت. و به راحتی در سریال تلویزیونی تئوری بیگ بنگ ظاهر شد. البته زمان حضورش در تلویزیون فقط در مورد خدیدن به فیزیکدان مشهور جهان نبود بلکه به موضوع "نان و کره" اش از کیهانشناسی و منشا زندگی در مجموع 6 قسمتی جهان استیون هاوکینگ بازگشت. او همچنین تصویر عمیق و هوشمندانه ای از زنگی خود را در مستند استیون هاوکینگ در 2013 ارائه داد.

divider

عکس استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ
استیون هاوکینگ
استیون هاوکینگ
عنوان

فیلم استیون هاوکینگ

"نظریه همه چیز" که در سال 2014 ساخته شد بر اساس زندگی او است.

مرگ استیون هاوکینگ

او در 14 مارچ 2018 در 76 سالگی فوت کرد.

همسر استیون هاوکینگ

همسر استیون هاوکینگ
همسر استیون هاوکینگ


استیون هاوکینگ
استیون هاوکینگ و همسرش

ویدیویی کوتاه از سخنان به یاد ماندنی استیون هاوکینگ



امیدوارم از این مطلب لذت برده و با زندگی استیون هاوکینگ ؛ این مرد بزرگ آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits