دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی ست روگن Seth Rogen - کمدین معروف
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
ست روگن بازیگر مشهور کانادایی فیلم و تلویزیون است او چندین بار با کارگردان جود آپاتو همکاری داشته است.

ست روگن Seth Rogen کیست ؟

ست روگن در 16 آوریل 1982 در ونکور، بریتیش کلمبیا کانادا به دنیا آمد. ست روگن در 20 سالگی به عنوان یکی از کمدین های نسل خود، به شهرت رسید. نقش او در سریال های تلویزیونی و فیلم های جود آپاتو از جمله وریجین 40 ساله و نابود شده موجب آوازه او شد و او را به کار بدون توقف به عنوان بازیگر و تولید کننده کمدی ها و فیلم های انیمیشن رساند.

divider

زندگی نامه ست روگن

Seth Rogen

ست روگن
ست روگن

اوایل زندگی


ست روگن در 15 آوریل 1982 در شهر ونکوور در بریتیش کلمبیای کانادا به دنیا آمد. پدر و مادر او مارک روگن و سندی بلگوس برای سازمان های غیر دولتی کار می کردند. او یک خواهر بزرگ به نام دابانا دارد. روگن استندآپ کمدی را وقتی نوجوان بود شروع کرد و روایت های خود را در مهمانی ها و کلوپ ها تعریف می کرد. او در 16 سالگی در کسابقات کمدین های آماتور ونکور برنده شد.

همکاری با جود آماتو

روگن وقتی که از کارگردان جود آماتو برای بازی در فیلم جدید کمدی او به نام فریکس و گیکس (1999تا 2000) پیشنهاد دریافت کرد، دبیرستان را ترک کرد. او با بازی نقش کن، یک فرسوده با حس شوخ طبعی، با همکاری بسیاری از بازیگران جوان ، بازیگری را آغاز نمود. سریال فریکس و گریکس به یک کلاسیک فرقه تبدیل شد. اگرچه پس از یک فصل به دلیل رتبه بندی پایین متوقف شد.
روگن سپس به برنامه تلویزیونی بعدی آماتو رفت و در یک کمدی در مورد دانشجویان دانشکده به نام اعلام نشده 2001 تا 2002 را به عنوان بازیگر و نویسنده همکاری کرد. دوباره پروژه پس از یک سال متوقف شد.
اگرچه روگن همچنان نویسندگی فیلم و تلویزیون را اداماه داد و نقش های کوچکی را در دونیه دارکو2001 و گوینده خبر 2001 پذیرفت، افسانه رن برندی 2004 یکی دیگر از کارهای جود آپادو موفقیت تازه ای به او داد. در سال 2005 او نقش یکی از همکاران استیو کارل را در کمدی کم کیفیت اما شیرینوریجین 40 ساله مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفت.
توجهات به او افزایش یافت وقتی که نقش اصل فیلم نابود شده آپاتو را در 2007 نقش مقابل کاترین هیگل را در یک کمدی عاشقانه غیر معمول در باره یک شبانه روز که منجر به بارداری غیره منتظره می شود، بازی کرد. دو سال بعد او در کمدی خنده دار آپادو برجسته شد که تعریف آدام سندلر را بر انگیخت.

فیلم های ست روگن

ست روگن
ست روگن

دیگر فیلم ها و پروژه ها

divider


علاوه بر توانایی بازیگری ، توانایی های روگن در نویسندگی و تولید در فیلم سوپر بد 2007 که از یک نمایشنامه برگرفته شده بود که او و دوستش اوان گودبرگ در 13 سالگی نوشته بودند، مشهود شد. او و گودنبرگ در نوشتن کمدی اکشن به اسم پاین اپل اکسپرس همکاری کردند که روگن نقش یک شاهد جرم را بازی می کرد و با یکی از هم بازی ها در سریال فریکس و گیکس به نام جیمز فرانکو که در نقش فروشنده مواد مخدر بود، هم بازی بود.
حضور دائمی روگن در نمایش فیم ها برای کار در زک و مری پورنو می سازند2008 ، مشاهده و گزارش 2009 و کمدی عاشقانه آین والتط از آن تو 2011 ادامه داد. او به عنوان ابرقهرمان فیلم های کمدی بر پایه کتاب، زنبور سبز2011 بود و نقش یک جوان سرطانی در 2011 بازی کرد.
روگن همچمین با صدای خش دار و عمیقش در چند انیمیشن شامل هورتون صدای می شنود 2008 و پاندا کونگفو کار 2008 و پول 2011 بازی کرد.
در فیلم سفر گناه 2012 روگن با بازیگر خواننده افسانه ای باربرا استریسند در نقش مادر و پسر همکاری کرد. در اواخر 2013 روگن دوباره با بازیگران و دوستان خود، یون هیل، جیمز فرانکو، پل رود ، جیسون سیگل و دیگران در بازی در یک فیلم کمدی اکشن وابسته به کتاب همکاری کرد. در 2014 با زگ افرون د کمدی همسایه ها درخشید و او نقش را در قسمت بهدی در 2016 بازی کرد.

ست روگن در فیلم "مصاحبه"


روگن در 2014 برای فیلم مصاحبه با همکاری با دوستش جیمز فرانکو بسیار درخشید. روگن در نقش تولیدکننده تلویزیونی و فرانکو در نقش یک میزبان گفتگو کمدی اکشن بازی کرد. آنها از طرف سیا به استخدام درآمدند برای مصاحبه با رهبر کره شمالی. سیا میخواست که این دو ، دیکتانور کمونیست را ترور کنند.
طرح سیاسی فیلم برای خندیدن است اما همه آن را خنده دار نمی بینند. به گزارش بی بی سی نیوز، در جولای 2014 یک مقام کره شمالی هشدار داد که اگر این فیلم منتشر شود تلافی خواهند کرد. روگن در توییتر به این اتفاق این گونه واکنش داد" مردم معمولا نمی خواهند مرا بکشند برای یکی از فیلم هام وقتی که آنها 12 دلار برایش پرداخت می کنند.
با نزدیک شدن به تاریخ انتشار فیلم مصاحبه در دسامبر، گروهی از هکرها به نام نگهبانان صلح، شرکت سونی پیکچرز را هک کردند. این گروه توانستند به اطلاعات این شرکت از جمله فیلم های منتشر نشده و ایمیل های داخلی دس بیابند و سریعا بسیاری از آنها را در دسترس عموم قرار دادند. هر سینمایی که اجازه اکران این فیلم را می داد نیز تهدید می شد. اف بی آی بعدا هک سونی را مستقیما به دولت کره شمال مرتبط دانست.

ست روگن
ست روگن

پروژه های اخیر


در سال 2015 نقش استیو وازنیک سرمایه گذار اولیه اپ را در فیلم زندگی نامه استیون جابز بازی کرد و سپس در کمدی کریسمس به نام شب قبل درخشید. در سال 2016 او همچنان به کار صداپیشگی برای انیمیشن های همچون پاندای کنگفو کار 3 و مهمانی سوسیگ پرداخت.
سال بعد روگن دوباره به دوست وهمکارش جیمز فرانکو برای برنامه منتقدانه هنرمند فاجعه پیوست کهبرادر کوچکتر جیمز ، دیو نیز در آن درخشید.

زندگی شخصی ست روگن


ست روگن با لورن میلر نویسنده و بازیگر زن در سال 2011 ازدواج کرد. آنها در لس آنجلس زندگی می کنند.
در 2012 این زوج " خیرخواهی برای خیریه " را به بنظور یک منبع برای نسل جدید ایجاد کردند تا درباره ی بیماری الزایمر بیشتر یاد بگیرند. در 2018 روگل نیتفیکس برای یک روز شلوغ آپریل همکاری کرد که در آن منابع آگاه اعلام کرده اند که در آن شخصیت کاندایی مشهور جهان را بدست آورده است قبل از اینکه به عنوان تبلیغاتی برای خیرخواهی برای خیریه نشان داده شود.


امیدوارم از این مطلب راضی بوده باشید. راستی تا حالا فیلم های ست روگن را دیده اید ؟ شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits