دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی جیکوب سارتوریوس - حواشی و دوست دختر این خواننده نوجوان
55
زمان مطالعه: 9 دقیقه
جیکوب سارتوریوس خواننده پاپ آمریکائی است که اولین بار در نرم افزار چندرسانه ای Musical.ly معروف شد و شاهکارهایی مانند "چاپ استیک" و "مرا برگردان!" را منتشر نمود.

جیکوب سارتوریوس کیست؟

جیکوب سارتوریوس (زاده دوم اکتبر 2002، نام کامل : Rolf Jacob Sartorious) خواننده ای است که شهرت او در نرم افزار چندرسانه ای Musical.ly که حاوی ویدئوهای کوتاه انجام لب خوانی است، منجر به آغاز دوران موسیقیایی وی شد. در سال 2016، سارتوریوس آهنگ "سویی شرت" به عنوان اولین آهنگ تک خوانی او شناخته می شود را منتشر کرد؛ او همچنین بخاطر آهنگ های "چاپستیک" و" به من حمله کن" شناخته شده است. در سال 2018 جیکوب سارتوریوس و بازیگر چیزهای عجیب و غریب به نام میلی بابی براون ماجرای عاشقانه ی خود را به سمع و نظر عموم رساندند.

زندگی نامه جیکوب سارتوریوس

آهنگ های جیکوب سارتوریوس

جیکوب سارتوریوس که علاقه ی شدیدی به دختران نوجوان و دوقلو ها دارد تعدادی موسیقی پاپ با چنین موضوعاتی را منتشر کرده است.

جیکوب سارتوریوس
جیکوب سارتوریوس

سویی شرت

اولین کار تک خوانی جیکوب سارتوریوس سویی شرت (2016) بود. این آهنگ در مورد دختری بود که با وجود اینکه شاید هنوز برای بوسیدن آماده نباشد می تواند به یک پسر با پوشیدن سویی شرت او نزدیک شود. موزیک ویدئو این کار به ده ها میلیون بازدید در یوتیوب رسید؛ همچنین در لیست 100 آهنگ برتر بیلبورد به رتبه ی 90 رسید و به لیست ده آهنگ برتر iTunes راه پیدا کرد.

اتفاقی

آهنگی با عنوان اتفاقی در لیست 100 آهنگ برتر بیلبورد به مدت دو هفته قرار داشت و در بهترین حالت به رتبه ی 72 دست یافت. ویدئوی این موسیقی پاپ-رپ شاد، بارها در صحنه ای در ساحل کالیفرنیا و نیز به صدها هوادار وی نمایش داده شد.

آهنگ چاپستیک جیکوب سارتوریوس

با موسیقی چاپستیک (2017)، جیکوب سارتوریوس دوباره تم جاودانه ی عشق جوانی را ملاقات نمود. این آهنگ اشعاری شبیه "هیچ چیز به جز یک چاپستیک بین ما نیست" داشت و ویدئو آن به یک حالتی نزدیک به بوسیدن ختم میشد.

مرا بزن

جیکوب سارتوریوس با "بلک بر"، ستاره ی هیپ هاپ کار کرد تا آهنگ مرا بزن، یک تک خوانی در مورد درد و غم را بسازد. این آهنگ جزء لیست 12 موسیقی برتر سال 2017 نشریه نیویورک تایمز لقب گرفت.

موسیقی های طولانی مدت

جیکوب سارتوریوس دو آلبوم طولانی تر را منتشر کرده است (EP مخفف Extended Play به معنای موسیقی طولانی تر که کوتاهتر از یک آلبوم استاندارد بوده و تجمیعی از آهنگ هاست که معمولا 8 آهنگ یا کمتر را شامل می شود).

جیکوب سارتوریوس
جیکوب سارتوریوس

نامه ی آخر

EP (آلبوم طولانی) اول جیکوب سارتوریوس در ژانویه ی 2017 منتشر شد. عنوان این موسیقی به شخصی خاص اشاره دارد که دریافت کننده ی آخرین نامه ی هرروز یک نوجوان است. موسیقی های روی این EP شامل "اتفاقی" ، "بینگو" و "اردن" بود. این EP به مدت یک هفته در جدول بیلبورد قرار داشت که در فروش آلبوم ها رتبه ی 12 و در آلبوم های دیجیتال رتبه ی 5 را کسب کرد.

بگذار به حال خودم بمانم

EP دوم جیکوب سارتوریوس به نام "بگذار به حال خود بمانم" در پاییز 2017 منتشر شد. هرگز به موفقیت "نامه ی آخر" نبود و یک هفته ای که در جدول بیلبورد قرار داشت، رتبه ی آن در فروش آلبوم ها فقط تا 59 و در آلبوم های دیجیتال فقط تا 14 بالا رفت. در بین آهنگ های این EP موسیقی های "چاپستیک" ، "مرا بزن" و "تخته اسکیت" قرار دارد.

میلی بابی براون

معشوقه ی جیکوب سارتوریوس بازیگری به نام میلی بابی براون ستاره ی سریال چیز های عجیب و غریب از شبکه ی Netflix است. در اکتبر 2017 سارتوریوس در یک عکس که در استوری اینستاگرام براون به اشتراک گذاشته شده بود، به شایعاتی در مورد قرار های عاشقانه ی آن ها دامن زد. هواداران در عید سال نو آن ها را مشاهده کردند که در دنیای والت دیزنی با خانواده ی براون بودند.

در ولنتاین 2018 سارتوریوس و براون عکس هایی متفاوت از همدیگر در اینستاگرام خود همراه با آرزو های ولنتاین منتشر کردند و در تولد 14 سالگی براون یعنی 19 فوریه ی 2018 سارتوریوس یک عکس سلفی دونفره روی اینستاگرام به اشتراک گذاشت با این توضیح که : "نمی توانم منتظر بمانم که تو را ببینم، دوستت دارم و به شدت دلم برایت تنگ شده است!!"

در سابق گمانه زنی هایی، سارتوریوس را به بازیگر موزیک ویدئو چاپستیک، جنا اورتگا مرتبط می دانستند اما به هر حال سارتوریوس آن دو را دوستان معمولی عنوان کرد.

جیکوب سارتوریوس و میلی

جیکوب سارتوریوس
جیکوب سارتوریوس و میلی براون

دوران موسیقیایی

خواندن و اجرا در صحنه، علاقه درازمدت سارتوریوس بود، از وقتی که او در هفت سالگی وارد تئاتر های موزیکال شد. او ساعات ها در روز به دروس صوتی و تمرین با گیتار وقف نمود.
سارتوریوس همچنین به نوشتن متن موسیقی علاقه مند است، و در تولید برخی از موسیقی های خود شرکت داشته است. در تورهایی در داخل و خارج ایلات متحده، او بارها روی صحنه رفته است.

والدین و خانواده

در یک ویدئوی منتشر شده در کانال یوتیوب خود در 2016، سارتوریوس تصویر والدین حقیقی خود (در زمان تولد خود در اوکلاهاما) را منتشر نمود که از قبول سرپرستی وی سرباز زدند. او همچنین اشاره نمود: "شانس خوب ، به من برای اینکه توسط دو تن از دوست داشتنی ترین والدین دنیا به فرزندی پذیرفته شوم، موهبت داده شده است. مادر و پدرم". سارتوریوس در رستون، ویرجینیا بزرگ شد. او یک خواهر بزرگتر به نام کارولین دارد.

رسانه های اجتماعی

حتی پیش از دوران نوجوانی وی، او در رسانه اجتماعی محبوبیت و معروفیت یافت. و مانند جاستین بیبر و شاون مندز، این موفقیتی بود که دوران حرفه ای سارتوریوس را آغاز نمود.
در یک مصاحبه در سال 2017، سارتوریوس گفت : "اگر کسی بخواهد من را بهتر بشناسد، می تواند به رسانه اجتماعی من مراجعه نماید. فکر می کنم آنجا محلی است که می توانم با قوی ترین هوادارانم ارتباط برقرار کنم. هر کاری که من می کنم، سعی می کنم با هوادارنم به اشتراک بگذارم. این مطلب، همواره مورد توجه است."

Musical.ly

سارتوریوس یکی از ستاره های درخشان Musical.ly، نرم افزاری که با عشق او به موسیقی تناسب کامل داشت، بود. کاربران نرم افزار که به عنوان "Musers" شناخته می شوند قادرند تا موسیقی های لب خوانی خود را با آهنگ های مختلف در مدت 15 ثانیه درست کنند.

Vine

قبل از Musical.ly سارتوریوس عضو Vine ، نرم افزاری که کاربران آن می توانستند ویدئوهای تکرارشونده ی 6 ثانیه ای را پست کنند و در حال حاضر فراموش شده است، بود. زمانی که سارتوریوس 11 سال داشت و در مورد مدرسه رفتن سرکش بود، یک پیام ضد خشونت و سرکشی منتشر کرد که در نهایت 16 میلیون تکرار شد.

حساب های کاربری دیگر

سارتوریوس همچنین در توئیتر، یوتیوب و اینستاگرام فعال است. نزدیک به 3 میلیون فالوور در یوتیوب، بیش از 1.6 میلیون فالوور در توئیتر و 9 میلیون فالوور در اینستاگرام دارد.

اختلاف نظر ها

شبکه های اجتماعی به هواداران اجازه می دهد که با افرادی که تمایل دارند مستقیما ارتباط برقرار کنند، اما این شبکه ها محلی هستند برای تخلیه ی احساسات نسبت به ستاره ها و برخی از مردم در مورد نگرش سارتوریوس گله و شکایت کرده اند. در یکی از ویدئو هایی که توجهات منفی را به دنبال داشت یکی از هواداران از او خواسته بود که نام دوستش را فریاد بزند، اما سارتوریوس می گوید که او نمیتواند 3 نام را به خاطر بسپارد.

در نوامبر 2017 سارتوریوس ویدئویی در اینستاگرام آپلود کرد که از تمام افرادی که از او حمایت کردند و نیز برایش نوشتند "یک بچه اینجا کار می کند"، تشکر کرد. گریس واندروال، در پاسخ کامنت گذاشت : "لب خوانی در نرم افزار و بازی کردن با احساسات و دل های دختران جوان کار کردن نیست." او همچنین وی را نصیحت کرد که "لطفا از افرادی که زودتر از تو آمدند درس یاد بگیر تا محبت دیگران در مورد خودت را تشخیص دهی."

به هر حال برخی از پیام های منفی نگرانه ای که سارتوریوس دریافت کرده بود در حقیقت واقعیت نداشتند. در سال 2016 یک نشریه ی زرد مقاله ای منتشر کرد که در آن تصاویری (که ویروسی شده بودند) از سارتوریوس در حال استفاده از فیس بوک برای درخواست از یک زن جوان در مورد عکس های برهنه ی خود، آورده شد. پس از اینکه این مقاله منتشر شد، نماینده ای از سوی سارتوریوس عنوان نمود که این پیام ها از طرف سارتوریوس ارسال نشده بودند و سارتوریوس در زمانی که این شکایت مطرح شد، هرگز در فیس بوک ثبت نام نکرده بود و نشریه ی زرد داستان خود را تغییر داد.

جیکوب سارتوریوس
جیکوب سارتوریوس

مدرسه رفتن

سرکشی و قلدر بازی که سارتوریوس را به سمت اولین فیلم خود در Vine هل داد حتی تا زمانی که او دائما آنلاین بود، ادامه داشت (در حقیقت موفقیت او حملات را قوت بخشید). علی رغم اینکه او برای تغییر مدرسه اقدام کرده بود، هیچ جایی او را نپذیرفت. در سال 2018، در یک مصاحبه او گفت که مدرسه را در سن 12 یا 13 سالگی به دلیل همین اذیت و آزار های زورگویانه ترک کرده است. او اکنون در کلاس های آنلاین شرکت می کند.

راهپیمایی برای زندگی مان

در 24 مارس 2018 سارتوریوس در راهپیمایی لس آنجلس، رویدادی که در حمایت از کنترل حمل اسلحه توسط دانش آموزانی که از حمله ی تیراندازی در دبیرستان خود در پارکلند فلوریدا جان سالم به در برده بودند، یکی از سخنرانان بود.


مسخره کردن جیکوب سارتوریوس (برت بیکر)



امیدوارم پس از مطالعه این مقاله با زندگی نامه جیکوب سارتوریوس آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (55 رای)  

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

امیر حسین | ۳ سال پیش
جیکوب اسلن لیاقت میلی بروان رونداشت
4
20
پاسخ ها:
اتفاقات عجیب | ۲ سال پیش
دقیقا
من نمیدونم میلی بابی براون چرا با این جیکوب دوست شده واقعا ناراحت شدم وقتی فهمیدم
3
4
Parmida Khamachi | ۴ سال پیش
از این مطلب خوب شما در ‌ویکی پدیا استفاده کردم امیدوارم ناراحت نشوید
1
6

hits