دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی وارن بافت - سومین مرد پولدار دنیا
3
زمان مطالعه: 8 دقیقه
وارن بافت یک نابغه سرمایه دار و یکی از ثروتمندترین و معتبرترین بازرگانان جهان است. او را با اوراکل اوماها می شناسند.

وارن بافت کیست؟

وارن بافت در سال 1930 در نبراسکا متولد شد. در سن نوجوانی توانایی های کسب و کار خود را نشان داد. او شرکت بافت را در سال 1956 تشکیل داد و در سال 1965 کنترل برکشایر هاتاوی را برعهده گرفت. با پیشرفت در مالکیت های رسانه ای، صنایع ، بیمه، صنایع غذایی و آشامیدنی، انرژی به یکی از ثروتمندترین مردان جهان و بشردوست مشهور تبدیل شد.

زندگی نامه وارن بافت

وارن بافت
وارن بافت

همسر و فرزندان وارن بافت

بافت در 2006 در سن 76 سالگی با دوست دیرینه خود آستریت منکز ازدواج کرد.
او با اولین همسرش سوزان تامیسون از 1952 تا زمان مرگش در 2004 ازدواج کرده بود اگرچه این زوج از دهه هفتاد جدا زندگی می کردن. او و سوزان سه فرزند به نام های سوزان، هاوارد و پیتر داشتند.

ثروت خالص وارن بافت

در سال 2018 ثروت خالص او 84 میلیارد دلار تخمین زده شد.

وارن بافت چه مقدار به خیره ها کمک کرده است؟
با توجه به گزارش یواس آ تودی، بین سال های 2006 تا 2017 بافت نزدیک به 28 میلیارد دلار در خیره ها پول صرف کرده است.

شرکت برکشایر هاتاوی

بافت در سال 1956 شرکت مشاغل بافت را در زادگاهش اوهاما تشکیل داد. با استفاده از تکنیک های آموخته شده از گراهام، در شناسایی شرکت های کم ارزش موفق شد و به یک میلیونر تبدیل شد. یکی از این شرکت ها یک شرکت نساجی به نام برکشایر هاتاوی بود. او در اوایل سال 1950 شروع به جمع آوری سهام آن کرد و تا اینکه در سال 1965 کنترل این شرکت را بدست گرفت.

با وجود موفقیت ها در شرکت مشاغل بافت، بنیانگذارش آن را در 1969متوقف کرد تا تمرکزش را بر روی توسعه برکشایر هاتاوی بگذارد. او بخش تولید نساجی را خاتمه داد و به جای آن شرکت را با خرید رسانه( واشنگتن پست) بیمه (کایگو) و نفت (اکسون) گسترش داد. یکی از سرمایه گذاری های قابل توجه برکشایر هاتاوی در کوکاکولابود، بافت از سال 1989 تا 2006 آن را مدیریت کرد. او همچنین مدیریت هولدینگ فروشگاه زنجیره ای سیتی گروپ، هولدینگ گراهام و شرکت ژیلت را به عهده داشت.

تحصیلات وارن بافت

وارن بافت
وارن بافت

تحصیلات و مشاغل اولیه

وارن بافت در سن 16 سالگی در دانشگاه پنسلوانیا ثبت نام کرد تا کسب و کار را مطالعه کند. او دو سال مانده به اخذ مدرک به دانشگاه نبراسکا منتقل شد و در 20 سالگی از کالج فارغ التحصیل شد و حدود 10 هزار دلار از کسب و کارهای نوجوانیش بدست آورد.

در سال 1951 او مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد را از دانشگاه کلمبیا، جایی که او اقتصاد را از بنجامین گراهام آموخت ، اخذ نمود و آموزش خود را در موسسه مالی نیویورک ادامه داد.
تحت تاثیر کتاب سال 1949 گراهام به عنوان سرمایه گذار هوشمند، برای سه سال اوراق بهادار شرکت خود را فروخت.، سپس برای استادش دو سال به عنوان تحلیلگر در موسسه گراهام نیومن کار کرد.

فعالیت های خیرخواهانه

در ژوئن 2006، بافت اعلام کرد که او میخواهد تمام ثروتش را به خیریه ها بدهد و 85 درصد از آن را به بنیاد خیریه بیل و ملینا گیتس اختصاص دهد. این کمک مالی بزرگترین اعطای خیریه در تاریخ ایالات متحده بود. در سال 2010 بافت و گیتس اعلام کردند که کمپین متحد برای جذب افراد ثروتمند برای اهداف بشردوستانه تشکیل داده اند.

در سال 2012 بافت افشا کرد که او با سرطان پروستات روبرو است. او در ماه جولای تحت اشعه درمانی قرار گرفت و در ماه نوامبر درمانش با موفقیت انجام شد.

رسیدگی به وضعیت سلامت، این مرد 80 ساله را که در فهرست سالانه میلیاردر های جهان فوربس در بالا قرار دارد، کمی اهسته تر کرد. در ما فوریه اچ جی هنیز با گروه سرمایه خصوص 3جی کپیتال را 28 میلیارد دلار خرید. فعالیت های بعدی برکشایر هاتاوی شامل خرید شرکت ساخت باتری دوراسل و صنایع غذایی کرفت بود که در سال 2015 با هنیز اغدام شد تا سومین شرکت بزرگ غذا و نوشیدنی در امریکای شمالی را تشکییل دهد.

در سال 2016 بافت درایو2اوت را راه انداخت که وبسایتی برای تشویق مردم نبراسکا به رای دادن و همچنین کمک به رساندن آنها پای صندوق های رای در صورت نیاز بود.

بافت هوادار نامزد دموکرات هیلاری کلینتون بود که در سال2015 این امر را تایید کرد. همچنین نامزد جمهوری خواه دونالد ترامپ را برای دیدار و به اشتراک گذاری بازپرداخت مالیاتی به چالش کشید. وی در یک نشست در 1 آگوست در اوهاما گفت: من مایلم او را در اوهاما یا ماریالاگو یا هرجایی که او بگویدیا هرزمانی که او بخواهد، دیدار کنم. بازپرداختم مالیاتم را ببینید و بازپرداخت هایش را ببینیم. ما هردو تحت حسابرسی هستیم و من اعتقاد دارم هیچکس نباید صحبت در مورد این بازپرداخت ها را متوقف کند. ترامپ دعوت او را نپذیرفت و از اشتراک گذاری بازپرداختش امتناع کرد و در نهایت بافت نتوانست مانع انتخاب او در سال 2016 شود.

در می 2017، بافت شروع به فروش برخی از 81 ملیون سهام خود در سهام آی بی ام کرد. او خاطر نشان کرد که 6 سال پیش این شرکت به این اندازه ارزش نداشت. پس از فروش دیگری در سه ماهه سوم، سهامش در شرکت به حدود 37 ملیون سهم کاهش یافت. در عوض، سرمایه گذاری خود در اپل را 3 درصد افزایش داد و با خرید اوراق بهادار 700 ملیون سهام، بزرگترین سهام دار بانک مرکزی امریکا شد. اوایل سال بعد سهام خود را در اپل افزود تا بزرگترین سرمایه گذاری مشترک سهام برکشایر هاتاوی را بدست آورد.

وارن بافت و سرمایه گذاری در سلامت

در 30 ژوئن 2018 برکشایر هاتاوی، جی پی مورگان چیس و آمازون یک نشریه مطبوعاتی مشترک را منتشر کردند که قصد دارند یک شرکت مراقبت سلامت جدید را برای کارکنان خود در ایالات متحده تشکیل دهند.

بافت گفت تورم در هزینه های سلامت یک کرم گرسنه است در اقتصاد امریکا . او ادامه داد: ما بر این باوریم که قرار دادن منابع جمعی در پشت بهترین استعدادهای کشور می تواند در این زمان، بالارفتن هزینه های سلامت را متوقف کند و در عین حال افزایش رضایت مندی و بهبود بازده کار شود.

در ماه مارس رسانه ها گزارش دادند که شرکت خدمات مسکونی برکشایر هاتاوی ، دومین شرکت کارگزاری مسکونی در ایالات متحده، قصد دارد قدم های بیشتری برای توسعه بردارد.

اوایل زندگی وارن بافت

وارن ادوارد بافت در 20 آگوست 1930 در نبراسکا اوکلاهاما متولد شد. پدر بافت، هاوارد، به عنوان یک دلال سهام کار می کرد. مادرش لیلا استال بافت خانه دار بود. بافت فرزند دوم از 3 فرزند خانواده و تنها پسر بود. بافت در اوایل دوران کودکی توانایی های مالی و تجاری خود را نشان داد. دوستان و آشنایان او می گفتند که پسر جوان یک جادوگر ریاضی است که می نواند ستون های بزرگ اعداد را در ذهنش جمع ببندد. استعدادی که او در سالهای بعد هم نشان داد.

وارن اغلب در کودکی فروشگاه بازاریابی پدرش را می دید و در قیمت سهام بر روی تخته سیاه دفتر کار می کرد. در 11 سالگی او اولین سرمایه گذاری خود را انجام داد. او سه سهام خدمات شهری را به قیمت هر سهم 38 دلار خرید. سهام سریعا به 27 دلار کاهش یافت اما بافت آنها را تا 40 دلار نگه داشت ، سپس با سود کمی فروخت. اما از تصمیم خود ناراحت شد وقتی که سهام به 200 دلار رسید. بعدها او این تجربه را به عنوان اولین درس زندگی برای صبر کردن در سرمایه گذاری نقل کرد.

راز موفقیت وارن بافت

وارن بافت
وارن بافت

ابتکار کارآفرینی

در سن 13 سالگی ، کار خود را با فروش روزنامه شروع کرد . در همان سال او اولین اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه داد و ادعا کرد که دوچرخه اش را به عنوان یک مالیات 35 دلاری محاسبه می کند. در سال 1942، پدر بافت به مجلس نمایندگان ایالات متحده راه یافت و خانواده اش به وریجینیا رفت تا به پست جدیدش در کنگره نزدیک باشد. بافت در دبیرستان وودرو ویلسون در واشنگتن دی سی حضور داشت، جایی که او همچنان روش های جدیدی برای کسب درامد ابداع میکرد. او در طول دوران تحصیل در دبیرستان، یک ماشین دزدگیر دست دوم 250 دلاری خریداری کرد.

درس های وارن بافت

وارن بافت جمله معروفی دارد که میگوید :

من می‌کوشم سهام شرکت‌هایی را بخرم که آن‌قدر فوق‌العاده هستند که یک ابله هم می‌‌تواند آن را اداره کند، چون دیر یا زود، یکی دیگر این کار را خواهد کرد

شغل وارن بافت

وارن بافت یک معامله گر در بازار های مالی به ویژه بازار بورس است.

خانه وارن بافت

خانه وارن بافت
خانه وارن بافت

وارن بافت و ده کلید اصلی موفقیت از نگاه او



حالا که با زندگی نامه وارن بافت ؛ این مرد بزرگ آشنا شدید، سعی کنید از درس های فراوانی که در آن وجود دارد استفاده کنید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits