دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی کریستیانو رونالدو - میزان دستمزد و دوست دختر او
6
زمان مطالعه: 8 دقیقه
کریستیانو رونالدو یک فوتبالیست حرفه ای است که در زمان بازی در منچستر یونایتد و رئال مادرید رکوردهایی را بدست آورده است.

کریستیانو رونالدو کیست؟

کریستیانو رونالدو در 5 فبریه سال 1985 در دوس سانتوس متولد شد و یک ستاره پرتغالی فوتبال است. در سال 2003 زمانی که فقط 16 ساله بود، منچستر برای استخدام او 12 میلیون پوند پرداخت که یک رکورد برای قرارداد بازیکنی به سن او بود. در فینال جام حذفی 2004، رونالدو اولین سه گل آنها را به ثمر رساند تا به آنها برای کسب جام قهرمانی کمک کند. در سال 2008 یک رکورد گلزنی تازه بدست آورد. در سال 2009 رئال مادرید با مبلغ 131 میلیون دلار او را به خدمت گرفت.

دستمزد کریستینو رونالدو و ارزش خالص آن

به گزارش فوربس: رونالدو در سال 2017، 93 میلیون دلار به دست آورد ،58 ملیون دلار آن را رئال مادرید به عنوان حقوق و مزایا پرداخت. درآمد رونالدو او را برای چهار سال متوالی به عنوان فوتبالیست با بیشترین درآمد و پردرآمد ترین ورزشکار حرفه ای معرفی کرد. به گفته سلبریتی نت ورث، ارزش خالص رونالدو در سال 2017، 400 میلیون دلار بوده است.

کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو

زندگی نامه کریستیانو رونالدو

دوست دختر و بچه های رونالدو

رونالدو با مدل اسپانیایی به نام جورجینا رودریگز دوست است. این زوج در سال 2016 در عموم با هم دیده شده اند.

کریستیانو در حال حاضر رونالدو ۵ فرزند دارد اما بارها اعلام کرده به‌خاطر علاقه خود به شماره ۷ به فکر هفت فرزند است.

او در سال ۲۰۱۰ برای اولین بار پدر شد و نام فرزندش را کریستیانو رونالدو جونیور گذاشت و هیچ گاه حاضر نشد هویت مادر اولین فرزندش را رسانه‌ای کند.

رونالدو پس از سال ۲۰۱۵ و آشنایی با جورجینا رودریگز در سال ۲۰۱۷ از طریق رحم اجاره‌ای صاحب دو فرزند دوقلو، یک پسر به نام متئو و یک دختر به نام اوا ماریو شد. فرزند چهارم هم آلانا مارتینا نام گرفته و دختری است که توسط جورجینا رودریگس اواخر سال ۲۰۱۷ به دنیا آمد. رونالدو در ۱۸ آوریل ۲۰۲۲ بازهم بچه‌دار شد و پسر و دختر دوقلوی او و جورجینا به دنیا آمدند اما پسرش در هنگام زایمان فوت کرد.

کریستین رونالدو و همسرش

کریستیانو رونالدو و همسرش

جورجینا همسر رونالدو

جورجینا همسر رونالدو
جورجینا همسر رونالدو

مجسمه ها

در مارس 2017، امانول سانتوس یک مجسمه برنزی از کریستیانو رونالدو را در فرودگاه زادگاهش مادریا در پرتغال رو نمایی کرد. مجسمه به خاطر لبخند وحشتناک و کمبود شباهتش به رونالود محکوم شده بود ، هرچند به نظر نمی رسید که سانتوس این اشتباه را درک کند. سانتوس گفت: "من از رونالدو پرسیدم که او در مورد آن چه فکر می کند و او گفته است که دوستش دارد". "او فقط خواستار رفع چروک هایی بود که چهره اش را تغییر داده بود". رونالدو گفت: که او را پیرتر نشان می دهد و خواست که آن را کمی صاف تر و جالب تر کنم.

در پی انتشار اخبار منفی، سایت ورزشی بلیچر ریپورت سانتوس را به ساخت مجسمه ی دیگری مجبور کرد. این یکی در مارس 2018 رونمایی شد که ستایش بیشتری برای شباهت به این فوتبالیست بزرگ کسب نمود. با این حال خالق آن از اثر قبلی خود دفاع کرد و به گزارش بلایچر گفت: من نتیجه اولین مجسبه را دوست داشتم و بسیار مفتخر بودم به آن و اگر می توانستم و مجاز بودم همه چیز را دقیقا مشابه آن انجام می دادم.

رونالدو کجا و کی متولد شد؟

کریستینو رونالدو در 5 فوبریه 1985 در فانچل، ماریا، پرتغال که جزیره کوچکی در غرب این کشور است متولد شد.

قرارداد با منچستر یونایتد

در سال 2001 زمانی که رونالدو 16 ساله بود، منچستر یونایتد مبلغی بیش از 12 میلیون پوند برای ثبت قرارداد رونالدو پرداخت که برای بازیکنی در این سن یک رکورد است. رونالدو همه را با عملکرد شگفت انگیز خود در تیم پرتغال در مقابل منچستر، متعجب ساخت. با مهارت و حرکت پا ماهرانه اش حریف را متعجب می ساخت. به نظر می رسید که بازیکنان منچستر یونایتد از مدیر خود خواسته اند تا سعی کند بازیکن جوان را استخدام کند که این امر خیلی زود انجام گرفت.

رونالدو جهان فوتبال را ناامید نکرد. او خود را خیلی زود در فینال جام حذفی 2004 نشان داد و سه گل اول تیم را زد و به آنها کمک کرد تا جام قهرمانی رو کسب کند. در سال 2007 رونالدو قرارداد 5 ساله و 31 میلیون دلاری را امضا کرد. یک سال بعد رونالدو دوباره حقوق خود را بالا برد وقتی که بهترین فصل های تاریخ باشگاه را سپری می کرد یک رکورد جدید گل زنی را با 42 گل ثبت کرد. و به عنوان بهترین بازیکن جهان برای سال 2008 انتخاب شد. رونالدو کمک کرد تا منچستر یوناید 3 بار در لیگ برتر به قهرمانی برسد.

کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو پس از به آتش کشیدن نیوکمپ

کریستیانو رونالدو در رئال مادرید

در سال 2009 باشگاه فوتبال اسپانیایی رئال مادرید با منچستر یونایتد قرارداری 131 ملیون دلاری برای به کارگیری رونالدو امضا کرد. قرارداد رونالدو با منچستریونایتد به طور مداوم مطرح شده بود و گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه او میخواست در جای دیگری بازی کند وجود داشت. پس هیچکس از دیدن ترک رونالدو شگفت زده نشد.

رونالدو به خبرنگاران گفت: من می دانم که آنها قصد دارند از من بخواهند در باشگاه موفق باشم و من می دانم که فشار زیادی از منچستر یونایتد دارم چون سال ها در آنجا بودم. اما این به معنی یک چالش جدید است و قصد دارد به من کمک کند که بهترین فوتبالیست باشم.

رونالدو در ادامه فهرست قابل توجهی از افتخارات و جایزه های تیمی را به دست آورد. در ژانویه 2017 رونالدو چهارمین بار به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا در سال 2016 انتخاب شد واز مسی پیشی گرفت. بر اساس گزارش یو اس آ تودی: افتخارات رونالدو در سال 2016 شامل مسابقات قهرمانی اروپا ، لیگ قهرمانان و جام باشگاه های جهان و همچنین جوایز فردی مجلات فوتبالی یوفا و فرانسه بود. رونالدو در سخنرانی خود گفت: سال 2016 بهترین سال من بود.

تیم ملی پرتغال

در 10 ژوئیه سال 2016 رونالدو یک موفقیت احساسی به مجموعه افتخارات خود افزود. رونالدو به عنوان کاپیتان ، پرتغال را به فینال قهرمانی اروپا در فرانسه برد. اگرچه پس از اصابت ضربه به زانویش در دقیقه 25 از بازی خارج شد، با برد 1 بر صفر پرتغال و قهرمانی، اولین جام بین المللی اش را کسب کرد. هم تیمی های رونالدو گفتند که او در بیرون زمین انگیزه ای بود تا ما قهرمان شویم. او به ما اطمینان زیادی داد و گفت: گوش کنید، من مطمئنم که این جام را خواهیم برداگر متحد باشیم و برای آن مبارزه کنیم. سدریک سوارس پس از پیروزی پرتغال گفت:
این یکی از شادترین لحظات زندگی من استت. رونالدو اظهار داشت: من همیشه گفتم میخواهم با تیم ملی برنده شود و تاریخ ساز شوم. و خدا رو شکر میکنم آن را انجام دادم، همه چیز برای ما خوب بود.

کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو روی کاور بازی فیفا

خانواده

رونالدو کوچکترین فرزند از چهار فرزند ماریا دولورس دوس سانتوس و خوزه دیزین اوویو است. او از روی رونالد ریگان، یکی از بازیگران مورد علاقه پدرش، نامگذاری شد.

رونالدو در محله گارگری در یک خانه حلبی به دنیا آمد. وی از طریق پدرش که در یک کلوپ پسرانه مدیر تجهیزات بود با فوتبال آشنا بود. کودکی رونالدو با سختی گذشت زیرا پدرش به الکل اعتیاد داشت و مادرش خدمتکار خانه ها شد تا خورد وخوراک فرزندان را تامین و ثبات مالی خود را حفظ کند.

در سال 2005 وقتی رونالدو در منچستر یونایتد بازی می کرد پدرش به خاطر بیماری کلیوی مربوط به مصرف الکل مرد. مادرش در 2007 با سرطان سینه مبارزه کرد. وقتی رونالدو با پدرش در ارتباط بود تلاش کرد که پدرش الکل را ترک کند ولی او هیچگاه قبول نکرد.

کودکی کریستیانو رونالدو

از 10 سالگی، که رونالدو به عنوان یک پدیده شناخته شد، کودکی بود که همه چیزش فوتبال بود. "همیشه او می خواست پسری باشد که فوتبال بازی می کند". این را پدرخوانده او فرناندو سواسا به خبرنگاران انگلیسی گفت و افزود : او عاشق بازی بود و غذا خوردن را ترک می کرد یا در زمانی که باید تکالیفش را انجام دهد از پنجره اتاقش فرار می کرد و با توپ بازی می کرد"
در نوجوانی، استعداد و علاقه رونالدو شدیدا افزایش یافت . در سال 2001 با اسپورتینگ پرتغال قرارداد امضا کرد.

کودکی کریستیانو رونالدو
کودکی کریستیانو رونالدو
کودکی کریستیانو رونالدو
کودکی کریستیانو رونالدو
کودکی کریستیانو رونالدو
کودکی کریستیانو رونالدو

سن کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو 38 ساله است.

عکس های جدید رونالدو

عکس های جدید رونالدو
عکس های جدید رونالدو
عکس های جدید رونالدو
عکس های جدید رونالدو
عکس های جدید رونالدو
عکس های جدید رونالدو
عکس های جدید رونالدو
عکس های جدید رونالدو


امیدوارم پس از مطالعه این مطلب اندکی با زندگی کریستیانو رونالدو ؛ این بازیکن افسانه ای آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits