دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی کامل کیم جونگ اون
4
زمان مطالعه: 14 دقیقه
کیم جونگ اون در سال 2011 جانشین پدرش کیم جونگ ایل رهبر جمهوری دمکراتیک خلق کره شد.

زندگی نامه رهبر کره شمالی

کیم جونگ اون به انگلیسی ( Kim Jong-un) به کره ای (김정은 ) زاده ۸ ژانویه ۱۹۸۳ یا اوایل ۱۹۸۴ و رهبر جمهوری دمکراتیک خلق کره (کره شمالی) است.

بسیاری از جنبه های زندگی کیم جونگ اون برای دنیا ناشناخته است. کیم پسر کو یانگ هی، خواننده اپرا و کیم جونگ ایل است که رهبر دیکتاتور این کشور برای بیش از یک دهه بوده است تا زمانی که در سال 2011 درگذشت.

اگر چه کیم جونگ یون تعدادی از اصلاحات اقتصادی و کشاورزی را اجرا کرده است، اما همچنان نقض حقوق بشر و سرکوب وحشیانه مخالفان تحت حکومت او گزارش شده است. وی همچنین آزمایشات هسته ای این کشور را ادامه داده و معتقد است که با وجود مخالفت های گسترده بین المللی توسعه تکنولوژی موشک باید گسترش یابد.

بیوگرافی رهبر کره شمالی

سنین جوانی

دوران کودکی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، دارای رمز و راز است. معلوم است که او سومین و کوچکترین پسر کیم جونگ ایل رهبر نظامی کره ای است (همچنین جونگ ایل نوشته می شود) که تحت حزب کارگر کمونیست از سال 1994 به کره شمالی را تحت حاکمیت خود در آورده است؛ و نوه کیم سونگ ایل، جد پدرش.

خانواده کیم جونگ-اون رهبره کره شمالی
خانواده کیم جونگ-اون رهبره کره شمالی

مادر کیم جونگ اون، خواننده اپرا بود، کو یانگ هی، که دو فرزند دیگر داشت و فکر می کرد که کیم جونگ اون را جانشین پدرش قبل از مرگش در سال 2004 کند. کیم جونگ ایل به طرز شگفت انگیزی به کیم جونگ اون افتخار می کند و خاطر نشان می کند که او در این جوان یک خلق و خوی شبیه به خودش را دیده است. همچنین تصور می شود که کیم جونگ اون پیش از حضور در دانشگاه نظامی کیم ایل سونگ (که پس از پدربزرگش نامگذاری شد) در پایتخت پیونگ یانگ در اواسط سال 2000 میلادی، در سوئیس تحصیل کرده باشد.

کیم جونگ ایل شروع به آماده سازی کیم جونگ اون برای جانشینی مقام رهبری در سال 2010 کرد. پس از مرگ پدرش در دسامبر 2011، کیم جونگ اون به قدرت رسید. که در اواخر 20 سالگی او بود.

Ko Yong Hui مادر کیم
Ko Yong Hui مادر کیم جونگ-اون

سرکوب مخالفان

بعد از اینکه کیم رهبر کره شمالی شد، بسیاری از مقامات ارشد را که ارثیه رژیم پدرش بودند را حذف یا اعدام کرد. عموی خودش نیز در میان کسانی که پاکسازی کرده بود، وجود داشت، جانگ سانگ تاک (همچنین به عنوان Chang Sŏng-t'aek) شناخته می شود، که معتقد است نقش مهمی را در حاکمیت کیم جونگ ایل داشته است و به عنوان یکی از مشاوران برتر کیم جونگ اون به شما می رفته است

در ماه دسامبر 2013، جانگ دستگیر شد و به عنوان یک خائن و توطئه گر برای براندازی دولت اعدام شد. همچنین معتقد اند که اعضای خانواده جانگ نیز به عنوان بخشی از پاکسازی اعدام شدند.

در فوریه سال 2017، کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون که از او بزرگ تر بود، در کشور مالزی فوت کرد. اگرچه جزئیات زیادی در این مورد نامفهوم ماند، اما معتقدند که او در فرودگاه کوالالامپور مسموم شده بود و چندین مظنون دستگیر شده بودند. کیم جونگ نام سال های زیادی در تبعید زندگی می کرد که طی این دوران اون منتقد کلامی از رژیم برادر ناتنی اش بود.

کیم جونگ اون و سلاح های هسته ای

کرشه شمالی تحت حکومت کیم جونگ یون، برنامه های تست سلاح خود را ادامه داد. اگر چه در فوریه 2012 برای متوقف ساختن آزمایشات هسته ای و پایان دادن به راه اندازی موشک های دوربرد موافقت کرد، اما در آوریل 2012، این کشور ماهواره ای را به فضا پرتاب کرد که در مدت کوتاهی پس از پرتاب سقوط کرد. سپس، در ماه دسامبر همان سال، دولت موشک برد بلند را راه اندازی کرد که یک ماهواره را در مدار قرار می داد. دولت ایالات متحده معتقد بود که این آماده سازی ها برای پوشش کار و آزمایش تکنولوژی موشک های بالستیک است.

در فوریه 2013، کره شمالی سومین آزمایش هسته ای زیرزمینی خود را انجام داد. این اقدام به شدت توسط جامعه بین المللی از جمله ایالات متحده، روسیه، ژاپن و چین محکوم شد، در برابر تحریم های بیشتر، تحلیلگران اظهار داشتند که تمرکز کیم بر جنگ در حالی که خواستار مذاکرات صلح با ایالات متحده بود، یک استراتژی برای تبدیل کره شمالی به عنوان یک موجودیت قدرتمند و نشان دادن خود به عنوان یک رهبر منطقه ای بود.
به نظر می رسد که این کشور تا ماه سپتامبر 2016 پنجمین آزمایش هسته ای زیر زمینی خود را انجام داده است، علیرغم تحریم های طولانی مدت اعمال شده توسط ایالات متحده. سایر کشورها به شدت این حرکت را محکوم کرده و خواستار خلع سلاح هسته ای کره شمالی شدند. پارک گون هیه، رئیس جمهور کره جنوبی، درباره پیامدهای امنیتی تست های مداوم سلاح و وضعیت ذهنی کیم نگرانی ویژه ای دارد.

در ماه فوریه سال 2017، رسانه های دولتی کره شمالی از پرتاب یک موشک بالستیک میان برد سخن به میان آوردند که کیم خود گفته است که در سایت حضور دارد تا نظارت کند. این آزمایش موجب خشم جامعه جهانی شد و آنها خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد شدند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر سال 2016، کیم با دونالد ترامپ سر و کار پیدا کرد. این دو یکدیگر را به جنگ تهدید و حتی به یکدیگر توهین شخصی کردند. در ماه نوامبر سال 2017، در جریان توقف سفر به آسیا، رئیس جمهور ترامپ موضع ملایم تری گرفت و از کره شمالی خواست تا به پای میز مذاکره بیاید و به بحث و گفتگو درباره خلع سلاح بپردازند.

پس از پایان تور ترامپ، مقامات کره شمالی گفتند که تا زمانی که کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا در عملیات نظامی مشترک شرکت داشته باشند، رژیم کره شمالی همچنان به گسترش قابلیت های هسته ای خود ادامه خواهد داد. کیم این بیانیه ترامپ را با "مرد فریبنده و احمق" خواندن ترامپ، متهم کرد و رئيس جمهور آمريکا در روز 20 نوامبر، رسما کره شمالی را به عنوان دولت حامی تروريسم معرفی کرد. در اواخر ماه نوامبر، کره شمالی با پرتاب موشک Hwasong-15 خود که به ارتفاع حدود 2800 مایل بالاتر از سطح زمین رسید، قبل از رسیدن به سواحل ژاپن. پس از آن، کیم اعلام کرد که کره شمالی "سرانجام به بزرگترین هدف تاریخی خود که تکمیل نیروی هسته ای بود" رسید.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده، اذعان کرد که موشک های آزمایشی "به صراحت، نسبت به هر شلیکی که قبلا داشته اند" افزایش یافته و تایید کرد که کره شمالی اکنون می تواند هر نقطه ای از کره زمین را مورد هدف قرار دهد. این پرتاب با محکومیت سریع از طرف کره جنوبی و ژاپن مواجه شد در حالی که رئیس جمهور ترامپ به طور مشخص اظهار داشت: "ما مراقب اوضاع خواهیم بود."

Kim Jong-un
کیم جونگ اون

روابط با کره جنوبی

وی در طی سخنرانی روز سال نو خود برای عموم در سال 2018، که در آن او بر ضرورت "کاهش تنش های نظامی در شبه جزیره کره" تأکید کرد، گفت: "کیم بعد از اینکه در سال نو میلادی سخنرانی کرد، اعلام کرد که او هیئتی را برای شرکت در رقابت های المپیک زمستانی آینده که در پیانگ چنگ کره جنوبی برگزار می شود، به کره جنوبی اعزام خواهد کرد. با این وجود، وی اطمینان داد که تهدیدات معمول خود را برای دشمنان خارجی اش ادامه خواهد داد و به ایالات متحده اخطار می دهد که "دکمه سلاح های هسته ای بر روی میز من است".

سخنگوی رییس جمهور کره جنوبی، مون جائین، گفت: "ما همیشه می خواستیم که با کره شمالی هر زمان و هر کجا صحبت کنیم، اگر این کار باعث بازگرداندن روابط دو کره و منجر به صلح در شبه جزیره کره می شود.

در 9 ژانویه 2018، نمایندگان کره شمالی و کره جنوبی در روستای پنمونجوم، در مرز بین دو کشور برای اولین گفتمان خود بعد از دو سال، ملاقات کردند. این مذاکرات منجر به توافقاتی شد که کره شمالی در المپیک زمستانی در ماه آینده شرکت کند.

معاون وزیر اتحاد کره جنوبی، چون هوسونگ، گزارش داد "کره شمالی یک هیئت بلند پایه، از جمله نمایندگان کمیته المپیک، ورزشکاران، یک تیم تشویق، یک گروه هنری، تماشاچیان، تکواندوکاران و گزارشگران، را خواهد فرستاد".

بجز هیئت نمایندگی کره شمالی، کیم یو جونگ، خواهر کوچکتر رهبر کره شمالی و نخستین عضو خانواده سلطنتی کره شمالی برای دیدار از کره جنوبی خواهد رفت. در حالی که مصالحه بین کیم جونگ اون و دونالد ترامپ هنوز دور به نظر می رسید، حرکات مصالحه آمیز دو بازیکن در بازی ها. کیم یو جونگ در جریان یک شام با پرزیدنت مون، امیدوار بود که صلح را به همراه داشته باشد و می گوید: "امیدواریم که بتوانیم مردم خوب کره جنوبی را دوباره در پیونگ چانگ ببینیم و به آینده ای که در آن یکی هستیم نزدیک تر شویم."

بلافاصله پس از پایان المپیک، دو نفر از دستیاران اصلی رئیس جمهور مون به پیونگ یانگ سفر کردند و این نخستین بازدید مقامات کره جنوبی از زمانی که کیم در سال 2011 به قدرت رسید، بود. گرچه جزئیات جزئی در مورد این گفتگوها به بیرون درز کرد، این نشست برنامه هایی برای نشست بین رهبران کره شمالی و کره جنوبی در منطقه غیر نظامی که دو کشور را جدا می کند را ترتیب می دهد، که تاریخ آن، 27 آپریل تعیین شده است.

علاوه بر این، نتایج مذاکرات ظاهرا جدولی زمانی برای یک جلسه تاریخی بین کیم و رئیس جمهور ترامپ را تنظیم کرده است. پس از آنکه مقامات کره جنوبی به واشنگتن سفر کردند تا اخبار مربوط به اینکه کیم "متعهد به انحلال هسته ای" و معلق کردن آزمایشات هسته ای و موشکی است، اعلام کرد که آماده است تا با همتای کره شمالی خود نشست داشته باشد.

بازدید تاریخی از چین

در اواخر ماه مارس 2018، یک قطار سبز به ایستگاه مرکزی پکن رسید و نشانه هایی زره ای به همراه داشت که قبلا توسط رهبران کره شمالی مورد استفاده قرار می گرفت. بعدا تأیید شد که قطار حامل کیم و دستیارانش بوده است و این به عنوان اولین سفر خارجی کیم از زمان به قدرت رسیدن او در سال 2011 بوده است.

به گزارش رسانه های چینی و کره شمالی، کیم و رییس جمهور چین، ژی جین پینگ در تالار بزرگ مردم مذاکرات را برگزار کردند. علاوه بر این، ژی ضیافتی را برای کیم و همسرش برگزار کرد و آنها را به اجرای هنری دعوت کرد. کیم گزارش داد که "این خوب است که نخستین سفر من به خارج از کشور در پایتخت چین است و مسئولیت من در رابطه با ادامه روابط با چین به میزان یک زندگی با ارزش است."

شخصیت عمومی

در تابستان 2012، معلوم شد که کیم قبلا با یک خانم به نام ری سول جو ازدواج کرده است. در حالی که تاریخ دقیق این ازدواج مشخص نیست، یک منبع آن را سال 2009 اعلام کردما ها پس از آنگه داستان ازدواج فاش شده بود، اولین بانوی کشور به کرات در رسانه ظاهر شد چیزی که قبلا اصلا انجام نمی شد همچنین تصور می شود که زوج دارای یک فرزند می باشند. کیم جونگ اون، که از بچه های نسل سایبری می باشد، به نظر می آید که بیشتر از پدرش دوست دارد که در رسانه ها ظاهر شود، با کیم جوانتر تر پیغام تبریک سال نو را ارسال کنند و با همسرش به اجرای موسیقی بپردازد و با سربازان و کارگران بیشتر در ارتباط باشد.

و همچنین بیشتر سلیقه های فرهنگی غرب را پذیرفته است، مخصوصا وقتی که دنیس رودمن، بازیکن بسکتبال حرفه ای آمریکایی، در ماه فوریه 2013 دو روز از کره شمالی دیدار کرد. در طول اقامت رودمن، کیم همراه او به تماشای یک بازی بسکتبال نشست. رادمن ادعا کرد که می خواسته به بهبود روابط میان ایالات متحده و کره شمالی کمک کند.

کیم جونگ اون
کیم جونگ اون

جنگ سایبری

کره شمالی توانایی اش در انجام حملات سایبری در سال 2014 را با انتشار فیلم «مصاحبه» شرکت سونی، کمدی که خالقان آن ست روجن / جیمز فرانکو هستند، نشان داد که در آن خبرنگار تابلوئید برای ترور کیم خیالی استخدام شده است. بعد از اینکه مقامات کره شمالی علیه این فیلم اعتراض کردند، FBI ادعا کرد که این کشور مسئول نقض فایل های سونی است، که منجر به انتشار ایمیل ها و سایر اطلاعات خصوصی می شود.

در دسامبر 2017، دولت ترامپ، کره شمالی را به عنوان منبع ویروس کامپیوتری قدرتمند WannaCry معرفی کرد که در سال جاری حدود 230 هزار کامپیوتر را آلوده کرده بود.

توماس بوسرت، مشاور امنیت میهن ترامپ، گفت: "این یک حمله بی پروا بود و هدف آن ویرانی و ویرانی بود." او اعتراف کرد که ایالات متحده با کشورهایی که از این قبیل رفتارها دارند با تحریم تلافی می کند اما با این حال این موضوع خیلی مهم نیست که بخواهیم اقدامی تلافی جویانه انجام دهیم.

بحران اقتصادی کره شمالی

کره شمالی در فقر و مشکلات اقتصادی فرو رفته است و با مشکل قحطی و کمبود مواد غذایی در دهه 1990 روبرو شد. این کشور همچنین گزارش داد که یک سیستم اردوگاه که دارای کار اجباری با شرایط شکنجه وحشتناک می باشد برای هزاران زندانی دارد. کیم قول داده است تا بر اصلاحات آموزشی، کشاورزی و اقتصادی برای بهبود کره شمالی تمرکز کند. با این وجود، کره جنوبی ادعا کرده است که نقض حقوق بشر در مرز همسایۀ شمالی خود ادامه دارد و ده ها تن از مقامات رسمی توسط دولت تحت اختیار کیم اعدام شده اند. در ژوئیه 2016، دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، تحریم هایی را علیه کیم برای نقض حقوق بشر اعمال کرد که این نخستین باری بود که رهبر کره شمالی از سوی ایالات متحده تحریم شخصی دریافت می کند.

اردوگاه های زندان

در دسامبر 2017، انجمن بین المللی دادگاه گزارشی را درباره سیستم زندان در کره شمالی منتشر کرد. به گفته توماس بوگرنتال، یکی از سه بازمانده قانوندانان و یکی از بازماندگان اردوگاه آشویتس در آلمان نازی، زندانیان کیم شرایطی را تحمل کردند که در بی رحمی بی همتا بود.

وی گفت: "من معتقدم که شرایط در اردوگاه زندان های کره شمالی وحشتناک یا حتی بدتر از آنهایی است که در جوانی ام در اردوگاه های نازی و در حرفه، حرفه ای خود که حقوق بشر است دیدم و تجربه کردم." این هیئت از زندانی های سابق، نگهبانان زندان و دیگران به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد سیستم زندان در کره شمالی از سال های 1970 تا 2006 شنیده اند. آنها نتیجه گرفتند که اردوگاه زندان های سیاسی کیم مرتکب 10 مورد از 11 مورد که به آنها جنایات جنگی بین المللی گفته می شود، شده است از جمله قتل، بردگی و خشونت جنسی.

تصاویر کیم جونگ اون

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un
کیم جونگ اون

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un
کیم جونگ اون

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un
کیم جونگ اون

تصاویر کمتر دیده شده از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un
کیم جونگ اون

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un
کیم جونگ اون

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un
کیم جونگ اون

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un
کیم جونگ اون

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un
کیم جونگ اون

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un
کیم جونگ اون

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un
کیم جونگ اون

کیم جونگ اون
کیم جونگ اون

همسر رهبر کره شمالی - کیم جونگ-اون

کیم جونگ-اون
کیم جونگ اون

کیم جونگ-اون در حال تشویق !

Kim Jong-un
کیم جونگ اون

عکسهای با کیفیت و کمتر دیده شده از رهبر کره شمالی

 김정은
کیم جونگ اون

عکسهای با کیفیت و کمتر دیده شده از رهبر کره شمالی

کیم جونگ اون
کیم جونگ اون

عکسهای با کیفیت و کمتر دیده شده از رهبر کره شمالی

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un

کیم جونگ-اون 김정은 Kim Jong-un

divider

دانستنی هایی در مورد رهبر کره شمالی

کیم جونگ یون به دلیل وزن زیاد دارای بیماری هایی همچون فشار خون بالا و دیابت است !

همسر کیم جونگ اون؟

همسر کیم ری سل-جو است

همسر کیم جونگ اون
همسر کیم جونگ اون

سن کیم جونگ اون؟

او 35 ساله است.

قد کیم جونگ اون؟

قد وی 1 متر و 70 سانتی متر است.

فرزندان کیم جونگ اون؟

فرزندان کیم جونگ اون
فرزندان کیم جونگ اون

۱۰ نکته جالب درباره کیم جونگ اون که نمی دانید



حالا که با کیم جونگ اون آشنا شدید میدانید چرا وی اینقدر منفور است. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits