دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سروش جمشیدی یک کمدین موفق ایرانی
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
سروش جمشیدی سختی های بسیار کشید تا به شهرت رسید . وی فعالیت خود را از سن کودکی شروع کرد اوایل نوجوانایی تئاتر بازی می کرد و بخاطر توانایی فوق العاده اش توانست در شبکه یزد شروع به فعالیت کند وی در یزد به آقای پیله معروف است،وی از در جا زدن متنفر بود...

سروش جمشیدی در تاریخ 20 اسفند 1358 در شهر یزد چشم به جهان گشود.

طبق خبرهای که شنیده شده و گفته می شود سروش جمشیدی جز هموطنان زرتشتی است

این کمدین فعالیت خود را ابتدا از تئاتر شروع کرد و شهرت خاصی پیدا کرد ، و همین امر باعث شد ، در برنامه های مختلف شبکه یزد نقش آفرینی کند . و معروفترین کار او در حاشیه نام دارد.

سروش جمشیدی کمدین خوش قلب در چند مصاحبه گفته است که مهران مدیری برای او کار بزرگی کرده است و پس از چند سال بیکاری او را به کار در دورهمی و در حاشیه دعوت کرده است.

و همچنین در برنامه حالا خورشید رضا رشید پور تا با عکس مهرام مدیری روبه رو شد بعضش ترکید و گفت آقای مهران مدیری مرد بزرگی است ، و گفت مهران مدیری تنها فردی بود که از توانایی های من اطلاع داشت و منو باور کرد

ویدویی طنز از یکی از برنامه های دورهمی سروش جمشیدی


کودکی و نوجوانی سروش جمشیدی سپری شد

اولین باری که روی صحنه رفتم، حدوداً 6 ساله بودم

آن زمان پدرم در حرفه تئاتر کار می‌ کرد و برای یکی از نمایش‌ هایش، به یک پسر بچه نیاز داشت که از من خواست این نقش را اجرا کنم، اتفاقی که برای من در 6 سالگی رخ داد، باعث شد که به تئاتر علاقه‌ مند شوم و سال‌ های بعد عمرم را با عشق و علاقه به بازیگری سپری کنم.

من حتی در 8 سالگی، یک نمایشنامه 5 دقیقه‌ای نوشتم و آن‌ را با هم‌کلاسی‌ هایم در مدرسه اجرا کردم، اولین فیلمم را در دوره راهنمایی بازی کردم و جلوی دوربین فیلمی به نام فرشته‌ی سلامتی رفتم.

آن زمان عوامل فیلم به مدرسه ما آمدند و از کسانی که توانایی بازیگری داشتند، تست گرفتند و من را به همراه چند نفر دیگر برای آن فیلم انتخاب کردند

کودکی سروش جمشیدی
کودکی سروش جمشیدی

سروش جمشیدی و شروع فعالیت او در بازیگری

سروش جمشیدی اشاره به فعالیت هنری خود از سال ۷۷ گفت: من پیش از سال ۷۷ تئاتر کار می کردم و آن سال ها به دانشگاه یزد رفتم و به واسطه تئاتر وارد تلویزیون یزد شدم. در یزد در چند فیلم، مجموعه تلویزیونی و حتی در رادیو بازی کردم و همیشه ترجیحم کمدی بوده است.

رادیو هم بودم و حتی نمایش‌ های رادیویی نوشتم و اجرا کردم و در تلویزیون‌ هم علاوه‌ بر بازیگری، دستیار کارگردان هم بودم، خیلی خوب کار می‌ کردم و در یزد چهره بودم.

سروش جمشیدی کمدین موفق
سروش جمشیدی کمدین موفق

چرا سروش جمشیدی در شهر یزد به نام آقای پیله معروف است؟

یادم می‌ آید یک کاری به نام ماجراهای آقای پیله انجام دادیم که خیلی دیده شد 9 ماه هر شب آن مجموعه را به روی آنتن می‌ بردیم مردم یزد بعد از آن اتفاقات، هنوز هم من را به اسم آقای پیله می‌ شناسند

چه چیزی باعث شد سروش جمشیدی این کمدین خوش قلب از یزد به تهران برود؟

بعد از درجا زدن در صدا و سیما یزد تصمیم گرفتم به تهران بروم ریسک بزرگی کردم و دو سال دور از خانواده‌ ام به تهران آمدم و پیش مادر بزرگم زندگی کردم

زمانی که من به تهران آمدم، مادر بزرگم کسالت داشت و من باید علاوه‌ بر کارهای خودم به او هم می‌ رسیدم آن زمان من کار و بار درست حسابی نداشتم و برای آنکه بتوانم امرار معاش کنم نزدیک 3 – 4 سال در مدارس نمایش کودک کار می‌ کردم.

عرصه بازیگری سروش جمشیدی درتهران از چه سالی آغاز شد

سروش از سال های ۸۴ و ۸۵ به تهران آمدم و در فیلم ها و سریال های تلویزیونی حضور داشتم. حتی در مجموعه خروس به کارگردانی سعید آقاخانی بازی کردم و البته چون در این سال ها اتفاقی که می خواستم برایم رخ نداده بود به عنوان دستیار کارگردان و منشی صحنه نیز فعالیت می کردم.

چی شد یهو معروف شدی ؟ سوالی که همیشه برای طرفدارن سروش جمشیدی پیش می آید

سروش در پاسخ با اشاره به مردمی که نسبت به بازی های او در ۲ سال اخیر واکنش نشان داده اند، بیان کرد: گاهی بعضی در واکنش به بازی من در سریال های درحاشیه و حتی دورهمی سوال می پرسند که تا حالا کجا بوده ام اما واقعیت این است که من یک باره با پارتی و یا باندبازی وارد تلویزیون نشدم.

آقای مدیری چنین اخلاقی ندارد که بخواهد کسی را به سریالی معرفی کند درحالیکه فرد توانمندی اش را نداشته باشد. توانایی او این است که می داند از استعدادها در کجا و به چه شکلی بهره بگیرد. مدیری به دلیل تجربه ای که داشت به من اعتماد کرد و من دو سال است که با کارهای مدیری بیشتر روی خطِ بازی افتادم.

قرار بود فقط یک قسمت برای مدیری بازی کنم.

 سروش جمشیدی
سروش جمشیدی

فعالیت سروش جمشیدی با رضا عطاران و چند فیلم و سریال دیگر

بعد از حضور در چند تله فیلم و تئاتر چند سکانسی را در سریال متهم گریخت رضا عطاران ایفای نقش کرد، سپس بعنوان صداپیشه عروسکی بنام میدونه در مجموعه شادونه در سرزمین دونه ها و صداپیشه کلاغ در شادونه در سرزمین پرندگان فعالیت می کرد.

بعد از آن هم چندین نقش در سریال ها و فیلم ها بازی کردم اما زیاد به چشم نیامدم

سروش جمشیدی به همراه مهران غفوریان
سروش جمشیدی به همراه مهران غفوریان

اولین فعالیت بازیگری سروش جمشیدی با مهران مدیری

بعد از تست و قبول شدن در کار آقای مهران مدیری، قرار شد که من در قسمت 3 سریال در حاشیه به عنوان دوست مهران غفوریان که از فلیپین می‌ آمد، به ایفای نقش بپردازم آن قسمت را که من بازی کردم و تمام شد دستیار آقای مدیری گفت که او خواسته‌ با شما برای 90 قسمت قرارداد ببندیم

آن لحظه برایم خیلی خاص بود و من به این باور رسیدم که با یک سریال 90 قسمتی روتین، دیگر آن اتفاقی که مدنظرم بوده، رخ خواهد داد

سروش جمشیدی در مورد همسر خود چه گفته است

وی گفت :از همسرم تشکر می کنم و عاشق او هستم . به خاطر این هنوز برای من اتفاقی نیفتاده بود و همه جوره من رو تحمل کرد و او سالها سر کار می رفت و من در خانه بودم اما همیشه به من انگیزده و انرژی می داد و باعث می شد تا ماهها و روزهای بیکاری ام رو به خوبی سپری کنم و حال هم که شرایط تغییر کرده با هم به من انرژی می دهد.

وی دارای یک فرزند به نام سیاوش می باشد.

دیالوگهای معروف سروش جمشیدی

کوچولوتم، اومدن – اومدن، گل من، یه فرصت دیگه به من بدین و …

صفحه رسمی اینیستاگرام سروش جمشیدی

کانال تلگرام سروش جمشیدی

سروش جمشیدی کمدین موفق ایرانی
سروش جمشیدی کمدین موفق ایرانی

divider

سروش جمشیدی کمدین موفق ایرانی
سروش جمشیدی کمدین موفق ایرانی

divider

سروش جمشیدی کمدین موفق ایرانی
سروش جمشیدی کمدین موفق ایرانی

divider

سروش جمشیدی کمدین موفق ایرانی
سروش جمشیدی کمدین موفق ایرانی

divider

سروش جمشیدی کمدین موفق ایرانی
سروش جمشیدی کمدین موفق ایرانی

divider

سروش جمشیدی کمدین موفق ایرانی
سروش جمشیدی کمدین موفق ایرانی

این ویدئو را هم ببینید ::


divider

بیشتر بخوانید::

بیوگرافی چیناره ملیک زاده به همراه عکس شخصی او

بیوگرافی بهنام بانی + زندگی خصوصی خوانندگی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits