دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی و عکس های جدید تیلور آلیسون سوئیفت خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی
1
زمان مطالعه: 20 دقیقه
بیوگرافی کامل تیلور سویفت + عکس های اینستاگرام تیلور سویفت: تیلور آلیسون سوئیفت ( Taylor Alison Swift) (زادهٔ ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹) (۲۲ آذر ۱۳۶۸ ه‍. ش) خواننده و ترانه‌سرای اهل آمریکا است.

بیوگرافی کامل تیلور سویفت + عکس های اینستاگرام تیلور سویفت

تیلور آلیسون سوئیفت ( Taylor Alison Swift) (زادهٔ ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹) (۲۲ آذر ۱۳۶۸ ه‍. ش) خواننده و ترانه‌سرای اهل آمریکا است. او در شهر وایومیسینگ پنسیلوانیا بزرگ شد و در سن چهارده‌سالگی برای پیشرفت در موسیقی کانتری به نشویل تنسی نقل مکان کرد.با دلگرم همراه باشید.

تیلور سوئیفت

عکس هایی از تیلور سوئیفت

او قراردادی را با بیگ ماشین رکوردز امضاء کرد و به جوان‌ترین ترانه‌نویس انتشارات موسیقی سونی/ای‌تی‌وی تبدیل شد. او در اکتبر ۲۰۰۶، اولین آلبومش را که نام خودش را برای آن انتخاب کرده بود منتشر کرد. آهنگ «ترانهٔ ما» او را به جوان‌ترین هنرمندی تبدیل کرد که به رتبهٔ اول جدول داغ‌ترین ترانه‌های کانتری رسیده‌است. سوئیفت در سال ۲۰۰۸ نامزد بهترین خواننده جدید در جوایز گرمی سال ۲۰۰۸ شد.

دومین آلبوم سوئیفت با نام بی‌باک در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. موفقیت هم‌زمان تک‌آهنگ‌های «داستان عشق» و «تو به من تعلق داری»، بی‌باک را به پرفروش‌ترین آلبوم سال تبدیل کرد و تور آن را به موفقیت جهانی رساند. بی‌باک، چهار جایزه گرمی دریافت کرد و تیلور جوان‌ترین برنده جایزه گرمی برای بهترین آلبوم سال شد. سومین آلبوم سوئیفت با نام حالا صحبت کن در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. در اولین هفته انتشار آلبوم در ایالات متحده، بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رسید و تور کنسرت آن در مدت سیزده ماه در سرتاسر جهان برگزار شد.

تیلور سوئیفت

سومین تک‌آهنگ این آلبوم با نام «پست» دو جایزه گرمی به دست آورد. چهارمین آلبوم سوئیفت با نام سرخ در ۲۰۱۲ منتشر شد. این آلبوم در اولین هفته، ۱/۲ میلیون نسخه‌اش در آمریکا به فروش رفت. آلبوم پنجم او به نام ۱۹۸۹ در اکتبر ۲۰۱۴ منتشر شد. این آلبوم، نخستین آلبوم پاپ او می‌باشد و در هفته اول انتشار بیش از ۱٫۵ میلیون نسخه از آن فروش رفت. فضای خالی و از ذهنم پاکش کنم از موفق‌ترین آهنگ‌های وی در آلبوم ۱۹۸۹ هست. او در سال ۲۰۱۶ موفق به کسب سه جایزه گرمی و در سال ۲۰۱۵ موفق به کسب جایزه موسیقی آمریکا و جایزه موسیقی بیلبورد شد. تیلور سوئیفت تنها خواننده زن آمریکا است که که سه بار رکورد فروش یک میلیون آلبوم در اولین هفته را در دهه اخیر ثبت نموده‌است.

تیلور سوئیفت

تیلور سوئیفت با آهنگ‌هایی شناخته می‌شود که در آن‌ها تجربیات دوران نوجوانی و جوانی‌اش را بیان کرده‌است. او برای سرودن شعر چندین آهنگ، مورد تشویق انجمن تصنیف‌سازان نشویل و تالار مشاهیر تصنیف‌سازان قرار گرفته‌است. افتخارات او شامل ۱۰ جایزه گرمی، یازده جایزه موسیقی آمریکا، هفت جایزه انجمن موسیقی کانتری و شش جایزه آکادمی موسیقی کانتری می‌باشد. تاکنون ۲۶ میلیون آلبوم و ۷۵ میلیون نسخه دیجیتال از تیلور در سراسر جهان به فروش رسیده‌است. او علاوه بر حرفه موسیقی، در سریال جنایی سی‌اس‌آی (۲۰۰۹)، فیلم کمدی روز والنتین (۲۰۱۰)، انیمیشن لوراکس (۲۰۱۲) و فیلم علمی تخیلی بخشنده (۲۰۱۴) به عنوان یک بازیگر ظاهر شده‌است. فوربز دارایی تیلور را ۱۶۵ میلیون دلار آمریکا تخمین زده‌است.

ابتدای زندگی

تیلور آلیسون سویفت در ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹ در ریدینگ، پنسیلوانیا زاده شد. او دختر اسکات و آندره‌آ سویفت است و یک برادر کوچکتر بنام آستین دارد. پدرش یک دلال سهام و مادرش زنی خانه‌دار است. مادر او عقیده داشت که یک نام خنثی می‌تواند تأثیر مثبتی روی زندگی کاری او داشته‌باشد و به این دلیل نام او را پس از جیمز تیلر روی او گذاشت.

تیلور در مزرعه پرورش درختان کریسمس بزرگ شد که در خارج از ریدینگ، پنسیلوانیا قرار دارد.هنگامی‌که او سال چهارم بود در مسابقات ملی شعر با یک شعر سه صفحه‌ای بنام «هیولایی در گنجه من»∗ شرکت کرد و برنده شد. در ده سالگی او به اجراهایی در اطراف شهرش - رقابت‌های karaoke، فستیوال‌ها و نمایشگاه‌ها- پرداخت و همچنین شروع به نوشتن آهنگ کرد. در دوازده سالگی او تمام تابستان را به نوشتن یک رمان ۳۵۰صفحه‌ای اختصاص داد، که هیچ وقت چاپ نشد. شروع فراگیری گیتار تیلور را از یک تعمیرکار کامپیوتر بود که به او نشان داد چگونه می‌توان با سه آکورد بنوازد. بعد از آموختن آن او اولین شعرش بنام «خوشبختی تو»∗ را نوشت

بیشترین تأثیر موسیقیایی را شنایا تواین بر روی سویفت گذاشت. ضمن آنکه افراد دیگری بر روی او تأثیر گذاشتند همچون لی آن ریمس، تینا ترنر، دالی پارتن و مادربزرگش. با اینکه مادربزرگش یک خواننده حرفه‌ای اپرا بود، اما ذائقه تیلور بیشتر به سمت موسیقی کانتری بود. در نوجوانی او علاقه و عشقش را نسبت به پتسی کلاین و دالی پارتن گسترش داد.

حرفه موسیقی

تیلور سوئیفت تاکنون شش بار شناخته شده است. در سن یازده سالگی سویفت اولین سفرش را به نشویل انجام داد و امیدوار بود یک برنامهٔ ضبط با نمایش و توزیع آن و آواز خواندن با شعرهایش را داشته باشد. او کپی‌هایی را برای این کار انتخاب کرد، اماآن‌ها مورد قبول واقع نشدند. پس از بازگشت به پنسیلوانیا از او برای آواز خواندن در تورنمنت تنیس آزاد آمریکا دعوت شد، جایی که تفسیر او از سرود ملی مورد توجه بسیار قرار گرفت. سویفت در سن ۱۲ سالگی شروع به نوشتن آهنگ و نواختن آن‌ها با گیتار ۱۲ سیمه کرد. او مرتباً به نشویل رفت‌وآمد می‌کرد و آهنگ‌هایی را با ترانه‌نویس‌های محلی می‌نوشت.

هنگامی که ۱۴ ساله بود خانواده‌اش تصمیم گرفتند به حومه شهر نشویل بروند. در این سن او به عنوان جوان‌ترین فرد سراینده ملحق شده به انتشارات موسیقی سونی/ای‌تی‌وی بود.در ۱۵ سالگی او از انتشارات آرسی‌ای بیرون آمد. بعد از اجراهایش در کافه بلو برد، محل اجتماع ترانه‌نویسان در نشویل، توجه اسکات بورچتا∗، کسی که او را به شرکت بیگ ماشین رکوردز معرفی کرد، را به خودش جلب کرد.

آغاز زندگی حرفه‌ای و «تیلور سوئیفت»: ۲۰۰۸ – ۲۰۰۴

او برای نخستین بار اولین آهنگ خود را بنام تیم مک‌گرا، که نوشتن آن را در خلال کلاس ریاضی در دبیرستان انجام داد بود ترانه تیم مک‌گرو را روانه بازار کرد که رتبه ششم را در مجله «ترانه‌های داغ کانتری» ∗ به دست آورد. موزیک ویدئو «تیم مک‌گرا» باعث دریافت جایزه «مهمترین پیشرفت ویدئوی سال» در اهدای جوایز CMT سال ۲۰۰۷ شد. او اولین آلبومش را بنام خودش یعنی «تیلور سوئیفت» را در ۲۴ اکتبر ۲۰۰۶ منتشر کرد. این آلبوم در هفتهٔ اول فروش خود با ۳۹۰۰۰ نسخه فروخت. این آلبوم موفق به کسب رتبه ۱ در برترین آلبوم سبک کانتری در نمودارهای بیلبورد و رتبه ۵ در بیلبورد ۲۰۰ نیز شده و به مدت ۸ هفته در صدر نمودار بهترین آلبوم‌های سبک کانتری قرار داشت.

سوئیفت در سانتا ماریا، کالیفرنیا، سال ۲۰۰۶

دومین آهنگ از آلبومش بنام "قطرات اشکی بر روی گیتارم" (آهنگ) در ۲۴ فوریه ۲۰۰۷ منتشر شد. این آهنگ رتبه ۲ را در «هات کانتری سانگس» و رتبه ۳۳ را در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد ∗ به‌دست‌آورد. این آهنگ دوباره با یک رمیکس و ترکیبی از پاپ و کانتری پخش شد و رتبه ۱۳ را در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد و رتبه ۱۱ را در «بیلبورد پاپ ۱۰۰» بدست آورد. در اکتبر ۲۰۰۷ تیلور جایزه " هنرمند/سراینده/سال " را از جشنواره " سرایندگان نشویل "∗ را برد که عنوان جوان‌ترین برنده این جایزه را کسب کرد. سومین آهنگش بنام آهنگ ما به مدت ۶ هفته رتبه ۱ را " کانتری چارتس" و رتبه ۱۶ را در «بیلبورد هات ۱۰۰» و رتبه ۲۴ را در «بیلبورد پاپ ۱۰۰» بدست آورد. برای چهارمین بار آلبوم «سرخ» در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۲ منتشر شد. وی همچنین بار دیگر برندهٔ جایزهٔ گرمی برای تک آهنگ Safe & Sound شده است. این هفتمین جایزهٔ گرمی بود که وی دریافت کرد.

«بی باک»: ۲۰۱۰ – ۲۰۰۸

تیلور سوئیفت دومین آلبوم خودش را با نام بی باک در ۱۱ نوامبر ۲۰۰۸ توسط بیگ ماشین منتشر کرد سبک آلبوم کانتری پاپ بوده و در «بیلبورد ۲۰۰» رتبه اول را در آمریکا بدست آورد که در هفته اول، ۵۹۲٬۰۰۰ نسخه از این آلبوم فروخته شد. این آلبوم بعداً به عنوان اولین آلبوم فروخته شده بیش از یک میلیون نسخه در سال ۲۰۰۹ شناخته شد؛ و همچنین موفق به کسب ۴ جایزه گرمی از جمله تحت عنوان بهترین آلبوم سال نیز شد. دو جایزه تحت عنوان آهنگ و ضبط سال برای آهنگ «اسب سفید» و یک جایزه باقی‌مانده را برای بهترین آلبوم در سبک کانتری برنده شد.

فعالیت‌های خیرخواهانه

سوئیفت در حال اجرا لوس آنجلس تور بی باک در ۲۰۱۰

در ۲۱ سپتامبر ۲۰۰۷ سوئیفت به مبارزه برای محافظت از بچه‌ها علیه مهاجمان و سارقان اینترنتی کمک کرد وی با فیل بردسن شهردار شهر تنسی تشکیل یک تیم را داده تا با سواستفاده‌های جنسی در اینترنت مبارزه کنند. این مبارزات یک ساله با همکاری رئیس پلیس شهر تنسی، باعث تأمین امنیت اطلاعات و محتوای اینترنت برای والدین و دانش آموزان در سراسر ایالت می‌باشد. در اوایل سال ۲۰۰۸ سوئیفت وانت پیک آپ صورتی رنگش را که توسط کمپانی موسیقی وی به او هدیه داده شده بود را به صندوق حمایت از بچه‌های Victory Junction Gang اهدا کرد. در جون ۲۰۰۸ سوئیفت تمام درآمد محصولات خود در فستیوال موسیقی محلی ۲۰۰۸ آمریکا را به سازمان صلیب سرخ اهدا کرد. سوئیفت در جشنوارهٔ Time 100، جایی که از وی تقدیر به عمل آمد.

سوئیفت صد هزار دلار را به سازمان صلیب سرخ در سدار راپیدز، آیووا اهدا کرد، تا به سیل زدگان سال ۲۰۰۸ آیووا کمک شود. سوئیفت با شبکهٔ ساند مترز همکاری نمود تا به شنونده‌ها آموزش بدهد که چگونه شنوندهٔ مسئولیت پذیری باشند.Swift Supports@۱۵ یک گروه اجتماعی است که توسط بست بای حمایت مالی می‌گردد و به نوجوانان این فرصت را می‌دهد تا از طریق این وبلاگ فعالیت‌های خیر خواهانه را مدیریت نمایند. یکی از آهنگ‌های سوئیفت «پانزده» در این مبارزات اجرا شد.

تیلور سوئیفت

سوئیفت با شرکت کردن در کنسرت Sound Relief سیدنی به سازمان Victorian Bushfire Appeal کمک کرد، تا بیشترین همکاری را با سازمان صلیب سرخ استرالیا که تا کنون توسط یک هنرمند انجام شده‌است را داشته باشد. سوئیفت لباس جشن فارغ‌التحصیلی خود را به DonateMyDress.org اهدا نمود که فروش آن هزار و دویست دلار برای این سازمان به ارمغان آورد. در بیستم نوامبر سال ۲۰۰۹ پس از یک اجرای زنده در برنامه، شب بچه‌های محتاج به کمک در بی‌بی‌سی سوئیفت به تری وگان اعلام کرد که او سیزده هزار دلار از دارایی شخصی خودش را برای این هدف اهدا می‌کند.

در سیزدهم دسامبر در جشن تولد خود تیلور سوئیفت او یکصدو پنجاه هزار دلار را به مدرسه‌های مختلفی که با آنها در ارتباط بوده یا در آنها تحصیل می‌نموده اهدا کرد. سوئیفت یک جفت از کفشهای خود را که بر روی آنها امضاء کرده بود را به سازمان هیرو اهدا کرد تا در حراجی به و برای کمک به زنان سرطانی به مصرف برسد.

در مواجه با سیل می۲۰۱۰ تنسی، سوئیفت نیم میلیون دلار را طی یک مراسم در ایستگاه تلویزیونی نشویل که با مجری گری WSMV بود، اهدا کرد. در بیست و سوم می‌سال ۲۰۱۱ تیلور سوئیفت آخرین اجرا از تور آمریکای شمالی خودش را به یک کنسرت خیر خواهانه برای آسیب دیدگان طوفان‌های جنوب شرقی آمریکا تبدیل کرد این کنسرت در نشویل باحضور سیزده هزار نفر انجام شد و بیش از هفتصد و پنجاه هزار دلار از فروش بلیط‌ها و محصولات دیگر عرضه شده در این نمایش به دست آمد.

بلافاصله این کنسرت در جشنوارهٔ «کاری کن» سال ۲۰۱۱ تقدیر شد. در ژوئیه سال ۲۰۱۱ در همین راستا سوئیفت دویست و پنجاه هزار دلار را به صندوق خیریهٔ مربی تیم فوتبال آلاباما Nick Saban's - که صندوقی برای کمک به بچه‌های طوفان زدهٔ آلاباما می‌باشد- اهدا کرد. تیلور به خاطر این سوابق نیک در مراسم جایزه برگزیده کودکان نیکلودین سال ۲۰۱۲ از بانوی اول ایالت متحده آمریکا، میشل اوباما، موفق به کسب جایزه گردید.

«حالا صحبت کن»: ۲۰۱۲ – ۲۰۱۰

حالا صحبت کن نام سومین آلبوم خواننده کانتری آمریکایی تیلور سوئیفت است. این آلبوم ۲۵ اکتبر ۲۰۱۰ از طریق کمپانی «بیگ ماشین» منتشر شد.تیلور سوئیفت دو سال گذشته را بر روی این آلبوم کار کرده‌بود و در استودیوهای مختلف ضبط شده بود. سوئیفت متن تمام شعرها را خود گفته‌است و فضای کار نیز بمانند کارهای قبلی سوئیفت و متن ترانه‌ها نیز عاشقانه‌است. کاور آلبوم نیز در ۱۸ اوت ۲۰۱۰ و از طریق مجله «یو اس ویکلی» رونمایی شد.

کارهای مد و دستاوردها

سوئیفت، عکس روی جلد چندین مجله بوده‌است. او cover girl مجله blender بوده‌است؛ که در پانزدهمین سالگرد این مجله یکی از دو خوانندهٔ کانتری بوده که این مجله به آنها پرداخته‌است. وی در مجله پیپل در لیست زیباترین زنان سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ بوده است. همچنین، به عنوان نفر پنجاه و هفتم در لیست جذاب‌ترین زنان سال ۲۰۰۸ مجله ماکسیم، نفر پنجاهم در سال ۲۰۰۹ و نفر سی و یکم در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد. Cosmo Girl سوئیفت را به عنوان دختر سال ۲۰۰۸ انتخاب کرد. وی توسط مجله مجله رولینگ استون به عنوان یکی از The RS 100:Agents of Change انتخاب شد. سوئیفت کاندیدای نامزدی مجله تایمز در لیست TIMEs "2009 The Time 100 Finalists" شد، که بر مبنای رای‌گیری اینترنتی می‌باشد. پیپل سوئیفت را به عنوان یکی از بیست و پنج نفر جالب سال ۲۰۰۹ انتخاب کرد.

در اواخر سال ۲۰۰۸، Jakks Pacific یک عروسک از سوئیفت را روانهٔ بازار کرد. همچنین سوئیفت چهرهٔ تبلیغاتی جین‌های L.E.I Jeans en:L.e.i. (clothing company) از سال ۲۰۰۸ تا به حال بوده‌است. سوئیفت و خط تولید لباس L.e.i با هم قرار داد بسته تا بر مبنای نوع لباس پوشیدن سوئیفت، یک خط تولید را راه‌اندازی کنند؛ که درنمایشگاه وال-مارت به نمایش درآمد. با این وجود سوئیفت گفته‌است که نمی‌خواهد به او لقب طراح لباس را بدهند بلکه می‌خواهد الهام بخش این خط تولید لباس بر مبنای نوع پوشش خود باشد. او گفته:من نمی‌خواهم این طور به نظر برسد که من یک شغل جدید به عنوان یک طراح را شروع کرده‌ام... این خط تولید لباس تیلور سوئیفت نیست.

در سال ۲۰۰۹ سوئیفت جدیدترین هنرمند سخنگوی لیگ ملی هاکی شد و در تبلیغات تیم هاکی شکارچیان نشویل نیز ظاهر شد. در می۲۰۰۹ سوئیفت یک شکایت نامه (که تا آگوست سال ۲۰۱۰ سربسته ماند) را علیه تعدادی از فروشندگان غیرمجاز که محصولات تقلبی را با نام وی عرضه می‌کردند، تنظیم کرد. وی خواستار یک محاکمه شد که در آن موضوعات: جبران خسارت مالی، مجازات کیفری، سه نمونه از خسارات متحمل شده و لطمه به اعتبار وی را بررسی کنند و خواهان بازپرداخت حقوق وکلایش توسط آنها گردید.

دادگاهی در نشویل آمریکا مسئولیت اعلام حکم و بررسی قضایی را علیه فروشندگان بر عهده گرفت، کسانی که در چندین کنسرت مختلف تیلور سوئیفت شناسایی شده بودند. دادگاه دستور توقیف محصولات فروشندگان و نابودی آنها را صادر کرد. در پانزدهم ژوئیه سال ۲۰۱۱ وب سایت رسمی سوئیفت اعلام کرد که او با شراکت شرکت الیزابت آردن در حال ساخت یک عطر می‌باشند، که در اکتبر سال ۲۰۱۱ عرضه شد. اسم این عطر Wonderstruck می‌باشد که نام این عطر الهام گرفته از آهنگ Enchanted است که در آلبوم حالا صحبت کن می‌باشد. همچنین سوئیفت با Greetings American Greetings در حال کار کردن می‌باشد.

تیلور سوئیفت

«تور سرخ»: ۲۰۱۲–۲۰۱۴

تور «سرخ» در سال ۲۰۱۳

سرخ نام چهارمین آلبوم سویفت است که در اکتبر سال ۲۰۱۲ عرضه‌گردید. این آلبوم در هفته اول فروش بیش از ۱٫۲ میلیون نسخه فروش داشته است.این آلبوم دارای ۱۶ ترانه می‌باشد که ۹عدد از آن‌ها را خود سویفت به تنهایی نوشته‌است و ۷عدد دیگر را با کمک افراد برجسته‌ای چون مکس مارتین، لیز روز، دن ویلسون، اد شیرن و گری لایت‌بوی نوشت.در اکتبر ۲۰۱۱، سوئیفت به همراه رایان سیکرست تا آن زمان ۲۵ آهنگ برای آلبوم بدون عنوان و بعدی حالا صحبت کن ضبط کرده‌است و طبق برنامه در اواخر سال ۲۰۱۲ منتشر خواهد کرد.

او در این باره گفت: «اگر بخواهم صادق باشم، آن‌ها غمگین هستند». در فوریهٔ ۲۰۱۲ او در مصاحبه‌ای با ام‌تی‌وی این مسئله را بیان کرد که قرار است با افرادی مشغول به کار شود که همیشه آرزو داشته‌است. افرادی که از جای مختلف موسیقی سربرآورده‌اند. دربارهٔ مضمون آلبوم نیز این گونه توضیح داد:

«عشق همیشه مهمترین موضوع در هر آن چیزی که من می‌نویسم است. به این دلیل که هیچوقت هیچ دو رابطهٔ یکسانی وجود ندارد. هیچ دو باری وجود ندارد که عشق را در یک حالت حس کنید یا شکست خوردن یا رد کردن را. همهٔ این‌ها متفاوت اند و من همیشه مجذوب آن‌ها بوده‌ام. من واقعاً دوست دارم که به تأثیرات متقابل انسان‌ها بازگردم و این که چگونه در یکدیگر احساس ایجاد می‌کنیم». در پایان آوریل ۲۰۱۲، سوئیفت همچنان مشغول ضبط آلبوم بود.

تیلور سوئیفت

همچنین سوئیفت در آهنگی به نام «هر دوی ما» از آلبوم بی. او. بی، به نام ابرهای عجیب Clouds که در اولین روز مه ۲۰۱۲ منتشر شد، همکاری کرد.در این سال سویفت برنده ۳ جایزه موسیقی ام‌تی‌وی اروپا گردید و عنوان بهترین خوانندهٔ زن و بهترین اجرای زنده را نیز از آن خود کرد او به عنوان بهترین خواننده کانتری زن در سال ۲۰۱۲ از سوی جوایز موسیقی آمریکا انتخاب گردید. همچنین برای پنجمین بار پی در پی جایزه بهترین خواننده و ترانه نویس سال نشویل را نیز از آن خود کرد. این آلبوم با کمی تفاوت سبکهایی همچون کانتری پاپ - پاپ و آلترناتیو راک را در بر می‌گیرد. این آلبوم نامزد دریافت گرمی برای بهترین آلبوم سال شد و تک آهنگ این آلبوم یعنی ما هرگز به یکدیگر بازنمی‌گردیم نامزد جایزه گرمی برای آهنگ سال شد.

تور جهانی ۱۹۸۹: ۲۰۱۴–۲۰۱۶

پنجمین آلبوم سوئیفت، ۱۹۸۹، در ۲۷ اکتبر سال ۲۰۱۴ منتشر شد.سوئیفت ۱۹۸۹ را به عنوان اولین آلبوم پاپ رسمی خود معرفی کرد و برای اولین بار در حرفه موسیقی اش، این آلبوم را در رادیو کانتری پخش نخواهد کرد و در جشنواره‌های جوایز کانتری شرکت نخواهد کرد.موسیقی‌های فیل کالینز، مدونا و فاین یانگ کانیبال الهام بخش او بوده‌اند. از نظر موسیقی، آلبوم «ترکیبی از سینث‌سایزر و درام به جای گیتار است، هیچ اثری از کانتری دیده نمی‌شود ... ستایشی از موسیقی الکترو-پاپی که ۲۵ سال پیش در رادیو حکم فرما بود.» الکسیس پیتردیس از گاردین آلبوم را «روایاتی اسپرینگستین گونه از گریز و سرنوشت عاشقانه محکوم به فنا که در گروه‌های دختران دهه ۶۰ مشاهده می‌شد» توصیف می‌کند. جان کارامانیکا از نیویورک تایمز گفته است که سوئیفت «پاپ را بدون هیچ ارتباطی با هم دوره‌هایش می‌سازد» و «هدفش حتی بالاتر از اینها است، سبکی بدون وابستگی به زمان که تعداد کمی از ستارگان واقعی پاپ حتی زحمت اشتیاق نشان دادن به آنرا به خود می‌دهند.»

تیلور سوئیفت

راب شفیلد از رولینگ استونز گفته است که در حالی که آلبوم «رکورد کمترین تلفات عاشقانه را در یک آلبوم سوئیف دارد، اما باز هم او خواننده‌ای است عمیقاً عجیب، به شدت احساساتی و شدیداً علاقه‌مند به کارش، ۱۹۸۹ دقیقاً حس تیلور سوئیفت را دارد با وجود اینکه هیچ شباهتی با کارهای قبلی او ندارد.»

این آلبوم رکوردهای زیادی را شکست و در هفته اول انتشار بیش از ۱٫۵ میلیون نسخه از آن فروش رفت و تیلور را به اولین زن آمریکا تبدیل کرد که ۳ آلبومش در هفته اول بیش از ۱ میلیون نسخه فروش داشته‌اند. این آلبوم ۱۱ هفته متوالی صدر جدول بیلبورد را در دست داشت و ۲۱ هفته متوالی صدر بیلبورد۲۰۰ بود. همچنین به مدت ۸ ماه جز ۱۰ آلبوم برتر بیلبورد بود و از این‌رو تیلور سوییفت به مدت ۳۶ هفته متوالی صدر جدول هنرمند بیلبورد بود و رکوردی را در این زمینه به ثبت رسانید. اولین تک آهنگ این آلبوم یعنی «از ذهنم پاکش کن» توانست در هفته اول فروش بر صدر جدول بیلبورد بشیند و ۱۰ هفته این رتبه را حفظ کند.

همچنین این آهنگ نامزد دریافت ۳ جایزه گرمی از جمله آهنگ سال نیز شد. دومین تک آهنگ این آلبوم «فضای خالی» نیز مانند تک آهنگ اول، بر صدر بیلبورد نشست و ۶ هفته در این رتبه باقی ماند؛ موزیک ویدئو این آهنگ توانست در مدت ۷ ماه به یک میلیارد بازدید در یوتیوب برسد. سومین تک آهنگ «سبک» سه هفتهٔ متوالی بر صدر ۱۰۰ آهنگ جذاب بیلبورد نشست. همچنین این آهنگ صدر جدول آهنگ‌های رادیویی را در اختیار داشت. گفتنی است که سوییفت با این آلبوم ۸ جایزه از جوایز بیلبورد ۲۰۱۵ را دریافت کرد و در این مراسم جدیدترین موزیک ویدئو خود به نام «خصومت» را رونمایی کرد که به یکی از برترین موزیک ویدئو های قرن تبدیل شد.

بر اساس آماری که «نیلسون میوزیک» منتشر کرد، در سال ۲۰۱۴ میلادی ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار نسخه از آلبوم «۱۹۸۹» این خواننده به فروش رسید. به این ترتیب تیلور سویفت در صدر فهرست پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی سال ۲۰۱۴ آمریکا قرار گرفت. این آلبوم در سال ۲۰۱۵ با فروشی بیش از ۹ میلیون نسخه یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال شد. این آلبوم بیش از ۵ میلیون نسخه در آمریکا به فروش رفته است.

آلبوم ۱۹۸۹ و آلبوم ۲۱ ادل تنها آلبوم‌هایی هستند که بیش از ۵ میلیون در آمریکا به فروش رفته‌اند. تیلور سوییفت تنها خواننده زن آمریکاست که همه آلبوم‌هایش بیش از ۵ میلیون فروش داشته‌اند. تیلور سوییفت از ابتدای سال ۲۰۱۵ تا ماه اکتبر با درآمد روزانه یک میلیون دلار، پردرآمدترین ستاره موسیقی جهان شناخته شد در سال ۲۰۱۵ تیلور سوییفت بیش از ۵۳ میلیون دنبال‌کننده از سوی اینستاگرام به عنوان پرطرفدارترین کاربر این شبکه اجتماعی معرفی شد.

محل زندگی اصلی سویفت در محلهٔ مرفه نشین ترایبکای نیویورک در خیابان ۱۵۵ فرانکلین در طبقهٔ ششم یک ساختمان است. تیلور در سال ۲۰۱۶ خانه‌ای جدید به مبلغ ۴۰۰۰۰ دلار در ماه اجاره کرد و تا تعمیرات خانهٔ اصلی اش در ترایبکا در خانهٔ جدیدش می‌ماند. مطابق با مجله فوربز درآمد او در سال ۲۰۰۹ برابر با ۱۸ میلیون دلار، ۴۵ میلیون دلار در ۲۰۱۰و ۵۷ میلیون در ۲۰۱۲ تخمین زده شد.

تیلور سوئیفت

او در سال ۲۰۰۸ با خوانندهٔ پاپ جو جوناس ارتباط دوستی برقرار کرد که رابطهٔ آنها دراکتبر همان سال به پایان رسید، و در سال ۲۰۰۹ با تیلور لاتنر دوست بود از اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۰ او با جیک جیلنهال دوست بود. همچنین تیلور سوئیفت به جان مایر علاقه‌مند بوده و رابطه آنها از اواخر ۲۰۰۹ تا اوایل ۲۰۱۲ پایدار بود. در اواسط سال ۲۰۱۲ تیلور رابطه کوتاهی با کونور.

اف کندی برقرار کرد اما رابطه آن‌ها دیری نپایید وی از اکتبر ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۱۳ با هری استایلز خواننده گروه وان دایرکشن که چهار سال از خودش کوچک‌تر بود رابطه داشت؛ که باجنجال‌های فراوان پایان یافت.او بمدت ۱۵ ماه با کلوین هریس رابطه داشت که در ۲ ژوئن ۲۰۱۶ به پایان رسید.او کمتر از یک ماه بعد با تام هیدلستون وارد رابطه شد.این رابطه پس از ۳ ماه، پایان یافت.در حال حاضر او با جو آلون در رابطه است و البوم جدید خود را به جو اختصاص داده است

فعالیت‌های خیریه

تیلور به عنوان یک نیکوکار از پروژه‌های آموزش هنر، سوادآموزی به کودکان، مقابله با بلایای طبیعی، مقابله با تبعیض علیه همجنسگرایان و سازمان‌های خیریه کمک به کودکان بیمار حمایت می‌کند.

آلبوم‌ها

  • تیلور سوئیفت (۲۰۰۶)
  • بی باک (۲۰۰۸)
  • حالا صحبت کن (۲۰۱۰)
  • سرخ (۲۰۱۲)
  • ۱۹۸۹ (۲۰۱۴)
  • شهرت (۲۰۱۷)

منبع:ویکی پدیا

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی









این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits