دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زندگی نامه حامد همایون
15
زمان مطالعه: 11 دقیقه
سید حامد محمود زاده مشهور به (حامد همایون ) خواننده محبوب نسل جوان متولد سال 1361 در شیراز می باشد. در این مقاله قصد داریم نگاهی به زندگی حامد همایون بیندازیم پس با دلگرم همراه باشید.

بیوگرافی حامد همایون

نام هنری: حامد همایون
نام اصلی: سید حامد محمودزاده
تاریخ تولد: 19 بهمن ۱۳۶۱ (۳۶ سال)
محل تولد: شیراز ایران
ملیت: ایرانی
سبک‌(ها): پاپ
حرفه(ها): خواننده، آهنگساز و نوازنده
ساز(ها): گیتار، پیانو
سال‌های فعالیت: ۱۳۹۵-اکنون
سازهای برجسته: گیتار
تحصیلات: فوق لیسانس آبیاری و زه‌کشی، لیسانس خاک‌شناسی
آلبوم معروف: دوباره عشق

سید حامد محمود زاده با نام هنری (حامد همایون) خواننده و آهنگساز ایرانی است. پدر او بازنشسته بانک ملی و مادرش معلم بازنشسته است.

آثار او در سال ۱۳۹۴ با استقبال مخاطبان مواجه شد، طرفداران او لقب «حاکم احساس» را به او داده‌اند. آهنگ برنامه صبحگاهی شبکه اول به نام فرمول ۱ را اجرا کرده‌است.

حامد همایون در آغاز توسط پروژه استعدادهای موسیقی ایران مؤسسه (شرکت) فرهنگی هنری ترانهٔ شرقی معرفی شد. نخستین حضور همایون در تلویزیون در ویژه برنامهٔ شب یلدای سال ۱۳۹۵ بود که او به‌طور زنده از برج میلاد برای ویژه برنامهٔ شبکه پنج برنامه اجرا کرد و هم چنین اولین آلبوم رسمی او به اسم دوباره عشق ۲۳ دی ۱۳۹۵ منتشر شد.

حامد همایون در مصاحبه با روزنامه جام جم در دی ۹۵ گفته‌است: «بیشتر ترانه‌ها در کشور ما حس غم را منتقل می‌کنند و از ناله و خیانت و سیاهی می‌گویند. ما تصمیم گرفتیم سردمدار ترانه‌های شاد و مثبت باشیم.»

بیوگرافی حامد همایون

ازدواج و همسر حامد همایون

حامد همایون که در سن 36 سالگی به سر می برد مجرد می باشد و همسر ندارد و تاکنون ازدواج نکرده است.

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون
حامد همایون و مادرش

بیوگرافی حامد همایون

ترانه‌شناسی و آلبوم‌های حامد همایون

اولین آلبوم حامد همایون، «دوباره عشق» نام دارد، که در ۲۳ دی ۱۳۹۵ منتشر شد. این آلبوم هجده آهنگ دارد که ۱۲ آهنگ آن قبلاً در فضای مجازی منتشر شده بودند و ۶ آهنگ جدید نیز داشت.

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون

کنسرت حامد همایون

حامد همایون اولین کنسرت خود را به نفع کودکان سرطانی در مؤسسه محک برگزار کرد.

با وجود این که زمان زیادی از انتشار نخستین آلبوم همایون سپری نمی‌شد، او در جشنواره بین المللی موسیقی فجر سی و دوم در چهار نوبت به اجرای برنامه پرداخت و بلیت‌های کنسرت او در نخستین لحظه‌های آغاز بلیت فروشی به طور کامل به فروش می‌رسید.

بیوگرافی حامد همایون

کسب درآمد حامد همایون

حامد همایون قبل از این که به شهرت و معروفیت برسد، از طریق استودیوی شخصی که داشت آهنگ ضبط می کرد و برای دیگران آهنگسازی می کرد و از این روش کسب درآمد می کرد.

حامد همایون، می گوید از طریق سامان امامی به موسسه ترانه شرقی آشنا شدم و به استان تهران آمدم.

بیوگرافی حامد همایون

خواننده مورد علاقه حامد همایون

حامد همایون، می گوید که به آهنگ های سلن دیون علاقه دارد و کارهایش را دنبال می کند. کریس دی برگ هم به دلیل آواز زیبایی که دارد مورد علاقه اوست.

بیوگرافی حامد همایون

لحن عجیب حامد همایون

حامد همایون نوعی لحنی خاص در آهنگ هایش دارد که می گوید با سامان تصمیم گرفتیم یک لحن خاص داشته باشیم. این لحن برگرفته از لحن پارسی در متون قدیمی است و ما به آن لحتن شاهنامه ای می گوییم.

بیوگرافی حامد همایون

حامد همایون سفیر مبارزه با سرطان

حامد همایون در دی ماه سال 96 به عنوان سفیر مبارزه با سرطان وزارت بهداشت معرفی گردید. این خواننده به صورت داوطلبانه در دعوت های موسسه خیریه محک اجرا می کند.

بیوگرافی حامد همایون

ممنوع التصویر و ممنوع الصدا شدن حامد همایون

حامد همایون که در اردیبهشت سال 1398 در آمریکا کنسرت برگزار کرد، توسط صدا و سیما ممنوع التصویر و ممنوع الصدا شد.

در کنسرت او بهروز وثوقی حضور داشت و او در آمریکا بر سر مزار هایده (خواننده زن) هم حضور پیدا کرد که گفته می شود این ها دلایل ممنوع التصویر شدن وی هستند.

او در پاسخ به ممنوع التصویر شدنش گفت : « تشکر ویژه از صدا و سیمای عزیز که تا به امروز بدون هیچ چشم‌داشتی، هر آنچه ازدستمان برمی آمد را بدون هیچ گونه چشم‌داشت مالی انجام دادیم؛ ازحذف عادل فردوسی پور و چهره‌های محبوب این مردم تا ممنوع شدن صدا و تصویر من. روز به روز درحال پیشرفت هستید تبریک ویژه من و بپذیرید».

پست اینستاگرام حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون

مصاحبه با حامد همایون

حامد همایون شیرازی است. سال ها در آنجا در خوانده و درس داده در همین مصاحبه میبینید که چقدر برای رسیدن به آنچه اکنون هست زحمت کشیده او عاشق موسیقی هستش و صحبت کردن با اون جذاب است.

پسری مهربان و با شخصیت و تحصیل کرده از خانواده ای که داشتن فوق لیسانس حداقل برای باسوادی است !

حامد همایون عزیز شما از شهر ادب و هنر شیراز برخاستی چه چیزی از اول شما رو به سمت هنر کشاند شعر موسیقی یا !!!؟

من از موقعی که یادم هست میخواندم و از همان کودکی عاشق موسیقی بودم اینکه چرا این اتفاق افتاد را دقیق نمی دانم ولی فکر میکنم بخش مهم آن ارثی است چون هم پدرم صدا دارند و خواندند و هم برادرم و خواهرم صدای خوبی دارند.

یعنی از ابتدا علاقه مند بودی !؟

آنها استعدادش را دارند اما من علاقمند و پیگیر بودم و همان طوری که گفتم از سن خیلی کم ترانه را می نوشتم و از حفظ میخواندم.

یادت هست اولین آهنگی که حفظ کردی و در یک جمع خواندی چی بود !؟

بله یادم هست وقتی تو آمادگی و پیش دبستانی می رفتم این ترانه آقای حسن شماعی زاده را حفظ کرده بودم و می خواندم ؛ آره هر بار خواستم بگم دوستت دارم ؛ همیشه هم در مدرسه تک خوان گروه سرود بودم سر صف توی کلاس آخر کلاس های ادبیات و همه جا که از من میخواستند میخواندم.

صدایت هم خوب بود !؟

یادم نیست که صدایم آن موقع چه جور صدایی بود امام همه جا می خواندم و یادم هست که همه جا مورد اقبال بود. بعدا پسر خاله ام هم با من پیانو می زد و می خواندم از دوران دبیرستان هم گیتار میزدم و می خواندم.

پیش چه کسی گیتار را یاد گرفته بودی حامد همایون عزیز !؟

آنجا استادی در شیراز داریم که استاد بزرگی هستند به نام آقای مرشد من پیش ایشان رفتم که گیتار یاد بگیرم اما ایشان از من تست گرفتند و گفتند برو بخوان. البته چون ساز خریده بودم همین طوری پیش خودم تمرین می کردم. سال دوم دبیرستان که بودم سلفژ را پیش آقای کورش میری یاد گرفتم. ایشان الان دکترای موسیقی گرفتند و در تهران رهبر ارکستر هستند. آن موقع ایشان در یک آموزشگاه در شیراز سلفژ تدریس میکردن و من پوتزولی یک و دو را پیش ایشان پاس کردم چون سلفژ خوبی داشتم ساز هم پیش خودم در حدی که به خواندنم کمک کند یاد گرفتم اول گیتار زدم و بعد از یک مدتی پیانو زدم و در کنارش آواز هم کار میکردم.

از همان اول هم گرایش به سمت کلاسیک و پاپ کلاسیک بود !؟

گرایش و علاقه من به موسیقی به خاطر آهنگ پاپ شروع شد و در یک برهه ای به خاطر جو موسیقی که به خاطر تمایل به موسیقی جز و کلاسیک وجود داشت من هم روی همان موج حرکت کردم و موسیقی کلاسیک یاد گرفتن. یک مدت آواز کلاسیک تمیرین میکردم و روی نت آواز ایرانی می خواندم و بعد از یک مدت که دور هارومونی و سلفژ و کنتریوان را گذراندم به من پیشنهاد چند نفر از دوستان شروع کردم به تدریس در آموزشگاه ها شش سال هم به صورت جدی در آموزشگاه های معتبر درس دادم و مدرک مربیگری آواز را هم دارم.

حامد پس در موسیقی حرفه ای شدی !؟

در موسیقی که هیچ وقت نمیشه گفت من حرفه ای شدم ام چون واقعا موسیقی انتها ندارد البته من به صورت حرفه ای موسیقی رو دنبال میکنم و همیشه در حال کار و مطالعه هستم و اساسا فیلد مطالعه ای من هم در موسیقی است. اینکه آواز درس دادم و هارمونی و کنتریوان می دانم خیلی به من کمک کرده است. بعضی وقت ها که ذهنم خسته می شد و آدم حس تکراری شدن می کند اگه دانش کار هم داشته باشد. با این علم میتواند به اون کمک کند تا از شاخه های دیگر وارد این قصه شود.

آن موقع که در آموزشگاه ها سلفژ و آواز درس می دادی خواننده مورد علاقه ات چه کسی بود !؟

من بسیاری از کارهای خوانندگان موسیقی ایران را دوست دارم اما هیچ وقت هیچ خواننده ایرانی خواننده مورد علاقه ام نبوده.

اسطوره آواز من سلین دیون بود و همیشه کارهای ایشان رو دنبال میکردم. همچنین کریس دی برگ را به اسطوره آواز نرم و راحتی که همیشه می خواند خیلی دوست داشتم و سعی میکنم متن ترانه هایش رو بنویسم و ترجمه کنم و یاد بگیرم.

پس حامد همایون عزیز خودت هم می خواندی !!؟

بله انگلیسی هم زیاد تمرین می کنم و می خوانم.

حامد در چه رشته ای تحصیل کرده ای !؟

من فوق لیسانس آبیاری و زهکشی از دانشگاه شیراز دارم.

اولین بار کی آهنگ یک اهنگ را در فضای مجازی منتظر کردی !؟

خاطرم نیست که دقیقا کی بود. من چون در می دادم خواستم چیزی بخوانم که یک اتود برای شاگردهایم داشته باشم و حدود هفت هشت سال پیش اولین قطعات را منتظر کردم و کار های دیگر هم که به نوعی مانور آوازی بود.

اولین آهنگت کار چه کسی بود !؟

اولین آهنگم ساخته خودم نبود اسمش عروس آرزوها که ملودی اش را حسین ترصد ساخته بود و شعرش را هم کریم لک زاده عزیز که الان دکتر ادبیات شده و استاد دانشگاه است البته این آهنگ و آهنگ های بعد از شنیده نشد.

اجرای صحنه ای هم داشتی !؟

اجرا هم کم و پیش داشتم اما از وقتی که آشنا شدم با ترانه شرقی ذهنیتم نسبت به موسیقی ریست شد. می شد به مرور زمان به ما کمک کرد البته ما بیشتر آهنگ های دیگران را می خواندیم اما لا به لایش خودمان هم کار میکردیم و تجربه به دست می آوردیم.

فقط میخوانی یا ترانه هم مینویسی !؟

نه من آهنگ می سازم و میخوانم تا حالا آهنگساز هر چه ملودی که از من شندید خودم هستم. آهنگ ها را خودم ساختم و تنظیم ها از سامان امامی و ترانه ها هم از دو نفر از دوستان خوبم سهیل حسینی و محمدرضا نظری.

ترانه سرایت راچگونه پیدا کردی !؟

من با ترانه سرایم ۱۵ سال است که دوستم خیلی سنش کم بود که شناختمش بعد از هفت هشت سال که با هم دوست بودیم آمد پیش من کلاس آواز سال ۸۸ یا ۸۹ بود آمد کلاس آواز و بعد گفت من شعر هم مینویسم گفتم شعرت را بده بخوانم خواندم و بعد گفتم تو دیگر کلاس نیا.

الان هم با هم دوستیم و او خصوصیات رفتاری آواز مرا می شناسد.

البته سهیل دف هم می زند و با آواز هم آشناست با محمدرضا نظری هم از شهر مردم آشنا شمدیم و انشالله این همکاری با هر دو آن ها کماکان ادامه خواهد داشت.

با آقای محسن رجب پور چطوری آشنا شدی !؟

من و سامان امامی که الان تنظیم کننده کار های مرا انجام میده که از طریق اینستاگرام با هم آشنا شدیمو بعد سامان مرا به آقای رجب پور معرفی کرد و با سامان رفتیم پیش آقای محسن رجب پور و من برایش زنده خواندم.

چند تا کار برایش خواندم و بعد ایشان در یک جلسه دو ساعته با من در مورد جامعه شناسی موسیقی اقتصاد هنر و این که سبک و سیاق یک نفر چگونه می تواند به سمت مردم حرکت کند با من حرف زدند.بعد ایشان از من خواستند برااساس دسته بندی که ایشان آنجا برایم انجام دادند اگه میتوانم کار را تولید کنیم. از آنجا همکاری مان شروع شد. این موارد را همان روز برایم نوشتند.

آنها سرمشق ساخت و کار کردن من لاین به لاین آن نوشته را از حفظ هستم رو به نوعی یعنی چه از انتخاب شعر و چه از مدل ملودی ها از این دستور و مدل کاری من در ملودی سازی و نگاهم به مخاطب است.

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون/بیوگرافی حامد همایون

فیلم های حامد همایون


بیوگرافی حامد همایون


بیوگرافی حامد همایون



بیوگرافی حامد همایون

گالری تصاویر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون

بیوگرافی حامد همایون/ همسر حامد همایون



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (15 رای)  

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

فاطیما | ۷ سال پیش
خسته نباشید دستتوندردنکنه بابت اطلاعات مفیدتون.موفق باشید.
0
2
فاطیما | ۷ سال پیش
لام .میخواستم بدونم حامد عزیز دقیقأ اهل کدام بخشی از شیراز هستند ؟منظورم مثلأ میشه کہ احتمالأ هم ولایتی من باشن؟(((ڪــــــــوشڪ)))⬅((((مرودشـــــــــــت))))؟؟؟
لطفأ جواب
0
1
ریحان | ۷ سال پیش
ممنون از سایت خوب دلگرم اقای همایون متولد چه سالی اند؟
0
1

hits