دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی و عکس های جدید از اینستاگرام طناز طباطبایی مهر 1395
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیوگرافی و عکس های جدید از اینستاگرام طناز طباطبایی مهر 1395: زندگی نامه به همراه عکس های جدید از طناز طباطبایی 2016 با دلگرم همراه باشید تا با طناز طباطبایی بازیگر زن ایرانی بیشتر آشنا شوید...

زندگی نامه به همراه عکس های جدید از طناز طباطبایی 2016

با دلگرم همراه باشید تا با طناز طباطبایی بازیگر زن ایرانی بیشتر آشنا شوید...

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی

زندگی نامه به همراه عکس از طناز طباطبایی

طناز طباطبایی در 20 اردیبهشت 1362 در محله نیاوران تهران متولد شد.

بر خلاف تشابه چهره‌اش با بهنوش طباطبایی نه تنها هیچ نسبتی با او، بلکه با هیچکدام از طباطبایی‌های سینمای ایران نسبتی ندارد.
تنها خواهر او لیلا نام دارد و به خواهرش خیلی علاقه‌مند است و از او بزرگ‌تر است، كه در سینما هیچ فعالیتی ندارد، بلكه شغل اصلی او مترجمی زبان است.

طناز طباطبایی مجرد است و بسیار اهل خانه و خانواده است، مادرش را بسیار دوست دارد و به او شدیدا وابسته است، کارگردانی تئاترخوانده، با موسیقی آشنایی دارد و گیتار می‌زند،

مدتی هم کار نقاشی می‌کرد، پدرش در عرصه تجارت آدم بسیار موفقی است و نیز در زمینه‌ی موسیقی فعالیت دارد، در کلاس‌های آزاد بازیگری شرکت کرده بود که هنوز یک ماه از کلاس‌هایش نگذشته بود برای بازی در «جوانی» سعید سلطانی انتخاب شد و اولین بازی خود را در سال ۸۰ انجام داد که در آن سریال ۱۸ ساله بود. خانواده‌اش برای ورود او به عرصه بازیگری مخالفتی نکردند و بیشتر همراهش بودند.

پدرش به او گفته بود: من دوست ندارم تو از کوچه و بازار بازیگر شوی. دوست دارم تحصیلات آکادمیک داشته باشی و طناز طباطبایی تصمیم گرفت در دانشگاه کارگردانی نمایش و تئاتر بخواند.

خانواده‌ای دارد که همیشه به او چند گزینه می‌دهند و می‌گویند انتخاب کن و هیچ‌گاه دست و پای او را برای انجام کاری نمی‌بندند. او در 18 سالگی گواهینامه گرفت. بجز بازیگری در دیگر عرصه‌های هنر از جمله موسیقی و نقاشی آشنایی دارد. گیتار می‌زند و گاهی نقاشی می‌کند، کم و بیش نزد پدرش در عرصه بازرگانی فعالیت می‌کند.

اهل غرور و کلاس گذاشتن نیست، دوستان اندک و گزیده‌ای دارد. به روانشناسی عشق می‌ورزد. انسان جسور و آینده نگریست و از زندگی عادی تنفر دارد. در اوقات فراغت خود به گالری‌های عکس و نقاشی می‌رود، همینطور فیلم تماشا می‌کند و کتاب می‌خواند. می‌گوید زیاد آدم معاشرتی نیست. منطق خاص خودش را دارد و براساس آن عمل می‌كند،‌ حالا می‌خواهد بقیه خوششان بیاید یا نیاید. كمی عصبی است و به روان‌شناسی هم علاقه دارد. اصولاً آدم عجیبی نیست، اما عجیب است!

طناز طباطبایی فكر می‌كند الان در حد خودش می‌تواند آدم موفقی باشد، اما حالاحالاها با آن موفقیتی كه ته ذهنش را قلقلك می‌دهد فاصله دارد. زیاد كتاب می‌خواند و بیشتر نمایشنامه. «خاطرات یك گیشا» و «بادبادك‌باز» را خیلی دوست دارد و این كتاب‌ها روی او تأثیر زیادی گذاشته‌اند.

از نظر تصویری و سریالی اولین کار او مجموعه "میوه ممنوعه" است. اما بطور حرفه‌ای سه کار سینمایی قبل از این سریال داشته است. "در چشم باد"، "چهارانگشتی"، "جعبه موسیقی" که هیچ‌کدام هنوز اکران نشده‌اند. از دیگر فیلم‌های توقیفی که او در آنها نقش داشته است، می‌توان "پریناز" و "گزارش یک جشن" و شخصیت رادیکال و متفاوتش در "زندگی خصوصی" را نام برد. قبل از "میوه ممنوعه" هم پیشنهاد تلویزیونی داشت اما چون به سینما علاقه داشت، پیشنهادات تلویزیونی را قبول نمی کرد. اما زمانی که فتحی پیشنهاد بازی در "میوه ممنوعه" را داد به علت علاقمندی به ایشان حضور در این سریال را پذیرفت.

از معیارهای انتخاب نقش برای او ویژه بودن کاراکتر است و یک سری حرف‌هایی که کاراکترهای دیگر نمی‌توانند آنها را بزنند. اما نقش‌های متفاوت وابسته به حال و هوای آن فیلم و داستان است، شیوه انتخاب ثابتی یا شیوه کار ثابتی ندارد.به گفته خودش:"بستگی به فیلمنامه دارد" بازی در نقش یک سگ قطعا تجربه ای متفاوت برای هر بازیگری است. دیدن بازی ستاره‌ای مشهور در نقش یک سگ هم تجربه ای متفاوت برای علاقمندان به بازیگری و هنرهای نمایشی است. طناز طباطبایی، ستاره سینما، با بازی در نقش "میلو" سگ محبوب «تن تن» روی دیگری از توانایی‌هایش را به نمایش گذاشته است. طباطبایی با کارنامه کاری درخشان و قابل دفاعی که ارائه داده است ثابت کرده از شیفتگان تجربه‌های متفاوت است.

بیشتر به سینما علاقمند است و عاشق پرده نقره ایست. به نظر او سینما سبک بازی و ژانرو مدل متفاوتی از بازی را می‌طلبد، نمی توان این دو را با هم مقایسه کرد زیرا شبیه به هم نیستند.

او در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با فیلم جنجالی و بحث برانگیز "هیس دخترها فریاد نمی زنند!" در نقش دختری که مورد تجاوز و آزار و اذیت جنسی قرار گرفته حاضر شد. تجربه بازی در تئاتر را داشته است.

در این رابطه می‌گوید:" فضای تئاتر نسبت به سینما به من اجازه تجربه بیشتری می‌دهد. به اضافه اینکه من آن تجربیاتی که برای ورود و شناخت و یادگیری بازیگری در مدیوم سینما و تلویزیون لازم داشتم را پیدا کردم. در نمایش "درس" آقای مهرجویی و بعدتر نمایش «کمی بالاتر»، به کارگردانی آروند دشت آرایی، من هنوز مدیوم تئاتر را خوب نمی‌شناختم و کمی با آن برخورد سینمایی می‌کردم. اما در این کار به خصوص، "تن تن و راز قصر موندوس"، یک شب هایی با تماشاچی بی واسطه حرف می‌زنم و این تجربه نفس به نفس بودن با تماشاگر را واقعا دارم لمس می‌کنم.

" او به اصل " کم دیده شدن ولی خوب دیده شدن" بسیار معتقد است. و ترجیح می‌دهد 10 نفر مخاطب در تئاتر داشته باشد اما همان ده نفر متفاوت بودن نقش او را تایید کنند تا در سینما مخاطبی میلیونی داشته باشد و آنطور که باید و شاید عمل نکند.


طناز طباطبایی

طناز طباطبایی بازیگر زن ایرانی


طناز طباطبایی

بیوگرافی طناز طباطبایی


طناز طباطبایی
طناز طباطبایی

عکس شخصی طناز طباطبایی


طناز طباطبایی

عکس شخصی طناز طباطبایی


طناز طباطبایی

طناز طباطبایی + عکس


طناز طباطبایی

طناز طباطبایی + عکس


طناز طباطبایی
طناز طباطبایی
طناز طباطبایی
طناز طباطبایی
طناز طباطبایی
طناز طباطبایی

طناز طباطبایی

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

غزال | ۷ سال پیش
خیلی زحمت کشیدین مرسی موفق باشید همیشه
0
0
لاله | ۷ سال پیش
بازیگر خیلی با استعدادی هستی عزیزززز
0
0
نیما | ۷ سال پیش
ممنون از سایت خوبتون
0
0

hits