دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زندگی‌نامه کیت میدلتون
5
زمان مطالعه: 8 دقیقه
زندگی‌نامه کیت میدلتون

کیت میدلتون

کاترین، دوشس کمبریج (به انگلیسی: Catherine, Duchess of Cambridge)‏ (کاترین الیزابت «کیت» میدلتون; زاده ۹ ژانویه ۱۹۸۲) همسر[۱] شاهزاده ویلیام، دوک کمبریج است. از وقتی که نامزدی آنها شروع شد، کاترین از طرف رسانه‌ها مورد توجه شدید قرار گرفت و البته این گمان بوجود آمد که آنها در نهایت ازدواج خواهند کرد. در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۰، دفتر شاهزاده ویلیام رسماً نامزدی آنها را اعلام کرد و قرار شد که تاریخ عروسی ۲۹ آوریل ۲۰۱۱ باشد.

میدلتون در شهرستان بارکشایر بزرگ شد. پس از اتمام مدرسه به کالج مارلبرو رفت و پس از آن وارد دانشگاه سنت اندروز شد. در آنجا با شاهزاده ویلیام که او نیز در ۲۰۰۱ مشغول درس خواندن در آن دانشگاه بود آشنا شد. با آغاز رابطهٔ ایندو، رسانه‌ها هم لحظه لحظه آنها را زیر نظر داشتند. کاترین عنوان کرده بود که رسانه‌ها او را اذیت می‌کنند. در آوریل ۲۰۰۷ منعکس شد که آنها از هم جدا شدند. آن دو به دوستی با هم ادامه دادند و در اواخر ۲۰۰۷ دوباره به هم پیوستند. از آن موقع تا به حال، کاترین در بسیاری از مراسم سطح بالای سلطنتی شرکت کرده‌است. او بخاطر سلیقهٔ خوبش در مُد مورد تحسین قرار گرفت. همچنین در لیست «خوش‌پوشان» نیز قرار دارد.

زندگی‌نامه کیت میدلتون

کاترین در سال ۱۹۸۲ در شهرستان بارکشایر در انگلستان به دنیا آمد. مادرش مهماندار هواپیما و پدرش برنامه‌ریز پرواز هواپیماها در خطوط هوایی بریتیش ایرویز بود. والدینش در ۲۱ ژوئن ۱۹۸۰ ازدواج کردند. آن دو با هم یک فروشگاه پستی سفارش لوازم تزئینی برای مهمانی برپا کردند و از این راه میلیونر شدند. کاترین یک خواهر و یک برادر دارد. نام خواهرش «فیلیپا» است که همه او را «پیپا» صدا می‌کنند، و برادرش «جیمز ویلیام» است. پیپا که از دانشگاه ادینبرا در اسکاتلند فارغ التحصیل شده، پس از نامزدی خواهرش مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

تحصیلات

کاترین در دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند واقع در شمال بریتانیا تحصیل می‌کرد. او در رشتهٔ تاریخ هنر درس می‌خواند و با شاهزاده ویلیام آشنا شد. وی با نمرات عالی فارغ التحصیل شد.

کیت میدلتون
رابطه با شاهزاده ویلیام

کاترین ارتباط عمیقی با شاهزاده ویلیام به عنوان دوست‌دخترش داشت و پس از آن توجه رسانه‌ها در سراسر دنیا را به خود جلب کرد. عکس او اغلب روی جلد مجله‌ها چاپ می‌شد. در ۱۷ اکتبر ۲۰۰۷ او توسط وکیلش از رسانه‌ها شکایت کرد و گفت که آنها اذیتش می‌کنند. او می‌گوید کار خیلی خاصی انجام نداده که این همه مورد توجه رسانه قرار گرفته.

در فوریهٔ ۲۰۰۶ عنوان شد که کاترین تحت محافظت ۲۴ ساعتهٔ سازمان امنیت سلطنتی و دیپلماتیک قرار گرفته. این موضوع به گمانه زنی‌ها دربارهٔ اینکه او و ویلیام به زودی نامزد می‌شوند، قوت بخشید چون اگر غیر از این بود، سرویس امنیت از او محافظت نمی‌کرد. در آن زمان هیج نامزدی اتفاق نیفتاد و محفظت دیگر شامل حال او نمی‌شد.

در جشن تولد ۲۵ سالگیش در ژانویهٔ ۲۰۰۷، شاهزاده ویلیام و شاهزاده چارلز از طرف وکیل کیت مورد تهدید شکایت قرار گرفتند. دو گروه روزنامه گاردین و نیویورک تایمز مانع از چاپ عکس‌های خصوصی کاترین که توسط خبرنگاران سمج گرفته شده بود، شدند. او حداقل در یک مراسم رسمی به عنوان مهمان سلطنتی شاهزاده ویلیام شرکت کرده که رژهٔ سلطنتی در ۱۵ دسامبر ۲۰۰۶ بود.
جدا شدن و دوباره پیوستن

در ۱۴ آوریل ۲۰۰۷ روزنامهٔ «سان» که در گروه روزنامهٔ تایمز قرار دارد، عنوان کرد که کاترین و ویلیام از هم جدا شدند. این خبر وقتی تحکیم یافت که بی‌بی‌سی نیز در ادامهٔ روز عنوان کرد که آن دو در سفری که با هم به سوئیس رفته بودند، تصمیم گرفتند که جدا شوند. کاخ سلطنتی فقط یک نظر دربارهٔ جدایی ویلیام و کاترین داد و در ادامه گفت که دربارهٔ زندگی خصوصی شاهزاده ویلیام نظر نمی‌دهند. روزنامه‌ها دلایلی برای این جدایی می‌آوردند ولی منابعشان نامشخص بود.

روزنامهٔ سان از قول دوستان صمیصی آن زوج اعلام کرد که کاترین به این علت ناراحت است که اعتقاد دارد ویلیام به او توجه کافی را ندارد. روزنامه‌ها عنوان می‌کردند که ویلیام وقتش را با زن‌های دیگر پر می‌کند و همچنین می‌گفتند که شاهزاده ویلیام که در آن زمان ۲۴ سال داشت، می‌گوید الان برای ازدواج زود است.

روزنامهٔ «دیلی میل» اعضای خانواده سلطنتی را مقصر دانست و گفت برای ازدواج کاترین و ویلیام عجله نکنید و بگذارید ویلیام از زندگی مجردیش در ارتش لذت ببرد. این منبع در ادامه گفت که دوست ویلیام او را تشویق کرده که بی‌اهمیت به دخترها نزدیک شود و اینکه درخواست کاترین برای توجه بیشتر ویلیام به او بی مورد است. در ژوئن ۲۰۰۷ آن دو بر این مطلب که فقط دوستان صمیمی‌اند، پافشاری می‌کردند؛ گرچه رسانه‌ها از بهم پیوستن آن دو خبر می‌دادند.

کاترین و خانواده‌اش در کنسرتی که برای مادر مرحوم ویلیام، دایانا، شاهدخت ولز، برپا شده بود شرکت کردند. آن‌ها و ویلیام با دو ردیف فاصله نشستند. با دخالت شاهزاده فنلاند سانتاویچ این دو دوباره به هم رسیدند.

پس از آن، کاترین و ویلیام در عموم با هم دیده شده‌اند و روزنامه‌هایی مانند دیلی‌میل و بی‌بی‌سی عنوان کردند که «آتش روابط آنها دوباره روشن شده». در ۲۰۰۸ کاترین همراه ویلیام در جشنی که به مناسبت دریافت نشان بال‌های خلبانی ویلیام در کالج نیروی هوایی پادشاهی بود، شرکت کرد.


ازدواج و لقب

کیت میدلتون

در نوامبر ۲۰۱۰ کاخ سلطنتی اعلام کرد که کاترین و ویلیام در آوریل ۲۰۱۱ وصلت خواهند کرد. آن دو در اکتبر ۲۰۱۰ طی سفر ده روزه‌ای که به مناسبت دریافت مدرک پرواز هلی‌کوپتر ویلیام با هم به کنیا واقع در شرق آفریقا رفته بودند، نامزد شدند. این رسم وجود دارد که وقتی اعضای سلطنتی ازدواج می‌کنند، به طور نمادین نام قلمرویی را صاحب می‌شود. نام قلمرویی که ملکه الیزابت دوم پس از ازداج برای ویلیام انتخاب کرد «کمبریج» است. بدین ترتیب ویلیام لقب «دوک کمبریج» و همسرش کاترین لقب «دوشس کمبریج» را دریافت کردند.

طبق قرارداد، فرزند پسر یا نوهٔ پادشاه لقب «والاحضرت» را دریافت می‌کند. اگر ویلیام پس از ازدواج لقب والاحضرت دریافت کند، کاترین نیز این لقب را دریافت می‌کند؛ مگر اینکه ملکه رأی مخالف بدهند. بنابراین کاترین لقب «والاحضرت شاهزادهٔ ویلیام» را دریافت می‌کند. در صورتی که ویلیام این لقب را دریافت نکند، کاترین به عنوان «والاحضرت دوشس (یا هر لقبی در این سطح)» دریافت می‌کند. پس از برگزاری مراسم ازدواج ملکه بریتانیا به او و شوهرش، شاهزاده ویلیام لقب دوشس و دوک کمبریج رااعطا کرد.


مراسم عروسی

در ۲۹ آوریل ۲۰۱۱ کاترین میدلتون با شاهزاده ویلیام مراسم ازدواج با شکوهی را جشن گرفتند.


بارداری

در ۳ دسامبر ۲۰۱۲، کاخ سنت جیمز اعلام نمود که دوشس حامله است و منتظر اولین فرزندش می‌باشد و به علت استفراغ تند بارداری در بیمارستان خصوصی شاه ادوارد هفتم در لندن بستری شده که سه روز در آن جا ماند. در ۱۴ ژانویه، کاخ سنت جیمز اعلام کرد که انتظار می‌رود نوزاد در ژوئیه به دنیا آید و حال دوشس هم رو به بهبود است.

در ژانویهٔ ۲۰۱۳، ملکه نامه ای جدید صادر کرد که بر طبق آن اگر فرزند دوک و دوشس کمبریج دختر باشد، لقب شاهدختِ پادشاهی متحده و عنوان والاحضرتِ سلطنت را دریافت خواهد کرد. این مسئله برای تمام فرزندانی که دوک و دوشس کمبریج در آینده خواهند داشت، صدق می‌کند.

در ۲۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۳، پس از آغاز درد اولیهٔ زایمان، دوشس کمبریج به بیمارستان سنت مری منتقل شد. او در آن روز، نوزاد پسری را با وزن ۸ پوند و ۶ اونس (۳.۸۰ کیلوگرم) در ساعت ۱۶:۲۴ به وقت محلی به دنیا آورد.
۲۰۰۶ تاکنون
دوک و دوشس کمبریج به همراه رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا باراک اوباما و میشل اوباما چند هفته بعد از ازدواجشان

کیت میدلتون

در نوامبر ۲۰۰۶، کاترین یک موقعیت شغلی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای لباس «جیگسا» عهده دار شد. در سپتامر ۲۰۰۷ اعلام شد که کاترین، از شغلش در فروشگاه لباس استعفا داده و می‌خواهد به عنوان یک عکاس حرفه‌ای فعالیت کند. بعدها عنوان شد که کاترین تحت تعلیم عکاس سرشناش جهانی «ماریو تستینو» که تعداد زیادی عکس از پرنسس دایانا و پسرانش گرفته، قرار دارد. ماریو اعلام کرد که قرار نیست کاترین برای او کار کند. همچنین شایع شد که کاترین و ویلیام در حال زندگی با هم در خانهٔ سلطنتی در لندن هستند که این خبر توسط خانهٔ سلطنتی تکذیب شد.

در ماه مه ۲۰۰۸ میدلتون در مراسم عروسی پسرخالهٔ ویلیام شرکت کرد ولی ویلیام طی اعلام قبلی نتوانست در این مراسم حاضر شود. او در حال انجام عملیات نظامی در ارتش بود. در ۲۸ فوریهٔ ۲۰۱۰ نیویورک تایمز عنوان کرد که کاترین از یک عکاس به دلیل تجاوز به حریم خصوصی، شکایت کرده. این عکاس عکس‌هایی از کاترین در کریسمس گرفته. البته این عکس‌ها هیچ وقت در بریتانیا منتشر نشد. در سپتامر ۲۰۱۰ کاترین دیگر آن عکاس را تحت تعقیب قرار نداد.


تندیس مد

کاترین در بسیاری از لیست‌های خوش پوشان دنیا قرار گرفته و طبق انتخاب «دیلی تلگراف» به عنوان «متعهدترین نوظهور» در لیست ۲۰۰۶ برنده‌ها و بازنده‌ها قرار گرفته. او توسط «تاتلر» در سال ۲۰۰۷ رتبهٔ هشتم در لیست ده تندیس برتر مد انتخاب شد. او همچنین در مجله مردم درسال ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ در لیست خوش پوشان جای گرفت. در ژوئن ۲۰۰۸ وبگاه Style.com کاترین را به عنوان تندیس زیبایی ماه انتخاب کرد. او در جشنوارهٔ غرور در لیست خوش پوشان بین‌المللی قرار گرفت.

بارداری کیت میدلتون

کیت میدلتون

زایمان کیت میدلتون

کیت میدلتون

منبع : ویکی پدیا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits