دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با رضا یزدانی به بهانه افتتاح کافه «طهران – تهران»
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تماشا: رضا یزدانی که اسفند سال گذشته آلبوم جدید خود را روانه بازار کرد، این روزها فضای جدیدی را تجربه می کند. او حالا یک هفته ای است که مجموعه ای را د

تماشا: رضا یزدانی که اسفند سال گذشته آلبوم جدید خود را روانه بازار کرد، این روزها فضای جدیدی را تجربه می کند. او حالا یک هفته ای است که مجموعه ای را د

تماشا: رضا یزدانی که اسفند سال گذشته آلبوم جدید خود را روانه بازار کرد، این روزها فضای جدیدی را تجربه می کند. او حالا یک هفته ای است که مجموعه ای را در خیابان پاسداران تهران افتتاح کرده و در کافه «طهران – تهران» به حال و هوای آهنگ هایش نزدیکتر شده!

این اولین گفت و گوی رضا یزدانی در مورد افتتاح این مجموعه است که دوشنبه شب در خیابان پاسداران با یغما انجام شد.

گفت و گو با رضا یزدانی به بهانه افتتاح مجموعه «طهران – تهران»
چی شد که به فکر تاسیس مجموعه «طهران – تهران» افتادی؟

- من هیچ وقت بیزنس منی نبوده و نیستم. شکل گیری این مجموعه از جایی اتفاق افتاد که شهرام فخار (مدیر رستوران های پدر خوب) اسپانسر کنسرت های من شد. بعد از یک سال هم شرکت پوما به مدیریت آقای محمد علی دنیاگرد تصمیم گرفت که به عنوان اسپانسر در کنسرت های من حضور داشته باشد. آقای فخار تصمیم داشتند در این ملک، رستوران جدیدی راه اندازی کنند، به من پیشنهاد سرمایه گذاری دادند و من هم پذیرفتم و حدود هشت ماه طول کشیدتا این مجموعه افتتاح شود. قرار بود قبل از عید مجموعه را افتتاح کنیم اما کارها یک مقدار به طول انجامید و در نهایت بیست فروردین «طهران – تهران» افتتاح شد.

اصلا چرا کافه؟

- اینجا کافه کتاب رستوران است. هم غذا و نوشیدنی سرو می شود و هم کتاب و سی دی های فرهنگی برای مطالعه و عرضه وجود دارد. می خواستیم یک فضایی را آماده کنیم که هم طرفدارها راحت باشند و هم فضایی متفاوت از کافه های دیگر داشته باشیم که علاوه بر وسعت جا، دنج هم باشد. معمولا یا کافه ها خیلی کوچک هستند یا خیلی بزرگ هستندو از آن حالت دنج خارج می شوند. به همین دلیل با کمک آقای دکتر دنیاگرد سعی کردیم دیزاین متفاوتی داشته باشیم. قصد ما این بود که یک جای بزرگ، دنج و با امکانات مناسب تدارک ببینیم که امیدوارم موفق به انجام این کار شده باشیم.

در مورد کتاب ها و سی دی هایی که در گوشه ای از کافه هست برایمان بگو، ایده عرضه کالاهای فرهنگی چطور شکل گرفت؟

- در این سبد فرهنگی، شش آلبومی که از من منتشر شده به اضافه فیلم هایی که بازی کرده ام یا تیتراژشان را خوانده ام، مثل حکم، رئیس، محاکمه در خیابان و کیفر عرضه می شود. البته یکسری سی دی هم از فرهاد مهرداد عزیز، مرتضی احمدی و مرحوم شکیبایی، پرویز پرستویی و ... وجود دارد. البته محصولات ما چندان گسترده نیست و فقط فضای کافه را به سمت فضاهای فرهنگی سوق می دهد.

برنامه ویژه ای مثل نمایش فیلم یا فوتبال تدارک دیده ای؟

- برای نمایش فیلم فعلا برنامه ای نداریم ولی از آنجایی که خودم خیلی فوتبالی ام، وقتی مسابقات فوتبال مهم از تلویزیون پخش می شود در کافه دور هم جمع می شویم و به صورت دسته جمعی فوتبال می بینیم. قبل از افتتاح «طهران – تهران» چند بار برای تماشای مسابقات فوتبال در رستوران «الف» سامان مقدم یا سینما صحرا و ... جمع می شدیم اما از این پس مسابقات را در کنار دوستانمان در همین کافه تماشا خواهیم کرد.

گفت و گو با رضا یزدانی به بهانه افتتاح مجموعه «طهران – تهران»

تو آهنگ های زیادی در مورد کافه نشینی داری، خودت هم اهل کافه نشینی هستی؟

- اهل کافه نشینی هستم اما نه به اندازه آهنگ هایی که در مورد کافه داشته ام. اما نکته ای که وجود دارد این است که همیشه فضای کافه را دوست داشته ام و شاید به همین دلیل هم بود که آهنگ هایی در این مورد خواندم و تصمیم گرفتم چنین فضایی را ایجاد کنم.

چرا این قدر بی سر و صدا کار کافه را آغاز کردید؟

- بله، دلیلش هم این بود که ما زیاد دنبال سر و صدا و نمایش نیستیم. اینجا جایی است که خودش، خودش را تبلیغ خواهد کرد. در همین چند شب هم که از افتتاح مجموعه می گذرد، به رغم اینکه تبلیغی صورت نرگفته، با استقبال بسیار خوبی مواجه بودیم.

طرفداران تو هر وقت به اینجا می آیند باید منتظر دیدار با رضا یزدانی باشند؟

- نه، چون از نظر زمانی نمی توانم هر شب به کافه بیایم.

پس در کافه «طهران – تهران» رضا یزدانی سرو نمی کنند ...

- نه (خنده). البته تلاشم را می کنم که در هفته یک شب یا دو شب اینجا حضور داشته باشم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits