دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی(اطلاعیه جدید)
0
زمان مطالعه: 55 دقیقه
چهارمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی سوالات استخدام متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ۹۷ سوالات عمومی و تخصصی آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی اطلاعیه‌ سازمان سنجش آموزش کشور...

چهارمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی

سوالات استخدام متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ۹۷

سوالات عمومی و تخصصی آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی

اطلاعیه‌ سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص نتایج سومین آزمون استخدامی متمرکز

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت و زمان‌ برگزاری پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۷

ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبانی که در پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۷ ثبت‌نام نموده‌اند، نظر این داوطلبان را به موارد ذیل معطوف می دارد:

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ از روز سه شنبه ۹۷/۰۴/۱۲ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. لذا کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت نام اقدام نماید. لازم به ذکر است این امکان برای داوطلبانی فراهم می باشد که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد داوطلبانی که اطلاعات فوق را مفقود نموده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند.

ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

۱- با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۷، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۸ و ۱۹ (شامل نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، دین، سهمیه ۵ درصد ایثارگران، نام دستگاه اشتغال، داوطلب بومی، حالت بومی، نوع بومی، تاریخ فارغ التحصیلی و معدل آخرین مدرک تحصیلی) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۹۷/۰۴/۱۵ منحصراً به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند و در صورتی که نسبت به بندهای ۳، ۸، ۹، ۱۶، ۱۷، ۲۰، و ۲۱ (جنس، معلولیت، نیازمند منشی، مقطع تحصیلی، عنوان رشته تحصیلی و اولویت انتخابی) تفاوتی مشاهده نمودند ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده این سازمان مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره ۲) مراجعه نمایند.

۲- چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس می باشد و یا چنانچه عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله؛ فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده این سازمان مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایند و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد، بدیهی است در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌گردد. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود داوطلب تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.

تذکر ۱: داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران توجه داشته باشند چنانچه نسبت به بند ۱۰ کارت شرکت درآزمون (سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران) معترض هستند می‌بایست تا روز شنبه مورخ ۹۷/۰۴/۱۶ با مراجعه به ادارات اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران مراکز استان مربوطه جهت تعیین وضعیت سهمیه ایثارگری خود اقدام نمایند.

تذکر ۲: داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی سایت قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

ج – آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

نماینده این سازمان در روزهای چهارشنبه مورخ ۹۷/۰۴/۱۳ و پنجشنبه مورخ ۹۷/۰۴/۱۴ صبحها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. برای اطلاع آن دسته از داوطلبانی که براساس توضیحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماینده رفع نقص کارت سازمان می گردند، شهرستانهای محل برگزاری آزمون به شرح جدول شماره ۱ می‌باشد که آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون هر شهرستان در جدول شماره ۲ مشخص گردیده است.

د‍ ـ تذکرهای‌ مهم‌

۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۲- فرآیند برگزاری آزمون ساعت‌ ۸:۳۰ (هشت و سی دقیقه‌) صبح روز جمعه ۹۷/۰۴/۱۵ می‌باشد.

۳- در ورودی ِحوزه های امتحانی برای آزمون رأس‌ ساعت‌ ۸:۰۰ (هشت) صبح بسته خواهد شد لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

۴- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

۵- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است که به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که بخشی از آن در بند «ه‍» آمده است، رفتار خواهد شد.

۶- با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه ها دارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون فوق از تاریخ ۹۷/۰۴/۱۵ لغایت ۹۷/۰۴/۲۲ بصورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام نمائید.

ه‍ – قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

ماده ۵- تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.

ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

۱- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

۲- تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سئوال برای تخلف در آزمون.

۳- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.

ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.

د- کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سئوالات.

ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها.

و- هرگونه تغییر غیرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشای سئوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.

ح- خرید یا فروش سئوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سئوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده ۶- هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات های زیر را درباره متخلفان دارند:

الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره- آرای هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.

ماده ۷- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون ۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

ماده ۸– ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد، موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.

ماده ۹- رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.

ماده ۱۰- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود، و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.

ماده ۱۱- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرت های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.

ماده ۱۲- هر مؤسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند، چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد، مجوز تأسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسؤول آنها، علاوه بر محرومیت دائمی از تأسیس و اداره این گونه مراکز، به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند، و چنانچه مؤسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسؤول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.

تبصره- در مورد آموزشگاه هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذی ربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند رأساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

در خاتمه اضافه می‌نماید که داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در این خصوص از این تاریخ لغایت روز پنج شنبه ۹۷/۰۴/۱۴ همه روزه بغیر از ایام تعطیل و در وقت اداری با بخش پاسخگویی اینترنتی مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و یا شماره ‌تلفن‌ ۴۲۱۶۳-۰۲۱ در میان بگذارند.

دریافت فایل جداول شماره ۱ و ۲ حاوی شهر های برگزاری آزمون و آدرس باجه های رفع نقص کارت شرکت در آزمون استخدامی نوبت پنجم سال ۹۷ فرمت Pdf

خبر ۵ تیر ۹۷: اطلاعیه زمان دریافت کارت شرکت در پنجمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی (منبع: خبرگزاری مهر)

پنجمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور صبح روز جمعه ۱۵ تیر با رقابت ۴۲۷ هزار و ۶۹۶ داوطلب برگزار خواهد شد.

حسین توکلی – مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور صبح روز جمعه ۱۵ تیر با ۴۲۷ هزار و ۶۹۶ داوطلب در ۱۳۹ شهرستان و ۲۳۴ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: از ۴۲۷ هزار و ۶۹۶ داوطلب، تعداد ۲۶۸ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۱۵۹ هزار و ۳۷۴ نفر مرد هستند.

توکلی یادآور شد: کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه ۱۲ تیرماه ۹۷ برای مشاهده و پرینت آن بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: اطلاعیه سازمان سنجش درباره پرینت کارت و برگزاری آزمون استخدامی از بعدازظهر امروز پنجم تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در باره ثبت‌نام و شرکت در پنجمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی در سال ۱۳۹۷
بدین‌وسیله به اطلاع می‌رساند در اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۸ دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی منضم به بخشنامه شماره ۹۷۵۷-۹۳-۲۰۰ مورخ ۹۳/۰۷/۱۳ ثبت نام پنجمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور برای جذب مجموعاً ۱۸۲۰۷ نفر در ۹ دستگاه اجرایی (وزارت آموزش و پرورش، سازمان دامپزشکی کشور ، سازمان شیلات کشور، وزارت راه و شهرسازی ، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بیمه سلامت، سازمان ملی زمین ومسکن وسازمان اوقاف و امور خیریه) از تاریخ ۹۷/۰۲/۲۳ ازطریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان سنجش آغاز خواهد شد لذا داوطلبان متقاضی استخدام می توانند جهت آگاهی از اطلاعات وجزئیات مربوط به شرایط احراز (رشته هاومقاطع تحصیلی و…) وشغل محل های استخدام درهریک از دستگاههای یاد شده، به دفترچه راهنمای ثبت نام که از تاریخ فوق الذکر (همزمان باشروع ثبت نام )درپایگاه این سازمان قرار داده خواهد شد مراجعه نمایند.

* ضمناً آزمون درتاریخ ۹۷/۰۴/۱۵برگزار می شودکه توضیحات لازم درخصوص تاریخ و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه و سایرموارد در دفترچه راهنما اعلام خواهد شد.

۱۲ اسفند ۹۶ – اعلام نتایج نهایی چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

با توجه به برگزاری چهارمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در تاریخ ۹۶/۰۶/۰۳، نتایج نهایی آزمون استخدامی مربوط به استانداری استان البرز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، اداره کل منابع طبیعی استان البرز، اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان البرز، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، بانک سپه، سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان حسابرسی، سازمان دامپزشکی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام می گردد ، براین اساس داوطلبان لازم است برای اطلاع از انجام سایر مراحل استخدامی از روز شنبه ۹۶/۱۲/۱۲ به سایت اینترنتی دستگاه اجرایی ذیربط مراجعه نمایند.

مشاهده نتایج

باعنایت به برگزاری چهارمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در تاریخ ۱۳۹۶/۶/۳، نتایج آزمون استخدامی مربوط به دستگاههای اجرایی شامل: سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان ملی بهره وری ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مرکز پزشکی قانونی استان البرز، اداره کل هواشناسی استان البرز، سازمان بهزیستی استان البرز، اداره کل دامپزشکی استان البرز، اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، سازمان سنجش آموزش کشور و بانک صنعت و معدن، که نتایج آنها نهایی شده است اعلام می گردد. لذا داوطلبان لازم است جهت اطلاع از سیر سایر مراحل استخدامی از روز یکشنبه ۹۶/۱۱/۸ به سایت اینترنتی دستگاه اجرایی ذیربط مراجعه نمایند.

بدیهی است سایر دستگاههای اجرایی باقیمانده که فرآیند بررسی مدارک یا مصاحبه استخدامی آنها نهایی نشده است، متعاقباً اعلام خواهد شد.

لینک مشاهده ی نتایج

خبر ۱۷ آبان ۹۶ – برگزاری آزمون استخدامی دستگاه ها در آخر پاییز ۹۶

خبرگزاری مهر : رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره دستور رئیس جمهور مبنی بر توقف استخدام ها عنوان کرد: اطلاعی از این دستور ندارم.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره برگزاری آزمون استخدامی گفت: معمولا این آزمون هر سال در اواخر پاییز برگزار می شود که بر این اساس هنوز تغییری در این زمان صورت نگرفته است.

وی افزود: البته برگزاری آزمون استخدامی بستگی به این دارد که دستگاهها تا چه زمانی بتوانند فهرست مشاغل مورد آزمون را آماده کنند تا در نهایت براساس آن زمان قطعی برگزاری آزمون استخدامی مشخص شود.
انصاری درباره دستور رئیس جمهور مبنی بر توقف استخدام ها عنوان کرد: اطلاعی از این دستور ندارم.

خبر ۱۴ آبان ۹۶ -اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اعلام اسامی چندبرابر ظرفیت چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶ به منظور انجام مصاحبه استخدامی

پیرواطلاعیه مورخ ۹۶/۰۷/۰۴ این سازمان، بدین‌وسیله به اطلاع آن دسته از داوطلبانی که براساس اطلاعیه مذکور و نتایج مندرج درکارنامه آنهاجهت بررسی مدارک به‌دستگاه مربوطه‌معرفی گردیده‌و مدارک واطلاعات خوداظهاری آنها توسط دستگاه استخدام‌کننده بررسی و تأیید گردیده می‌رساند، که براساس اعلام نتیجه بررسی مدارک از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط (دستگاه‌های‌اجرایی استان‌البرز، سازمان‌پزشکی‌قانونی‌کشور، سازمان‌دامپزشکی کشور، وزارت‌امور خارجه، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور اقتصاد و دارایی، بانک مسکن، بانک سپه، بانک صنعت و معدن، ، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان ملی بهره‌وری ایران، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان انتقال‌خون ایران، سازمان‌حسابرسی و موسسه‌آموزش عالی‌علمی- کاربردی‌صنعت آب‌وبرق) نتایج مربوط به معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت از بین داوطلبان واجد شرایط جهت انجام مصاحبه استخدامی در قالب کارنامه برروی سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است. لذا داوطلبان فوق‌الذکر می‌بایست با توجه به نتیجه مندرج در کارنامه خود و توضیحات‌ ذیل این اطلاعیه اقدام لازم معمول دارند. همچنین با توجه به اینکه مصاحبه‌های استخدامی اکثر دستگاههای فوق‌الاشاره‌از ابتدای هفته‌آینده شروع‌خواهد شد، لذا داوطلبان معرفی شده برای مصاحبه استخدامی موظفند در طول هفته جاری با مراجعه به سایت اطلاع‌رسانی دستگاه استخدام‌کننده ذیربط، از شرایط، زمان و مکان مصاحبه استخدامی خود مطلع شوند.

توجه:

• عدم مراجعه داوطلب معرفی شده برای انجام مصاحبه استخدامی در زمان و مکان تعیین شده، به منزله انصراف از ادامه روند استخدام بوده و داوطلب حق اعتراض و پی گیری نخواهد داشت.

• از آن جایی که در مرحله بررسی اطلاعات خوداظهاری داوطلبان و مدارک آنها توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، تعداد محدودی از افراد معرفی شده فاقد شرایط احراز مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام از داوطلبان چهارمین آزمون متمرکز فراگیر بوده‌اند، لذا در هریک از شغل‌محل‌ها و سهمیه‌های استخدامی مربوط، نفرات بعدی با توجه به ترتیب نمرات فضلی و رتبه مکتسبه در سقف حداکثر سه برابر ظرفیت، انتخاب و جهت بررسی مدارک معرفی گردیده‌اند و تأکید می‌گردد انجام مصاحبه استخدامی با این افراد صرفاً در صورت تایید مدارک معرفی گردیده‌اند و تأکید می‌گردد انجام مصاحبه استخدامی با این افراد صرفاً در صورت تأیید مدارک و اطلاعات ثبت‌نامی آنها امکان‌پذیر می‌باشد. بنابراین مسؤولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن دفترچه ثبت‌نامی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان تعیین شده برعهده داوطلب می‌باشد.

• بدیهی است در هر مرحله از آزمون، مسابقه و جذب محرز شود که داوطلب به اشتباه و یا به عمد اطلاعات خلاف واقع اعلام نموده و یا فاقد شرایط مندرج در دفترچه ثبت‌نامی است، داوطلب از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و حتی در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر می‌شود.

تذکر: پذیرفته‌شدگان نهایی‌هریک ازسهمیه‌های آزاد، ایثارگران‌و معلولین‌عادی در سقف تعیین شده، صرفاً در صورت صحت مدرک و تأیید اطلاعات ثبت‌نامی و به ترتیب نمرات فضلی (حاصل از ۷۰ درصد نمره آزمون کتبی و ۳۰ درصد نمره مصاحبه تخصصی)، به‌تعداد یک برابرظرفیت موردنیازاعلام شده دردفترچه ثبت‌نامی فوق‌الذکر، انتخاب و به گزینش معرفی خواهند شد.

در خاتمه اضافه می‌نماید که واحد پاسخگویی غیرحضوری چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور سال ۱۳۹۶ منحصراً در رابطه با کارنامه آزمون برای کلیه داوطلبان آماده پاسخگویی به سؤالات می باشد. لذا داوطلبان در صورت نیاز می توانند سؤالات خود را در خصوص مندرجات کارنامه حداکثر تا تاریخ ۹۶/۰۸/۲۵ با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjwsh.org یا با تماس تلفنی در ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند واز مراجعه حضوری به این سازمان اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است پاسخگویی به مکاتباتی که بعد از تاریخ ۹۶/۰۸/۲۵ ارسال گردد، مقدور نخواهند بود.

برای مشاهده کارنامه اینجا کلیک نمایید

خبر ۵ مهر ۹۶: نتایج چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی اعلام شد

ضمن آرزوی موفقیت سایت استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع میرسانیم؛ نتایج چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی در روز ۴ مهر ۹۶ اعلام شد.

بدین وسیله به اطلاع آن دسته از داوطلبانی که در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در تاریخ ۹۶/۰۶/۰۳ شرکت نموده‌اند می‌رساند کارنامه نتایج اولیه سه برابر ظرفیت داوطلبان در سایت سازمان‌سنجش آموزش کشور قرار گرفته است. لذا داوطلبان هریک از دستگاههای اجرایی (شامل دستگاههای اجرایی استان البرز ، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پزشکی قانونی کشور ، سازمان دامپزشکی، وزارت امور خارجه ، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، وزارت امور اقتصاد و دارایی ، بانک مسکن ، بانک صنعت و معدن ، بانک سپه ، سازمان بنادر و دریانوردی ، سازمان ملی بهره وری ایران ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، سازمان اداری و استخدامی کشور ، سازمان سنجش آموزش کشور ، سازمان انتقال خون ایران ، سازمان حسابرسی ، موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی صنعت آ ب و برق) می‌بایست با توجه به نتیجه مندرج درکارنامه و توضیحات ذیل این اطلاعیه اقدام نمایند.

بدیهی است نتایج نهایی آزمون در چارچوب قوانین و مقررات جاری، رعایت مفاد آگهی استخدامی منتشره و پس از کنترل مدارک و مستندات داوطلبان معرفی شده در سقف حداکثر سه برابر ظرفیت، برگزاری مصاحبه استخدامی (۷۰ درصد آزمون کتبی، ۳۰ درصد مصاحبه استخدامی) و اعمال اولویت‌های قانونی از جمله سهمیه ایثارگران و معلولین عادی اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است که برای کلیه داوطلبان حاضر در جلسه حسب مورد براساس شغل محل انتخابی کارنامه آزمون صادر شده است و داوطلبان هریک از دستگاههای اجرایی موظفند براساس موارد ذیل عمل نمایند:

توجه:

– عدم مراجعه داوطلب در زمان مقرر به منزله انصراف از ادامه روند استخدام می‌باشد و داوطلب حق اعتراض نخواهد داشت.

– مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان تعیین شده برعهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل آزمون، مسابقه و جذب، محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر می‌شود.

دریافت فایل برنامه زمانی معرفی شدگان سه برابر ظرفیت چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶ به منظور انجام سایر مراحل جذب و استخدام (بررسی مدارک، انجام مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش) فرمت PDF

در خاتمه اضافه می‌نماید که واحد پاسخگویی غیرحضوری چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور سال ۱۳۹۶ منحصراً در رابطه با کارنامه آزمون برای کلیه داوطلبان آماده پاسخگویی به سؤالات می‌باشد. لذا داوطلبان در صورت نیاز می‌توانند سؤالات خود را در خصوص مندرجات کارنامه حداکثر تا تاریخ ۹۶/۰۷/۲۵ با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org یا با تماس تلفنی در ساعات اداری با شماره تلفن‌های ۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است پاسخگویی به مکاتباتی که بعد از تاریخ ۹۶/۰۷/۲۵ ارسال گردد، مقدور نخواهد بود.

جهت مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک نمایید

برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در استان سمنان

نماینده تام الاختیار آزمون های دانشگاه سمنان در حاشیه برگزاری چهارمین دوره آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشوردر جمع خبرنگاران، از حضور دو هزار و ۲۸۰ متقاضی استان سمنان در دونوبت صبح وعصر در این آزمون خبردادوگفت: یکهزار و ۵۶۱ نفر در نوبت صبح و ۷۱۹ نفر در نوبت عصر با هم رقابت کردند.

پرویز ملک زاده با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۴ نفر ازداوطلبان در این آزمون خانم ها و مابقی آقایان هستند اضافه کرد: این آزمون برای جذب افراد واجد شرایط در وزارت آموزش و پرورش، بانک سپه، بانک مسکن، سازمان حسابرسی، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی، بانک صنعت و معدن، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت امور خارجه، سازمان پزشکی قانونی کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور، بیمه مرکزی ایران، سازمان ملی بهره وری ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی، مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق و ۱۱ دستگاه اجرایی استان البرز شامل (اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل دامپزشکی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل هواشناسی، استانداری، سازمان بهزیستی و مرکز پزشکی قانونی) برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده در جلسه آزمون نوبت صبح یا بعدازظهر به هر داوطلب دو بسته آزمونی داده می‌شود که بسته اول شامل یک برگ پاسخنامه و دفترچه سوالات عمومی (دفترچه شماره یک آزمون) و بسته دوم شامل دفترچه آزمون تخصصی(دفترچه شماره ۲) داده می‌شود.

ملک زاده تصریح کرد: دفترچه آزمون عمومی شامل ۱۰۰ سوال متناسب با گروه عنوان شغلی است که داوطلبان به مدت ۱۱۰ دقیقه باید پاسخ دهند و تعداد سوالات تخصصی عناوین شغلی هر یک از گروه‌ها بر حسب هر گروه بوده و ۸۰ دقیقه برای پاسخ درنظر گرفته شده است.

وی گفت: این آزمون در ۵۳ شهرستان مختلف کشور و ۱۱۸ حوزه امتحانی در مجموع برای تعداد ۴۰۲ هزار و ۴۳۰ داوطلب برگزار می‌شود که از این تعداد ۲۲۲ هزار و ۷۳۶ نفر زن و ۱۷۹ هزار و ۶۹۴ نفر مرد هستند.

برگزاری آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر گفت: این آزمون در کشور ۴۰۲ هزار و ۴۳۰ نفر و در استان بوشهر ۶ هزار و ۸۶۵ داوطلب دارد.

دکتر پرویز حاجیانی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: ۴ هزار و ۲۲۹ نفر از داوطلبان استان بوشهر یعنی بیش از ۶۱ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند و دو هزار و ۶۳۶ نفر یعنی حدود ۳۹ درصد شرکت کنندگان هم مرد هستند.

وی ادامه داد: آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی در هفت حوزه امتحانی در استان بوشهر برگزار می‌شود که شش حوزه در دانشگاه خلیج فارس قرار دارد و یک حوزه نیز در دانشگاه آزاد اسلامی در عالیشهر است.

حاجیانی تصریح کرد: این آزمون در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود که نوبت بعدازظهر داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش امتحان می‌دهند و متقاضیان استخدام در دیگر دستگاه‌ها صبح در آزمون شرکت کرده‌اند.

به گفته نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر، بیش از ۶۶ درصد داوطلبان برای استخدام در ۱۵۰ فرصت شغلی در آموزش و پرورش رقابت می‌کنند و بقیه نیز برای کسب ۵۰ رده شغلی در دیگر دستگاه‌ها.

خبر ۳۱ مرداد ۹۶ – کارت شرکت در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور شهریور ماه سال ۱۳۹۶

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای داوطلبانی که در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶ ثبت‌نام نموده‌اند،برای دریافت کارت آزمون روی لینک زیر کلیک نمایید

برای مشاهده کارت آزمون اینجا کلیک نمایید

خبر ۳۰ مرداد ۹۶ – اعلام جزییات برگزاری چهارمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور

خبرگزاری مهر : مشاور عالی سازمان سنجش گفت: چهارمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در سال ۹۶ جمعه سوم شهریورماه ۹۶ با حضور ۴۰۲ هزار و ۴۳۰ داوطلب برگزار می شود.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: چهارمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در سال ۹۶ در صبح و بعد از ظهر روز جمعه سوم شهریورماه ۹۶ در ۵۳ شهرستان و ۱۱۸ حوزه امتحانی برای ۴۰۲ هزار و ۴۳۰ داوطلب شامل ۲۲۲ هزار و ۷۳۶ نفر زن و ۱۷۹ هزار و ۶۹۴ نفر مرد، برگزار می شود.

وی افزود: آزمون تعداد ۲۲۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب شامل داوطلبان گروه های ۱، ۲، ۳ و ۴ در نوبت صبح و آزمون ۱۷۸ هزار و ۲۱۶ داوطلب شامل داوطلبان ۵ و ۶ در نوبت بعد از ظهر شرکت می کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: کارت ورود به جلسه آزمون از فردا سه شنبه ۳۱ مرداد توزیع می شود و داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش می توانند کارت خود را دریافت کنند. داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲ شهریورماه می توانند کارت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

وی یادآور شد: به هر داوطلب دو بسته آزمونی داده می شود که بسته اول شامل یک برگ پاسخنامه و یک جلد دفترچه آزمون عمومی (دفترچه شماره یک) و بسته دوم شامل دفترچه آزمون تخصصی (دفترچه شماره دو) است.

مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: دفترچه آزمون عمومی دارای ۱۰۰ سئوال است و داوطلبان باید متناسب با گروه عنوان شغلی سئوالات را در مدت ۱۱۰ دقیقه پاسخ دهند. تعداد سئوالات تخصصی عناوین شغلی هر یک از گروه ها در برگ راهنما درج شده است و داوطلبان باید متناسب با آن، در مدت ۸۰ دقیقه به این سئوالات پاسخ دهند.

وی یادآور شد: در گروه یک آزمون استخدامی ۱۸ هزار و ۷۱۵ داوطلب، در گروه دو ۱ هزار و ۸۸ داوطلب، در گروه سه ۱۹۲ هزار و ۴۰۸ داوطلب، در گروه چهار ۱۱ هزار و ۴۰۳ داوطلب، در گروه پنج ۲ هزار و ۶۶۷ داوطلب و در گروه شش ۱۷۵ هزار و ۵۴۹ داوطلب حضور دارند.

خبر ۲۲ مرداد ۹۶ – اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت و زمان‌ برگزاری چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶

ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبانی که در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶ ثبت‌نام نموده‌اند، نظر این داوطلبان را به موارد ذیل معطوف می دارد:

الف‌ – نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

  • کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ از روز سه شنبه ۹۶/۵/۳۱ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
  • کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.

ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح اعلام شده در اطلاعیه اقدام نمایند.

ج – آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

ه‍ – قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

برای مشاهده متن کامل اطلاعیه اینجا کلیک کنید

ثبت نام ۲۶۲ هزار نفر در چهارمین آزمون استخدامی/ ۱۱ تیر آخرین مهلت

خبرگزاری مهر: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار شرکت کننده در چهارمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: ۱۱ تیرماه آخرین مهلت ثبت نام در آزمون است.
دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون از عصر دوشنبه ۲۹ خرداد ۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده است و داوطلبان برای ثبت‌نام تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۱۱ تیر ماه فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.
وی اظهار داشت: تا صبح امروز ۱۰ تیر ماه تعداد ۲۹۴ هزار و ۱۴۴ نفر در چهارمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور ثبت نام کرده اند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش در این دوره آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور ۱۰ هزار و ۹۶۰ نفر است.
وی با اشاره به نحوه پرداخت هزینه ثبت‌نام شرکت در این آزمون گفت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود لذا داوطلبان ضرورت دارد پس از پرداخت مبلغ ۳۳۰ هزار ریال (۳۳ هزار تومان) به صورت الکترونیکی و با کارت‌های عضو شبکه شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام کنند.
توکلی ادامه داد: کارت شرکت در چهارمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۹۶ روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و لذا داوطلبان ضرورت دارد از روز سه‌شنبه ۳۱ تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه دوم شهریور ۹۶ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و پس از مشاهده کارت شرکت در آزمون نسبت به دریافت پرینت و همچنین دریافت برگه راهنمای مربوط اقدام کنند.
وی افزود: براساس برنامه پیش بینی شده این آزمون روز جمعه سوم شهریور ۹۶ در تهران و با توجه به آمار شرکت‌کنندگان، حسب مورد در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد. ملاک تعیین حوزه احتمالی، شهرستان محل اقامت فعلی اظهارشده در تقاضانامه ثبت‌نام است.

اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام در چهارمین آزمون‌ استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

خبر ۴ تیر ۹۶ – فردا آخرین مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی

????مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه بیش از۱۰ هزار نفر در چهارمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور پذیرفته خواهند شد، گفت: ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون فردا دوشنبه، ۵ تیرماه پایان می پذیرد.

آگهی استخدام چهارمین آزمون مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی سال ۹۶

ﺑﻪ ﺣﻮل و ﻗﻮه اﻟﻬﯽ و ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﻧﺴﺎﻧﯽ ﻣﺘﺨﺼﺺ و ﻣﺘﻌﻬﺪ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز و ﻓﺮاﻫﻢ ﻧﻤﻮدن ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای داوﻃﻠﺒﺎن اﺳﺘﺨﺪام و در راﺳﺘﺎی ﺑﻬﯿﻨﻪ ﺳﺎزی ﻓﺮآﯾﻨﺪ اﺳﺘﺨﺪام دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ ﮐﺸﻮر، ﺷﺮاﯾﻂ و ﺿﻮاﺑﻂ ﭼﻬﺎرﻣﯿﻦ آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻓﺮاﮔﯿﺮ (ﺷﻬﺮﯾﻮر ﻣﺎه ۱۳۹۶) ﺑﻪ ﺷﺮح زﯾﺮ اﻋﻼم ﻣﯽﮔﺮدد:

برای دانلود فایل راهنمای ثبت نام و شرایط اینجا کلیک نمایید

ﺗﻌﺎرﯾﻒ

ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﺑﺮﺧﯽ از اﺻﻄﻼﺣﺎت ﺑﮑﺎر رﻓﺘﻪ در اﯾﻦ دﻓﺘﺮﭼﻪ ﺑﻪ ﺷﺮح زﯾﺮ اﺳﺖ:

الف) دستگاه اجرایی: ﮐﻠﯿﻪ وزارﺗﺨﺎﻧﻪﻫﺎ، ﻣﺆﺳﺴﺎت دوﻟﺘﯽ، ﻣﺆﺳﺴﺎت ﯾﺎ ﻧﻬﺎدﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻏﯿﺮدوﻟﺘﯽ، ﺷﺮﮐﺘﻬﺎی دوﻟﺘﯽ و ﮐﻠﯿﻪ دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ شمول ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮ آﻧﻬﺎ ﻣﺴﺘﻠﺰم ذﮐﺮ و ﯾﺎ ﺗﺼﺮﯾﺢ ﻧﺎم اﺳﺖ از ﻗﺒﯿﻞ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﻠﯽ ﻧﻔﺖ اﯾﺮان، ﺳﺎزﻣﺎن ﮔﺴﺘﺮش و ﻧﻮﺳﺎزی ﺻﻨﺎﯾﻊ اﯾﺮان، ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی، ﺑﺎﻧﮑﻬﺎ و ﺑﯿﻤﻪﻫﺎی دوﻟﺘﯽ، دﺳﺘﮕﺎه اﺟﺮاﯾﯽ ﻧﺎﻣﯿﺪه ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ.
ب) مقطع تحصیلی: ﻣﻘﻄﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﻃﻮل ﻣﺪت ﺗﺤﺼﯿﻞ و ﻧﻮع ﻣﺪرک اﻋﻄﺎﯾﯽ در ﭘﺎﯾﺎن ﺗﺤﺼﯿﻼت داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ (و ﺳﻄﻮح ﺣﻮزوی ﻣﺮﺗﺒﻂ) اﺳﺖ ﮐﻪ ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از:
۱. دﯾﭙﻠﻢ ۲. ﻓﻮق دﯾﭙﻠﻢ (ﮐﺎرداﻧﯽ) ۳. ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ (ﻟﯿﺴﺎﻧﺲ) ۴. ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ (ﻓﻮق ﻟﯿﺴﺎﻧﺲ) ۵. دﮐﺘﺮی (دﮐﺘﺮی ﺗﺨﺼﺼﯽ، دﮐﺘﺮی ﺣﺮﻓﻪای)
ج) بومی بودن: اﻓﺮادی ﮐﻪ ﺣﺪاﻗﻞ دارای ﯾﮑﯽ از وﯾﮋﮔﯽﻫﺎی زﯾﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ، داوﻃﻠﺐ ﺑﻮﻣﯽ اﺳﺘﺎن ﯾﺎ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﺗﻠﻘﯽ ﻣﯽﮔﺮدﻧﺪ:
۱. ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﺗﻮﻟﺪ داوﻃﻠﺐ ﯾﺎ ﻫﻤﺴﺮ وی ﺑﺎ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮای اﺳﺘﺨﺪام ﯾﮑﯽ ﺑﺎﺷﺪ. (ﺟﻬﺖ اﻋﻤﺎل ﺿﺮاﯾﺐ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﯽ)
۲. اﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﺗﻮﻟﺪ داوﻃﻠﺐ ﯾﺎ ﻫﻤﺴﺮ وی ﺑﺎ اﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮای اﺳﺘﺨﺪام ﯾﮑﯽ ﺑﺎﺷﺪ. (ﺟﻬﺖ اﻋﻤﺎل ﺿﺮاﯾﺐ اﺳﺘﺎﻧﯽ)
۳. ﻫﻤﺴﺮ و ﻓﺮزﻧﺪان ﮐﺎرﻣﻨﺪان رﺳﻤﯽ و ﭘﯿﻤﺎﻧﯽ دوﻟﺖ و ﯾﺎ ﻧﯿﺮوﻫﺎی ﻣﺴﻠﺢ (اﻋﻢ از ﺷﺎﻏﻞ و ﯾﺎ ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﻪ) ﮐﻪ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﺧﺪﻣﺖ ﻓﻌﻠﯽ ﯾﺎ ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﯽ واﻟﺪﯾﻦ داوﻃﻠﺐ ﺑﺎ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮای اﺳﺘﺨﺪام آﻧﺎن ﯾﮑﯽ ﺑﺎﺷﺪ. (ﺟﻬﺖ اﻋﻤﺎل ﺿﺮاﯾﺐ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﯽ)
۴. ﻫﻤﺴﺮ و ﻓﺮزﻧﺪان ﮐﺎرﻣﻨﺪان رﺳﻤﯽ و ﭘﯿﻤﺎﻧﯽ دوﻟﺖ و ﯾﺎ ﻧﯿﺮوﻫﺎی ﻣﺴﻠﺢ (اﻋﻢ از ﺷﺎﻏﻞ و ﯾﺎ ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﻪ) ﮐﻪ اﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﺧﺪﻣﺖ ﻓﻌﻠﯽ ﯾﺎ ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﯽ واﻟﺪﯾﻦ داوﻃﻠﺐ ﺑﺎ اﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮای اﺳﺘﺨﺪام آﻧﺎن ﯾﮑﯽ ﺑﺎﺷﺪ(ﺟﻬﺖ اﻋﻤﺎل ﺿﺮاﯾﺐ اﺳﺘﺎﻧﯽ).
۵. داوطلب حداقل چهار ﺳﺎل از ﺳﻨﻮات ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ (اﺑﺘﺪاﯾﯽ، راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ، دﺑﯿﺮﺳﺘﺎن و ﯾﺎ داﻧﺸﮕﺎه) را ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺘﻮاﻟﯽ ﯾﺎ ﻣﺘﻨﺎوب در ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮای اﺳﺘﺨﺪام ﻃﯽ ﮐﺮده ﺑﺎﺷﺪ. (ﺟﻬﺖ اﻋﻤﺎل ﺿﺮاﯾﺐ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﯽ)
۶. داوطلب حداقل چهار ﺳﺎل از ﺳﻨﻮات ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ (اﺑﺘﺪاﯾﯽ، راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ، دﺑﯿﺮﺳﺘﺎن و ﯾﺎ داﻧﺸﮕﺎه) را ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺘﻮاﻟﯽ ﯾﺎ ﻣﺘﻨﺎوب در اﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮای اﺳﺘﺨﺪام ﻃﯽ ﮐﺮده ﺑﺎﺷﺪ. (ﺟﻬﺖ اﻋﻤﺎل ﺿﺮاﯾﺐ اﺳﺘﺎﻧﯽ).
۷. داوطلب حداقل چهار ﺳﺎل ﺳﺎﺑﻘﻪ ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻖ ﺑﯿﻤﻪ در ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮای اﺳﺘﺨﺪام را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. (جهت اعمال ﺿﺮاﯾﺐ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﯽ).
۸. داوطلب حداقل چهار ﺳﺎل ﺳﺎﺑﻘﻪ ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻖ ﺑﯿﻤﻪ در اﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮای اﺳﺘﺨﺪام را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. (ﺟﻬﺖ اﻋﻤﺎل ﺿﺮاﯾﺐ اﺳﺘﺎﻧﯽ).
۹. ﭘﺪر، ﻣﺎدر و ﯾﺎ ﻫﻤﺴﺮ داوﻃﻠﺐ ﺣﺪاﻗﻞ ﭼﻬﺎر ﺳﺎل ﺳﺎﺑﻘﻪ ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻖ ﺑﯿﻤﻪ در ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮای اﺳﺘﺨﺪام را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. (ﺟﻬﺖ اﻋﻤﺎل ﺿﺮاﯾﺐ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﯽ)
۱۰. ﭘﺪر، ﻣﺎدر و ﯾﺎ ﻫﻤﺴﺮ داوﻃﻠﺐ ﺣﺪاﻗﻞ ﭼﻬﺎر ﺳﺎل ﺳﺎﺑﻘﻪ ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻖ ﺑﯿﻤﻪ در اﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮای اﺳﺘﺨﺪام را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. (ﺟﻬﺖ اﻋﻤﺎل ﺿﺮاﯾﺐ اﺳﺘﺎﻧﯽ).

تذکر ۱: ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻖ ﺑﯿﻤﻪ ﺑﻪ ﻣﺪت ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه در ﺑﻨﺪﻫﺎی ۷ اﻟﯽ ۱۰ ﺻﺮﻓﺎً ﺑﺮای ﯾﮑﯽ از ﻣﻮارد ﻣﺬﮐﻮر ﻗﺎﺑﻞ اﺣﺘﺴﺎب اﺳﺖ.
تذکر ۲: ﻣﺒﻨﺎی اﺳﺘﺎن و ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﺑﺮای ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺑﻮﻣﯽ ﺑﻮدن داوﻃﻠﺐ، آﺧﺮﯾﻦ ﺗﻘﺴﯿﻤﺎت ﮐﺸﻮری اﻋﻼم ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ وزارت ﮐﺸﻮر در زﻣﺎن ﺛﺒﺖﻧﺎم ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

د) ایثارگران سهمیه ۲۵ درصد: ﺷﺎﻣﻞ ﺟﺎﻧﺒﺎزان، آزادﮔﺎن و ﻫﻤﺴﺮ و ﻓﺮزﻧﺪان ﺷﻬﺪا، ﻫﻤﺴﺮ و ﻓﺮزﻧﺪان ﺟﺎﻧﺒﺎزان ﺑﯿﺴﺖ و ﭘﻨﺞ درﺻﺪ و ﺑﺎﻻﺗﺮ و ﻫﻤﺴﺮ و ﻓﺮزﻧﺪان آزادﮔﺎن دارای ﯾﮏ ﺳﺎل و ﺑﺎﻻی ﯾﮑﺴﺎل اﺳﺎرت و ﺧﻮاﻫﺮ و ﺑﺮادر ﺷﺎﻫﺪ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ.

ه) ایثارگران سهمیه ۵ درصد: رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﺑﺎ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﺷﺶ ﻣﺎه ﺣﻀﻮر داوﻃﻠﺒﺎﻧﻪ در ﺟﺒﻬﻪﻫﺎ و ﻫﻤﺴﺮ و ﻓﺮزﻧﺪان آﻧﺎن و ﻓﺮزﻧﺪان ﺟﺎﻧﺒﺎزان زﯾﺮ ﺑﯿﺴﺖ و ﭘﻨﺞ درﺻﺪ (۲۵ درصد) و فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت.
(ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪ ﻣﺪت ﺣﻀﻮر داوﻃﻠﺒﺎﻧﻪ اﺧﺘﯿﺎری در ﺟﺒﻬﻪﻫﺎ ﺑﺎ ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻧﯿﺮوی اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺴﯿﺞ ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﯿﻦ ﺳﭙﺎه ﭘﺎﺳﺪاران اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ و ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﻣﻨﺎﺑﻊ وزارت ﺟﻬﺎد ﮐﺸﺎورزی ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ و ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺮاﺟﻊ ﻣﻮرد ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ).

بخش اول – توضیحات عمومی:

شرایط عمومی استخدام:

– داﺷﺘﻦ ﺗﺎﺑﻌﯿﺖ اﯾﺮان
– اﻋﺘﻘﺎد ﺑﻪ دﯾﻦ ﻣﺒﯿﻦ اﺳﻼم ﯾﺎ ﯾﮑﯽ از ادﯾﺎن ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه در ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان
– اﻟﺘﺰام ﺑﻪ ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان
– اﻧﺠﺎم ﺧﺪﻣﺖ دوره ﺿﺮورت ﯾﺎ ﻣﻌﺎﻓﯿﺖ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ (برای آقایان)
تذکر: ﻣﻼک ﻋﻤﻞ ﺑﺮای اراﺋﻪ ﮐﺎرت ﭘﺎﯾﺎن ﺧﺪﻣﺖ و ﯾﺎ ﻣﻌﺎﻓﯿﺖ داﺋﻢ، زﻣﺎن ﺑﺮﮔﺰاری آزﻣﻮن (۳/۶/۱۳۹۶) می‌باشد.
– داﺷﺘﻦ ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ و رواﻧﯽ و ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺑﺮای اﻧﺠﺎم ﮐﺎری ﮐﻪ اﺳﺘﺨﺪام ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ.
تذکر: در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ داوﻃﻠﺒﺎن اﺳﺘﺨﺪام ﺗﻮﺳﻂ دﺳﺘﮕﺎه ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﯾﺎ ﻣﻌﺎﯾﻨﻪ ﭘﺰﺷﮑﯽ، ﻣﺮﺟﻊ رﺳﯿﺪﮔﯽ ﺑﻪ اﻋﺘﺮاض داوﻃﻠﺒﺎن، ﺷﻮرای ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ (ﻣﺤﻞ ﺧﺪﻣﺖ) ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
– عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
– نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
– ﻋﺪم وﺟﻮد ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻣﻤﻨﻮﻋﯿﺖ اﺳﺘﺨﺪام در دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ ﺗﻮﺳﻂ آراء ﻣﺮاﺟﻊ ﻗﻀﺎﯾﯽ و ذﯾﺼﻼح
– ﻋﺪم وﺟﻮد ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ راﺑﻄﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ رﺳﻤﯽ، ﺛﺎﺑﺖ و ﯾﺎ ﭘﯿﻤﺎﻧﯽ ﺑﺎ دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ در زﻣﺎن ﺛﺒﺖﻧﺎم
تذکر: داوﻃﻠﺒﺎن اﺳﺘﺨﺪام، ﻧﺒﺎﯾﺴﺘﯽ ﺟﺰو ﻧﯿﺮوﻫﺎی ﺑﺎزﺧﺮﯾﺪ ﺧﺪﻣﺖ و ﯾﺎ ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﻪ دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
– داﺷﺘﻦ ﻣﺪرک (رﺷﺘﻪ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ و ﮔﺮاﯾﺶ) ﺑﺎ ﻣﻘﻄﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ اﻋﻼم ﺷﺪه در دﻓﺘﺮﭼﻪ راﻫﻨﻤﺎی ﺛﺒﺖﻧﺎم
تذکر ۱: داوﻃﻠﺒﺎن ﺻﺮﻓﺎً در ﺻﻮرﺗﯽ ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ در اﯾﻦ آزﻣﻮن ﺛﺒﺖﻧﺎم ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﮐﻪ رﺷﺘﻪ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ، ﮔﺮاﯾﺶ و ﻣﻘﻄﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ آﻧﺎن ﺑﺎ ﻋﻨﻮان رﺷﺘﻪ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ، ﮔﺮاﯾﺶ و ﻣﻘﻄﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻣﻨﺪرج در ﺷﺮاﯾﻂ اﺣﺮاز ﻣﺸﺎﻏﻞ اﯾﻦ دﻓﺘﺮﭼﻪ راﻫﻨﻤﺎی ﺛﺒﺖﻧﺎم ﻣﻄﺎﺑﻘﺖ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. و ﻋﻨﻮان رﺷﺘﻪ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ و ﮔﺮاﯾﺶ ﺑﺎﯾﺪ در ﻣﺘﻦ ﮔﻮاﻫﯿﻨﺎﻣﻪ ﻣﻮﻗﺖ ﯾﺎ داﻧﺸﻨﺎﻣﻪ درج ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ. در ﻏﯿﺮ اﯾﻨﺼﻮرت ﺣﺬف ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ.
تذکر ۲: ﻣﻼک ﻋﻤﻞ ﺑﺮای ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺗﺎرﯾﺦ ﮔﻮاﻫﯽ ﻓﺮاﻏﺖ از ﺗﺤﺼﯿﻞ و ﮐﺎرت ﭘﺎﯾﺎن ﺧﺪﻣﺖ زﻣﺎن ﺑﺮﮔﺰاری آزﻣﻮن (۳/۶/۱۳۹۶) می‌باشد. ﻣﻼک ﻓﺮاﻏﺖ از ﺗﺤﺼﯿﻞ ﺗﺎرﯾﺦ ﻣﻨﺪرج در ﮔﻮاﻫﯿﻨﺎﻣﻪ ﻣﻮﻗﺖ ﯾﺎ داﻧﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
– داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر سن (۳۰) سال تمام برای مدارک تحصیلی دیپلم (از ۲۹/۶/۱۳۶۶ به بعد) و حداکثر سی و پنج (۳۵) سال تمام برای مدارک فوق دیپلم و لیسانس (از ۲۹/۳/۱۳۶۱ به بعد) و حداکثر چهل (۴۰) سال تمام برای مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری (از ۲۹/۳/۱۳۵۶ به بعد).
تذکر: ملاک ﻋﻤﻞ ﺑﺮای ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺳﻦ اﻓﺮاد، اوﻟﯿﻦ روز ﺛﺒﺖ ﻧﺎم (۲۹/۳/۱۳۹۶) می‌باشد.
تبصره: ﻣﻮارد ذﯾﻞ ﺑﻪ ﺷﺮط اراﺋﻪ ﺗﺄﯾﯿﺪﯾﻪﻫﺎی ﻣﻌﺘﺒﺮ، ﺑﻪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺳﻦ ﻣﻘﺮر اﺿﺎﻓﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ:
– ﺟﺎﻧﺒﺎزان، آزادﮔﺎن، ﻓﺮزﻧﺪان و ﻫﻤﺴﺮان ﺷﻬﺪا، ﻓﺮزﻧﺪان و ﻫﻤﺴﺮان ﺟﺎﻧﺒﺎزان ۲۵ درﺻﺪ ﺑﻪ ﺑﺎﻻ و ﻓﺮزﻧﺪان و ﻫﻤﺴﺮ آزادﮔﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﯾﮏ ﺳﺎل و ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺳﺎﺑﻘﻪ اﺳﺎرت دارﻧﺪ، و رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﺑﺎ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺣﺪاﻗﻞ ﺷﺶ ﻣﺎه ﺣﻀﻮر داوﻃﻠﺒﺎﻧﻪ اﺧﺘﯿﺎری در ﺟﺒﻬﻪ از ﺷﺮط ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺳﻦ ﻣﻌﺎف ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ.
– اﻓﺮاد ﺧﺎﻧﻮاده ﻣﻌﻈﻢ ﺷﻬﺪا (ﺷﺎﻣﻞ ﭘﺪر، ﻣﺎدر، ﺧﻮاﻫﺮ و ﺑﺮادر) ﺗﺎ ﻣﯿﺰان ۵ سال.
– رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﮐﻤﺘﺮ از ﺷﺶ ﻣﺎه ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺣﻀﻮر داوﻃﻠﺒﺎﻧﻪ در ﺟﺒﻬﻪ، ﺑﻪ ﻣﯿﺰان ﻣﺪت ﺣﻀﻮر داوﻃﻠﺒﺎﻧﻪ در ﺟﺒﻬﻪ .
– داوﻃﻠﺒﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻏﯿﺮ رﺳﻤﯽ و ﺗﻤﺎم وﻗﺖ در وزارﺗﺨﺎﻧﻪﻫﺎ و ﻣﻮﺳﺴﺎت و ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی دوﻟﺘﯽ، ﺑﺎﻧﮏﻫﺎ و ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ آنﻫﺎ، ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﺑﯿﻤﻪﻫﺎی دوﻟﺘﯽ، ﺷﻬﺮداریﻫﺎ و ﻣﻮﺳﺴﺎت و ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی دوﻟﺘﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﻮل ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮ آنﻫﺎ ﻣﺴﺘﻠﺰم ذﮐﺮ ﻧﺎم اﺳﺖ، ﻣﻮﺳﺴﺎت و ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﻣﻠﯽ و ﻣﺼﺎدره ﺷﺪه ﮐﻪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮی از ﺑﻮدﺟﻪ و ﮐﻤﮏ دوﻟﺖ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﻧﻬﺎدﻫﺎی اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ و ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ آنﻫﺎ از ﺗﺎریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺖ اﺷﺘﻐﺎل داﺷﺘﻪاﻧﺪ، ﺑﻪ ﻣﯿﺰان ﻣﺪت ﺧﺪﻣﺖ ﻏﯿﺮ رﺳﻤﯽ آﻧﻬﺎ.
– ﻣﺪت ﺧﺪﻣﺖ ﺿﺮورت ﺑﻪ ﺷﺮط ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺳﻦ ﻣﻘﺮر در آﮔﻬﯽ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ اﺿﺎﻓﻪ ﻣﯽﺷﻮد.

مواد آزمون

ﺑﻪ ﻫﺮ ﯾﮏ از داوﻃﻠﺒﺎن، ﯾﮏ دﻓﺘﺮﭼﻪ ﺣﺎوی ﺳﻮالﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﯾﮏ دﻓﺘﺮﭼﻪ ﺣﺎوی ﺳﻮالﻫﺎی اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ داده ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.
ﮐﻠﯿﻪ دروس آزﻣﻮن ﻋﻤﻮﻣﯽ و اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﭼﻬﺎرﮔﺰﯾﻨﻪای ﺑﺎ ﺿﺮﯾﺐ ﯾﮏ (۱) ﻃﺮاﺣﯽ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. ﺿﻤﻨﺎً ﺑﻪ ازای ﻫﺮ ﺳﻮال ﻏﻠﻂ، ﯾﮏ ﺳﻮم ﻧﻤﺮه ﻣﻨﻔﯽ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

الف – مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین می‌شود:

۱. ﻓﻨّﺎوری اﻃﻼﻋﺎت (ﻣﻬﺎرتﻫﺎی ﻫﻔﺘﮕﺎﻧﻪ ICDL)
۲. ریاضی و آمار مقدماتی
۳. زبان و ادبیات فارسی
۴. معارف اسلامی
۵. زبان انگلیسی عمومی
۶. اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
۷. هوش و توانمندی‌های عمومی
تبصره: اقلیتهای دﯾﻨﯽ ﻣﺼﺮح در ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان از ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﺳﻮاﻟﻬﺎی ﻣﻌﺎرف اﺳﻼﻣﯽ ﻣﻌﺎف ﺑﻮده و در اﯾﻦ ﺻﻮرت ﻧﻤﺮه ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ اﯾﻦ داوﻃﻠﺒﺎن، ﺑﺮاﺳﺎس ﻣﺠﻤﻮع ﺗﺮاز ﺷﺪه ﺳﺎﯾﺮ ﺳﺆاﻟﻬﺎی آزﻣﻮن ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.
ب- مواد آزمون‌ تخصصی:

ﻣﻮاد آزﻣﻮن ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺑﺮای ﻫﺮ ﯾﮏ از ﻣﺸﺎﻏﻞ در ﺟﺪول ﺷﻤﺎره (۱) صفحات ۱۵ تا ۲۴ مشخص شده است.

برای مشاهده جدول شماره ۱ اینجا کلیک کنید

اﻣﺘﯿﺎزات و ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ

اﻟﻒ) اﻣﺘﯿﺎز ﺑﻮﻣﯽ ﺑﻮدن

ﻧﻤﺮه داوﻃﻠﺒﺎن ﺑﻮﻣﯽ اﺳﺘﺎن ﺑﺎ ﺿﺮﯾﺐ ﯾﮏ و دو دﻫﻢ (۲/۱) و بومی شهرستان با ضریب یک و چهار دهم (۴/۱) ﻧﻤﺮه ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ در ﻫﺮ ﺣﯿﻄﻪ از آزﻣﻮن و ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﺻﺮﻓﺎً در ﺻﻮرت ﮐﺴﺐ ﺣﺪ ﻧﺼﺎب آزﻣﻮن در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﺮای ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣﯽﮔﺮدد.
تذکر ۱: با ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ ﺑﺮﺧﯽ از دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﻠﯽ ﺑﻮده و ﺑﺠﺰ ﺗﻬﺮان در ﺳﺎﯾﺮ اﺳﺘﺎنﻫﺎ و ﺷﻬﺮﺳﺘﺎنﻫﺎ ﻓﺎﻗﺪ واﺣﺪ اﺳﺘﺎﻧﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ و ﺗﺼﻤﯿﻤﺎت آنﻫﺎ در زﻣﯿﻨﻪ وﻇﺎﯾﻒ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﮐﻞ ﮐﺸﻮر ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ، ﻟﺬا ﺟﺬب ﻧﯿﺮوی اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻮﻣﯽ ﺑﺮای اﯾﻦ دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺳﺘﺎد دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ (ﮐﻪ وﻇﺎﯾﻒ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی آﻧﻬﺎ ﻧﯿﺰ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﮐﻞ ﮐﺸﻮر اﺳﺖ) ﻣﻮﺿﻮﻋﯿﺖ ﻧﺪاﺷﺘﻪ وﮐﻠﯿﻪ داوﻃﻠﺒﺎن ﭼﻨﯿﻦ دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎﯾﯽ از ﻫﯿﭻ ﮔﻮﻧﻪ اﻣﺘﯿﺎز ﺑﻮﻣﯽ ﺑﺮﺧﻮردار ﻧﺨﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ.
تذکر ۲: اﺳﺘﺨﺪام در ﺷﻐﻞ ﻣﺤﻞﻫﺎی ادارات ﮐﻞ اﺳﺘﺎنﻫﺎ ﮐﻪ ﻣﺤﻞ ﺧﺪﻣﺖ آنﻫﺎ در ﻣﺮﮐﺰ اﺳﺘﺎن ﻗﺮار دارد، ﺑﺮای ﺗﻤﺎﻣﯽ داوﻃﻠﺒﺎن ﻫﻤﺎن اﺳﺘﺎن و ﺷﻬﺮﺳﺘﺎنﻫﺎی آن اﺳﺘﺎن، ﺑﻮﻣﯽ اﺳﺘﺎن ﻣﺤﺴﻮب ﮔﺮدﯾﺪه و ﮐﻠﯿﻪ داوﻃﻠﺒﺎن ﺑﻮﻣﯽ اﻋﻢ از ﺑﻮﻣﯽ اﺳﺘﺎن و ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﺻﺮﻓﺎً از اﻣﺘﯿﺎز ﯾﮏ و دو دﻫﻢ (۲/۱) برخوردار خواهند شد.
تذکر ۳: داوﻃﻠﺒﺎن ﺑﻮﻣﯽ ﻻزم اﺳﺖ در ﺻﻮرت ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻦ در ﻓﻬﺮﺳﺖ دارﻧﺪﮔﺎن ﺣﺪﻧﺼﺎب آزﻣﻮن ﺑﻪ ﻣﯿﺰان ﭼﻨﺪ ﺑﺮاﺑﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﮐﻪ ﻣﺘﻌﺎﻗﺒﺎً از ﺳﻮی ﺳﺎزﻣﺎن ﺳﻨﺠﺶ و ﯾﺎ دﺳﺘﮕﺎه اﺳﺘﺨﺪام ﮐﻨﻨﺪه اﻋﻼم ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ، ﻣﺪارک و ﻣﺴﺘﻨﺪات ﺑﻮﻣﯽ ﺑﻮدن ﺧﻮد را ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺪارک ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﻪ دﺳﺘﮕﺎه اﺟﺮاﯾﯽ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ اراﯾﻪ ﻧﻤﺎﯾﺪ، در ﻏﯿﺮ اﯾﻨﺼﻮرت اﻣﺘﯿﺎزات ﺑﻮﻣﯽ داوﻃﻠﺒﺎن ﻓﺎﻗﺪ ﻣﺪارک ﻻزم ﺣﺬف ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

ب) سهمیه ایثارگران

ﺑﺮ اﺳﺎس ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽﻫﺎی ﺑﻌﻤﻞ آﻣﺪه ﺑﺎ ﺑﻨﯿﺎد ﺷﻬﯿﺪ و اﻣﻮر اﯾﺜﺎرﮔﺮان، ﺟﺬب اﯾﺜﺎرﮔﺮان از ﻣﺤﻞ ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﺻﺮﻓﺎً از ﻃﺮﯾﻖ ﺷﺮﮐﺖ در آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻣﺸﺘﺮک ﻓﺮاﮔﯿﺮ دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ، رﻗﺎﺑﺖ ﺑﯿﻦ ﮐﻠﯿﻪ داوﻃﻠﺒﺎن اﯾﺜﺎرﮔﺮ ﻫﺮ ﯾﮏ از ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی ۲۵ درﺻﺪ و ۵ درﺻﺪ (در ﻫﺮ ﯾﮏ از ﻣﺠﻮزﻫﺎی ﮐﻠﯽ ﺳﺎزﻣﺎن اداری و اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﮐﺸﻮر ﺑﻪ دﺳﺘﮕﺎه اﺟﺮاﯾﯽ) ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻤﺮه ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ آزﻣﻮن ﺑﻪ ﻣﯿﺰان ﺣﺪاﮐﺜﺮ دو ﺑﺮاﺑﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺟﻬﺖ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﻪ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﺑﺎ رﻋﺎﯾﺖ ﺳﺎز و ﮐﺎر ذﯾﻞ ﺻﻮرت ﻣﯽﭘﺬﯾﺮد.
الف) ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺠﺎز ﺑﻪ ﺑﻬﺮه ﻣﻨﺪی از ﺳﻬﻤﯿﻪ اﺳﺘﺨﺪامی ۵ درصد ﺳﺎﯾﺮ اﯾﺜﺎرﮔﺮان و ﯾﺎ ﺑﺎﻟﻌﮑﺲ، ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﻨﺪ ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﯾﮕﺮ ﻫﺮ داوﻃﻠﺐ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ در ﺻﻮرت ﻣﺸﻤﻮل ﺑﻮدن، ﺻﺮﻓﺎً از ﯾﮑﯽ از ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه اﺳﺘﻔﺎده ﻧﻤﺎﯾﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ در اﯾﻦ ﺻﻮرت ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان، ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺨﺘﺺ ﺧﻮد، ﺻﺮﻓًﺎ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻣﺨﺘﺺ و ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه در دﻓﺘﺮﭼﻪ را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ داوﻃﻠﺒﺎن ﻣﺸﻤﻮل ﺳﻬﻤﯿﻪ ۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﺣﻖ اﻧﺘﺨﺎب ﺷﻐﻞ ﻣﺤﻞ ﻫﺎی ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه ﺑﺮای ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻫﺎی ۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان را ﻧﺪارﻧﺪ.
ب) رﻋﺎﯾﺖ ﺷﺮط ﺣﺪاﻗﻞ ﻣﻌﺪل (در ﺻﻮرت وﺟﻮد در ﺷﺮاﯾﻂ اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ دﺳﺘﮕﺎه اﺟﺮاﯾﯽ) و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﮐﺴﺐ ﺣﺪ ﻧﺼﺎب ﻧﻤﺮه آزﻣﻮن ﺑﺮای ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۵۲ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان (ﺑﻪ اﺳﺘﺜﻨﺎء ﺧﻮاﻫﺮ و ﺑﺮادر ﺷﻬﯿﺪ) اﻟﺰاﻣﯽ ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ.

تبصره: ﺑﺮ اﺳﺎس ﺗﺒﺼﺮه ۳ ﻣﺎده ۲۱ ﻗﺎﻧﻮن ﺟﺎﻣﻊ اﯾﺜﺎرﮔﺮان، ﮐﻠﯿﻪ ﻣﺸﻤﻮﻻن اﯾﺜﺎرﮔﺮ (ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درﺻﺪ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۵) ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ اﺳﺘﺨﺪام در ادارات آﻣﻮزش و ﭘﺮورش و وزارت ﻋﻠﻮم ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت و ﻓﻨﺎوری ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺣﺪاﻗﻞ ﻫﺸﺘﺎد درﺻﺪ (۸۰%) حدنصاب علمی آﺧﺮﯾﻦ ﻧﻔﺮ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه را ﮐﺴﺐ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
ج) در ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺟﺬب و اﺳﺘﺨﺪام ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ سهمیه ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان، اوﻟﻮﯾﺖ اﺳﺘﺨﺪام آﻧﻬﺎ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺿﻮاﺑﻂ و ﻣﻘﺮرات ﺟﺎری و ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﻨﯿﺎد ﺷﻬﯿﺪ و اﻣﻮر اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﺻﻮرت ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ.
د) ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺸﻤﻮل ﺳﻬﻤﯿﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽﺷﻮد، ﺑﺮای ﺣﺼﻮل اﻃﻤﯿﻨﺎن از اﻣﮑﺎن ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪی ﺧﻮد از ﺳﻬﻤﯿﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻣﺬﮐﻮر، ﻗﺒﻞ از ﺛﺒﺖﻧﺎم ﺑﺎ ﺑﻨﯿﺎدﺷﻬﯿﺪ و اﻣﻮر اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺤﻞ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﭘﺮوﻧﺪه ﺧﻮد ﺗﻤﺎس و ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪن وﺿﻌﯿﺖ ﺷﻐﻠﯽ و در ﺻﻮرت ﻟﺰوم اﺻﻼح آن اﻗﺪام ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
تذکر: ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان، وﻓﻖ ﺿﻮاﺑﻂ ﺟﺎری ﺑﻨﯿﺎد ﺷﻬﯿﺪ و اﻣﻮر اﯾﺜﺎرﮔﺮان اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ، در اوﻟﻮﯾﺖ ﯾﺎ ﺷﻤﻮل سهمیه ۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻗﺮار ﻧﮕﯿﺮﻧﺪ، ﺻﺮﻓﺎً از ﻣﻌﺎﻓﯿﺖ ﺷﺮط ﺣﺪاﻗﻞ ﻣﻌﺪل و ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺳﻦ ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﮔﺮدﯾﺪ. در ﺻﻮرت اﻧﺘﺨﺎب ﺷﻐﻞ ﻣﺤﻞ ﻫﺎی ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه ﺑﺮای ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان، اﻧﺘﺨﺎب داوﻃﻠﺐ ﮐﺎن ﻟﻢ ﯾﮑﻦ ﺗﻠﻘﯽ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ و داوﻃﻠﺐ ﺣﻖ ﻫﯿﭻ ﮔﻮﻧﻪ اﻋﺘﺮاض ﻧﺨﻮاﻫﺪ داﺷﺖ.
ﻫ) اوﻟﻮﯾﺖ ﭘﺬﯾﺮش در ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﭘﻨﺞ درﺻﺪ (۵ درﺻﺪ) اﯾﺜﺎرﮔﺮان، ﺑﺎ رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ (رزﻣﻨﺪﮔﺎن در ﺻﻮرت ﺛﺒﺖ ﻧﺎم و ﺷﺮﮐﺖ در آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و داﺷﺘﻦ ﺷﺮاﯾﻂ اﺣﺮاز ﻻزم در ﺣﺪ ﺳﻬﻤﯿﻪ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه از ﺷﺮط ﺣﺪﻧﺼﺎب در آزﻣﻮن ﻣﻌﺎف ﺑﻮده و ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻤﺮات ﻓﻀﻠﯽ ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ اﻧﺘﺨﺎب ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ) و ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺸﻤﻮﻟﯿﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺬﮐﻮر در ﺻﻮرت ﮐﺴﺐ ﺣﺪ ﻧﺼﺎب در اوﻟﻮﯾﺖ ﺑﻌﺪی ﻗﺮار داﺷﺘﻪ و در ﺑﯿﻦ ﺧﻮد ﺑﻪ رﻗﺎﺑﺖ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﭘﺮداﺧﺖ.
و) اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺸﻤﻮل ﺳﻬﻤﯿﻪ استخدامی ۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان، ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺨﺘﺺ ﺧﻮد، ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺘﯽ در زﻣﺎن اﻧﺘﺨﺎب ﺷﻐﻞ، ﻣﺸﺎﻏﻠﯽ را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز آن ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺑﯿﺶ از ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺟﺰو ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه ﻣﺨﺘﺺ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان ۵ درصد ﺻﺮﻓًﺎ در ﻣﺸﺎﻏﻠﯽ اﻋﻤﺎل ﻣﯽﮔﺮدد ﮐﻪ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮش آنﻫﺎ ﺑﯿﺶ از ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ (در ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺬﮐﻮر ﻟﺤﺎظ ﻧﺸﺪه و اﻧﺘﺨﺎب اﻓﺮاد ﺻﺮﻓﺎً ﺑﺮاﺳﺎس ﻧﻤﺮات ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ ﺻﻮرت ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ). ﺳﻬﻤﯿﻪ ۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ داوﻃﻠﺒﺎن ﻧﺒﻮده و در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺗﮑﻤﯿﻞ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺤﻔﻮظ ﺧﻮاﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ.
ز) ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽﻫﺎی ﺑﻪ ﻋﻤﻞ آﻣﺪه ﺑﺎ ﺑﻨﯿﺎد ﺷﻬﯿﺪ و اﻣﻮر اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﺳﻬﻤﯿﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درﺻﺪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان در دﻓﺘﺮﭼﻪ آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻣﺸﺨﺺ ﮔﺮدﯾﺪه و از ﺳﻬﻤﯿﻪ داوﻃﻠﺒﺎن آزاد ﺟﺪا ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ و داوﻃﻠﺒﺎن ﻣﺸﻤﻮل اﯾﻦ ﺳﻬﻤﯿﻪ، ﺑﺮای اﻋﻤﺎل ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺬﮐﻮر ﺻﺮﻓًﺎ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه ﺑﺮای ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ داوﻃﻠﺒﺎن ﻧﺒﻮده و در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺗﮑﻤﯿﻞ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ۲۵ درصد اﯾﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺤﻔﻮظ ﺧﻮاﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ.
ر) اﺳﺘﺨﺪام ﻣﺎزاد ﺑﺮ ﺳﻬﻤﯿﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ اﯾﺜﺎرﮔﺮان (۲۵ درﺻﺪ و ۵ درﺻﺪ) از ﻃﺮﯾﻖ رﻗﺎﺑﺖ ﺑﺎ ﺳﺎﯾﺮ داوﻃﻠﺒﺎن آزاد ﺻﻮرت ﻣﯽﭘﺬﯾﺮد.

ج) ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ

ﺟﺬب ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻋﺎدی (ﺑﺎ اراﯾﻪ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻧﺎﻣﻪ از ﺑﻬﺰﯾﺴﺘﯽ) از ﻣﺤﻞ ﺳﻬﻤﯿﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ (۳ درﺻﺪ ﻗﺎﻧﻮن ﺟﺎﻣﻊ ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﻣﻌﻠﻮﻻن) ﺻﺮﻓﺎً از ﻃﺮﯾﻖ ﺷﺮﮐﺖ در آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻣﺸﺘﺮک ﻓﺮاﮔﯿﺮ دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ، ﮐﺴﺐ ﺣﺪ ﻧﺼﺎب ﻻزم و رﻗﺎﺑﺖ ﺑﯿﻦ ﮐﻠﯿﻪ داوﻃﻠﺒﺎن ﻣﻌﻠﻮل (در ﻫﺮ ﯾﮏ از ﻣﺠﻮزﻫﺎی ﮐﻠﯽ ﺳﺎزﻣﺎن اداری و اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﮐﺸﻮر ﺑﻪ دﺳﺘﮕﺎه اﺟﺮاﯾﯽ) ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻤﺮه ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ آزﻣﻮن و ﺑﻪ ﻣﯿﺰان ﺣﺪاﮐﺜﺮ دو ﺑﺮاﺑﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺟﻬﺖ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﻪ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﺻﻮرت ﻣﯽﭘﺬﯾﺮد.
ﺗﺬﮐﺮ ۱: ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻣﺸﻤﻮل سهمیه ۳ درصد ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺨﺘﺺ ﺧﻮد، ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺘﯽ در زﻣﺎن اﻧﺘﺨﺎب ﺷﻐﻞ، ﻣﺸﺎﻏﻠﯽ را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﺗﻌﺪاد ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز (ﻇﺮﻓﯿﺖ) آن ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺑﯿﺶ از ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ. (در ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﺬﮐﻮر ﻟﺤﺎظ ﻧﺸﺪه و اﻧﺘﺨﺎب اﻓﺮاد ﺻﺮﻓﺎً ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻤﺮات ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ ﺻﻮرت ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ). ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ اﻧﺘﺨﺎب اﻓﺮاد ﺑﺮﺗﺮ ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ از ﻃﺮﯾﻖ رﻗﺎﺑﺖ ﺑﯿﻦ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﺻﻮرت ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ. ﺳﻬﻤﯿﻪ ۳ درﺻﺪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ داوﻃﻠﺒﺎن ﻧﺒﻮده و در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺗﮑﻤﯿﻞ، ﺳﻬﻤﯿﻪ ﺳﻪ درﺻﺪ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻣﺤﻔﻮظ ﺧﻮاﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ.

ﺗﺬﮐﺮ ۲: ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﻣﺤﺘﺮم ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ اﻧﺠﺎم ﮐﺎری ﮐﻪ اﺳﺘﺨﺪام ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ ﺗﻮﺳﻂ دﺳﺘﮕﺎه ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﻣﻌﺎﯾﻨﻪ ﭘﺰﺷﮑﯽ، ﻣﺮﺟﻊ رﺳﯿﺪﮔﯽ ﺑﻪ اﻋﺘﺮاض داوﻃﻠﺐ ﻣﻌﻠﻮل، ﺷﻮرای ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ (ﻣﺤﻞ ﺧﺪﻣﺖ)ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

د) ﺳﺎﯾﺮ اﻣﺘﯿﺎزات

ﺑﺮاﺳﺎس ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺷﻤﺎره ﺷﻤﺎره ۱۳۷۳۶/۲۰۰ مورخ ۱۴/۰۶/۱۳۹۰ شورای ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﻧﺴﺎﻧﯽ، اﻣﺘﯿﺎزات ﻻزم ﺑﺮای ﺣﺎﻓﻈﯿﻦ ﻗﺮآن دارای درﺟﺎت (۱ ﺗﺎ ۵)ﻣﻮﺿﻮع ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺟﻠﺴﻪ ۵۷۳ مورخ ۸/۹/۸۴ شورای ﻋﺎﻟﯽ اﻧﻘﻼب ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺑﻪ ﺷﺮح ذﯾﻞ ﺑﺮای ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻣﻄﺮح ﺷﺪه ﻣﻌﻤﻮل ﺧﻮاﻫﺪ ﮔﺮدﯾﺪ.

مراحل ثبت نام

الف) دارا ﺑﻮدن ﺷﺮاﯾﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ و اﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﻣﻨﺪرج در اﯾﻦ دﻓﺘﺮﭼﻪ ﺟﻬﺖ ﺷﺮﮐﺖ در آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ

ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ ﺻﺮﻓﺎً داوﻃﻠﺒﺎﻧﯽ ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ در اﯾﻦ آزﻣﻮن ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﮐﻪ در زﻣﺎن ﺛﺒﺖﻧﺎم دارای ﻣﺪارک ذﯾﻞ ﺑﺎﺷﻨﺪ:
– ﮐﺎرت ﻣﻠﯽ
– ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﻋﮑﺴﺪار
– ﮐﺎرت ﭘﺎﯾﺎن ﺧﺪﻣﺖ ﻧﻈﺎم وﻇﯿﻔﻪ ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﯾﺎ ﻣﻌﺎﻓﯿﺖ داﺋﻢ (وﯾﮋه ﺑﺮادران)
– ﻣﺪرک ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ (گواهینامه ﻣﻮﻗﺖ ﭘﺎﯾﺎن ﺗﺤﺼﯿﻼت دال ﺑﺮ ﻓﺮاﻏﺖ از ﺗﺤﺼﯿﻞ ﺗﺎ زﻣﺎن ﺑﺮﮔﺰاری آزﻣﻮن)
– ﻣﺪارک دال ﺑﺮ اﻣﺘﯿﺎزات و ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ (اﻋﻢ از ﺑﻮﻣﯽ ﺑﻮدن، ﻧﯿﺮوی ﻗﺮاردادی ﺑﺮای اﺣﺘﺴﺎب ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺳﻦ، اﯾﺜﺎرﮔﺮان، ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﻦ، ﺣﺎﻓﻈﺎن ﻗﺮآن ﮐﺮﯾﻢ)

ب) ﺗﻬﯿﻪ ﻓﺎﯾﻞ ﻋﮑﺲ اﺳﮑﻦ ﺷﺪه

داوﻃﻠﺐ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﯾﮏ ﻗﻄﻌﻪ ﻋﮑﺲ ﭘﺮﺳﻨﻠﯽ ﺧﻮد را ﺑﺎ ﻣﺸﺨﺼﺎت زﯾﺮ، اﺳﮑﻦ ﻧﻤﻮده و ﻓﺎﯾﻞ آن را ﺑﺮای ارﺳﺎل از ﻃﺮﯾﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ آﻣﺎده ﻧﻤﺎﯾﺪ:
ﻋﮑﺲ ۴*۳ در ﺳﺎل ﺟﺎری ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ (ﻋﮑﺲ ﺗﻤﺎم رخ) ﻓﻘﻂ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺑﺎ ﻓﺮﻣﺖ JPG باشد. اﻧﺪازه ﻋﮑﺲ اﺳﮑﻦ ﺷﺪه ﺑﺎﯾﺪ ﺣﺪاﻗﻞ ۳۰۰*۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ باشد. ﺗﺼﻮﯾﺮ داوﻃﻠﺐ ﺑﺎﯾﺪ واﺿﺢ، ﻣﺸﺨﺺ و ﻓﺎﻗﺪ اﺛﺮ ﻣﻬﺮ، ﻣﻨﮕﻨﻪ و ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻟﮑﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﺣﺠﻢ فایل ذﺧﯿﺮه ﺷﺪه ﻋﮑﺲ ﻧﺒﺎﯾﺪ از ۷۰ ﮐﯿﻠﻮﺑﺎﯾﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ. ﺣﺎﺷﯿﻪﻫﺎی زاﯾﺪ ﻋﮑﺲ اﺳﮑﻦ ﺷﺪه ﺑﺎﯾﺪ ﺣﺬف ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ. ﺣﺘﯽ اﻻﻣﮑﺎن ﻋﮑﺲ رﻧﮕﯽ و دارای زﻣﯿﻨﻪ ﺳﻔﯿﺪ ﺑﺎﺷﺪ.
ﺗﺬﮐﺮ (۱): اﺳﮑﻦ ﻋﮑﺲ از روی ﮐﺎرتﻫﺎی ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ (ﮐﺎرت ﻣﻠﯽ، ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ و …) ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮل ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ و داوﻃﻠﺒﺎن ﻻزم اﺳﺖ از اﺻﻞ ﻋﮑﺲ و ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﺗﻮﺿﯿﺤﺎت ﻓﻮق، اﻗﺪام ﺑﻪ اﺳﮑﻦ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
ﺗﺬﮐﺮ (۲): ﻋﮑﺲ ﺧﻮاﻫﺮان ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺣﺠﺎب و ﺻﻮرت ﮐﺎﻣﻞ آﻧﺎن ﻣﺸﺨﺺ ﺑﺎﺷﺪ.
ﺗﺬﮐﺮ ﻣﻬﻢ: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼت ﺑﻪوﺟﻮد آﻣﺪه در آزﻣﻮنﻫﺎی ﻗﺒﻠﯽ، درﺧﺼﻮص اﺷﺘﺒﺎه در ارﺳﺎل ﻋﮑﺲ داوﻃﻠﺒﺎن، ﮐﻪ اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع اﮐﺜﺮاً ﺑﺮای داوﻃﻠﺒﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺛﺒﺖﻧﺎم آﻧﺎن ﺗﻮﺳﻂ دﯾﮕﺮان اﻧﺠﺎم ﻣﯽﺷﻮد، رخ داده اﺳﺖ، ﺗﺄﮐﯿﺪ ﻣﯽﮔﺮدد ﮐﻪ ﻋﻼوه ﺑﺮ ﮐﻨﺘﺮل اﻃﻼﻋﺎت ﺛﺒﺖﻧﺎﻣﯽ، ﺣﺘﻤًﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﮐﻨﺘﺮل ﻋﮑﺲ ارﺳﺎﻟﯽ دﻗﺖ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ ﺗﺎ اﺷﺘﺒﺎﻫًﺎ ﻋﮑﺲ داوﻃﻠﺐ دﯾﮕﺮی ﺑﻪ ﺟﺎی ﻋﮑﺲ ﺷﻤﺎ ارﺳﺎل ﻧﮕﺮدد. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺻﻮرت ارﺳﺎل ﻋﮑﺲ اﺷﺘﺒﺎﻫﯽ از ﻃﺮف ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ، ﻓﺮد ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺘﺨﻠﻒ ﺗﻠﻘﯽ و ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻣﻘﺮرات ﺑﺎ وی رﻓﺘﺎر ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

ج) ﭘﺮداﺧﺖ وﺟﻪ و زﻣﺎن ﺛﺒﺖ ﻧﺎم

ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺑﻪ ﺻﻮرت اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ از روز دوﺷﻨﺒﻪ ۲۹/۰۳/۱۳۹۶ ﻟﻐﺎﯾﺖ روز دوﺷﻨﺒﻪ ۰۵/۰۴/۱۳۹۶ اﻧﺠﺎم ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ.

ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن واﺟﺪ ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺖ ﺳﺎزﻣﺎن ﺳﻨﺠﺶ آﻣﻮزش ﮐﺸﻮر ﺑﻪ ﻧﺸﺎﻧﯽ www.sanjesh.org ﻣﺮاﺟﻌﻪ و ﭘﺲ از ﭘﺮداﺧﺖ ﻣﺒﻠﻎ ۰۰۰/۳۳۰ رﯾﺎل ﺑﻪ ﺻﻮرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ و ﺑﺎ ﮐﺎرتﻫﺎی ﺑﺎﻧﮑﯽ ﻣﺘﺼﻞ ﺑﻪ ﺷﺒﮑﻪ ی ﺷﺘﺎب ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻓﺮم ﺛﺒﺖﻧﺎم و اراﺋﻪ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز اﻗﺪام ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
ﻻزم ﺑﻪ ﺗﻮﺿﯿﺢ اﺳﺖ ﻣﺪت زﻣﺎن ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه ﺗﻤﺪﯾﺪ ﻧﻤﯽﮔﺮدد و ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن ﺑﺎﯾﺪ در ﻣﺪت زﻣﺎن ﻓﻮق ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺛﺒﺖﻧﺎم اﻗﺪام ﻧﻤﻮده و از ﻣﻮﮐﻮل ﻧﻤﻮدن آن ﺑﻪ روزﻫﺎی ﭘﺎﯾﺎﻧﯽ ﺧﻮدداری ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن ﺷﺮﮐﺖ در آزﻣﻮن ﺑﺎﯾﺪ ﭘﺲ از ﭘﺎﯾﺎن ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﮐﺪرﻫﮕﯿﺮی ﺧﻮد را ﯾﺎدداﺷﺖ ﻧﻤﻮده و ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎن ﻣﺮاﺣﻞ اﺳﺘﺨﺪام ﻧﺰد ﺧﻮد ﻧﮕﻬﺪاری ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﺑﻪ ﺛﺒﺖ ﻧﺎمﻫﺎی ﻧﺎﻗﺺ ﺗﺮﺗﯿﺐ اﺛﺮ داده ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺷﺪ و وﺟﻮه ﭘﺮداﺧﺘﯽ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ وﺟﻪ ﻣﺴﺘﺮد ﻧﻤﯽ ﮔﺮدد.

د) ﻧﺤﻮه ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺗﻘﺎﺿﺎﻧﺎﻣﻪ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم:

– در ردﯾﻒﻫﺎی ۱، ۲ و ۳ داوﻃﻠﺐ ﺑﺎﯾﺪ در ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﻧﺎم ﺧﺎﻧﻮادﮔﯽ (ﻓﺎﻣﯿﻠﯽ(، ﻧﺎم و ﻧﺎم ﭘﺪر ﺧﻮد را ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺑﻄﻮرﮐﺎﻣﻞ وارد ﻧﻤﺎﯾﺪ (از ﺑﮑﺎرﺑﺮدن ﻣﺪ، ﺗﺸﺪﯾﺪ، اﻟﻒ ﻣﺤﺬوف ﯾﺎ ﻫﻤﺰه ﺧﻮدداری ﺷﻮد).
– در ردﯾﻒ ۴، داوﻃﻠﺐ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺪ ﻣﻠﯽ ﺧﻮد را ﮐﻪ ده رﻗﻢ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ از ﭼﭗ ﺑﻪ راﺳﺖ در ﻣﺤﻞ ﻣﺮﺑﻮط درج ﻧﻤﺎﯾﺪ و از درج ﻣﻤﯿﺰ و ﯾﺎ ﺧﻂ ﺗﯿﺮه ﺧﻮدداری ﻧﻤﺎﯾﺪ. ﺿﻤﻨﺎً داوﻃﻠﺒﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺗﺎﮐﻨﻮن ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ اﺧﺬ ﮐﺎرت ﻣﻠﯽ ﻧﺸﺪه اﻧﺪ ﺑﺮای اﻃﻼع از ﺷﻤﺎره ﮐﺪ ﻣﻠﯽ ﺧﻮد ﺑﺎ ﺷﻤﺎره ﺗﻠﻔﻦ ﮔﻮﯾﺎی ۶۶۷۲۹۵۹۳ ﺗﻤﺎس ﺣﺎﺻﻞ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
– در ردﯾﻒ ۵، داوﻃﻠﺐ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﺣﺴﺐ اﯾﻨﮑﻪ زن ﯾﺎ ﻣﺮد ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﻣﻨﺤﺼﺮاً ﻣﺮﺑﻊ ﻣﺮﺑﻮط را ﻋﻼﻣﺘﮕﺬاری ﻧﻤﺎﯾﺪ.
– در ردﯾﻒ ۶، داوﻃﻠﺐ ﺑﺎﯾﺪ ازﺳﻤﺖ ﭼﭗ ﺑﻪ راﺳﺖ ﻓﻘﻂ ﺷﻤﺎره ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺧﻮد را در ﻣﺤﻞ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ درج ﻧﻤﺎﯾﺪ و از درج ﺣﺮوف، ﻣﻤﯿﺰ و ﯾﺎ ﺧﻂ ﺗﯿﺮه ﮐﻪ در ﺑﻌﻀﯽ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪﻫﺎ درج ﮔﺮدﯾﺪه ﺧﻮدداری ﻧﻤﺎﯾﺪ.
– در ردﯾﻒ ۷، داوﻃﻠﺐ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺎرﯾﺦ ﺗﻮﻟﺪ ﺧﻮد را ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺳﺎل، ﻣﺎه و روز درﻣﺤﻞ ﻣﺮﺑﻮط درج ﻧﻤﺎﯾﺪ (ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺿﻮاﺑﻂ ﻣﻨﺪرج در دﻓﺘﺮﭼﻪ).
– در ردﯾﻒ ۸، داوﻃﻠﺐ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮ ﺣﺴﺐ اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺠﺮد ﯾﺎ ﻣﺘﺎﻫﻞ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﻣﺮﺑﻊ ﻣﺮﺑﻮط را ﻋﻼﻣﺘﮕﺬاری ﻧﻤﺎﯾﺪ.
– در ردﯾﻒ ۹ و ۱۰، داوﻃﻠﺐ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺪ اﺳﺘﺎن و ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﺗﻮﻟﺪ ﺧﻮد را ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺟﺪول ﺷﻤﺎره ۲ ﻣﻨﺪرج درﺻﻔﺤﻪ ۲۵ ﻣﺸﺨﺺ و در اﯾﻦ ﻣﺤﻞ درج ﻧﻤﺎﯾﺪ.
– در ردﯾﻒ ۱۱، داوﻃﻠﺐ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻋﻼﻣﺘﮕﺬاری در ﯾﮑﯽ از ﻣﺮﺑﻊﻫﺎ، دﯾﻦ ﺧﻮد را ﻣﺸﺨﺺ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
– در ردﯾﻒ ۱۲، داوﻃﻠﺒﺎن ﻣﺮد ﺑﺎﯾﺪ وﺿﻌﯿﺖ ﻧﻈﺎم وﻇﯿﻔﻪ ﺧﻮد را ﺑﺎ ﻋﻼﻣﺘﮕﺬاری در ﻣﺮﺑﻊ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
– در ردﯾﻒ ۱۳، داوﻃﻠﺒﺎن ﭼﭗ دﺳﺖ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ اﯾﻦ ﻣﺮﺑﻊ را ﻋﻼﻣﺘﮕﺬاری ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
– در ردﯾﻒ ۱۴، داوﻃﻠﺐ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﯿﻪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان وﺿﻌﯿﺖ اﯾﺜﺎرﮔﺮی ﺧﻮد را ﺑﺮ اﺳﺎس سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در این بند علامتگذاری نماید.
– در ردﯾﻒ ۱۵، داوﻃﻠﺒﺎن دارای ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻏﯿﺮ رﺳﻤﯽ در دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ (ﺟﻬﺖ ﻣﻘﺮرات ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﺳﻦ) ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﻣﻮارد ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﺷﺪه در اﯾﻦ ﺑﻨﺪ را ﺑﺎ درج ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
– در ردﯾﻒ ۱۶، داوﻃﻠﺐ ﻣﻌﻠﻮل ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﻧﻮع ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﺖ ﺧﻮد را در ﯾﮑﯽ از ﻣﺮﺑﻊﻫﺎ ﻋﻼﻣﺘﮕﺬاری ﻧﻤﺎﯾﺪ و ﻓﺮم درﯾﺎﻓﺘﯽ از ﺑﻬﺰﯾﺴﺘﯽ را حداکثر تا تاریخ ۰۸/۰۴/۱۳۹۶ به نشانی این سازمان (تهران صندوق پستی ۳۱۶۶-۳۱۵۳۵) ارسال نمایند.
– در ردﯾﻒ ۱-۱۶، داوﻃﻠﺐ ﻣﻌﻠﻮل ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﻣﻨﺸﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﯾﺪ اﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖ را ﻋﻼﻣﺘﮕﺬاری ﻧﻤﺎﯾﺪ.
– در ردﯾﻒ ۱۷، ﻣﺸﻤﻮﻻن ﺣﺎﻓﻆ ﻗﺮآن اﯾﻦ ﺑﻨﺪ را ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﻋﻼﻣﺖﮔﺬاری ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
– در ردﯾﻒ ۱۸، داوﻃﻠﺐ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ آﺧﺮﯾﻦ ﻣﻘﻄﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺧﻮد را در اﯾﻦ ﺑﻨﺪ ﻋﻼﻣﺘﮕﺬاری ﻧﻤﺎﯾﺪ (ﺑﺮاﺳﺎس ﺿﻮاﺑﻂ ﻣﻨﺪرج در دﻓﺘﺮﭼﻪ راﻫﻨﻤﺎ).
– در ردﯾﻒ ۱۹، داوﻃﻠﺐ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﻋﻨﻮان رﺷﺘﻪ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺧﻮد را ﻣﺸﺨﺺ و در اﯾﻦ ﻣﺤﻞ درج ﻧﻤﺎﯾﺪ.
– در ردﯾﻒ ۲۰، داوﻃﻠﺐ ﺑﺎﯾﺪ داﻧﺸﮕﺎه ﯾﺎ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﻣﺤﻞ اﺧﺬ ﻣﺪرک ﺗﺤﺼﯿﻞ ﺧﻮد را درج ﻧﻤﺎﯾﺪ.
– در ردﯾﻒ ۲۱، داوﻃﻠﺐ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﺗﺎرﯾﺦ ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﯿﻠﯽ آﺧﺮﯾﻦ ﻣﻘﻄﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺧﻮد را ﺑﻪ ﺳﺎل و ﻣﺎه و روز در اﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖ درج ﻧﻤﺎﯾﺪ.
– در ردﯾﻒ ۲۲، داوﻃﻠﺐ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻌﺪل آﺧﺮﯾﻦ ﻣﺪرک ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺧﻮد را درج ﻧﻤﺎﯾﺪ.
– در ردﯾﻒ ۲۳ و ۲۴، داوﻃﻠﺐ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﻋﻨﻮان ﺷﻐﻞ ﻣﺤﻞ اﻧﺘﺨﺎﺑﯽ ﺧﻮد را ﮐﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﻧﺎم دﺳﺘﮕﺎه، ﺷﻐﻞ و ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ اﺳﺖ در اﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖ درج ﻧﻤﺎﯾﺪ(ﺑﺮاﺳﺎس ﺿﻮاﺑﻂ ﻣﻨﺪرج در دﻓﺘﺮﭼﻪ راﻫﻨﻤﺎ).
ﺗﺬﮐﺮ ﻣﻬﻢ: داوﻃﻠﺒﺎن ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ در اﻧﺘﺨﺎب ﮐﺪ ﺷﻐﻞ ﻣﺤﻞ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺷﻐﻞ، ﻣﺤﻞ ﺧﺪﻣﺖ، ﺟﻨﺲ و ﻇﺮﻓﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮش و ﺷﺮاﯾﻂ اﺣﺮاز ﺗﻮﺟﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
– در ردﯾﻒ ۲۵، داوﻃﻠﺐ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﺑﻮﻣﯽ ﺑﻮدن ﯾﺎ ﻏﯿﺮ ﺑﻮﻣﯽ ﺑﻮدن ﺧﻮد را ﻣﺸﺨﺺ ﻧﻤﺎﯾﺪ. در ﺻﻮرت ﺑﻮﻣﯽ ﺑﻮدن ﻧﻮع ﺑﻮﻣﯽ ﺑﻮدن ﺧﻮد را ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﻨﺪرﺟﺎت ﺻﻔﺤﻪ ۱ دﻓﺘﺮﭼﻪ ﻋﻼﻣﺘﮕﺬاری ﻧﻤﺎﯾﺪ.
– در ردﯾﻒﻫﺎی ۲۶ و ۲۷، داوﻃﻠﺐ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﮐﺪ و ﻧﺎم اﺳﺘﺎن و ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ اﻗﺎﻣﺖ ﺧﻮد را ﺟﻬﺖ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺣﻮزه اﻣﺘﺤﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺟﺪول ﺷﻤﺎره ۲ ﻣﻨﺪرج در ﺻﻔﺤﻪ ۲۵ ﻣﺸﺨﺺ و در اﯾﻦ ﻣﺤﻞ درج ﻧﻤﺎﯾﺪ.
– در ردﯾﻒﻫﺎی ۲۸ و ۲۹، داوﻃﻠﺐ ﺑﺎﯾﺪ آدرس ﮐﺎﻣﻞ ﻣﺤﻞ ﺳﮑﻮﻧﺖ و ﮐﺪ ﭘﺴﺘﯽ ده رﻗﻤﯽ ﺧﻮد را درج ﻧﻤﺎﯾﺪ.
– در ردﯾﻒﻫﺎی ۳۰ و ۳۱، داوﻃﻠﺐ ﺷﻤﺎره ﺗﻠﻔﻦ ﺛﺎﺑﺖ ﺑﺎ ﮐﺪ ﺷﻬﺮ و ﺷﻤﺎره ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه ﺧﻮد را در ﻣﺤﻞ ﻣﺮﺑﻮط درج ﻧﻤﺎﯾﺪ.
– در ردﯾﻒ ۳۲، داوﻃﻠﺐ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﻣﯿﺘﻮاﻧﺪ آدرس ﭘﺴﺖ اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺧﻮد را درج ﻧﻤﺎﯾﺪ.

زﻣﺎن ﺑﺮﮔﺰاری آزﻣﻮن و ﻧﺤﻮه درﯾﺎﻓﺖ ﮐﺎرت ﺷﺮﮐﺖ در آزﻣﻮن:

ﮐﺎرت ﺷﺮﮐﺖ در آزﻣﻮن از روز ﺳﻪﺷﻨﺒﻪ ﻣﻮرخ ۳۱/۵/۱۳۹۶ ﺑﺮای ﻣﺸﺎﻫﺪه و ﭘﺮﯾﻨﺖ ﺑﺮ روی ﺳﺎﯾﺖ ﺳﺎزﻣﺎن ﺳﻨﺠﺶ آﻣﻮزش ﮐﺸﻮر ﺑﻪ ﻧﺸﺎﻧﯽ www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. آزﻣﻮن در روز ﺟﻤﻌﻪ ﻣﻮرخ ۳/۶/۱۳۹۶ در ﺗﻬﺮان و ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ آﻣﺎر ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن، ﺣﺴﺐ ﻣﻮرد در ﻣﺮاﮐﺰ اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ ﺑﺮﮔﺰار ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ و ﻣﻼک ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺣﻮزه اﻣﺘﺤﺎﻧﯽ داوﻃﻠﺒﺎن ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ اﻗﺎﻣﺖ ﻓﻌﻠﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ در ﺗﻘﺎﺿﺎﻧﺎﻣﻪ درج ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﻧﻤﻮد. ﺳﺎﻋﺖ ﺷﺮوع و ﻣﺤﻞ ﺑﺮﮔﺰاری آزﻣﻮن ﺑﺮ روی ﮐﺎرت ﺷﺮﮐﺖ درآزﻣﻮن درج و ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﭘﺮﯾﻨﺖ ﮐﺎرت ﺑﻪ آﮔﺎﻫﯽ داوﻃﻠﺒﺎن ﺧﻮاﻫﺪ رﺳﯿﺪ. ﻻزم ﺑﻪ ذﮐﺮ اﺳﺖ ﺻﺪور ﮐﺎرت ﺷﺮﮐﺖ در آزﻣﻮن ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﺗﺎﯾﯿﺪ اﻃﻼﻋﺎت ارﺳﺎﻟﯽ از ﺳﻮی داوﻃﻠﺒﺎن ﻧﺒﻮده و ﻣﺪارک داوﻃﻠﺒﺎن ﭘﺲ از اﺟﺮای آزﻣﻮن ﺗﻮﺳﻂ دﺳﺘﮕﺎه اﺟﺮاﯾﯽ ﻣﺮﺑﻮط ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﻗﺮار ﺧﻮاﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ.

ﻧﺤﻮه اﻋﻼم ﻧﺘﯿﺠﻪ:

ﺑﺮاﺳﺎس دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﻧﺤﻮه ﺑﺮﮔﺰاری اﻣﺘﺤﺎن ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺑﺮای اﺳﺘﺨﺪام اﻓﺮاد در دﺳﺘﮕﺎﻫﻬﺎی اﺟﺮاﯾﯽ ﻣﻨﻀﻢ ﺑﻪ ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪ ﺷﻤﺎره ۹۷۵۷/۹۳/۲۰۰ مورخ ۱۹/۰۷/۱۳۹۳ و اصلاحیه آن شماره ۱۱۷۲۶۶۰ مورخ ۲۶/۰۲/۱۳۹۶ سازمان اداری و اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﮐﺸﻮر، ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺣﺪ ﻧﺼﺎب ﻋﻠﻤﯽ و ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﻌﺮﻓﯽ اﻓﺮاد ﺟﻬﺖ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﺑﻪ ﺷﺮح زﯾﺮ ﺻﻮرت ﻣﯽﭘﺬﯾﺮد:

اﻟﻒ) ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺣﺪﻧﺼﺎب ﻋﻠﻤﯽ:

ﺷﺮط ﻻزم (و ﻧﻪ ﮐﺎﻓﯽ) اﻧﺘﺨﺎب داوﻃﻠﺒﺎن اﺳﺘﺨﺪام ﺟﻬﺖ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﻪ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺮاﺣﻞ اﺳﺘﺨﺪام، ﮐﺴﺐ ﺣﺪﻧﺼﺎب ﻻزم در آزﻣﻮن ﮐﺘﺒﯽ در اﻣﺘﺤﺎن ﻣﺸﺘﺮک ﻓﺮاﮔﯿﺮ ﺑﻮده و ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻗﻮاﻋﺪ زﯾﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ:
– ﭘﺲ از ﺑﺮﮔﺰاری اﻣﺘﺤﺎن ﻣﺸﺘﺮک ﻓﺮاﮔﯿﺮ، ﻧﻤﺮات داوﻃﻠﺒﺎن ﺑﻪ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﺣﯿﻄﻪﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﺗﺨﺼﺼﯽ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ و ﺣﺪ ﻧﺼﺎب آزﻣﻮن، ﻣﻌﺎدل ﭘﻨﺠﺎه درﺻﺪ (۵۰ درﺻﺪ) ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﻧﻤﺮه ﻣﮑﺘﺴﺒﻪ در آن آزﻣﻮن ﺑﺎ ارزش وزﻧﯽ ﭼﻬﻞ درﺻﺪ (۴۰ درﺻﺪ) ﺑﺮای ﺣﯿﻄﻪ ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﺷﺼﺖ درﺻﺪ (۶۰ درﺻﺪ) ﺑﺮای ﺣﯿﻄﻪ ﺗﺨﺼﺼﯽ در ﻫﺮ ﺷﻐﻞ (ﺷﻐﻞ ﻣﺤﻞ) ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ و ﻣﺒﻨﺎی ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺮاﺣﻞ اﻧﺘﺨﺎب داوﻃﻠﺒﺎن ﻗﺮار ﻣﯽﮔﯿﺮد. در اﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ اﻣﺘﯿﺎزات و ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ذﮐﺮ ﺷﺪه در ﻣﺘﻦ آﮔﻬﯽ اﻋﻤﺎل ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.
– ﭘﺲ از ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺣﺪﻧﺼﺎب در ﻫﺮ آزﻣﻮن، داوﻃﻠﺒﺎن ﻓﺎﻗﺪ ﺣﺪﻧﺼﺎب، از ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺮاﺣﻞ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﺣﺬف و ﺻﺮﻓﺎً ﮐﺎرﻧﺎﻣﻪ آزﻣﻮن ﮐﺘﺒﯽ آﻧﻬﺎ از ﻃﺮﯾﻖ ﭘﺎﯾﮕﺎه اﻃﻼعرﺳﺎﻧﯽ ﺳﺎزﻣﺎن ﺳﻨﺠﺶ آﻣﻮزش ﮐﺸﻮر ﺟﻬﺖ اﻃﻼع ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.
ﺗﺬﮐﺮ: ﮐﺴﺐ ﺣﺪ ﻧﺼﺎب ﻧﻤﺮه ﻋﻠﻤﯽ ﻻزم در آزﻣﻮن ﻣﺸﺘﺮک ﻓﺮاﮔﯿﺮ ﻫﯿﭽﮕﻮﻧﻪ ﺣﻖ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ اﯾﺠﺎد ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ و ﺻﺮﻓﺎً ﺟﻬﺖ ﺑﺮرﺳﯽ و ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﺧﻮداﻇﻬﺎری داوﻃﻠﺒﺎن ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

ب) اﻧﺘﺨﺎب ﻟﯿﺴﺖ ﭼﻨﺪ ﺑﺮاﺑﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺟﻬﺖ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﺪارک از ﺑﯿﻦ دارﻧﺪﮔﺎن ﺣﺪﻧﺼﺎب ﻋﻠﻤﯽ:

اﻧﺘﺨﺎب اﻓﺮاد ﭼﻨﺪ ﺑﺮاﺑﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺟﻬﺖ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﺪارک ﺻﺮﻓﺎً از ﺑﯿﻦ دارﻧﺪﮔﺎن دارای ﺣﺪﻧﺼﺎب، ﺑﺮاﺳﺎس ﻧﻤﺮه ﮐﻞ آﻧﺎن ﺑﺎ وزن ﭼﻬﻞ درﺻﺪ (۴۰ درﺻﺪ) ﺑﺮای ﺣﯿﻄﻪ ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﺷﺼﺖ درﺻﺪ (۶۰ درﺻﺪ) ﺑﺮای ﺣﯿﻄﻪ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﻧﻤﺮات اﯾﻦ اﻓﺮاد و ﺑﺎ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ اﻣﺘﯿﺎزات و ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد ﭼﻨﺪ ﺑﺮاﺑﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮش در ﻫﺮ ﺷﻐﻞ ﺻﻮرت ﻣﯽﭘﺬﯾﺮد
ﺗﺬﮐﺮ: ﻧﻤﺮات اﻓﺮاد در ﮐﺎرﻧﺎﻣﻪ اوﻟﯿﻪ ﺻﺎدر ﺷﺪه از ﺳﻮی ﺳﺎزﻣﺎن ﺳﻨﺠﺶ آﻣﻮزش ﮐﺸﻮر، ﻗﻄﻌﯽ ﻧﺒﻮده و ﻧﻤﺮه اوﻟﯿﻪ آﻧﺎن را ﺻﺮﻓﺎً ﺑﺮ اﺳﺎس اﻃﻼﻋﺎت ﺧﻮداﻇﻬﺎری ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ و ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﻬﺎﯾﯽ، ﭘﺲ از اﺣﺘﺴﺎب ﺣﺪ ﻧﺼﺎبﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ و اﻧﻄﺒﺎق و اﻋﻤﺎل ﻣﺴﺘﻨﺪات ﮐﻠﯿﻪ اﻓﺮاد ﺑﺎ اﻣﺘﯿﺎزات و ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ اﻋﻼم ﺧﻮاﻫﺪ ﮔﺮدﯾﺪ.

ج) اﻧﺘﺨﺎب ﻟﯿﺴﺖ دو ﯾﺎ ﺳﻪ ﺑﺮاﺑﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺟﻬﺖ اﻧﺠﺎم ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ از ﺑﯿﻦ دارﻧﺪﮔﺎن ﺣﺪﻧﺼﺎب ﻋﻠﻤﯽ:

اﻧﺘﺨﺎب اﻓﺮاد «ﭼﻨﺪ ﺑﺮاﺑﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ» ﺟﻬﺖ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪﻫﺎی اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﺻﺮﻓﺎً از ﺑﯿﻦ دارﻧﺪﮔﺎن دارای ﺣﺪﻧﺼﺎب ﭼﻨﺪ ﺑﺮاﺑﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﮐﻪ ﻣﺪارک آﻧﻬﺎ ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ، ﺑﺮاﺳﺎس ﻧﻤﺮه ﮐﻞ آﻧﺎن ﺑﺎ وزن ﭼﻬﻞ درﺻﺪ (۴۰ درﺻﺪ) ﺑﺮای ﺣﯿﻄﻪ ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﺷﺼﺖ درﺻﺪ (۶۰ درﺻﺪ) ﺑﺮای ﺣﯿﻄﻪ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﻧﻤﺮات اﯾﻦ اﻓﺮاد و ﺑﺎ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ اﻣﺘﯿﺎزات و ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد دو ﯾﺎ ﺳﻪ ﺑﺮاﺑﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮش در ﻫﺮ ﺷﻐﻞ ﺻﻮرت ﻣﯽﭘﺬﯾﺮد.

د) ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﻪ ﮔﺰﯾﻨﺶ (اﻧﺘﺨﺎب ﯾﮏ ﺑﺮاﺑﺮ)

ﭘﺲ از ﺑﺮﮔﺰاری ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ، ﻣﻌﺮﻓﯽ اﻓﺮاد ﺑﻪ ﮔﺰﯾﻨﺶ ﺑﺮاﺳﺎس ﻣﺠﻤﻮع ﻧﻤﺮه ﮐﻞ ﻧﻬﺎﯾﯽ آﻧﺎن ﺑﺎ وزن ﻫﻔﺘﺎد درﺻﺪ (۷۰ درﺻﺪ) ﺑﺮای اﻣﺘﺤﺎن ﻣﺸﺘﺮک ﻓﺮاﮔﯿﺮ و ﺳﯽ درﺻﺪ (۳۰ درﺻﺪ) ﺑﺮای ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﺑﺎ درﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ اﻣﺘﯿﺎزات و ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد ﯾﮏ ﺑﺮاﺑﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮش (ﻧﻔﺮ اﺻﻠﯽ) ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻔﺮات اﺻﻠﯽ ﭘﺲ از ﻃﯽ ﻣﺮاﺣﻞ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ، ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎزﻣﺎن ﺳﻨﺠﺶ آﻣﻮزش ﮐﺸﻮر ﺻﻮرت ﺧﻮاﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ.
در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺑﺮﮔﺰاری ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ، اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻔﺮ اﺻﻠﯽ ﺻﺮﻓﺎً ﺑﺮاﺳﺎس ﻧﻤﺮه ﮐﻞ اوﻟﯿﻪ آﻧﺎن ﺑﺎ وزن ﭼﻬﻞ درﺻﺪ (۴۰ درﺻﺪ) ﺑﺮای ﺣﯿﻄﻪ ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﺷﺼﺖ درﺻﺪ (۶۰ درﺻﺪ) ﺑﺮای ﺣﯿﻄﻪ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﻧﻤﺮات اﯾﻦ اﻓﺮاد و ﺑﺎ درﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ اﻣﺘﯿﺎزات و ﺳﻬﻤﯿﻪﻫﺎی ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺑﺮاﺑﺮ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮش در ﻫﺮ ﺷﻐﻞ ﺻﻮرت ﻣﯽﭘﺬﯾﺮد.

ﺗﺬﮐﺮات ﻣﻬﻢ:

۱. ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﺣﺮاز ﻣﻬﺎرﺗﻬﺎی ﭘﺎﯾﻪ و ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻓﻨّﺎوری اﻃﻼﻋﺎت اﻓﺮاد واﺟﺪ ﺷﺮاﯾﻂ ﺟﻬﺖ اﺳﺘﺨﺪام در ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺗﺨﺼﺼﯽ، ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ و ﺑﺎﻻﺗﺮ (ﻣﻮﺿﻮع ﺗﺒﺼﺮه دو ﻣﺎده ۴۲ ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﮐﺸﻮری) ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎن ﻧﻬﺎﯾﯽ ﻣﻮﻇﻔﻨﺪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ ﯾﮏ ﻣﺎه ﭘﺲ از اﻋﻼم ﺗﺎﯾﯿﺪ گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارت‌های هفتگانه (ICDL) صادره از ﻣﺮاﮐﺰ و ﻣﺆﺳﺴﺎت ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎزﻣﺎن اداری و اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﮐﺸﻮر را اراﺋﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻓﺎﻗﺪ ﮔﻮاﻫﯿﻨﺎﻣﻪﻫﺎی ﻣﺬﮐﻮر ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ و ﯾﺎ ﺻﺪور ﮔﻮاﻫﯽ ﻧﺎﻣﻪ آﻧﺎن از ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﺷﺪه ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ، ﻣﻮﻇﻔﻨﺪ در ﯾﮑﯽ از ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه ﮐﻪ در ﺑﺨﺶ اﻋﺘﺒﺎر ﺳﻨﺠﯽ ﻣﻮﺳﺴﺎت آﻣﻮزﺷﯽ ﺑﺎ ﻋﻨﻮان ﻣﻮﺳﺴﺎت ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﺷﺪه در ﺳﺎﯾﺖ ﻣﺮﮐﺰ آﻣﻮزش ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ دوﻟﺘﯽ ﺑﺎ آدرس www.smtc.ac.ir ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ، ﭘﺲ از ﺷﺮﮐﺖ در آزﻣﻮن ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺳﻄﺢ، ﮔﻮاﻫﯿﻨﺎﻣﻪ ﻣﺬﮐﻮر را در زﻣﺎن ﻣﻘﺮر اراﯾﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
۲. دارﻧﺪﮔﺎن ﻣﺪارک ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﭘﺎﯾﯿﻦﺗﺮ از ﻣﻘﺎﻃﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ اﻋﻼم ﺷﺪه در ﺷﺮاﯾﻂ اﺣﺮاز ﻣﺸﺎﻏﻞ ﻣﺬﮐﻮر در آﮔﻬﯽ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺪارک ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻣﻌﺎدل ﺣﻖ ﺷﺮﮐﺖ در آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ را ﻧﺪارﻧﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ ﺻﺪور ﺣﮑﻢ ﮐﺎرﮔﺰﯾﻨﯽ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎن ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﻘﺎﻃﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻣﻨﺪرج در آﮔﻬﯽ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ و ﭘﺲ از اﺳﺘﺨﺪام، اﻋﻤﺎل ﻣﺪارک ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻗﻮاﻧﯿﻦ و ﻣﻘﺮرات ﻣﺮﺑﻮط ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
۳. ﻣﺪارک ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﯿﻼن داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ در ﺻﻮرت ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪن در آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ، ﺣﺪاﮐﺜﺮ ۲ ﻣﺎه ﭘﺲ از اﻋﻼم ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺑﻪ ﺗﺄﯾﯿﺪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺮﮐﺰی داﻧﺸﮕﺎه ﻣﺬﮐﻮر ﺑﺮﺳﺪ.
۴. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺪارک ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎن، ﭘﺲ از ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻧﻤﺮات داوﻃﻠﺒﺎن در آزﻣﻮن ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺗﻮﺳﻂ دﺳﺘﮕﺎه اﺳﺘﺨﺪام ﮐﻨﻨﺪه ﺑﺮرﺳﯽ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ، ﻟﺬا در ﺻﻮرﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﺪارک داوﻃﻠﺒﺎن (ﺑﻪ وﯾﮋه ﻣﺪارک اﯾﺜﺎرﮔﺮی، ﺑﻮﻣﯽ، ﺳﺎﺑﻘﻪ اﺷﺘﻐﺎل ﻏﯿﺮ رﺳﻤﯽ در دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ «برای محاسبه حداکثر سن»، معلولین عادی) ﻣﻐﺎﯾﺮ ﺑﺎ ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﻨﺪرج در اﯾﻦ آﮔﻬﯽ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻨﺪرج در ﺗﻘﺎﺿﺎﻧﺎﻣﻪ ﺛﺒﺖﻧﺎﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﯿﭽﮕﻮﻧﻪ ﺣﻘﯽ و اﻣﺘﯿﺎزی ﺑﺮای ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ اﯾﺠﺎد ﻧﻤﯽﺷﻮد و در ﻫﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪ از آزﻣﻮن، اﻋﻼم ﻧﺘﺎﯾﺞ اوﻟﯿﻪ، ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ و ﺣﺘﯽ درﺻﻮرت ﭘﺬﯾﺮش ﻧﻬﺎﯾﯽ، داوﻃﻠﺐ از ﺳﺎﯾﺮ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺟﺬب و اﺳﺘﺨﺪام ﺣﺬف ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ و ﺣﻖ ﻫﯿﭽﮕﻮﻧﻪ اﻋﺘﺮاﺿﯽ ﻧﺪارﻧﺪ.
۵. اﺳﺘﺨﺪام ﻧﻬﺎﯾﯽ داوﻃﻠﺒﺎن ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺷﻐﻞ ﺣﺮاﺳﺖ دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ، ﭘﺲ از آزﻣﻮن، ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ و ﻃﯽ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺮاﺣﻞ ﻣﻨﻮط ﺑﻪ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺳﺎزﻣﺎن ﺣﺮاﺳﺖ ﮐﻞ ﮐﺸﻮر ﻧﯿﺰ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
۶. ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﻧﺎﺷﯽ از ﻋﺪم رﻋﺎﯾﺖ دﻗﯿﻖ ﺿﻮاﺑﻂ و ﺷﺮاﯾﻂ اﻋﻼم ﺷﺪه در ﻣﺘﻦ آﮔﻬﯽ و ﯾﺎ اراﺋﻪ ﻣﺪارک ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻧﺎﻗﺺ در زﻣﺎن ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﺪارک، ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ و ﮔﺰﯾﻨﺶ ﺑﺮﻋﻬﺪه داوﻃﻠﺐ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد و در ﻫﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪ از ﻣﺮاﺣﻞ آزﻣﻮن، ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ و ﺟﺬب، ﻣﺤﺮز ﺷﻮد داوﻃﻠﺐ ﺑﻪ اﺷﺘﺒﺎه ﯾﺎ ﺑﻪ ﻋﻤﺪ اﻃﻼﻋﺎت ﺧﻼف واﻗﻊ داده و ﯾﺎ ﻓﺎﻗﺪ ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﻨﺪرج در آﮔﻬﯽ اﺳﺖ، از اﻧﺠﺎم ﻣﺮاﺣﻞ ﺑﻌﺪی ﻣﺤﺮوم ﮔﺮدﯾﺪه و در ﺻﻮرت ﺻﺪور ﺣﮑﻢ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ، ﺣﮑﻢ ﻣﺰﺑﻮر ﻟﻐﻮ و ﺑﻼاﺛﺮ ﻣﯽﺷﻮد.
۷. اﺳﺎﻣﯽ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎن ﭘﺲ از ﺗﺄﯾﯿﺪ ﻣﺮاﺟﻊ ذﯾﺼﻼح از ﻃﺮﯾﻖ درﮔﺎه دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎ و ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎی ﻣﺮﺑﻮط و ﭘﺎﯾﮕﺎه اﻃﻼع رﺳﺎﻧﯽ ﺳﺎزﻣﺎن ﺳﻨﺠﺶ آﻣﻮزش ﮐﺸﻮر ﺑﻪ ﻧﺸﺎﻧﯽ www.sanjesh.org ﺑﻪ اﻃﻼع داوﻃﻠﺒﺎن ﺧﻮاﻫﺪ رﺳﯿﺪ.

فهرست شغل محل های سازمانهای چهارمین آزمون استخدامی فراگیر

نام سازمان مشاهده صفحه و شرایط اختصاصی این سازمان صفحات دفترچه برای داوطلبان سهمیه آزاد و ۵ درصد ایثارگران و ۳ درصد معلولین صفحات دفترچه برای داوطلبان ایثارگران سهمیه ۲۵ درصد وزارت آموزش و پرورش مشاهده صفحه صفحه ۹۸ تا ۱۸۲ صفحه ۲۲۱ تا ۲۷۲ بانک صنعت و معدن مشاهده صفحه صفحه ۴۵ تا ۵۰ صفحه ۲۰۰ تا ۲۰۲ سازمان دامپزشکی کشور مشاهده صفحه صفحه ۸۵ تا ۹۴ صفحه ۲۱۵ تا ۲۱۹ سازمان پزشکی قانونی کشور مشاهده صفحه ۷۹ تا ۸۲ صفحه ۲۱۴ سازمان حسابرسی مشاهده صفحه صفحه ۸۴ تا ۸۵ صفحه ۲۱۵ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشاهده صفحه صفحه ۶۱ تا ۶۲ صفحه ۲۰۵ سازمان بنادر و دریانوردی مشاهده صفحه صفحه ۶۶ تا ۷۶ صفحه ۲۰۸ تا ۲۱۳ بانک مسکن مشاهده صفحه صفحه ۵۰ تا ۶۱ صفحه ۲۰۲ تا ۲۰۴ بانک سپه مشاهده صفحه صفحه ۳۶ تا ۴۵ صفحه ۱۹۶ تا ۲۰۰ سازمان ثبت اسناد و املاک مشاهده صفحه صفحه ۸۲ تا ۸۴ – وزارت امور خارجه مشاهده صفحه صفحه ۱۸۳ تا ۱۸۸ – سازمان اداری و استخدامی کشور مشاهده صفحه صفحه ۶۳ تا ۶۴ صفحه ۲۰۶ ۱۱ دستگاه اجرایی استان البرز مشاهده صفحه صفحه ۲۷ تا ۳۵

صفحه ۷۷ تا ۷۹

صفحه ۹۵ صفحه ۱۹۲ تا ۱۹۵

صفحه ۲۱۳ سازمان ملی بهره وری ایران مشاهده صفحه صفحه ۹۴ تا ۹۶ – وزارت امور اقتصادی و دارایی مشاهده صفحه صفحه ۱۸۲ تا ۱۸۳ صفحه ۲۷۳ موسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق مشاهده صفحه صفحه ۹۵ تا ۹۷ صفحه ۲۱۹ تا ۲۲۰

سازمان سنجش آموزش کشور

مشاهده صفحه صفحه ۱۸۹ صفحه ۲۷۳

سازمان انتقال خون

مشاهده صفحه صفحه ۶۴ تا ۶۶ صفحه ۲۰۷ تا ۲۰۸

برای دانلود فایل راهنمای ثبت نام و شرایط اینجا کلیک نمایید

آرشیو آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits