دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه سیب زمینی در مایکروویو
16
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طرز تهیه سیب زمینی در مایکروویو - چگونه سیب زمینی را با مایکروویو بپزیم

در اینجا طرز تهیه سیب زمینی در مایکروویو را بصورت ساده برای شما آماده کرده ایم.

نیازی نیست برای پختن یک سیب زمینی، یک ساعت یا بیشتر صبر کنید. می توانید با کمک مایکروویو سیب زمینی را به همان آسانی و نرمی و خوشمزگی که در یک فر معمولی پخته می شود، بپزید.

راز این کار این است که نوع مناسبی از سیب زمینی را انتخاب کنید و به شکل درستی آنرا آماده کنید. در مدتی که باید برای گرم شدن فر تا دمای 350 درجه صبر کنید، می توانید به سرعت چهار سیب زمینی بپزید، روی آن را با هر چیزی که دوست دارید تزئین کنید و در نهایت برای خانواده تان سرو کنید.

سیب زمینی در مایکروویو

سیب زمینی هایی را انتخاب کنید که نشاسته ی زیادی داشته باشند. هر چه نشاسته ی سیب زمینی بیشتر باشد باعث می شود بعد از پخت نرم تر باشد. دقت کنید که سیب زمینی هایی که انتخاب می کنید، هم اندازه باشند. این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که باعث می شود همه ی آن ها به طور مساوی بپزند و همزمان آماده شوند. اگر سیب زمینی ها هم اندازه نباشند، سیب زمینی های کوچک بیش از حد می پزند و سیب زمینی های بزرگ تر کامل نمی پزند.

سیب زمینی ها را کامل بشویید و برای اینکه مطمئن شوید حتماً تمیز شده اند، می توانید یک برس مخصوص شستشو روی سطح آن بکشید. سپس آن ها را زیر آب نگه دارید تا هر چیزی که روی سطحشان باقی مانده کاملاً شسته شود.

طرز تهیه سیب زمینی در مایکروویو


برش کوچکی به عمق 2/5 و به عرض 4/5 سانتی متر در سیب زمینی ها ایجاد کنید و این قسمت را از آن ها جدا کنید. این کار باعث می شود که بخار سیب زمینی به طور کامل آزاد شود و نرم و پف کرده شود.

طرز تهیه سیب زمینی در مایکروویو

اگر دوست دارید سیب زمینی هایتان ترد شوند، کمی روغن روی سطحشان بمالید. در غیر این صورت نیازی به اجرای این مرحله نیست.

سیب زمینی ها را درون یک ظرف در دار که مخصوص استفاده در مایکروویو باشد قرار دهید. حالت پخت کامل مایکروویو را برای مدت 10 الی 15 دقیقه انتخاب کنید. البته مدت زمان لازم برای پخت، به توان مایکروویو تان (بر حسب وات) بستگی دارد. بعد از 10 دقیقه با چنگال بررسی کنید که سیب زمینی ها پخته باشند.

یک شکاف بزرگ طولی روی سطح سیب زمینی ها ایجاد کنید. درون آن ها با چنگال حفره ایجاد کنید.

طرز تهیه سیب زمینی در مایکروویو

حالا سطح آن را با هر چیزی که دوست دارید تزئین کنید. مثلاً کره، خامه ی ترش، پیازچه و یا فلفل قرمز. اگر روی آن پنیر پیتزا می ریزید، برای مدت یک دقیقه مجدداً درون مایکروویو قرار دهید تا پنیر سطحش کمی آب شود.

نوش جان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (16 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits