دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش تهیه یک کیک نرم و خوشمزه
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آموزش تهیه یک کیک نرم و خوشمزه-کیک نرم و خوشمزه-کیک- پختن کیک- نکته هایی برای پختن کیک- کیک نرم- نکته هایی برای پختن کیک نرم- اصول پختن کیک

آموزش تهیه یک کیک نرم و خوشمزه، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

آموزش تهیه یک کیک نرم و خوشمزه

آموزش تهیه یک کیک نرم و خوشمزه

_ به زمان پخت توجه کنید. پخت بیش از زمان تعیین شده باعث خشک شدن کیک می شود. بهتر است ۱۰ دقیقه قبل از به پایان رسیدن زمان پخت، کیک بررسی شود.

_ دمای فر را با دماسنج مخصوص فر مطابقت دهید. معمولاً دمای فر با آن چه نشان می دهد متفاوت است. پخت بیش از حد می تواند منجر به خشک شدن کیک شود.

_ ماست، ماست چکیده یا شیر بریده را با مقداری از شیر جایگزین کنید زیرا ماده اسیدی در آن گلوتن موجود در مایه کیک را نرم تر می کند. چربی زیاد در این مواد به کیک نرمی می دهد. با جایگزین کردن این مواد کیک مرطوب تر و نرم تر خواهد شد. برای تهیه شیر بریده، در یک لیوان شیر، یک قاشق غذاخوری سرکه یا آبلیمو بریزید.

_ برای کیک پخته شده ای که خشک است، چه باید کرد؟ مقدار یک پیمانه شکر را با ۲ پیمانه آب مخلوط کنید، روی کیک چند سوراخ ایجاد کنید و آب را روی کیک بپاشید. پس از جذب شدن این مایع دوباره روی کیک مقدار دیگری از این آب بپاشید.

_ قرار دادن کیک داغ در فریزر به مدت ۳۰ دقیقه باعث نرمی و مرطوب شدن کیک می شود.

▪ بازکردن در فر باعث افت دمای داخل فر می شود و محکم به هم زدن در فر قبل از پخته شدن کیک باعث فروریختن، سنگین شدن و خام ماندن وسط کیک می شود.
▪ جا به جا کردن کیک در فر مانعی ندارد.


▪ پس از کمی خنک شدن، با استفاده از چاقو کناره های کیک را آزاد کنید و روی سینی سیمی قرار دهید. ماندن کیک در قالب باعث خمیر شدن آن می شود.


▪ ظرف کیک را کمی چرب و سپس با کمی آرد آغشته کنید. به هنگام تهیه کیک شکلاتی می توان به جای آرد از پودر کاکائو استفاده کرد. برای این که کیک راحت تر از قالب دربیاید به جای آرد، می توان شکر نیز استفاده کرد.


▪ قبل از قرار دادن کیک در فر باید آن را از قبل گرم کرده باشید. قرار دادن کیک در فری که سرد باشد باعث خشک شدن و نتیجه نامطلوب می شود.


▪ از ظروفی استفاده کنید که اندازه های آن در دستور پخت آمده است.
▪ قالب ها را تا نیمه پر کنید تا جا برای پف کردن باشد. قبل از قرار دادن در فر، قالب را کمی تکان دهید تا مواد یک دست پخته شود.
▪ از قالب های فلزی براق که حرارت را از خود دور می کند استفاده کنید تا لایه طلایی روی کیک ایجاد شود.


▪ سینی کیک را در وسط فر قرار دهید.
▪ کیک را طبق زمان و درجه ذکر شده بپزید. اما در صورت استفاده از ظرف پیرکس دما را ۲۵ درجه کاهش دهید.
▪ قالب ها را خیلی کنار هم قرار ندهید.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (13 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits