دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پاستا چرخی و پنیر مخصوص گیاهخواران
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پاستا چرخی و پنیر مخصوص گیاهخواران-پاستا- گیاهخواران

پاستا چرخی و پنیر مخصوص گیاهخواران، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

پاستا چرخی و پنیر مخصوص گیاهخواران

پاستا چرخی و پنیر مخصوص گیاهخواران

مواد لازم:

پاستا چرخی 450 گرم
شیر 3 پیمانه
کره 3 قاشق سوپ خوری
آرد 3 قاشق سوپ خوری
خردل دیجون 1 قاشق چای خوری
پنیر چدار رنده شده 280 گرم
پنیر چدار رنده شده 4 قاشق چای خوری


نکاتی در رابطه با تهیۀ پاستا چرخی با پنیر:

به جای خردل دیجون می توانید از خردل زرد استفاده کنید.

طرز تهیه:

1- یک قابلمه بزرگ آب را روی شعله بگذارید تا به جوش بیاید. به آن نمک اضافه کنید. پاستا را به آن بیفزایید و کمی آن را بپزید. به خوبی آن را آبکش نمایید و به یک کاسۀ بزرگ منتقل کنید.

2- شیر را روی شعلۀ متوسط گرم کنید تا داغ شود. کره را داخل ماهیتابه ای روی شعلۀ متوسط بگذارید تا آب شود. وقتی کره شروع به کف کردن کرد، آرد را اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید 1 دقیقه بپزد. سپس به آرامی شیر را اضافه کنید و هم بزنید. حدود 5 دقیقه بپزد تا مخلوط پف کند و کمی سفت شود.

3- ماهیتابه را از روی شعله بردارید. یک قاشق چایخوری نمک، کمی فلفل سیاه، فلفل کاین، خردل، و پنیر را اضافه کنید، هم بزنید تا آب شوند.

4- سس پنیر را روی پاستا بریزید و هم بزنید و بلافاصله سرو کنید.

پاستا شما را لاغر می کند!

ماکارونی بر خلاف تصور نادرست گذشته که آن را یک غذای چاق کننده می پنداشتند امروزه در تمام دنیا به عنوان یک گزینه سلامتی شناخته می شود. بهترین ماکارونی از سمولینای گندم دوروم بدست می آید.

سمولینا حاصل آسیابانی گندم سختی به نام دوروم (جنس Triticum و گونه Durum) و تنها ماده شناخته شده به عنوان ترکیب اصلی و مناسب محصولات خمیری در دنیا است . گندم دوروم از نظرویژگیهای تغذیه ای از سایر گونه های گندم برتر است .

به عنوان مثال از میزان پروتئین بالاتر ، محتوای طبیعی رنگدانه بتاکاروتن که آنتی اکسیدانتی ضد سرطان است و میزان بیشتر برخی املاح و ویتامینها برخوردار است . رنگ سمولینا زرد کهربایی است که دلیل اصلی این رنگ منحصر به فرد در ماکارونی تهیه شده از سمولیناست .


پاستا غذایی شادی آور و ضد افسردگی

پاستا به دلیل استفاده از غلات و پنیر موجب ترشح سروتونین در بدن شده و شادی ٱور است.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits