دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نوشیدنی زنجبیل و نعنا تابستانی
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نوشیدنی زنجبیل و نعنا-طرز تهیه نوشیدنی زنجبیل و نعنا-تهیه نوشیدنی زنجبیل و نعنا-نوشیدنی زنجبیل و نعنا تابستانی

نوشیدنی زنجبیل و نعنا تابستانی، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

نوشیدنی زنجبیل و نعنا تابستانی

نوشیدنی زنجبیل و نعنا تابستانی


آماده سازی: 15 دقیقه
مدت انتظار: 30 دقیقه
مجموعاً: 45 دقیقه

مواد اولیه :
برای 4 نفر
آب گازدار 2 تا 3 پیمانه
شربت لیمو یک پیمانه
نعنا 4 برگ
آب لیموترش ¼پیمانه
شکر نصف پیمانه
زنجبیل کوچک یک عدد
آب یک پیمانه


رای تهیه شربت زنجبیل، در غذاساز آب و زنجبیل را با یکدیگر مخلوط کنید. آنها را هم بزنید تا زنجبیل‌ها ریز شوند. سپس آنها را در یک قابلمه بریزید. شکر را اضافه کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا بجوشند.

سپس حرارت را کم کنید و 10 دقیقه به حالت نیم‌جوش بگذارید بماند تا آب به اندازه یک پیمانه کاهش بیابد. سپس آنها را کنار بگذارید تا خنک شوند. حدود 30 دقیقه کفایت می‌کند.¼ پیمانه از شربت زنجبیل را درون لیوان‌های بزرگ بریزید و یک قاشق غذاخوری آب لیموترش بریزید و یک عدد برگ نعنا داخل آن بیندازید و سرو کنید.


خواص درمانی زنجبیل

زنجبیل اصالتاً یك گیاه چینی و هندی است و در این كشورها در طول بیشتر از 4000 سال در پخت و پز غذا مصرف شده است.از آنجا كه مردم علاقه وافری به طعم تند و بوی معطر آن داشته اند و نوعی خاصیت گرمایی داشته و برای درمان درد معده مؤثر بوده است،كاشفان و جهانگردان در سرتاسر نقاط گرمسیری آن را كشت داده اند.ریشه این گیاه در درمان سرگیجه،تعریق،تهوع و استفراغ ناشی از بیماریهای حركتی یا دریازدگی مؤثر واقع میشود.این گیاه همچنین گلودرد،سردردها،پاره ای از انواع دردهای قاعدگی و آرتریت وتب و درد ناشی از انواع سرماخوردگیها و آنفلونزا را درمان می كند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits