دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش تهیه یخ در بهشت آلبالو
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آموزش تهیه یخ در بهشت آلبالو-یخ در بهشت آلبالو-تهیه یخ در بهشت آلبالو

آموزش تهیه یخ در بهشت آلبالو، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

آموزش تهیه یخ در بهشت آلبالو

آموزش تهیه یخ در بهشت آلبالو

مواد اولیه :


آلبالو یک کیلو
شکر 200 گرم
آب لیمو ترش تازه 2 قاشق غذاخوری
وانیل قاشق چایخوری1/8


برای مقابله با گرمازدگی و عطش سیری‌ناپذیر تابستون هیچی بهتر از آلبالو نیست. می‌تونید با یه دستور ساده، همیشه تو فریزر یخ در بهشت آلبالویی داشته باشید و صدای رضایت‌بخش “آخیـــــش” مهمونای گرمازده‌تون رو بشنوید.


الان آلبالوی تازه تو بازار فت و فراوونه. یه مقدار آلبالو بخرید، بشورید و هسته‌هاش رو جدا کنید. موقع هسته‌گیری اگه تیکه‌های میوه له بشه ایرادی نداره، پس لازم نیست وسواس به خرج بدید.


شکر، آلبالو و آب‌لیموترش را در ظرفی روی حرارت متوسط قرار دهید تا مواد بجوشد و شکر کاملاً حل شود. آن‌گاه حرارت را کم کنید تا 3- 2 دقیقه به آرامی‌بجوشد (اجازه دهید مواد خنک شود). مواد را از صافی رد کرده و سپس در ظرف فلزی (کم عمق) بریزید و به مدت 4- 3 ساعت در فریزر قرار دهید تا مواد یخ بزند.

وقتی که مواد کاملاً یخ بست از فریزر خارج کرده و با هم مخلوط کنید و مجدداً در فریزر قرار دهید تا دوباره یخ بزند؛ سپس هنگام سرو با قاشق از مواد بتراشید، درون گیلاس‌ها را پر کنید، با برگ نعنای تازه‌ تزیین کنید.

خواص آلبالو :

آلبالو میوه‌ای که برای بیماران قلبی و روماتیسمی فوق‌العاده مفید است و زیبایی و طراوت خانم‌ها را تضمین می‌کند.کشت آلبالو در کشورهایی که تولیدکننده آلبالو هستند روز به روز رو به توسعه است. ایتالیا و آمریکا جزو اولین کشورهای تولیدکننده آلبالو هستند و بیش از ۲۰۰ هزار تن هر ساله میوه آلبالو دارند، بعد از ایتالیا در اروپا کشور آلمان است که محصول سالانه آن به ۱۵۰ هزار تن می‌رسد.


درخت آلبالو اصلا در ایران بوده است و از ایران به کشورهای دیگر رفته و کشت شده است. منطقه‌ای که در قدیم درختان آلبالوی فراوان داشته در منطقه وسیعی از آناتولی ترکیه تا دریای خزر بوده است.


در حال حاضر در مناطق مختلف ایران درخت آلبالو و میوه آن وجود دارد و بعضی سال‌ها محصول فراوانی دارد که از آن به عنوان میوه استفاده می‌شود یا آن را خشک می‌کنند و یا از آن شربت و مربا و یا آلبالوپلو و یا خورش آلبالو درست می‌کنند.


ارزش غذایی آلبالو زیاد نیست و صد گرم آلبالو فقط ۷۰ کالری دارد. آلبالو دارای ویتامین آ، ب و ث است.املاح معدنی آلبالو عبارت است از آهن، کلسیم، فسفر، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی، منگنز و کوبالت.


قند آلبالو از نوع لولوز است و برای اشخاصی که دیابت دارند جذب آن آسان است.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (10 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits