دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش تهیه شامی کباب رودباری
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روش تهیه شامی کباب رودباری-شامی کباب-مواد لازم شامی کباب-غذای محلی-روش تهیه شامی کباب-درست کردن شامی کباب-تهیه شامی کباب-غذای رودباری

روش تهیه شامی کباب رودباری

روش تهیه شامی کباب رودباری

مواد لازم:

گوشت چرخی: 200-250 گرم
پیاز رنده شده: 1 عدد
نمک و فلفل: به اندازه لازم


سبزی معطر (ترخون، مرزه، گشنیز و ریحان سبز و بنفش) خرد شده: 1/2 فنجان
من از سبزی خشک استفاده کردم چون از همش دارم توی خونه


روغن: به میزان لازم
گوجه رنده شده: 2عدد
رب‌گوجه: 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری با بو من ریختم

طرز تهیه شامی رودباری :

ابتدا گوشت چرخ شده را با پیاز‌های رنده شده مخلوط و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و بعد سبزی‌های معطر را به مواد فوق بیفزایید و خوب ورز دهید و بگذارید چند ساعتی در یخچال بماند

تا عطر سبزی‌ها در گوشت نفوذ کند و خوش طعم‌تر شود.خود رودباریها از سیبزی پلنگ مشت میریزن ولی ما نداریم این سبزیها جایگزینش میشه.

حالا به اندازه دلخواه از مواد شامی را بردارید و در دست آن را پهن کنید. مقداری روغن در تابه بریزید و شامی‌ها را در آن سرخ کنید و کنار بگذارید.

گوجه‌های رنده شده را همراه رب‌گوجه در مقداری روغن تفت دهید کمی نمک و زردچوبه را هم اضافه کنید و بگذارید روی حرارت ملایم بجوشد و غلیظ شود. سپس شامی‌ها را درون این سس بگذارید و حرارت را کم کنید. در ظرف را بگذارید تا کم‌کم بپزد.

در انتهای کار 3 قاشق روغن زیتون را به مواد اضافه کنید تا دو دقیقه هم با روغن زیتون بجوشد و بعد آن را از روی حرارت بردارید. چون روغن زیتون نباید زیاد حرارت ببیند. این شامی لذیذ را می‌توانید همراه کته‌ای که از قبل آماده کرده‌اید یا با نان میل کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (5 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

زیبا | ۹ سال پیش
خیلی خوشمزه است
0
0

hits