دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش تهیه دلمه فلفل و بادمجان
33
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آموزش تهیه دلمه فلفل و بادمجان -تهیه دلمه فلفل و بادمجان -طرز تهیه دلمه فلفل و بادمجان -روش تهیه دلمه فلفل و بادمجان

آموزش تهیه دلمه فلفل و بادمجان ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

آموزش تهیه دلمه فلفل و بادمجان

آموزش تهیه دلمه فلفل و بادمجان

مواد لازم برای 5 نفر :


فلفل دلمه ای رنگی: 3 عدد
بادمجان دلمه ای: 2 عدد
برنج: 1/5 پیمانه پلوپز
لپه: نصف پیمانه پلوپز
گوشت چرخ كرده : 150 گرم
سبزی دلمه (شامل تره، جعفری، گشنیز، شوید، نعناع، ترخون و مرزه که اگه دوتای آخر تازه ش نبود از خشک شده اش استفاده کنید : 2 پيمانه
پیاز داغ 3 الي 4 قاشق غذاخوري .
نمک و فلفل و زردچوبه و رب به میزان لازم


1- بادمجان ها را از قسمت کلاهک آن با برش زاویه دار چاقو جدا میکنیم. داخل بادمجان را به کمک یک قاشق کوچک کاملا خالی میکنیم طوری که فقط نیم سانت از دیواره بادمجان باقی بماند. کلاهک فلفل ها را هم جدا میکنیم و دانه هاي آنرا خارج ميكنيم .


2- گوشت چرخ كرده را به همراه پياز داغي كه از قبل آماده كرديم تفت مي دهيم . درب ماهيتابه را میگذاریم تا گوشت كاملا بپزد بعد درب آنرا برمیداریم و اجازه میدهیم آب گوشت کاملا تبخیر شود و آن را کمی سرخ میکنیم.


در انتهای پخت، 2 قاشق رب و نمک و فلفل و زرد چوبه را هم اضافه ميكنيم و از روی حرارت بر میداریم. 3- در حین پخت گوشت، برنج و لپه را هم آماده میکنیم. 2 لیتر آب را جوش می آوریم و برنج را به همراه نمک به آن اضافه میکنیم و حدود 5 دقيقه زمان میدهیم تا برنج کمی نرم شود. بعد آن را آبکش میکنیم . دوستان عزيزم ميتوانيد از برنجي كه از وعده قبل اضافه آمده هم استفاده كنيد .

لپه را هم در مقداری آب به مدت نیم ساعت می پزیم تا نرم شود اما له نشود. بعد که پخت با هم مخلوط میکنیم.4- سبزی دلمه خرد شده را در تابه بدون روغن تفت میدهیم تا آب آن گرفته شود.


5- برنج و لپه و گوشت و سبزی را کاملا مخلوط کرده و درون بادمجان و فلفل دلمه ای را پر میکنیم. عزيزان اگر مايل بوديد ميتوانيد دو عدد گوجه فرنگي درشت را كه داخلش را كمي خالي كرديد از مواد دلمه پر كنيد و در 30 دقيقه آخر پخت روي دلمه هاي بادمجان چيده تا بپزد .

نكته



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.3 از 5 (33 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits