دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه پنکیک صبحانه مرحله به مرحله

طرز تهیه ی پنکیک با طعمی عالی

طرز تهیه پنکیک صبحانه مرحله به مرحله
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دستور پخت پنکیک خونگی؛ صبحانه خوشمزه‌ای که نمی‌شود از کنارش به راحتی گذشت.برای شناخت پنکیک و مراحل تهیه ی آن با دلگرم همراه شوید.

دستور پخت پنکیک ساده و خوشمزه

هرچند دستورهای متفاوت و خلاقانه تری هم برای تهیه پنکیک هست، مثل پن کیک نوتلا، پن کیک ردولوت، پن کیک خرما و عسل یا پن کیک سیب و دارچین، اما همین پنکیک ساده را هم میتوان با مواد مختلفی مثل کره، خامه، عسل، شیره، مربا، سس شکلات و میوه های مختلف تزیین و سرو کرد. خلاصه این که برای تنوع ایجاد کردن دست شما کاملاً باز است. برای همین هم پن کیک از غذاهای محبوب بچه هاست که میتوانید آن را به شکل های بامزه برایشان تزیین کنید.

مواد لازم برای تهیه ی پنکیک

  • آرد سفید : ۱ پیمانه
  • تخم مرغ : ۱ عدد
  • شیر : ۱ پیمانه
  • کره : ۵۰ گرم
  • بکینگ پودر : ۱ و ½ قاشق چایخوری
  • شکر : ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک : ¼ قاشق چایخوری
  • روغن مایع : به میزان کافی

دستور پخت و طرز تهیه پنکیک

  1. ابتدا یک کاسه بزرگ و جا دار انتخاب می کنیم و آرد را به همراه نمک ، شکر و بکینگ پودر درون کاسه می ریزیم. مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا کاملا با هم مخلوط شوند. کره را در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا ذوب شود.
  2. در مرحله بعد در یک ظرف دیگر تخم مرغ را می شکنیم و با چنگال می زنیم تا بافتش از هم جدا شود. پس از اینکار شیر را به همراه کره ذوب شده به تخم مرغ اضافه می کنیم و خوب مواد را با همزن می زنیم تا یکدست شوند.
  3. در این مرحله مخلوط شیر ، تخم مرغ و کره را به کاسه آرد سفید اضافه می کنیم. در این مرحله باید مواد را در حدی مخلوط کنیم که یکدست شوند و نیاز به همزن زدن خیلی زیاد نیست ، زیرا مخلوط کردن بیش از حد مواد باعث می شود پن کیک ها در پایان کار سفت شوند.
  4. در مرحله بعدی باید پن کیک ها را سرخ کنیم. برای این منظور اگر تابه کوچک مخصوص پن کیک دارید از آن استفاده کنید و اگر تابه مخصوص در دسترس نیست از تابه بزرگ استفاده کنید. تابه را روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.
  5. سپس کمی روغن در آن اسپری می کنیم . حالا مقداری ( یک هشتم کل مایه ) از مایه پن کیک را داخل تابه می ریزیم که خود به خود پخش می شود و مانند یک دایره شکل می گیرد. تقریبا حدود ۲ دقیقه زمان می برد که یک طرف پن کیک سرخ شود.
  6. سپس پن کیک را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی رنگ شود. به همین ترتیب تمام پن کیک ها را آماده می کنیم. بهتر است پن کیک ها را سریعا سرو کنید تا سرد نشوند. در پایان روی پن کیک ها را با مواد دلخواه ( مربا ، شیره ، عسل و … ) تزیین و نوش جان می کنیم.

نکاتی برای تهیه ی پن کیک های یک اندازه

برای اینکه پن کیک های شما همه یک اندازه و یک شکل باشند می توانید از تابه های کوچک مخصوص پن کیک استفاده کنید. با استفاده از این تابه ها پن کیک های شما کاملا دایره شکل و یک اندازه می شوند و ظاهر زیباتری خواهند داشت.

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits