دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 طرز تهیه شیرینی پفکی بادامی در خانه

آموزش طرز تهیه شیرینی پفک بادامی ساده و خوشمزه

طرز تهیه شیرینی پفکی بادامی در خانه
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرز تهیه شیرینی پفک بادامی : شیرینی پفک بادامی یک شیرینی خوشگل، خوشمزه که به راحتی می توانید در خانه درست کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پفک بادامی

تخم مرغ۵ عدد
پودر قند ۲۰۰ گرم
پودر بادام۲۰۰ گرم
وانیل نصف قاشق چایخوری
کاغذ روغنی۲ برگ
پودر پسته۲ قاشق سوپخوری
آرد۱۲۵ گرم

شیرینی پفکی بادامی و آموزش تهیه آن

طرز تهیه شیرینی پفک بادامی

  1. تخم مرغ ها ها را بشکنید، سفیده آن را از زرده جدا کرده و داخل یک کاسه بریزید سپس به وسیله یک همزن برقی، آنقدر سفیده را هم بزنید تا کاملا سفت شده و پف کند.
  2. پودر قند و وانیل را به سفیده اضافه کرده و به وسیله یک قاشق هم بزنید سپس آرد را کم کم به مواد اضافه کنید، بعد از کمی هم زدن پودر بادام را نیز به آرامی اضافه کرده و هم بزنید.
  3. به وسیله کاغذ روغنی سینی فر را پوشانده و مواد را با قیف یا به صورت گلوله ای روی سینی بچینید و با پودر پسته تزیین کنید.
  4. فر را با درجه حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد از یک ربع قبل آماده کنید. شیرینی ها را به مدت ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. دقت کنید که در فر کمی باز باشد تا شیرینی ها تغییر رنگ ندهند. بعد از بیرون آوردن از فر پس از آن که کمی خنک شد آن ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرفی مناسب بچینید.
  5. دقت کنید اگر مواد اضافه آمد، داخل فریزر قرار دهید تا آب نیندازد، پس از آماده شدن فر مواد را بیرون آورده، هم بزنید و داخل فر قرار دهید.

شیرینی پفکی بادامی و آموزش تهیه آن

نکته مهم :در این شیرینی اینه که کاملا خشک بشه ولی تغییر رنگ نده برای این منظور حتما بعد از این مدت اگه دیدید بازم شیرینی خشک نشده میتونید فر رو خاموش کنید و درش رو باز کنید و بگذارید سینی همچنان داخل فر بمونه تا شیرینی خشک و خنک بشه.

میتونید به جای پودر بادام از پودر نارگیل هم استفاده کنید. در این صورت اندازه شیرینی ها رو کمی بزرگتر بردارید، به اندازه یک گردو.با این شکل میشه پفک نارگیلی درست کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits