دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 طرز تهیه باسلوق به روش متفاوت و نکاتی مهم در تهیه آن

طرز تهیه باسلوق ( ویژه نوروز ) ، وای چقدر خوشمزه !

طرز تهیه باسلوق به روش متفاوت و نکاتی مهم در تهیه آن
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باسلوق لقمه ای: طرز تهیه باسلوق با دو روش متفاوت و نکاتی مهم در تهیه آن-طرز تهیه باسلوق ( ویژه نوروز ) ، وای چقدر خوشمزه !

باسلوق لقمه ای

مواد لازم برای تهیه باسلوق

  1. نشاسته 1 لیوان
  2. شکر 2 لیوان
  3. گلاب نصف لیوان
  4. پودر ژلاتین 2 قاشق چایخوری
  5. آب 3 لیوان
  6. وانیل 1/4 قاشق چایخوری
  7. پودر نارگیل و مغز گردو به مقدار لازم

باسلوق

طرز تهیه باسلوق

  1. نشاسته را داخل کاسه ای بریزید و به آن 1 لیوان آب سرد اضافه کنید و 15 دقیقه بگذارید بماند سپس هم بزنید تا نشاسته حل شود ، 2 لیوان دیگر آب و شکر را به نشاسته اضافه کنید.
  2. محلول نشاسته را درون قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا شفاف شود سپس حرارت را کم کنید و ژلاتین ( پودر ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و کمی آب روی آن بپاشید و روی بخار آب قرار دهید تا حالت اسفنجی پیدا کند ) ، وانیل و گلاب را اضافه نمایید
  3. داخل سینی یا ظرفی گود پودر نارگیل را به قطر 5 سانتیمتر پخش کنید ، به کمک ابزار داخل پودر نارگیل حفره هایی ایجاد کنید و در انتهای هر حفره تکه ای مغز گردو قرار دهید.
  4. با مخلوط نشاسته که روی حرارت کم قرار دارد این حفره ها را پر کنید و در انتها نیز روی آن را با پودر نارگیل بپوشانید و اجازه دهید خوب سرد شود ، پس از سرد شدن تک تک خارج کنید و سرو نماید.

باسلوق

نکته ها : میتوانید بجای مغز گردو از پسته ، بادام ، کنجد و … نیز استفاده کنید ؛ دقت کنید که نشاسته باید گرم باشد چون نشاسته سرد شده فرم دلخواه را نخواهد داد ، برای کشدار شدن باسلوق به جای گلاب از 200 گرم گلوکز مایع استفاده کنید.

در صورتی که نمیخواهید به این شکل باسلوق را آماده کنید میتوانید کف ظرف مقداری پودر نارگیل بریزید سپس نشاسته را روی آن پخش کنید و روی ان با فاصله مغز گردو بچینید و مجدد مقداری پودر نارگیل روی نشاسته بپاشید و پس از سرد شدن به شکل لوزی یا مربع برش بزنید.

نکات طلایی در تهیه باسلوق ژله ای

۱. اگر تمایل دارید باسلوق ژله ای شبیه به باسلوق هایی که در مغازه ها وجود دارند شود می توانید ۳ قاشق پودر ژلاتین به مخلوط پودر ژله و آب جوش اضافه کنید.
۲. برای زیباتر شدن ظاهر باسلوق بهتر است پودر ژله با رنگ تیره تری را انتخاب نمایید.
۳. اگر می خواهید باسلوق رنگی تر شود می توانید به پودر ژله چند قطره خوراکی همرنگ با پودر ژله اضافه کنید.
۴. در صورت تمایل می توانید باسلوق را طی چند مرحله در ظرف مورد نظر خود بریزید و در هر مرحله بین هر لایه پودر نارگیل و یا مغز دلخواه خود را بریزید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits