دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه کیک شکلاتی سیاه خانگی و خوش طعم
10
زمان مطالعه: 6 دقیقه
طرز تهیه کیک سیاه،آسان و خوشمزه:کیک شکلاتی سیاه یکی از انواع کیک هایی است که شما می توانید آن را برای جشن تولد خود و یا هر کدام از اعضای خانوادتان تهیه کنید.

طرز تهیه کیک سیاه،آسان و خوشمزه

کیک شکلاتی سیاه یکی از انواع کیک هایی است که شما می توانید آن را برای جشن تولد خود و یا هر کدام از اعضای خانوادتان تهیه کنید. در ادامه از دلگرم مطلب طرز تهیه کیک سیاه را به همراه طرز تهیه کیک اسفنجی در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

طرز تهیه کیک سیاه

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی سیاه

  1. آرد قنادی یک پیمانه و سه چهارم پیمانه
  2. پودر کاکائو سه چهارم پیمانه سر پر
  3. تخم مرغ دو عدد
  4. شکر دو پیمانه
  5. شیر یک پیمانه
  6. نسکافه یک پیمانه
  7. روغن مایع مخصوص پخت و پز نصف پیمانه
  8. بکینگ پودر دو قاشق چایخوری
  9. جوش شیرین یک قاشق چایخوری
  10. وانیل شکری نصف قاشق چایخوری
  11. نمک یک پنسه

مواد لازم سس شکلاتی

  1. هات چاکلت یک بسته
  2. نسکافه یک بسته
  3. سس شکلاتی آماده دو قاشق غذاخوری
  4. فر رو با دمای متوسط (175 تا 180) درجه روشن کنید و اجازه بدید داغ بشه.

قالب مورد نظرتون رو چرب کنید و آرد بریزید.برای چرب کردن میتونید از روغن مایع یا اسپری روغن استفاده کنید و بهتر از همه کره هست برایپرب کردن قالب.من نیازی به ریختن آرد نمیبینم و معمولا کیکهام راحت در میاد. بازم بستگی داره چطوری دوست داشته باشید و بتونید خوب از قالب در بیارید. قالب من بیست و دو سانتی بود. میتونید از دو قالب هجده سانتی استفاده کنید. یا کوچکتر. مثلا سه قالب پانزده سانتی. یا کلا در یک قالب بیست تا بیست و پنج سانتی بریزید. پف کیک خیلی زیاد نیست. تقریبا دو برابر. پس حتما باید هر قالبی که انتخاب میکنید نصف قالب خالی باشه.مواد رو قبل از استفاده در محیط قرار بدید تا دمای محیط رو بگیره. مثلا تخم مرغ از سردی بیفته. ولی در کل من خیلی رعایت نمیکنم این موضوع رو و حتی آردم رو از فریزر در میارم و مستقیم استفاده میکنم و خدارو شکر مشکلی هم تا حالا نداشتم با این موضوع.1

آرد + پودر کاکائو + بکینگ پودر + جوش شیرین رو با هم خوب مخلوط کنید و یک پنسه نمک بهش اضافه کنید ، حالا سه بار الک کنید و تمام ناخالصی هارو بگیرید. باید کامل مواد مخلوط بشه.این الک کردن برای ایجاد حفره های هوایی در بین مواد خشک هست و این باعث یک دست شدن و پف بهتر کیک میشه. پس حتما الک کنید.تخم مرغ + وانیل + شکر رو با دور متوسط هم زن خوب بزنید تا کرم رنگ و کشدار بشه .برای درست کردن نسکافه یک لیوان آب ولرم بردارید و یک بسته نسکافه در اون حل کنید و بعد به اندازه یک پیمانه از مواد بردارید.

اگه بخوایید تلخی کیک بیشتر بشه میتونید از دوبسته نسکافه استفاده کنید و در یک و نیم پیمانه آب حل کنید. و در نهایت ما یک پیمانه از این محلول نیاز داریم. و این محلول باید ولرم باشه. داغ باشه کیک خراب میشه.شیر رو هم اندازه بزنید و کنار قرار بدید. و روغن.وقتی تخم مرغ و وانیل و شکر مخلوط شد روغن و شیر رو اضافه کنید.چون مایعات این کیک زیاد هست موقع هم زدن با هم زن ممکنه بیرون بپاچه پس مواظب باشید . میتونید هم با هم زن دستی این مخلوط کردن رو انجام بدید.

حالا نسکافه رو هم اضافه کنید. دیگه احتمالا همزن جواب گو نیست و مواد خیلی شل هستند و ممکنه بیرون بریزه. پس مواظب باشید. ببین چند بار اخطار دادم! باز نزنید کل آشپزخونه رو منفجر کنید !!!!!!و در نهایت مواد خشک و آردی رو کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست بشه. حالا مواد رو در قالب چرب شده بریزید و داخل فر در طبقه ی وسط قرار بدید.زمان پخت به دمای فر و اندازه قالب شما بستگی داره ولی چیزی بین چهل دقیقه تا یک ساعت زمان میبره. ولی حتما در سی دقیقه پخت اگه حس کردید کیک پخته یک بار چک کنید.

کلا بوی شکلات و کیک قبل از پخت کامل میاد و خودش یک راهنمایی هست.مواظب باشید کیک شکلاتی خیلی زود میسوزه پس حتما چک کنید و اجازه ندید کیک بسوزه. خصوصا این کیک که آرد کمی داره و مایعاتش زیاده خیلی زود میسوزه اگه دیر بهش برسید.بعد از پخت کیک اون رو از فر خارج کنید و اجازه بدید یک ساعت بمونه و خنک بشه. بعد در خود قالب اگه تونستید برش بزنید. اگه نه در بیارید و برش بزنید. میتونید برش هم ندید. ما برای این برش میزنیم که سس به خورد کیک بره.

یک بسته نسکافه (اگه دوست دارید کیک طعم نسکافه بده) و یک بسته هات چاکلت (اگه دوست دارید کیک طعمش شکلاتی باشه دو بسته رو هم از هات چاکلت استفاده کنید و نسکافه نریزید) رو به یک لیوان آب جوش حل کنید. اگه حس کردید این طعم برای شما تلخ خواهد بود میتونید از یک بسته فقط استفاده کنید و یا دو قاشق شکر هم بریزید. و یک تا دو قاشق سس شکلاتی آماده (هرشیز) رو به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست بشه. و وقتی این مایع از حرارت افتاد و داغیش کم شد روی کیک سرد شده بریزید.

کیک سیاه

میزان دقیق که مورد نیاز هست دست خودتونه. اول چند قاشق بریزید و وقتی جذب کیک شد و حس کردید باز نیاز داره کم کم بریزید و اجازه بدید به خورد کیک بره. من کلا نصف پیمانه از سس رو روی کیک میریزم. توجه کنید اگه کیک داغ باشه و سس رو بریزید خمیر میشه. حتما باید کیک خنک باشه. بعد از یکی دو بار درست کردن دستتون میاد که چقدر باید مایع داخل کیک بریزید.روی کیک سلفون بکشید و داخل یخچال قرار بدید تا چند ساعت بمونه و مواد مزه ی هم رو بگیرند .

یک پنسه معادل مقدار موادی هست که بین دو انگشت شصت و اشاره جا میشه. خیلی کم.نمیشه به جای جوش شیرین از بکینگ پودر استفاده کنید. نمیشه!! ای کسانی که تصور میکنید بکینگ پودر خیلی خوب و جوش شیرین برای سلامتی مضر بوده و سعی دارید به جای جوش شیرین همه جا از بکینگ پودر استفاده کنید! بدانید و آگاه باشید که بکینگ پودر هم حاوی مقدار زیادی جوش شیرین بوده و به این ترتیب فرق زیادی انجام نشده است.پس نمیشه عوض کنید با هم. جوش شیرین باعث میشه کیک بلک و سیاه بشه و پفش دوست داشتنی تر بشه.این کیک بدون سس هم عالیه.و طعم بی نظیری داره . پس حتما امتحانش کنید.

منبع:آکا،آگا

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (10 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مهدی | ۳ سال پیش
چکار کنیم رنگ کیک کاکائویی قهوه ای روشن بشه
0
1

hits