دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش درست کردن شیرینی نارگیلی خوشمزه
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روش درست کردن شیرینی نارگیلی خوشمزه:مواد لازم و روش تهیه شیرینی نارگیلی برای عید امسال (1396)

مواد لازم و روش تهیه شیرینی نارگیلی برای عید امسال (1396)

مواد لازم

  • آب لیمو 1 ق غ
  • پودر نارگیل 155 گرم
  • روغن مایع 125 گرم
  • سفیده تخم مرغ 170 گرم
  • شکر سابیده 310 گرم
  • وانیل 1 ق

 طرز تهیه شیرینی نارگیلی نرم و خوشمزه با دستور پخت آسان

ابزار مورد نیاز


1 فر
2 قیف

 طرز تهیه شیرینی نارگیلی نرم و خوشمزه با دستور پخت آسان

طرز تهیه شیرینی نارگیلی :

بعد از تهیه مواد مورد نیاز اقدام به تهیه شیرینی می کنیم. برای شروع سفیده تخم مرغ ها را که جدا نموده ایم با همزن برقی آنقدر می زنیم تا پف کند و یکدست شود. فقط توجه داشته باشید که در حین جدا نمودن زرده و سفیده، تحت هیچ شرایطی حتی کمی زرده نیز با سفیده مخلوط نگردد. در صورت مخلوط شدن به نتیجه مطلوبی دست نمی یابید.

سپس پودر شکر را کم کم اضافه نموده و هم می زنیم تا کشدار شود، بعد آرد گندم را اضافه نموده و مجددا هم می زنیم تا یکدست شود.در این مرحله وانیل و پودر نارگیل را اضافه نموده و به صورتی دستی هم می زنیم تا مواد اولیه شیرینی نارگیلی ما آماده شود.

در صورتی که قیف مخصوص را در دسترس ندارید، دو عدد پلاستیک فریزر را داخل هم قرار داده و مواد شیرینی را درون آن ریخته و نوکش را با قیچی برش بزنید و از ان به عنوان قیف استفاده کنید. البته می توانید با روشی ساده تر و مشابه با شیرینی کشمشی که قبلا مطرح نمودیم، مواد شیرینی را با قاشق و به صورت یکدست بریزید.

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و سپس کمی هم با روغن چرب نموده و مایه شیرینی را با فاصله روی آن بریزید.سینی را در طبقه بالای فر که از نیم ساعت قبل با درجه حرارت متوسط حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ گرم نموده اید قرار دهید، و بعد از حدود ده یا دوازده دقیقه که بوی شیرینی ها درآمد و رنگ آنها نیز طلایی شد اجازه دهید شیرینی ها ۵ دقیقه دیگر ه مبا حرارت کم در فر بماند سپس خارج نموده و بعد از سرد شدن از کاغذ جدا نمایید.شیرینی نارگیلی ما آماده است، می توانید این شیرینی خوشمزه را تهیه نموده و با استفاده از آن در کنار شیرینی نخودچی ، گردویی و دیگر شیرینی های خانگی مخصوص عید از مهمان ها به بهترین شکل پذیرایی نمایید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی نرم و خوشمزه با دستور پخت آسان

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits