دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش تهیه بیسکوییت دارچین و فندق
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آموزش تهیه بیسکوییت دارچین و فندق -بیسکوییت دارچین و فندق -تهیه بیسکوییت دارچین و فندق-روش تهیه بیسکوییت دارچین و فندق -طرز تهیه بیسکوییت دارچین و فندق -

آموزش تهیه بیسکوییت دارچین و فندق، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

آموزش تهیه بیسکوییت دارچین و فندق

آموزش تهیه بیسکوییت دارچین و فندق

مواد لازم:

با این دستور پخت می توانید 30 عدد بیسکوییت درست کنید.

سه چهارم فنجان کره یک قاشق چایخوری دارچین

یک فنجان شکر سفید سه چهارم قاشق چایخوری بیکینگ پودر

2 عدد تخم مرغ نصف قاشق چایخوری نمک

یک و نیم قاشق چایخوری وانیل یک فنجان فندق

دو و نیم فنجان آرد

زمان آماده سازی: 25 دقیقه

زمان پخت: 40 دقیقه

طرز تهیه:

1.ابتدا فر را روشن کرده و حرارت آن را روی 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. سینی شیرینی پزی را چرب کنید یا کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید.

2.در یک کاسه متوسط، کره و شکر را با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا سبک شده و پف کند. تخم مرغ و وانیل را به آنها اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. آرد، دارچین، بیکینگ پودر و نمک را در ظرف جداگانه ای الک کرده و سپس به مواد قبلی اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکنواختی به دست آید.

فندق ها را داخل خمیر ریخته و خمیر را به دو تکه مساوی با طول تقریبا 30 سانت فرم دهید. هر دو تکه خمیر را روی سینی شیرینی پزی قرار داده و آنها را به آرامی داخل سینی پهن کنید طوری که ضخامت خمیر پهن شده حدود 1.2 سانتی متر باشد.

3.سینی را داخل فر قرار داده و به مدت 30 دقیقه در فر از قبل گرم شده بپزید تا وقتی لبه های شیرینی به رنگ طلایی درآید و قسمت مرکزی شیرینی پخته شده باشد. در این حالت سنی را از فر بیرون آورده و بگذارید خنک شود. زمانی که شیرینی به اندازه کافی خنک شد می توانید با استفاده از یک چاقوی مناسب آن را به قطعات مورب برش بزنید. سپس قطعات برش زده بیسکوییت را مجددا روی سینی فر برگردانید.

4.به مدت 10 دقیقه دیگر هم این بیسکوییت های برش خورده را در فر بگذارید تا مجددا بپزند. پس از سپری شدن این زمان فر را خاموش کرده و بگذارید تا بیسکوییت ها کاملا خنک شوند. این بیسکوییت ها را در ظرفی کاملا دربسته و در دمای اتاق نگهداری کنید.

خواص دارچین

ارچین، به جز درمان اختلال های گوارشی، خاصیت آرامش بخشی دارد. دارچین قند و کلسترول خون را کنترل می کند و از آن برای درمان سوء هاضمه، درد و نفخ معده و اسهال استفاده می شود.

متخصصان به این نتیجه رسیده اند که دارچین علاوه بر آن که دیابت را کنترل می کند، بر کلسترول خوب و LDL هم اثر می گذارد. افرادی که آلرژی دارند نباید از مصرف دارچین در غذاهای خود پرهیز کنند زیرا موجب تشدید آلرژی نمی شود.

اثرهای مضر مصرف زیاد دارچین، عبارت است از، التهاب یا ورم کردن پوست، زخم ها و ترک های گوشه دهان و سوزش معده. دارچین، از لخته شدن خون جلوگیری می کند اما زیادی آن در خون باعث بروز مشکل های خونی و گردش خون می شود به ویژه اگر با داروهایی مانند آسپرین که باعث رقیق شدن خون می شود مصرف شود مشکل را ۲ برابر می کند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits