دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش تهیه کیک شکلاتی روکش دار
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روش تهیه کیک شکلاتی روکش دار-تهیه کیک شکلاتی روکش دار-طرز تهیه کیک شکلاتی روکش دار

روش تهیه کیک شکلاتی روکش دار ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

روش تهیه کیک شکلاتی روکش دار

روش تهیه کیک شکلاتی روکش دار

موادلازم:


آرد 130g
شکر 150g
تخم مرغ 6عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری
پودر کاکایو 20g الک شده
آب جوش یک استکان
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری


طرزتهیه :


اول زرده و سفیده رو از هم جدا میکنیم. زرده ها رو بابا دور کند همزن میزنیم و بعد شکر رو به اون اضافه میکنیم باز هم میزنیم. آب جوش رو اضافه میکنیم و سریع هم میزنیم. اونقدر هم میزنیم تا زرده پوک و کشدار شه.


آرد، پودر کاکایو، بکینگ پودر و وانیل رو با هم 3بار الک میکنیم و کنار میذاریم. بعد از تمیز کردن سر همزن) باید خشک و تمیز باشه( سفیده ها رو میزنیم تا جایی که پف کنه و آثار همزن روی اون باقی بمونه و وقتی ظرفو برمیگردونیم از ظرف نریزه.


سپس زرده و شکر زده شده رابه آرامی به سفیده ها اضافه میکنیم و فقط در حد مخلوط شدن به آرامی و در جهت زدن سفیده ها هم میزنیم تا پف سفیده نخوابد سپس مواد الک شده را به آرامی اضافه میکنیم و در همان جهت قبل به آرامی هم میزنیم تا خوب مخلوط شوند.


کف ظرف مورد نظر را کاغذ روغنی میگذاریم و مواد را داخل قالب میریزیم. با حرارت 175 درجه سانتیگراد و زمان 40 تا 45 دقیقه در فر قرار میدهیم.


برای رویه کیک از گاناش استفاده کردم،یک پیمانه خامه رو روی حرارت گذاشتم در حدی داغ بشه که دورش حباب ایجاد بشه بعد این مقدار خامه رو روی نصف پیمانه شکلات ریختم،حدود 5دقيقه ميذاريم تا شکلات خودش آب شه،بعد با لیسه هم میزنیم،اگر بازم مقداری از شکلات سفت بود می تونید از مایکروفر کمک بگيريد.

منبع: دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits