دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش تهیه رولت گوشت با خمیر یوفکا
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روش تهیه رولت گوشت با خمیر یوفکا-آموزش روش تهیه رولت گوشت با خمیر یوفکا-رولت گوشت با خمیر یوفکا-تهیه رولت گوشت با خمیر یوفکا

رولت گوشت با خمیر یوفکا را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

رولت گوشت با خمیر یوفکا

رولت گوشت با خمیر یوفکا

مواد اولیه : برای 4 نفر


پیاز 1 عدد (نگینی خرد شده)
ماست 1 ق غ
خمیر یوفکا 1 بسته
تخم مرغ 1 عدد
نمک به میزان لازم
رب گوجه فرنگی 1 ق غ
قارچ 3 عدد (اسلایس شده متوسط)
ذرت 2 ق غ (پخته)
فلفل دلمه اى 1عدد (نگینی خرد شده)
گوشت چرخ کرده 300 گرم
کنجد به مقدار لازم

رولت گوشت با خمیر یوفکا



در ابتدا مواد داخل رولت را تهیه می کنیم. روغن کمی اندازه 1 قاشق و نیم در تابه میریزیم و پیازها را تا جایی تفت می دهیم که نیمه طلایی بشوند.

سپس گوشت را اضافه کرده و کامل تفت می دهیم. مواد را در کناری از تابه جم, می کنیم. فللفل دلمه ای نگینی را اضافه کرده و کمی تفت داده سپس قارچ های ورقه ای شده را اضافه میکنیم با کمی ابلیمو تفت می دهیم.

در نهایت رب گوجه و نمک فلفل و ذرت را اضافه می کنیم. آب مواد باید کاملا کشیده شده باشد. در حرارت بالا تمام این مراحل را طی کنید.

رولت گوشت با خمیر یوفکا

آماده سازی خمیر رولت:


اگر خمیر یوفکا آماده خریده اید، آن را داخل یخچال قرار داده تا از حالت انجماد خارج شده و ورقه های آن به نرمی از همجدا شده باشد.


حال یک عدد تخم مرغ را در کاسه ای می شکانیم. زرده آن را جدا کرده و در کاسه دیگر قرار می دهیم. زرده را با یک قاشق زعفران دم کشیده هم میزنیم و کناری می گذاریم.


سفیده را با یک قاشق غذاخوری روغن مایع و یک قاشق غذاخوری ماست، با هم زن دستی مخلوط می کنیم.در یک سینی بزرگ، یک لایه از خمیر را پهن کرده و روی آنرا با قلم، ازمواد سفیده و روغن می مالیم.


لایه بعدی خمیر یوفکا را روی آن پهن کرده و سفیدهوروغن را با قلم می مالیم.

رولت گوشت با خمیر یوفکا


حالا از مواد میانی رولت که خنک شده اند، دو انگشت پایین تر می ریزیم و به رول کردن آن می پردازیم. روی رولت ها را با مخلوط زرده و زغفران مخلوط کرده و روی آن کنجد می پاشیم.


از آنجا که خمیر یوفکا نازک است معمولا 2 الی 4 لایه از آن را برای پیچیدن مواد استفاده می کنیم. اگر در این میان خمیر شما شکست سعی کنید با مواد روغن و سفیده آن را به لایه پایینی بچسبانید.



حال در سینی فر کاغذ روغنی پهن کرده و رولت ها را می چینیم. رولت ها را در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد تا زمانی که روی رولت ها طلایی شود قرار دهید.(تقریبا 20 دقیقه)
نوش جان

منبع: مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits