دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماکارانی سبز با گوشت
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مواد لازم : ماكاروني سبز 600 گرم گوشت چرخ كرده 500 گرم آب گوجه فرنگي 2 فنجان جعفري ساطوري شده قدري پنير گروير 100 گرم پياز داغ عسلي 4 قاشق سوپخوري كره 50 گرم نمك قدري ...

Imageمواد لازم :

ماكاروني سبز 600 گرم

گوشت چرخ كرده 500 گرم

آب گوجه فرنگي 2 فنجان

جعفري ساطوري شده قدري

پنير گروير 100 گرم

پياز داغ عسلي 4 قاشق سوپخوري

كره 50 گرم

نمك قدري

فلفل قدري

طرز تهيه :

ماکاروني سبز کمي پهنتر از معمول است و همچنين مطابق اسمش سبز رنگ است . ظرف نسبتا بزرگي را پر از آب ميکنيم و براي هر بسته ماکاروني 2 قاشق نمک در آب ميريزيم و بعد از جوش آمدن آب ماکاروني سبز را در آن ميريزيم و يک دو قاشق روغن در آن ميريزيم و ميگذاريم بجوشد تا مغز ماکاروني کاملا نرم شود و زياد له نشود ماکاروني را در آبکش ميريزيم و مقداري آب نيم گرم بروي آن ميدهيم تا ليزي و شوري آن گرفته شود .

در صورتيکه بخواهيم اسپاگتي يا ماکاروني را قبلا آماده کنيم ، بعد از طبخ و ريختن آن در صافي آنرا در ظرف آب سرد ميريزيم در اين صورت اگر يکي دو روز هم بماند عيبي نخواهد کرد . پياز سرخ شده را در ظرفي مي ريزيم و روي آتش مي گذاريم ، گوشت چرخ شده را با پياز مخلوط ميکنيم و گوشت را کمي سرخ ميکنيم آب گوجه فرنگي يا رب گوجه فرنگي را در يک ليوان آب حل ميکنيم و داخل گوشت مي ريزيم و کمي نمک و فلفل مي زنيم و ميگذاريم آهسته بجوشد و آب کمي تبخير شود .

ماکاروني را در ظرفي مي ريزيم و روي آتش مي گذاريم و کره را روي ماکاروني مي گذاريم تا کره آب شود و بلا فاصله از روي آتش بر مي داريم ، ممکن است يک طرف ديس را ماکاروني بريزيم و طرف ديگر گوشت و کمي جعفري خرد شده روي گوشت بپاشيم و يا گوشت را جداگانه و ماکاروني را جدا در ظرف ديگري قرار دهيم . نطور کلي با انواع ماکاروني يا اسپاگتي مي توان پنير مصرف کرد ، در اينصورت بهتر است مقدار پنير رنده شده سر ميز ببريم

بجای گوشت چرخ کرده ممکن است از قيمه پخته شده آماده شده استفاده کرد . اگر مطابق با مقدار مواد اوليه مصرف کنيد غذا فوق براي 6 نفر مي باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits