دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش تهیه پای پاستا در منزل
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
روش تهیه پای پاستا در منزل-روش تهیه پای پاستا-پای پاستا-روش تهیه پای پاستا در خانه

تهیه پای پاستا را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

روش تهیه پای پاستا

روش تهیه پای پاستا

مواد اولیه : برای 5 نفر


روغن زیتون به میزان لازم
فلفل دلمه ای 4عدد (ریز شده)
فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری
گوشت چرخ کرده نیم کیلو
سیر 3حبه
نمک 1قاشق چایخوری
گوجه فرنگی 800گرم
پنیر 3فنجان (2فنجان موزارلا و 1فنجان پارمزان یا هر دو پیتزا)
ماکارونی 450گرم (لوله ای کوتاه)
زعفران 4قاشق سوپخوری (آبکرده و غلیظ)

روش تهیه پای پاستا


طرز تهیه:

در ابتدای کار فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.گوشت چرخکرده را به خوبی ورز دهید.داخل تابه مقداری روغن ریخته و گوشت را به آن اضافه کنید و تا حد ممکن تفت دهید تا برشته شود.


سیر را رنده زده و به گوشت اضافه کنید و همه ادویه ها و زعفران آب کرده را نیز به آن اضافه کنید.شعله را بسیار ملایم کرده و اجازه دهید گوشت کمی بپزد.
گوجه فرنگی ها را داخل آبجوش ریخته و پوست آنها را جدا کنید و بعد مدتی آبکش کنید تا کاملا خشک شوند.آنها را داخل مخلوط کن ریخته و به خوبی میکس کنید.


در تابه ای جداگانه مقداری روغن ریخته و گوجه ها را اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا رنگ آنها کمی برگردد.گوشت را به گوجه اضافه کرده و شعله را مدتی زیاد کنید تا آب گوجه کشیده شود.سپس شعله را ملایم کنید و اجازه دهید گوجه بپزد.فلفل دلمه ای را نیز جداگانه سرخ کرده و به مواد اضافه کنید.

روش تهیه پای پاستا


ماکارونی را با توجه به دستور روی جلد بپزید و ابکش کنید.پنیر پارمزان را ریز رنده کرده و پاستاهای آبکش شده و خشک شده را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید تا همه پنیر ها جذب پاستا شود.

قالب کمربندی مناسبی را انتخاب کرده و به خوبی آن را چرب کنید و پاستا ها را داخل آن بچینید(به صورت ایستاده).سس گوجه ای آماده شده را کمی خنک کنید و بعد آن را روی پاستا بریزید و با دست به خوبی فشار دهید تا یکنواخت و صاف شود.



15دقیقه پاستا را داخل فر داغ شده قرار داده و بعد آن را خارج کنید و پنیر موزارلا یا پیتزا را به آن اضافه کرده و 15دقیقه دیگر پاستا را بپزید.بعد از آماده شدن صبر کنید تا پاستا سرد شود و بعد آن را از قالب خارج کرده و برای سرو آماده کنید.

روش تهیه پای پاستا


نکات:


1)در صورت تمایل در این دستور از گوشت بوقلمون استفاده کنید.
2)میتوانید داخل پاستاها را با پنیر پیتزا و سس گوجه پر کنید.
3)این پاستا باید در قالب کمربندی طبخ شود اگر قالب ندارید داخل ظرف تفلون مناسب فویل انداخته و بعد پاستا را بپزید

روش تهیه پای پاستا

پاستا چیست؟

پاستایک ماده غذایی با ارزش، به دلیل ماهیت کربوهیدراتی مي باشد كه در صورت در نظر گیری هرم انرژی، در پایه آن قرار می گیرد كه این امر نشان دهنده سهم بالای آن در تأمین انرژی مورد نیاز روزانه است .

پاستابه دلیل برخورداری از کربوهیدراتهای پیچیده نسبت به بسیاری از محصولات دیگر غلات مانند نان و برنج برتری دارد و با دارا بودن اندیس گلایسمی پایین تر نسبت به این مواد با تأثیر تدریجی بر افزایش قند خون موجب بالا رفتن

ناگهانی آن نمی شود و علاوه بر تأخیر در احساس گرسنگی ، سوخت عضله ها را برای مدت طولانی تر تأمین می نماید . پاستابر خلاف تصور نادرست گذشته که آن را یک غذای چاق کننده می پنداشتند امروزه در تمام دنیا به عنوان یک گزینه سلامتی شناخته می شود .

ارزش غذايي در هر 100گرم ماكاروني


پروتئين: 12 - 10 گرم

انرژي: 350 كيلو كالري

كربوهيدرات: 74 گرم

چربي: 1/4گرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits