دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تهیه کیک تولد پیتزا
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تهیه کیک تولد پیتزا-روش تهیه کیک تولد پیتزا-طرز تهیه کیک تولد پیتزا-آموزش تهیه کیک تولد پیتزا

تهیه کیک تولد پیتزا ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

تهیه کیک تولد پیتزا

تهیه کیک تولد پیتزا

آماده سازی: 30 دقیقه
مدت انتظار: 30 دقیقه
مجموعاً: 1 ساعت

این کیک از 5 لایه پیتزا با ترکیب مواد مختلف درست شده که دورش هم یک لایه خمیر نان فرانسوی پیچیده شده.برای این کیک پیتزا باید از خمیر پیتزای پخته شده که سس گوجه و پنیر روش مالیده شده استفاده کرد.
مواد لایه های مختلف به قرار زیر است:

لایه 1: مرغ پخته و کالباس سرخ شده و پنیر پیتزا
کف ظرف پیتزا رو چرب می کنیم. خمیر پخته شده رو روش میذاریم کمیی سس گوجه و پنیر بعد تکه های مرغ پخته دوباره مقداری پنیر و کالباس سرخ شده.یک لایه خمیر پیتزای پخته شده رو روی مواد قبلی میگذاریم و سس و پنیر

مواد لایه 2: کالباس خورد شده وآناناس تکه شده و پنیر

لایه 3 روی خمیر سس و پنیر زده گه روی لایه های قبلی میگذاریم شامل سبزیجات مثل قارچ و فلفل و پیاز و زیتون و فلفل دلمه ای قرمز
یک لایه خمیر پیتزای پخته شده رو روی مواد قبلی میگذاریم و سس و پنیر

مواد لایه 4: گوشت چرخ کرده سرخ شده و پپرونی سرخ شده و فلفل دلمه ای خوردشده و قارچ و پیتزا

لایه آخر پنیر و پپرونی روی خمیر پخته شده سس زده

دور تا دور لایه های روی هم چیده شده پیتزا رو با یک خمیر آماده مثل خمیر نان باگت می پوشونیم

می تونیم کیک پیتزا رو داخل قالب کمربندی بگذاریم یا یک ظرف گود و 25 تا 30 دقیقه در دمای 425 فارنهایت در فر بپزیم.برش های مثلثی می زنیم و سرو می کنیم

خطرات پیتزا :

1 - كالباس و سوئیس متهم ردیف اول اختلال در گوارش: تركیبات موجود در سوسیس و كالباس اعم از روغن، ادویه و موادی كه علاوه بر گوشت و مرغ به سوسیس و كالباس اضافه می شوند، همگی روی عملكرد دستگاه گوارش تاثیر منفی می گذارند. ابتلا به سرطان : سوسیس و كالباس حاوی مواد افزودنی و نگه دارنده هستند. این تركیب ها باعث ایجاد رادیكال های آزاد در بدن می شوند و زمینه ساز ابتلا به سرطان هستند. افزایش وزن : این دو خوراكی چربی بالایی دارند. به همین دلیل مصرف آنها باعث اضافه وزن می شود. زمینه بروز حساسیت : ادویه و مواد نگهدارنده موجود در این خوراكی ها زمینه ساز ابتلا به حساسیت غذایی است.

2 - خمیر؛ دشمن سلیاكی ها سلیاك : اولین مسئله، آرد گندمی است كه خمیر را با آن تهیه می كنند. این آرد به دلیل اینكه حاوی «گلوتن» است، برای افراد مبتلا به سلیاك مثل سم است. بنابراین باید از پیتزا چشم بپوشند. اما غیر از این گروه اصلی، افراد دیگری هم هستند كه باید به دلیل وجود همین خمیر، پیتزا را با احتیاط بخورند. ریفلاكس : به دلیل مخمر موجود در خمیر پیتزا ممكن است افراد دچار افزایش اسید معده و ریفلاكس شوند. افرادی هم كه مبتلا به مشكلات گوارشی هستند باید در مصرف پیتزا احتیاط كنند. حساسیت به شیر : اگر در پخت خمیر پیتزا به جای آب از شیر استفاده كرده باشند، افراد مبتلا به حساسیت به لبنیات یا عدم تحمل لاكتوز نباید آن را مصرف كنند.

3 - دشمن فشاری ها حساس به لبنیات : ممكن است بدن افراد مبتلا به فشارخون به پیتزا واكنش نشان دهد. عدم تحمل لاكتوز : اگرچه منبع اصلی لاكتوز شیر است، نه پنیر اما پنیر هم حاوی این نوع قند است. بهتر است افراد مبتلا به عدم تحمل لاكتوز پیتزای بدون پنیر نوش جان كنند. فشارخون بالا : پنیر شور است. بنابراین خوردن پنیر در افراد مبتلا به فشارخون بالا باید محدود شود. دیر هضم ها : بعضی افراد دچار مشكل تاخیر در هضم مواد غذایی هستند. این افراد به سختی پنیر پیتزا را هضم می كنند. بنابراین بهتر است پیتزای بدون پنیر بخورند.

4 - قارچ؛ دشمن حساسیتی ها حساسیت به قارچ : افراد مبتلا به این مشكل با خوردن قارچ دچار واكنش های حساسیتی می شوند. بنابراین اگر به قارچ حساسیت دارید، حواس تان باشد. اسید اوریك بالا : اگرچه قارچ منبع پروتئینی خوبی است اما مصرف آن به میزان زیاد برای افرادی كه اسید اوریك بالا دارند، توصیه نمی شود. بنابراین پیتزای قارچ سفارش ندهید.

5 - فلفل؛ دشمن پوست و معده زخم معده : افراد مبتلا به زخم معده،‌ ورم معده، ریفلاكس و هر نوع مشكل گوارشی ای مانند آن باید پیتزایی مصرف كنند كه فلفل ندارد. چون باعث تحریك معده و افزایش مشكل شان می شود. حساسیت به فلفل : بعضی افراد به فلفل (از هر نوعی كه باشد) حساسیت دارند. بنابراین نباید فلفل مصرف كنند. به این دلیل كه كهیر و دیگر عوارض حساسیت زا در انتظارشان خواهد بود.

6 - پیاز؛ دشمن معده و ریه جنگ معده و پیاز : افرادی كه دچار مشكل گوارشی به ویژه زخم معده هستند، نباید پیاز به ویژه پیاز خام مصرف كنند چون تركیبات موجود در پیاز به ویژه گوگرد و آلیسین آن باعث تحریك معده و افزایش ترشح اسید معده می شوند. جنگ نفس و پیاز : بهتر است افراد مبتلا به تنگی نفس، كمتر پیاز مصرف كنند. به این دلیل كه تركیبات پیاز كه فرار هستند، باعث تحریك دستگاه تنفسی این افراد می شود.

7 - گوشت؛ دشمن نقرسی ها نقرس: اگر مبتلا به نقرس هستید، مصرف پیتزای گوشتی یا هر نوع پیتزای حاوی این ماده غذایی را فراموش كنید. چربی بالا : چربی خون تان را اندازه گرفته اید؟ اگر چربی خون تان بالا باشد، خوردن پیتزای گوشت با پیتزاهایی كه مقدار كمی هم گوشت قرمز دارند، مناسب نیست. چون اغلب گوشت های مصرفی در پیتزا پرچرب هستند، همین مسئله باعث افزایش چربی خون می شود.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits