دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دستور تهیه اسموتی هندوانه خوش رنگ
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دستور تهیه اسموتی هندوانه خوش رنگ-اسموتی هندوانه - طرز تهیه اسموتی هندوانه - نحوه درست کردن اسموتی هندوانه - اسموتی هندوانه و کیوی - نوشیدنی مخصوص شب یلدا - نوشیدنی با هندوانه - اسموتی هندوانه و کیوی و موز - اسموتی زمستانی - اسموتی شب یلدا - آموزش...

دستور تهیه اسموتی هندوانه خوش رنگ

دستور تهیه اسموتی هندوانه خوش رنگ

« اسموتی هندوانه، کیوی و موز »


آماده سازی: 5 دقیقه
مدت انتظار: 5 دقیقه
مجموعاً: 10 دقیقه

مواد لازم : برای 2 نفر

هندوانه (بدون هسته - تکه تکه شده) 1 فنجان
کیوی (بدون پوست و خرد شده)1 عدد
یخ 2 تکه
موز یخ زده و حلقه شده 1 عدد
آب سیب1/4 فنجان


طرز تهیه:


هندوانه، کیوی، موز، آب سیب و یخ را در دستگاه غذاساز یا مخلوط کن بریزید و با سرعت بالا به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید تا کاملا نرم و یکدست شوند.


اسموتی را در لیوان های دلخواه ریخته و بلافاصله سرو کنید.

خواص هندوانه:

خاصیت 1: داشتن پوستی درخشنده

هندوانه سرشار از خواص ویتامین C و A است و این بدین معنی است که خوردن 2 تا 3 تکه از هندوانه در روز می‌تواند برای پوست شما یک معجزه محسوب شود. دیگر خاصیت خوردن مرتب این میوه این است که زخم و آسیب‌های پوست را سریع‌تر درمان می‌کند چرا که دارای آمینو اسید است.

خاصیت 2: جلوگیری از خطر بیماری‌های قلبی و سرطان

هندوانه حاوی ماده‌ای به نام لیکوپن است ، و آن آنتی اکسیدی است که به جلوگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان کمک می‌کند. البته باید در نظر داشت که این خاصیت یک شبه انجام نمی‌شود و باید مداومت داشته باشد.

خاصیت 3: حفاظت در برابر اشعه UV

به دلیل این که هندوانه حاوی آب لازم ، فیبر همراه با رادیکال‌های آزاد نظیر لیکوپن است ، پوست حدود 40% کمتر اشعه‌های UV را جذب کرده و برای مدت طولانی‌تری شفاف و درخشان می ماند. بنابراین حتماً این میوه جادویی را هر روز بخورید.

خاصیت 4: کاهش کرم‌ها از سیستم گوارشی

آیا تا به حال شنیدید که دانه‌های هندوانه را می‌توانید خرد کرده تفت داده و مانند بادام زمینی مصرف کنید و یا حتی آن‌ها را در آب بجوشانید و مانند چای مصرف کنید؟ می‌توانید برای کاهش کرم از سیستم گوارشی خود از دانه‌های هندوانه کمک بگیرید.

خاصیت 5: کاهش خطر شکل گرفتن سنگ کلیه

خواص مفید در خوردن مرتب هندوانه برای کسانی که دچار بیماری سنگ کلیه بوده و یا کسانی که اغلب بیمار می‌شوند بسیار زیاد است. به دلیل آن که هندوانه حاوی مقدار زیادی آب است ، به سختی تمایل به ایجاد سنگ کلیه دارد.

گردآوري توسط : مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits