دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش تهیه حرفه ای مربای آلو و مربای انجیر
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تهیه حرفه ای مربای آلو و مربای انجیر-طرز تهیه مربای آلو و مربای انجیر-روش تهیه مربای آلو و مربای انجیر-چگونگی مربای آلو و مربای انجیر-بهترین روش تهیه مربای آلو و مربای انجیر

پختن مربای آلو بسیار آسان است. مربای آلو خوشمزه و خوش رنگ از کار در می آید. فقط بهتر است سعی کنید آن را در یک قابلمه با کف ضخیم بپزید.

تهیه حرفه ای مربای آلو و مربای انجیر

تهیه حرفه ای مربای آلو و مربای انجیر

مواد لازم برای دستور اول پخت مربای آلو

آلو ۳ کیلو گرم
شکر ۱.۲ کیلو گرم
آب یک عدد لیمو

::آلوهای شسته را برش بزنید و هسته هایشان را بیرون بیاورید.

::آلوها، شکر و آبلیمو را در یک قابلمه که کف ضخیمی دارد بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش آید.

::پس از اینکه مخلوط کاملا به جوش آمد؛ کف مختصری که رویش جمع می شود بردارید و سپس ۱۰ دقیقه دیگر به مربای آلو زمان دهید تا بجوشد.

::یک قاشق چایخوری شربت مربای آلو را در یک بشقاب برای تست مربا کنار بگذارید. پس از یک دقیقه شربت مربا را بین انگشتان تان تست کنید تا قوام آن را بسنجید.

:: اگر قوام شربت به اندازه کافی نیست؛ ۱۰ دقیقه دیگر نیز صبر کنید تا مربای آلو آماده شود.

::می توانید شیشه های مربای آلو را در یک حمام آب داغ سترون کنید؛ به این صورت که یک سانت از سر هر شیشه مربا را خالی نگه دارید و به مدت ۱۰ دقیقه شیشه ها را در یک ظرف آب داغ بجوشانید. و یا برای نگهداری مربا از یخچال استفاده کنید.

مواد لازم برای دستور دوم پخت مربای آلو

آلوی رسیده ۱.۵ کیلو گرم
آب ۱ و نیم تا ۲ پیمانه
شکر ۱.۵ کیلو

::هسته ی آلوهای شسته شده را در آورید و با آب داخل قابلمه تان که کفش ضخیم است، بریزید.

::آلو را تا زمانی که نرم شود روی حرارت ملایم بپزید.

::شکر را به آلوها اضافه کنید و حرارت را کمی زیاد کنید و آلوها را نمرتب هم بزنید تا شکر به طور کامل حل شود.

::حرارت را زیاد کنید تا مربا ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که شربت قوام پیدا کند بجوشد.

::پس از قوام یافتن و آماده شدن مربای آلو ، حرارت را خاموش کنید و پس از ۵ دقیقه مربا را سترون کنید؛ یا پس از خنک شدن در یخچال نگه داری کنید.

مربای انجیر

تهیه حرفه ای مربای آلو و مربای انجیر

انجیر میوه پر خاصیت و مربای انجیر مربایی پر کاربرد و خوشمزه است. مربای انجیر را می توان با نان و کره یا خامه برای صبحانه صرف کرد؛ یا بعد از نهار به عنوان دسر سرو کرد؛ حتی می توانید این مربا را به جای قند یا شکر کنار چای بخورید. تهیه مربای انجیر کار زیاد سختی نیست و فقط علاقه و دقت نیاز دارد. این چگونه هم طرز تهیه آن را در اختیار شما قرار می دهد.

مواد لازم

انجیر ۱ کیلوگرم
شکر ۷۰۰ گرم تا ۱ کیلوگرم
وانیل یک قاشق چایخوری
آبلیمو یک قاشق سوپخوری

::انجیرها را پس از شستن کنار بگذارید تا آب شان برود. بهتر است دم انجیر را نگیرید تا هنگام پخت له نشوند و همچنین زیبایی بیشتری داشته باشد.

::شکر را با یک تا یک ونیم لیوان آب روی حرارت قرار دهید تا به جوش آمده و کم کم غلیظ شود. اگر روی شکر کف جمع می شود کف ها را با کفگیر بگیرید و دور بریزید.
در صورتی که انجیر شما شیرین باشد ۷۰۰ گرم شکر کافی خواهد بود و در غیر این صورت تا یک کیلو گرم شکر نیاز خواهید داشت.

::کمی که شربت غلیظ شد (حیود ۱۵ دقیقه بعد) انجیرها را به آرامی داخل شربت بریزید و صبر کنید تا بجوشد، حرارت را کم کنید تا شربت به خورد انجیرها برود و انجیرها بپزند. شربت هم پس از سرد شدن مانند عسل غلیظ و کشدار خواهد شد.

:: 15دقیقه قبل از برداشتن مربا از روی حرارت وانیل را در مربا بریزید. به جای وانیل می توانید از نصف استکان گلاب استفاده کنید یا با یک قاشق چایخوری زعفران دم کشیده هم مربا را خوشرنگ تر کنید و هم عطر خاصی به آن ببخشید. دانه های هل هم به صورت درسته یا ساییده می توانند انتخاب شما باشند.

::در پایان آبلیمو را داخل مربای انجیر بریزید و همی بزنید و چند دقیقه بعد حرارت را خاموش کنید.

روش دیگر

::روش دیگری که برای تهیه مربای انجیر به کار می رود، پخت آن شبیه به مربای توت فرنگی است. به این صورت که شکر و انجیر را لابه لای هم در یک قبلمه بریزید و اگر عجله دارید ۶ تا ۷ ساعت و در غیر این صورت ۲۴ ساعت صبر کنید تا بماند و آب بیندازد.

::نصف لیوان آب به قابلمه حاوی شکر و انجیر که خودش هم آب انداخته اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آمده و کم کم بپزد. در ابتدای جوش آمدن هم کف روی مربا را بگیرید.ادامه کار مانند روش اول است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits