دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سبزی پلو با ماهی
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مواد لازم : برنج 1000 گرم تره فرنگي 200 گرم جعفري ساطوري شده 250 گرم شويد يا شبت 250 گرم شنبليله 200 گرم گشنيز 100 گرم روغن 200 گرم زعفران 1 قاشق مرباخوري ماهي قزل آلاي 650 گرم نمك قدري...

Imageمواد لازم :

برنج 1000 گرم

تره فرنگي 200 گرم

جعفري ساطوري شده 250 گرم

شويد يا شبت 250 گرم

شنبليله 200 گرم

گشنيز 100 گرم

روغن 200 گرم

زعفران 1 قاشق مرباخوري

ماهي قزل آلاي 650 گرم

نمك قدري

آرد سفيد 2 فنجان

زردچوبه قدري

تخم مرغ 2 عدد

ليمو ترش 2 عدد

طرز تهيه :

برنج را قبلا خيس ميکنيم سبزي را بدقت تميز مي نمائيم و ميشوئيم داخل آبکش ميريزيم تا آب آن برود ، ماهي را جدا گانه ظبق دستور ذيل سرخ مي کنيم ،سبزي را خرد ميکنيم و برنج را آبکش ميکنيم ولي کمي دان تر بر ميداريم ته ديگ را دو سه قاشق روغن آبکرده و نصف ليوان آب ميريزيم برنج داخل آبکش را کم کم در ديگ ميريزيم و سبزي خرد کرده را بتدريج لاي برنج ميپاشيم و ماهي سرخ شده را لاي پلو ميگذاريم ( البته ميتوان جدا گانه در ظرف ديگر سرو کرد )

سه تا چهار قاشق روغن آب ميکنيم ،عرق برنج را که گرفتيم ، روغن را روي برنج ميدهيم و برنج را در فر يا روي آتش دم ميکنيم موقع کشيدن پلو زعفران سائيده حل شده در آبجوش را با کمي پلو مخلوط ميکنيم و روي ديس ميدهيم و کمي روغن داغ کرده روي پلو ميدهيم . ممکن است لاي سبزي پلو را موقع دم کردن يک دسته سير تازه تميز کرده بگذاريم سبزي پلو را بدون گوشت نيز ميتوان آماده نمود.

و ممکن است وقتي مغز برنج نرم شد سبزي را در ديگ بريزيم و بلافاصله ديگ را از روي آتش برداريم و در آبکش بريزيم و دم کنيم . طرز سرخ کردن ماهي : فلس هاي ماهي را با نوک کارد ميگريم و يا ماهي را پوست مي کنيم و بعد سر و دم ماهي را جدا ميسازيم و از طول سه تا چهار قطعه ميکنيم ، بعد هر قطعه از ماهي را از وسط دو نيم مينمائيم و استخوان ستون فقرات را در مياوريم و قسمت پوست زير شکم را که نازکتر از پشت ماهي است جدا ميکنيم ، آنگاه ماهي را ميشوئيم و خشک ميکنيم ، ( بصورت جداگانه با آرد ، زردچوبه و نمک پودري درست مي نمائيم )

بعد قطعات ماهي را در اين پودر مي خوابانيم و حسابي با آن آغشته مي نمائيم تا کاملا پوشيده شود ، بعد دوسه عدد تخم مرغ را در ظرفي مي شکنيم و کمي نمک ميزنيم ، تخم مرغ را بهم ميزنيم و قطعات ماهي آردي را داخل تخم مرغ ميزنيم و در روغن داغ با حرارت ملايم سرخ ميکنيم و در ديس مي چينيم و اطراف آنرا با حلقه هاي ليمو ترش و جعفري تزيين ميکنيم . ماهي را مي توان بدو آرد و تخم مرغ نيز سرخ کرد و يا فقط در مخلوط آرد زد و بدون تخم مرغ تهيه کرد .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits