دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماهی کباب
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ماهي كبابي مواد لازم (برای 4 نفر) ماهی درشت 1 عدد آب لیمو تازه نیم پیمانه روغن زیتون نیم پیمانه گشنیز 50 گرم جعفری 50 گرم نعناع 50 گرم زعفران 2/1 قاشق مربا خوری نمک و فلفل سیاه طرز...

Imageماهي كبابي مواد لازم (برای 4 نفر)
ماهی درشت 1 عدد
آب لیمو تازه نیم پیمانه
روغن زیتون نیم پیمانه
گشنیز 50 گرم

جعفری 50 گرم
نعناع 50 گرم
زعفران 2/1 قاشق مربا خوری
نمک و فلفل سیاه

طرز تهیه:
تخم داخل شکم ماهی را بعد از خالی کردن و شستن جدا می نماییم و با 2 تا 3 قاشق سوپخوری پیاز کمی سرخ می کنیم بعد سبزی را بدقت تمیز و ریز خرد می کنیم و با تخم ماهی مخلوط می کنیم و باز هم کمی سرخ می کنیم و کمی نمک و فلفل به مایه می زنیم آنگاه گردو و زرشک را داخل این مایه میریزیم و ظرف را از روی آتش بر می داریم (سپس شکم ماهی را چاک کوچکی میدهیم محتویات داخل آنرا خارج کرده تمیز می شوییم ) و داخل شکم ماهی را با مایه فوق پر می کنیم .

بعد ته سینی را کمی چرب می کنیم و ماهی را بهمان حالتی که در آب شنا می کند در سینی قرار می دهیم و با حرارت 400 درجه در فر قرار میدهیم و بعد از یک ربع بیرون می آوریم پوست آنرا می کنیم و روغن زیتون و آب لیمو و نمک و فلفل را مخلوط میکنیم و به ماهی می زنیم و در حدود یکساعت ماهی را طبخ میکنیم وقتی پخته و آماده شد ماهی را از فر خارج می کنیم و از سینی برمی داریم و در دیس قرار می دهیم و اطراف آنرا با جعفری و حلقه های لیمو ترش تزیین می کنیم .

مقداری از سس را روی ماهی میدهیم و بقیه را درسس خوری بر سر میز میبریم . ماهی معموﻷ با سبزی پلو در روز اول عید در ایران صرف می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits