دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش تهیه ماهی سالمون با کلم بروکلی
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آموزش تهیه ماهی سالمون با کلم بروکلی -تهیه ماهی سالمون با کلم بروکلی -روش تهیه ماهی سالمون با کلم بروکلی -طرز تهیه ماهی سالمون با کلم بروکلی

تهیه ماهی سالمون با کلم بروکلی ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

تهیه ماهی سالمون با کلم بروکلی

تهیه ماهی سالمون با کلم بروکلی

مواد گفته شده به اندازه ی 4 نفر می باشند.
زمان لازم برای آماده کردن مواد : 20 دقیقه
زمان لازم برای پختن ماهی ها : 20 دقیقه
مواد لازم :
4 تا 6 تکه فیله ی ماهی سالمون بدون پوست
2 قاشق غذاخوری چاشنی ادویه فرانسوی که سیاه رنگ است
1 دسته کلم بروکلی (حدود یک گرم )
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
2 عدد سیر
نمک
1/4 فنجان کشمش
1 عدد لیموی برش داده شده
طرز کار :
1 - در ابتدا ظرف را در حرارت متوسط قرار می دهیم تا داغ شود.
2 - دو طرف ماهی سالمون را در چاشنی ای که در اختیار داریم قرار داده و می گذاریم تا هر دو طرف 3 تا 4 دقیقه در این چاشنی بماند.
3 - در همین حال در یک ظرف مقداری آب می ریزیم و کلم بروکلی های شسته شده را داخل آن می ریزیم تا بجوشد.
4 - کلم بروکلی ها را آبکش کرده و بعد از 3 تا 4 دقیقه که آب آن رفت آنرا در ظرفی می گذاریم.
5 - در ظرفی که گذاشته بودیم تا داغ شود مقداری روغن زیتون می ریزیم و موسیرها و نمک را هم به روغن اضافه می کنیم.
6 - داخل ماهی ها را با کشمش و کلم بروکلی های آماده شده پر می کنیم و آنها را در روغن می گذاریم تا سرخ شوند در آخر هم دور تا دور ظرف را با لیمو تزئین می کنیم.
خواص ماهی سالمون
ـ گوشت سالمون به دلیل وجود برخی رنگدانه‌های کارتنوییدی به این رنگ گرایش یافته است. این رنگدانه‌ها، آنتی‌اکسیدان‌های قوی و فعالی هستند که با ورود به بدن موجب رشد و سلامت سلول و بافت‌های بدن شده و با جذب رادیکال‌های آزاد مضر که بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی در بدن ایجاد می‌شوند از تخریب و تکثیر بیش از حد سلول و ایجاد تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند. مصرف این ماهی به خصوص برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه توصیه می‌شود.
ـ سالمون سرشار از ماده‌ای معدنی به نام سلنیوم است. سلنیوم این ماهی از ماهی تن و هرینگ بالاتر بوده و با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر عفونت‌ها را کاهش داده و مهم‌ترین ماده معدنی برای افزایش قدرت جنسی و باروری نطفه در مردان جوان است.
ـ سالمون به دلیل داشتن امگاـ۳ قابل جذب، خاصیت ضدالتهابی داشته و اثر مطلوبی در کاهش دردهای مفصلی و روماتیسمی دارد. این اسید چرب ضروری با گشاد کردن عروق خونی و ایجاد تعادل در میزان فشار و چربی خون خطر بروزحمله قلبی را کاهش داده و شانس زنده ماندن بعد از سکته قلبی را افزایش می‌دهد.
ـ این ماهی یکی از بهترین منابع غیرلبنی ویتامین D است. میزان ویتامین D آن از دیگر ماهی‌ها بالاتر و به جذب کلسیم و رسوب مواد معدنی به داخل سیستم اسکلتی کمک می‌کند. ویتامین B۱۲ آن کم‌خونی همراه با عوارض عصبی را التیام‌ بخشیده و میزان ید آن که از میگو، گوشت قرمز و مرغ بیشتر است، برای سنتز(تولید) هورمون‌های تیروئیدی نافع است.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits