دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش مرحله به مرحله ی تهیه ی سمبوسه
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سمبوسه ها تنوع بالایی دارند و به شکل های مختلفی طبخ داده می شوند که با نام های مانند سمبوسه پیتزایی ، سمبوسه سبزیجات ، سمبوسه مرغ و … شناخته می شود.این آموزش در دلگرم تهیه سمبوسه با سیب زمینی به شما کمک می کند غذایی خوش طعم و عالی بپزید و از سرو آن...

طرز تهیه ی سمبوسه و نحوه ی پیچیدن آن

مواد لازم برای تهیه ی سمبوسه

  • سیب زمینی : 3 عدد متوسط
  • پیاز متوسط : 2 عدد متوسط
  • پیازچه : 5 تا 6 ساقه جوان
  • گشنیز : 2 قاشق غذا خوری ساطوری شده
  • جعفری : 2 قاشق غذا خوری ساطوری شده
  • نان لواش : 4 ورق
  • روغن : 250 میلی لیتر یا یک پیمانه اندازه گیری
  • زرد چوبه : 1 چهارم قاشق چایخوری
  • در صورت تمایل : کمی گوشت چرخ کرده
  • نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم

طرز تهیه ی سمبوسه خوشمزه

  1. برای درست کردن سمبوسه می توانید سیب زمینی ها را پوست بکنید نگینی کنید و بعد آپز کنید و یا با پوست سیب زمینی را آبپز کنید .
  2. سیب زمینی ها را به همراه آب، نمک و کمی روغن میذاریم .دلیل اینکه به آن نمک و روغن اضافه میکنیم اینه که در خلال پخت اگر سیب زمینی شکاف یا اینکه آب داخل آن نفوذ کرد سیب زمینی مزه دار شده باشد و مزه آب به خودش نگیرد
  3. در فاصله ای که سیب زمینی ها آب پز میشوند، پیازها را خرد میکنیم و در ظرف مورد نظر سرخ میکنیم ولی خیلی خشکش نمیکنیم و در آخر تفت هم کمی زرد چوبه به آن اضافه میکنیم تا پیازمون خوش رنگ و طلایی بشه .
  4. بعد از اینکه سیب زمینی ها پخت و سرد شد آن را با رنده ی درشت یا به شکل نگینی خرد می کنیم و مواد سمبوسه را که شامل سیب زمینی ، پیاز و همچنین سیزی های معطر است را به همراه کمی نمک ، فلفل و زرد چوبه با هم ترکیب میکنیم البته باید دقت داشته باشید که هنگام پختن سیب زمینی ها هم به آن نمک زدیم و مراقب باشیدکه مواد شور نشود.
  5. وقتی موادمان آماه شد باید نان های لواشمان را برش بزنیم اگر میخواهید سمبوسه های بزرگ درست کنید باید نان هارا به صورت طولی و اگر سمبوسه های کوچک آنها را به صورت عرضی برش میزنیم
  6. حالا برای پیچیدن سمبوسه از مواد بر می داریم و یک سمت نان قرارمی دهیم و به حالت مثلثی نان را می پیچونیم این مثلت چند چرخ میخورد تا تمام اظلاع آن بسته شود فقط اگر لب های نان ها خشک بود یه خورده مرطوبش کنید تا نان موقع کار نشکنه.

Samosa

آموزش مرحله به مرحله تا کردن نان سمبوسه

بعد از پیچاندن سمبوسه ها آنها را در روغنی که حدودا نیم سانت از سطح ظرف را پر کرده سرخ کنیم. فقط دقت کنید برای اینکه سمبوسه ها باز نشن از سمتی که پیچیده شدن داخل روغن قرار دهید. وقتی سمبوسه ها سرخ شدن طرف دیگر آن را سرخ میکنیم و بعد از سرخ شدن روغن اضافه آن را با کاغذ خشک کن و یا قرار دادن بر روی صافی بگیرید.

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits