دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه خوراک سیب زمینی برای افطاری
4
زمان مطالعه: 6 دقیقه
طرز تهیه خوراک سیب زمینی برای افطاری-سیب زمینی - انواع خوراک سیب زمینی-لیست خوردنی‌ها از نوع: '‌خوراک با سیب زمینی-خوراکهایی ساده ولی خوشمزه با سیب زمینی-طرز تهیه خوراک سیب زمینی

طرز تهیه خوراک سیب زمینی برای افطاری

طرز تهیه خوراک سیب زمینی برای افطاری

مواد لازم :

سیب زمینی های کوچک یک کیلو گرم


روغن زیتون یک قاشق غذا خوری


خامه ترش یک چهارم فنجان


پیازچه خرد شده 5 عدد


فلفل قرمز تند خرد شده یک عدد


خرده نان خشک یک چهارم فنجان


پنیر پارمزان یک سوم فنجان یا 2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه خوراک سیب زمینی برای افطاری

طرز تهیه :

فر را روی 200 درجه سانتی گراد معادل 180 درجه فارنهایت گرم کنید.سینی فر را با فویل بپوشانید.در یک کاسه ، سیب زمینی ها را با روغن چرب کنید.سیب زمینی ها را در سینی بچینید و به مدت 30 تا 35 دقیقه در فر قرار دهید تا پخته و نرم شوند.بعد از این زمان ، سیب زمینی ها را بیرون بیاورید و پس از کمی خنک شدن ، سر سیب زمینی را برش دهید.یک قاشق چای خوری بردارید و داخل سیب زمینی را به گونه ایی که به بدنه سیب زمینی آسیبی برسد خالی کنید.

قسمت هایی از سیب زمینی را که با قاشق خالی می کنید در یک کاسه قرار دهید و با قاشق له کنید.ذرت ، پنیر ، خامه ترش ، پیاز و فلفل را با سیب زمینی له شده مخلوط کنید.نمک و فلفل اضافه کنید و خوب هم بزنید.با قاشق چای خوری از این ترکیب داخل سیب زمینی ها بریزید و روی مواد را با پنیر و خرده نان بپوشانید.10 تا 12 دقیقه در فر بپزید تا پنیر ذوب شود و خرده های نان تست شوند.

تقریبا همه ی ما با سیب زمینی هستیم و کمتر کسی است که سیب زمینی نخورده باشد. سیب زمینی به دلیل داشتن املاح پتاس برای بیمارانی که قند دارند غذایی بسیار مفیدی است. از خوردن سطح سبز روی سیبزمینی خودداری کنید. سیب زمینی خامی که چند ساعت بماند فاسد شده و نباید آن را بخورید. بخاطر داشته باشید روی سیب زمینی سرکه و آبلیمو نریزید.

– سيب‎زميني پخته را در آب نگهداري نكنيد چون باعث توليد ميكروبي مي‎شود كه مرگ‎آور است.نام آن ميكروب ciluo protuo است.– اگر پوست در اثر آب جوش يا آش سوخت فوراً سيب‎زميني خام رنده كرده روي قسمت سوختگي بگذاريد و چندمرتبه عوض كنيد.– سيب‎زميني كه جوانه زد از خوردن آن خودداري كنيد چون مسموميت ايجاد مي‎كند. نشانه‎هاي مسموميت: سردرد، تهوع، دل‎پيچه، سرگيجه، ضعف ضربان قلب.– سيب‎زميني به علت داشتن املاح فسفر شهوت را زياد مي‎كند.– كساني كه زخم معده دارند از پوره سيب‎زميني به‎عنوان غذا استفاده كنند.

– براي درمان ورم چشم سيب‎زميني را رنده كرده به‎صورت ضماد روي چشم بگذاريد.– مرهم سيب‎زميني براي بواسير و بيماري فيستول مفيد است.– سيب‎زميني ضدكم‎خوني است.– براي پختن سيب‎زميني، سيب‎زميني را بايد در آب سرد انداخت تا رفته‎رفته جوش آيد و بپزد آب حاصل از سيب‎زميني آب‎پز ادرارآور مي‎باشد و براي كساني كه مبتلا به سنگ كليه و سنگ مثانه مي‎باشند مي‎توانند از اين آب استفاده كنند.– كساني كه مبتلا به رماتيسم و نقرس هستند 30 گرم برگ سيب‎زميني را در يك ليتر آب جوشانده روزي 3 استكان بخورند.

طرز تهیه خوراک سیب زمینی برای افطاری

– اشخاصي كه مبتلا به ورم مفاصل مي‎باشند در برنامه غذايي خود سيب‎زميني تنوري و آب‎پز را بگذارند.– بهترين روش آب‎پز سيب‎زميني اين است كه با آب كمي سيب‎زميني را پخته تا زماني كه سيب‎زميني پخته مي‎شود آب ظرف هم خشك مي‎شود اين نوع سيب‎زميني خيلي خوشمزه است و كمي نمك به آن اضافه مي‎كنند.– سيب‎زميني رنده شده به‎صورت ضماد براي ورم و ترك‎خوردگي‎هايي كه در اثر سرما به‎وجود آمده است مفيد مي‎باشد.– آب سيب‎زميني خام براي كساني كه سنگ كليه دارند مفيد مي‎باشد.

– يكي از غذاهاي خوب براي اطفال شما پوره سيب‎زميني مي‎باشد چون علاوه بر اين كه آسان هضم مي‎شود به خاطر موادي كه دارد به رشد كودك كمك مي‎كند.– براي صورت‎هايي كه خسته شده‎اند و خسته به نظر مي‎رسند سيب‎زميني رنده كرده با يك قاشق روغن زيتون مخلوط كرده سپس به‎صورت و گردن بماليد اين ماسك به مدت نيم ساعت روي پوست بماند.– براي رفع جوش‎هاي غرور و زخم‎هاي چركي پوست و زخم چركي جلدي از ماسك شماره 20 مي‎توان استفاده كرد.

– اگر مي‎خواهيد پوستي نرم و لطيف داشته باشيد سيب‎زميني را به‎صورت خام رنده كرده در مخلوط‎كن خوب مخلوط كنيد كمي گلاب به آن اضافه نموده در حمام اين محلول را به پوست بماليد و آهسته ماساژ دهيد هفته‎اي يك‎بار سيب‎زميني پخته اثرش بيشتر است.– اگر چنانچه لوله گوارش شما آسيب ديد و يا متورم شد آب سيب‎زميني خام را جرعه جرعه بنوشند.– آب سيب‎زميني خام نرم كننده بافت‎ها و التيام‎بخش زخم‎هاست.– آب سيب‎زميني خام براي زخم معده، ورم معده، سوء هاضمه مفيد مي‎باشد.– آب سيب‎زميني براي آرتريت و رماتيسم و ديابت مفيد است.

– به خاطر وجود ويتامين 6B در سيب‎زميني باعث ازدياد شير در مادران مي‎شود.– سيب‎زميني درد زايمان را كاهش داده و گلبول‎هاي قرمز خون را زياد مي‎كند.– سيب‎زميني از تشنج عصبي جلوگيري مي‎كند.– كساني كه بيماري قلبي دارند هفته‎اي 2 وعده از پوره سيب‎زميني به‎صورت تنوري يا زيرآتش استفاده كنند.– خوردن زياد سيب‎زميني فكر را بهم مي‎زند و روح را افسرده مي‎كند.– براي درمان آفتاب‎سوختگي از مرهم ماسك سيب‎زميني استفاده كنيد.

– يك مرهم خوب براي اگزما: سيب‎زميني خام رنده شده با روغن زيتون در مخلوط‎كن خوب مخلوط كنيد سپس روي زخم بماليد.– كساني كه اسهال شده‎اند از پوره سيب‎زميني همراه نعناع بعنوان غذا بخورند.– خوردن سيب‎زميني خام كمبود ويتامين ث را برطرف مي‎كند. در خوردنش زياده‎روي نشود.– سيب‎زميني براي بي‎خوابي‎هايي كه دراثر ضعف مي‎باشد مفيد است.– براي عفونت‎هاي ريوي از دم‎كرده، جوشانده برگ و گل سيب‎زميني 30 گرم در يك ليتر آب با عسل شيريني روزي 3 فنجان ميل شود.

– كساني كه دچار رعشه مي‎شوند سيب‎زميني را در غذاي روزانه خود قرار دهند.– براي دفع كرم‎هاي روده آب سيب‎زميني خام را نصف استكان ناشتا به مدت 4 روز ميل كنيد.– براي درمان كرم كدو هرشب سالاد سيب‎زميني و 60 گرم روغن مايع گردو استفاده كنيد.– براي بازشدن دمل و كورك سيب‎زميني خام را رنده كرده با روغن زيتون مخلوط نموده به‎صورت ضماد روي دمل بگذاريد.– براي از بين بردن رسوبات كتري يا سماور مقداري پوست سيب‎زميني را در آن ريخته و بجوشانيد.

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits