دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خاصیت زرده تخم مرغ چیست؟ سفیده بهتر است یا زرده؟
177
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خاصیت زده تخم مرغ چیست؟ سفیده بهتر است یا زرده؟-زرده تخم مرغ-خواص زرده تخم مرغ-خاصیت زرده تخم مرغ-زرده تخم مرغ برای مو-زرده تخم مرغ برای بدن-فواید زرده تخم مرغ-سفیده تخم مرغ-عفونت های بدن-خاصیت ضد عفونی کنندگی-تقویت موها-درمان عفونت-بیماری های عفونی

خاصیت زده تخم مرغ چیست؟ سفیده بهتر است یا زرده؟

خاصیت زرده تخم مرغ چیست؟ سفیده بهتر است یا زرده؟

زرده تخم مرغ، یکی از معدود خوراکی‌هایی است که بدون تغییر دادن میزان گرمی، سردی، تری یا خشکی بدن، در صورت هضم کامل در فرد سالم، می‌تواند به خونی معتدل و مفید تبدیل شود البته به شرطی که زرده آن بیش از حد حرارت نبیند و سفت نشود.

در منابع مکتوب طب ایرانی خوردن زرده خام یا زرده سفت شده تخم مرغ برای افراد سالم معتدل، توصیه نشده است. کسانی که خون غلیظ دارند به هیچ وجه مجاز به مصرف تخم مرغ سفت شده نیستند زیرا این شیوه پختن تخم مرغ موجب می‌شود که خون غلیظی از آن تولید شود.

زرده تخم مرغ نیم برشت (عسلی) غذای لطیفی به شمار می‌رود بدین معنی که: - در فرد سالم دارای مزاج معتدل، هضم آن دشوار نیست، - ماده مغذی آن به سرعت در بدن توزیع می‌شود، خون معتدلی از آن تولید می‌گردد، - فضولات اندکی از آن در بدن بر جای می‌ماند.

زرده تخم مرغ نیم برشت یکی از بهترین خوراکی‌ها برای نیرو بخشیدن به سیستم عصبی مرکزی و دستگاه گردش خون (قلب و شریان‌ها) است.

کسانی که مدام در حال کار با کامپیو‌تر هستند می‌توانند از این خوراکی ساده و نیروبخش بهره‌مند شوند تا به تدریج دچار ضعف سیستم عصبی و خستگی و فرسودگی آن نشوند یا دست کم روند آن را کندتر کنند.

تخم مرغ خام منبع ارزان و سرشار از مواد مغذي با ارزشي است که ممکن است به کمبود آنها دچار شويم ، به خصوص چربي و پروتئين. تخم مرغ يکي از مواد غذايي حساسيت زا است، ولي من معتقدم که اين خاصيت تخم مرغ به دليل پختن آن است.

حرارت دادن به پروتئين تخم مرغ، باعث تبديل آن به شکل ماده اي مي شود که منجر به ايجاد حساسيت در فرد مي شود.

بنابراين اگر بدن شما به تخم مرغ حساسيت نشان مي دهد، خام آن را مصرف کنيد و نتيجه را مشاهده کنيد. فقط تنها نگراني که هنگام مصرف تخم مرغ خام وجود دارد، باکتري سالمونلا است.

سالمونلا باعث عفونتي خطرناک در بدن مي شود و مصرف تخم مرغ آلوده خطرناک است.

خاصیت زده تخم مرغ چیست؟ سفیده بهتر است یا زرده؟

زرده تخم مرغ و مغز گردو موثر در درمان عفونت های بدن


متخصص تغذیه گفت: زرده تخم مرغ و مغز گردو خاصیت ضد عفونی کننده دارد و برای درمان و مقابله با عفونت های بدن موثر است.

‘مرتضی صفوی’ در گفت و گویی افزود: افراد مبتلا به بیماری های عفونی باید مواد غذایی که ایمنی و مقاومت بدن آنان را افزایش می دهد، مصرف کنند.

وی ادامه داد: امگا 3، آنتی اکسیدان ها، ویتامین های c، a و روی برای عدم ابتلا به بیماری های عفونی مفید است.

صفوی اضافه کرد جعفری و سبزی های تیره، گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی نیز خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد.

این متخصص تغذیه گفت: انواع مرکبات، سیب زمینی، آب پرتقال، کیوی، جوانه گندم، کاهو و هویچ نیز برای درمان عفونت ها موثر است.

خاصیت زده تخم مرغ چیست؟ سفیده بهتر است یا زرده؟

مزایای استفاده از تخم مرغ برای مو


راه های زیادی برای تقویت موها , زرق و برق دارکردن آنها وجود دارد ، اما موثر ترین روش طبیعی را برای شما بیان میکنیم.

با توجه به آلودگی موها ضعیف شده و درخشنده نیستند، برای حفظ گیسوان بلند خود بسیاری از زنان باید از موهای خود مراقبت کنند. در نهایت، زمان و پول صرف رفتن به سالن ها برای ترمیم موهای آسیب دیده خرج میکنند. از این رو، بهترین و ساده ترین راه حل برخی از داروهای خانگی بروش آسان است .

تخم مرغ پر از پروتئین است، که برای سلامتی بسیار مفید است . علاوه بر این، تخم مرغ یکی از مواد تشکیل دهنده اصلی است که باعث می شود موهای شما براق و زیبا باشد . استفاده از تخم مرغ بر روی موی بسیار مفید است

زرده و سفیده تخم‌مرغ هر دو حاوی مقداری پروتئین هستند. اما …

در این مبحث،‌ به تفاوت میان زرده و سفیده تخم‌مرغ از لحاظ میزان کلسترول، چربی، ‌پروتئین،‌ ویتامین‌ها و مواد معدنی پرداخته‌ایم.

از لحاظ کلسترول


یک زرده تخم‌مرغ دارای ۲۱۰ میلی‌گرم کلسترول است که براساس یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری، ۷۰ درصد از نیاز روزانه به کلسترول را برطرف می‌کند درحالی که سفیده تخم‌مرغ فاقد کلسترول است.


بنا بر توصیه انجمن قلب آمریکا، مصرف بیش از ۳۰۰ میلی‌گرم کلسترول در روز مجاز نیست و این رقم برای افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند به مقدار ۲۰۰ میلی‌گرم در روز کاهش می‌یابد.

خاصیت زده تخم مرغ چیست؟ سفیده بهتر است یا زرده؟

از لحاظ چربی


یک زرده تخم‌مرغ حاوی ۱٫۶ چربی اشباع شده و ۲٫۷ چربی اشباع نشده است و سفیده تخم‌مرغ فاقد چربی است.

اگر برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، مصرف چربی‌های اشباع شده را محدود کرده‌اید چربی‌های اشباع نشده تاثیر مفیدی برکلسترول خون دارند و در این برنامه غذایی نقش بسزایی دارند.

از لحاظ پروتئین


مقدار پروتین موجود در هر سفیده تخم‌مرغ ۴ گرم و در هر زرده ۲٫۷ گرم است.

برای افرادی که رژیم گیاه‌خواری دارند تخم‌مرغ از منابع اصلی پروتئین محسوب می‌شود چرا که این افراد در رژیم غذایی‌شان نباید گوشت مصرف کنند.

گردآوري توسط : مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (177 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits