دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لوبیا چیتی و معرفی خواص لوبیا چیتی
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لوبیا چیتی و معرفی خواص لوبیا چیتی-خواص لوبیاچیتی و لوبیاچیتی و خواص لوبیا و لوبیا و ماده غذایی و لوبیاچیتی چیست و خاصیت لوبیاچیتی و خاصیت های لوبیاچیتی و ارزش غذایی لوبیاچیتی و ویتامین های لوبیاچیتی

لوبیا چیتی و معرفی خواص لوبیا چیتی

لوبیا چیتی و معرفی خواص لوبیا چیتی

لوبیا چیتی که به آن لوبیای رومی هم می گویند، یکی از محبوب ترین لوبیاها در بین ایتالیایی ها، پرتغالی ها و ترکیه ای هاست. خیلی ها معتقدند که طعم این لوبیا نسبت به لوبیای سفید و حتی قرمز بهتر است و با خوردن آن کمتر دچار نفخ می شوند اما هنوز شواهدی که نشان بدهند کدا م یک از انواع لوبیاها نفاخ تر هستند به دست نیامده است.


آمینواسید فراوان موجود در لوبیاچیتی آن را به یک منبع خوب و عالی برای دریافت پروتئین و جایگزین مناسبی برای انواع گوشت ها تبدیل کرده است. بنابراین، شما می توانید گاهی هم از این نوع لوبیا به جای گوشت در برنامه غذایی تان کمک بگیرید! یادتان باشد که لوبیای چیتی از نظر مقدار فیبر بر سایر لوبیاها برتری دارد.

لوبیا چیتی و معرفی خواص لوبیا چیتی

این ماده غذایی فاقد کلسترول بوده و قند موجود در آن در مقایسه با انواع لوبیا کمتر است. لوبیا چیتی به دلیل داشتن پروتئین فراوان، منبع غذایی مفیدی برای تأمین پروتئین روزانه و پیشگیری از ابتلا به اختلالات کلیوی و پوکی استخوان به شمار می‌رود.


گفتنی است میزان پروتئین موجود در این نوع لوبیا از انواع دیگر آن بیشتر است.


این ماده غذایی منبع مناسبی از ویتامین «ث» بوده، همچنین میزان کلسیم، آهن، سدیم و پتاسیم موجود در این نوع لوبیا قابل توجه است.

لوبیا چیتی و معرفی خواص لوبیا چیتی


تیامین، منیزیم، نیاسین و فسفر از جمله مواد معدنی موجود در این لوبیا است. قرار دادن میان‌وعده‌های غذایی حاوی لوبیا چیتی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نقش مهمی دارد.


اکثر مواد غذایی بویژه مواد غذایی پرچرب سبب افزایش هورمون لپتین در خون می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد این هورمون نقش مهمی در افزایش اشتها و ابتلا به اضافه وزن دارد.


این در حالی است که رژیم غذایی حاوی لوبیا چیتی باعث ترشح حداقل میزان لپتین در خون شده و از ابتلا به چاقی ناشی از افزایش اشتها پیشگیری می‌کند.

گردآوري توسط : مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits