دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با ارزش غذایی و خواص آناناس
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
آناناس یکی از میوه های بسیار پرخاصیت است که به دلیل طعم عالی از آن در تهیه کمپوت و مربا نیز استفاده می شود. در ادامه قصد داریم میزان کالری، ارزش غذایی و خواص آناناس را شرح نماییم. با ما همراه باشید.

همه چیز درمورد آناناس

کالری آناناس و خواص آن موضوع مورد بحث ماست. آناناس میوه نواحی گرمسیری محسوب می‌ شود و مزه آن چیزی بین شیرین و ترش است. آناناس جسمی بیضی شکل است که در اطراف آن گل هایی جمع شده اند که این گل ها هیچ میوه ای نمی‌دهند.

آناناس از خانواده بروملیاسه می‌ باشد که گیاهانی غالباً علفی و تقریباً درختچه مانند هستند. این خانواده حاوی یک ماده بسیار مهم برای سلامت به عنوان آنزیم بروملین می‌باشند.

کالری و ارزش غذایی آناناس

کالری و ارزش غذایی آناناس خام

هر 100 گرم آناناس خام حاوی 50 کالری می باشد.
مقدار100 گرم
کالری50
کربوهیدرات13.12 گرم
پروتئین0.54 گرم
چربی0.12 گرم
آب86.00 گرم
فیبر1.40 گرم
قند9.85 گرم
کلسترول0.00 میلی گرم

کالری و ارزش غذایی آناناس منجمد، شیرین شده

هر 100 گرم آناناس منجمد شیرین شده حاوی 86 کالری می باشد.
مقدار100 گرم
کالری86
کربوهیدرات22.20 گرم
پروتئین0.40 گرم
چربی0.10 گرم
آب77.10 گرم
فیبر1.10 گرم
قند 21.10 گرم
کلسترول0.00 میلی گرم

آناناس/کالری آناناس/ارزش غذایی آناناس/خواص آناناس/کالری میوه ها/کمپوت آناناس

آناناس/کالری آناناس/ارزش غذایی آناناس/خواص آناناس/کالری میوه ها/کمپوت آناناس

خواص آناناس

1. آناناس و خاصیت ضد التهاب و تاثیر بر روی هضم غذا

بروملین مخلوطی از موادی است که از شاخه و میوه آناناس گرفته شده است. در میان هزاران مواد شناخته شده‌ ای که در بروملین وجود دارد می‌توان به بهترین آن ها که پروتئین سستئین است اشاره نمود که آنزیمی پروتئینی است و به هضم غذا کمک می‌کند.

التهابات فراوان،‌ انعقاد خون و رشد بعضی از تومورها ممکن است بوسیله آنزیم بروملین موجود در آناناس کاهش یابد.

2. خواص آناناس در حفاظت از سیستم ایمنی

ویتامین C، موجود در بدن آنتی اکسیدانی قابل حل در آب است که از قسمت های بدن که حاوی آب هستند در مقابل رادیکال های آزاد که سلول های طبیعی را از بین می‌برند محافظت می‌کند.

دیده شده است که رادیکال های آزاد با افزایش پلاکت های خون باعث گرفتگی شریان و بیماری های قلبی در افراد مبتلاء به دیابت می‌گردد و همچنین باعث گرفتگی راه های هوایی می‌شود که این گرفتگی منجر به آسم می‌گردد و با تخریب سلول های روده باعث ابتلاء به سرطان روده می شود.

همچنین در ایجاد درد مفاصل در بیماری های آرتروز و آرتروز استخوان مشارکت می‌نماید. این موارد نشان می‌دهد که چرا رژیم هایی که دارای ویتامین C هستند باعث کاهش این بیماری ها و مانع از مبتلاء شدن به آن ها می‌گردند.

به علاوه ویتامین C، برای عملکردهای سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی است و باعث مقابله در برابر عفونت های گوش، سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ماده غذایی که سیستم ایمنی بدن را بالا می برد بشناسیم

3. خواص آناناس در پیشگیری و مقابله با سرطان

یکی از خواص آناناس این است که بروملین موجود در این میوه به بدن انسان کمک می کند تا در برابر سلول های سرطانی مقاومت کند. طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان آمریکایی این ترکیب گیاهی به بدن کمک می کند تا با شناسایی سلول های سرطانی با آن ها مقابله کند.

آنزیم بروملین به سیستم ایمنی بدن قدرت مبارزه با سلول های سرطانی را می دهد.

4. آناناس تنظیم کننده فشار خون

میوه آناناس سرشار از پتاسیم است. خوردن آناناس در افرادی که مبتلا به فشار خون هستند میزان فشار خون را تنظیم می کند. دلیل این امر آن است که پتاسیم این خوراکی تاثیر مستقیمی بر روی بهبود فعالیت پمپ سدیم پتاسیم دارد.

کسانی که هر روز آناناس مصرف می کنند خطر بالا رفتن فشار خون به میزان بیست درصد کاهش پیدا می کند. این میوه برای کسانی که فشار خون دارند بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: فشار خون بالا (htn) و راه های کنترل آن

5. آناناس موثر برای کاهش وزن

میوه آناناس حاوی فیبر است بنابراین برای پر شدن حجم معده و ایجاد احساس سیری موثر است. شما می توانید با خوردن آناناس بر وزن خود کنترل داشته و عملکرد دستگاه گوارش خود را تنظیم کنید.

همچنین کالری آناناس کم است و قند خون را به صورت طبیعی کنترل کرده و باعث کاهش وزن می شود.

6. خواص آناناس در حفظ سلامت قلب

اگر قلب انسان سالم نباشد چگونه می تواند به زندگی خود به صورت راحت ادامه دهد ؟ آناناس میوه ی عالی برای حفظ سلامت قلب است.

این میوه برای همه بیماری ها راه حلی دارد، آنتی اکسیدان های قدرتمندی که در این میوه وجود دارد به پایین آمدن سطح کلسترول بدن کمک کرده و در نتیجه از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

فابرین نام نوعی پروتئین است که باعث روند انعقاد خون می شود. این ترکیب در خون مانع از گردش خون شده و در نتیجه امکان دارد باعث به وجود آمدن لخته های خونی شود.

بروملین قادر است این پروتئین بد را در جریان خود روان سازد. خون در این هنگام به تمامی بخش های بدن سرایت می کند و از تشکیل لخته های خونی جلوگیری می کند. خیلی از افراد این میوه را برابر با آسپرین می دانند.

بیشتر بخوانید: ۸ راه معجزه آسا تشخیص بیماری های قلبی

7. خواص آناناس در درمان سینوزیت و برونشیت

بروملین موجود در آناناس قادر است که ترشحات بینی، سینوزیت یا برونشیت را روان کرده و باعث دفع آن می شود. کسانی که به مدت ۶ روز بروملین دریافت کرده اند حدود ۸۵ درصد راحت تر از شر بیماری های تنفسی راحت شده اند.

8. آناناس انرژی بخش است

شما می توانید انرژی روزانه خود را توسط آب آناناس تهیه کنید و می توانید آب این میوه را صبح زود میل کنید تا روز خود را با نشاط آغاز کنید.

ترکیبات موجود در این میوه باعث می شود تا شما سرحال باشید. این میوه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما شده و مصرف منظم آن باعث دور شدن بیماری ها از شما می شود.

9. آناناس برای جلوگیری از ریزش مو

ویتامین سی موجود در این میوه باعث جلوگیری از ریزش مو می شود. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی و قدرتمند محسوب شده که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. آناناس منبع غنی از ویتامین محلول در آب است. گوشت این میوه را بخورید یا آن را آب بگیرید.

آناناس/کالری آناناس/ارزش غذایی آناناس/خواص آناناس/کالری میوه ها/کمپوت آناناس

بیشتر بخوانید:

۳۸ خاصیت اعجاب انگیز آناناس برای مبارزه با بیماری ها

آشنایی با خاصیت جالب آناناس

خواص درمانی آناناس



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits