دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۲۶ خاصیت جادویی انگور
5
زمان مطالعه: 7 دقیقه
انگور خواص بسیاری دارد. فواید درمانی انگور بیماری های زیادی را درمان میکند. اگر میخواهید همه خواص دارویی انگور را بدانید ادامه مطلب را از دست ندهید

انگور به "ملکه میوه ها" معروف است و سه نوع دارد؛ انگور قرمز، سبز و سیاه (آبی) انگور خواص بسیار زیادی دارد، سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند، سرشار از ویتامین سی است و قند ساده بسیار دارد که به سرعت انرژی شما را افزایش میدهد. انگور همچنین آنتی اکسیدان های بسیاری نیز دارد که در درمان بسیاری از بیماری ها و حفظ سلامت کلی بدن موثر است. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله دلگرم باشید.

ر ، فواید انگور ، فایده انگور ، خاصیت انگور ، بلوبری ، خواص درمانی انگور ، فواید درمانی انگور ، خواص دارویی انگور ، فواید دارویی انگور ، انگور آبی ، انگور قرمز ، انگور سبز

1. محافظت در برابر آفتاب سوختگی

برخی اوقات آفتاب آنقدر قوی است که حتی کرم های ضد آفتاب هم نمیتواند کمک چندانی بکند. حتی اگر از بهترین ضد آفتاب ها هم استفاده میکنید میتوانید با مصرف انگور از آفتاب سوخته شدن پوست خود در امان باشید. انگور یک راهکار خانگی عالی برای مقابله با آفتاب سوختگی است.

2. مبارزه با پیری

یکی دیگر از خواص انگور برای پوست جلوگیری از پیری زودرس است. از همین امروز سعی کنید بجای استفاده از محصولات شیمیایی برای مراقبت از پوست خود، انگور بخورید.

3. نرمی و انعطاف پذیری پوست

اغلب افراد برای نرم شدن پوست خود به دارو ها گوناگون و مواد شیمیایی متوسل میشوند. اما آیا میدانستید که انگور خواصی دارد که باعث لایه برداری طبیعی پوست میشود. از همین الان سعی کنید که انگور را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا همیشه پوستی سلامت داشته باشید.

4. مبارزه با تغییر رنگ پوست

خیلی از ما پوستی نا صاف و پر از لکه داریم اما باید بدانید که مصرف انگور در درمان لکه ها و تغییرات رنگ پوست بسیار تاثیر گذار است.

انگور ، خواص انگور ، فواید انگور ، فایده انگور ، خاصیت انگور ، بلوبری ، خواص درمانی انگور ، فواید درمانی انگور ، خواص دارویی انگور ، فواید دارویی انگور ، انگور آبی

5. بهبود جای زخم

پوست بسیاری از افراد در دوران بلوغ پر از آکنه میشود. البته این آکنه ها و مشکلات پوستی که در دوران بلوغ بوجود میاید معمولا با گذر زمان و در سنین بزرگسالی از بین میرود. تنها چیزی که از بین نمیرود جای زخم هاست! انگور به طرز شگفت انگیزی میتواند جای زخم ها را درمان کند تا پوستی جذاب و زیبا داشت باشید.

6. درمان ریزش مو

ریزش مو واقعا وحشتناک است. تصور کنید که در حال شانه کردن مو های خود هستید و ناگهان به شانه نگاه میکنید و مو های ریخته خود را میبینید! قطعا شوکه شده خواهید شد. انگور در مبارزه با ریزش مو تاثیر زیادی دارد. اگر انگور را در برنامه غذایی خود قرار دهید، قطعا مو های سالمی خواهید داشت.

7. شادابی مو های آسیب دیده و مرده

نور آفتاب میتواند خطری جدی برای مو های شما باشد چراکه باعث خشکی و تغییر رنگ مو ها میشود. اگر دوست دارید با یک روش طبیعی از مو های خود در برابر این مشکلات محافظت کنید، انگور بخورید.

8. پرپشت شدن مو

دانه های انگور همیشه به دلیل اثری که بر پرپشت شدن مو دارند معروف بوده اند. اگر مو ها نازکی دارید و یا به هر دلیلی دوست دارید مو های پر پشت تری داشته باشید، انگور چیزی است که به دنبالش هستید!

9. مبارزه با شوره سر

انگور سیاه میتواند با خارش پوست سر و شوره مقابله کند. همچنین در درمان خشکی پوست سر نیز بسیار موثر است. اگر با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم میکنید کمی انگور سیاه را له کرده و به پوست سر و مو های خود بمالید.

انگور ، خواص انگور ، فواید انگور ، فایده انگور ، خاصیت انگور ، خواص درمانی انگور ، فواید درمانی انگور ، خواص دارویی انگور ، فواید دارویی انگور ، انگور سبز

10. درمان میگرن

آب انگور رسیده یک راهکار خانگی قدرتمند برای تسکین درد میگرن است. پس دفعه بعدی که دچار سردرد شدید، بجای خوردن قرص مثل نقل و نبات، ابتدا سراغ آب انگور برید. اگر بهترین نتیجه ممکن را میخواهید، آب انگور را بدون هیچگونه افزودنی مثل آب و یا شکر، صبح ناشتا بخورید.

11. درمان آلزایمر

یکی دیگر از فواید انگور بهبود سلامت مغز و جلوگیری از بیماری های عصبی همچون آلزایمر است. مصرف منظم انگور میتواند سلامت مغز شما را تضمین کند.

12. هضم بهتر غذا

نفخ و احساس سوزش شکم براحتی با نوشیدن یک لیوان آب انگور درمان میشود. اینکار از سوء هاضمه نیز جلوگیری میکند.

13. مبارزه با سرطان سینه

در یک مطالعه علمی جدید مشخص شده است که آب انگور بنفش در پیشگیری از سرطان سینه بسیار موثر است. اگر میخواهید از این بیماری کشنده در امان باشید، روزی یک لیوان آب انگور را در برنامه خود قرار دهید.

انگور ، خواص انگور ، فواید انگور ، فایده انگور ، خاصیت انگور ، خواص درمانی انگور ، فواید درمانی انگور ، خواص دارویی انگور ، فواید دارویی انگور ، انگور قرمر

14. پیشگیری از دژنراسیون چشم

دژنراسیون چشم یک بیماری خطرناک است که میتواند به کوری منجر شود. مصرف آب انگور میتواند از این بیماری جلوگیری کرده و به سلامت چشم ها و تقویت بینایی شما کمک کند.

15. درمان دیابت

انگور شیرین است اما در عین حال میتواند از دیابت جلوگیری کند. اگر عاشق شیرینی هستید اما از خطر دیابت میترسید، انگور مصرف کنید.

16. کاهش کلسترول خون

مصرف منظم انگور میتواند سطح کلسترول خون را تنظیم کند. بجای مصرف انواع و اقسام محصولاتی که ادعا میکنند میتواند کلسترول خون را پایین بیاورد، انگور بخورید.

17. بهبود اختلالات کلیوی

انگور میتوانید بسیاری از بیماری های کلیوی را درمان کرده و همچنین از بوجود آمدن سنگ کلیه جلوگیری کند.

انگور ، خواص انگور ، فواید انگور ، فایده انگور ، خاصیت انگور ، خواص درمانی انگور ، فواید درمانی انگور ، خواص دارویی انگور ، فواید دارویی انگور ، انواع انگور

18. درمان آسم

فصل های پاییز و زمستان که بارندگی زیاد است، بیماران آسمی مشکلات بسیاری پیدا میکنند چراکه در آلرژی در این فصول بسیار زیاد است. انگور خواص درمانی بسیاری برای افراد آسمی دارد و اگر شما هم مشکلات تنفسی و یا بیماری آسم دارید میتوانید با استفاده از انگور تا حدی زیادی این مشکلات را درمان کنید.

19. مبارزه با فلج اطفال و هرپس

انگور بیماری های ویروسی مثل فلج اطفال و هرپس را میتواند به سرعت درمان کند. در کودکانی که بطور منظم انگور مصرف میکنند، خطر بیماری فلج اطفال کمتر است.

20. درمان یبوست

خیلی از غذا هایی که میخوریم روده را سفت کرده و باعث یبوست میشود. انگور یک ملین طبیعی است و یبوست را درمان میکند. انگور را میتوانید در سالاد نیز استفاده کنید.

21. کاهش آب مروارید

فلاونوئید های موجود در انگور دارای آنتی اکسیدان های بسیاری میباشد که با رادیکال های آزاد مبارزه میکند. رادیکال های آزاد عامل اصلی بسیاری از بیماری ها مثل آب مروارید، دژنراسیون ماکولا، بیماری های تنفسی و پیری میباشد.

انگور ، خواص انگور ، فواید انگور ، فایده انگور ، خاصیت انگور ، بلوبری ، خواص درمانی انگور ، فواید درمانی انگور ، خواص دارویی انگور ، فواید دارویی انگور ، انگور آبی

22. رفع کم آبی بدن

82 درصد انگور از آب تشکیل شده است. کم آبی بدن تاثیر بسیار بدی بر روی پوست دارد. زمانی که پوستتان مرطوب باشد و آب کافی به بافت های آن برسد، زیبا و سالم خواهد بود.

23. منبع غنی پتاسیم

انگور مقادیر بالایی پتاسیم دارد. پتاسیم، سدیم اضافی بدن را دفع میکند. سدیم زیاد در بدن باعث مشکلات زیادی مثل ورم شکم میشود. با مصرف انگور پتاسیم موجود در بدن خود را افزایش داده، دفع سدیم بیشتر شده و دیگر مشکلاتی مثل ورم شکم نخواهد داشت.

24. درمان درد زانو

طی یک تحقیق علمی معتبر، به تازگی کشف شده است که مصرف انگور میتواند درد زانو را تسکین دهد. بطور کلی مصرف انگور میتواند درد بیمارانی که آرتروز دارند را کاهش دهد. از آنجایی که انگور دارای آنتی اکسیدان های زیادی میباشد در افزایش پویایی و انعطاف پذیری مفاصل نقش زیادی دارد.

انگور ، خواص انگور ، فواید انگور ، فایده انگور ، خاصیت انگور ، خواص درمانی انگور ، فواید درمانی انگور ، خواص دارویی انگور ، فواید دارویی انگور ، انگور قرمز

25. ضد التهاب

یکی دیگر از دلایلی که باید حتما انگور را در برنامه غذایی خود وارد کنید این است که این میوه دارای آنزیم های زیادی است و این آنزیم ها با التهابات مبارزه میکنند. این خواص ضد التهابی باعث سلامت قلب نیز میشود.

26. خواص ضد میکروبی

انگور دارای موادی میباشد که مبارزه با میکروب ها و انواع بیماری های میکروبی بسیار موثر میباشد. به همین دلیل توصیه میشود حتما از انگور در فصولی که بیماری های بیشتر میشود استفاده کنید.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits